Bompa 17.784 Geplaatst: 31 oktober 2013 Geplaatst: 31 oktober 2013 Heb al altijd anders dan de massa willen zijn Quote
gewoon ik 8.350 Geplaatst: 31 oktober 2013 Geplaatst: 31 oktober 2013 bompa, nu ook te vinden voor 9u op supermarktparkings Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 31 oktober 2013 Geplaatst: 31 oktober 2013 Ik zeg net: anders dan de massa! Ik ga om 18:00 als elke werkmens na een drukke dag snel in de winkel wil rondcrossen. Ow wacht ... .de massa gepensioneerden doet dat nu ook al. Quote
DenDuvel 4.679 Geplaatst: 31 oktober 2013 Geplaatst: 31 oktober 2013 Ik zeg net: anders dan de massa! Ik ga om 18:00 als elke werkmens na een drukke dag snel in de winkel wil rondcrossen. Ow wacht ... .de massa gepensioneerden doet dat nu ook al. Ja, tijdens de dag is er niemand om een klapke tegen te doen, dus gaan die ook maar niet. Quote
JanC 7.873 Geplaatst: 31 oktober 2013 Geplaatst: 31 oktober 2013 Vandaag mijn (nu ja) kar koud moeten aftrappen door een ambetanterik in een camionette. Ik was net vertrokken, eerste lichten, rechts zie ik minstens één vrachtwagen staan, links niemand. Dus zet ik me links met het idee om zo vroeg mogelijk voor de eerste vrachtwagen in te voegen. Dat was buiten die lul gerekend. Bleef uitgerekend naast me hangen. Gat met z'n voorganger werd alsmaar groter. Het verkeer achter me wou ik niet te veel hinderen, dus vol ervoor moeten gaan om 'm nipt voor te zijn. Ik haat dat. En in het terugkeren nog een km of 6 achter een tractor gehangen, nummer 10 in de rij of zo, tegen 25 per uur. Kunnen die pummels nu eens geen parallelweg uitzoeken? Natuurlijk nergens een mogelijkheid om die pipo voorbij te steken, laat staan heel de rij. Quote
CAS 8.069 Geplaatst: 1 november 2013 Geplaatst: 1 november 2013 Gisteren zat ik achter 5 wagens die achter een tractor reden. In één beweging er over met de vrachtwagen. Wat zitten die 5 dan eigenlijk te doen? Quote
Ken 3.441 Geplaatst: 1 november 2013 Geplaatst: 1 november 2013 Te babbelen tegen de passagier, te bellen of smsen, te panikeren, te dagdromen, te neuspeuteren,...enz. Quote
Ken 3.441 Geplaatst: 1 november 2013 Geplaatst: 1 november 2013 't Is terug erg. Mensen die 60 rijden in de bebouwde kom en wat verder 60 op een 70/90 weg. Daar zit je dan. Ik jaag mij daar zo hard in op hé! 1 Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 1 november 2013 Geplaatst: 1 november 2013 Gisteren zat ik achter 5 wagens die achter een tractor reden. In één beweging er over met de vrachtwagen. Wat zitten die 5 dan eigenlijk te doen? Je komt dat echt meer en meer tegen. Ik begrijp dat ook niet. Zelfs met een ecomodel geraak je toch een traktor voorbij? Quote
Ken 3.441 Geplaatst: 1 november 2013 Geplaatst: 1 november 2013 Je komt dat echt meer en meer tegen. Ik begrijp dat ook niet. Zelfs met een ecomodel geraak je toch een traktor voorbij? 't Is soms lastig, vooral als er 5 voor je zitten. Je moet al een aanloop pakken en als dan 1 zo'n malloot 't in z'n hoofd krijgt om er ook nog over te gaan: ai ai. Voor de rest, hier in 't Wortegemse ligt er veel modder op de weg, 't ligt nat, dus is 't sowieso al risico's pakken om er over te raken. Achter een tractor stoort mij nog niet, die kan er niet aan doen. Maar achter zo'n onnozele trien aan 60 op een 70 of 90 weg. GRRRRR Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 1 november 2013 Geplaatst: 1 november 2013 Om het met de uitspraak van een nog niet zolang geleden uitgezonden reclamecampagne te zeggen: *belerende stem aan* "Voor die twee minuutjes?" *belerende stem uit* Quote
Ken 3.441 Geplaatst: 1 november 2013 Geplaatst: 1 november 2013 Tja, 2 minuutjes hier, 2 minuutjes daar. Zo kan je alles relativeren natuurlijk, maar er is toch iets mis met de manier waarop er velen rijden hoor. Omdat ze trager rijden dan nodig denken ze dat ze veilig bezig zijn (terwijl ze minder aandachtig zijn, aan het praten met passagiers,...) Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 1 november 2013 Geplaatst: 1 november 2013 ... de Fiesta van hun vriendin prakken tegen de auto die voor hun rijdt ... Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 1 november 2013 Geplaatst: 1 november 2013 Om het met de uitspraak van een nog niet zolang geleden uitgezonden reclamecampagne te zeggen: *belerende stem aan* "Voor die twee minuutjes?" *belerende stem uit* Rep je naar het "rijplezier"-topic en doe eens wat meer kilometers! Ik kan je verzekeren, als je een dag van 400 km voor de boeg hebt, en hij begint in de eerste 5 of 10 km met zulk een situatie, dat het rijplezier wel even nodig heeft om terug te komen. Bij mij toch. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 1 november 2013 Geplaatst: 1 november 2013 Ik ontken dat toch niet? Ik ben al lang content dat ik niet constant de (Vlaamse) baan op moet voor mijn werk. Quote
Gast wooter Geplaatst: 1 november 2013 Geplaatst: 1 november 2013 Ik ben content dat ik een motorfiets heb voor zo een situaties. Want inderdaad 5 auto's voorbij gaan is zelfs met een Z4M al niet zonder risico, maar met de moto kan je probleemloos elk gaatje gebruiken om telkens 1 of 2 auto's in te halen, en dan ben je relatief gezien zo voorbij een tractor. Quote
STA911 5.734 Geplaatst: 1 november 2013 Geplaatst: 1 november 2013 Wel, ik erger mij soms toch ook een pak aan motards. Sommigen denken dat ze overal door kunnen, zigzaggen aan 120km/u door een file die 100 km/u rijdt. Of als ik eigenlijk aan 100 km/u al te dicht op mijn voorligger ligt te rijden, dat er dan nog een motard tussen komt gestoken... Ik vind dat gevaarlijk. En dat ze over pechstroken of gearceerde plaatsen mogen rijden om zo helemaal de file op te kruipen wordt maatschappelijk aanvaard. Ik vind dat niet juist. Quote
Gast wooter Geplaatst: 1 november 2013 Geplaatst: 1 november 2013 Wel, ik erger mij soms toch ook een pak aan motards. Sommigen denken dat ze overal door kunnen, zigzaggen aan 120km/u door een file die 100 km/u rijdt. Of als ik eigenlijk aan 100 km/u al te dicht op mijn voorligger ligt te rijden, dat er dan nog een motard tussen komt gestoken... Ik vind dat gevaarlijk.Het tragische is dat je als motard op heel wat snelwegen wel degelijk vrij veilig aan 120 doorheen het verkeer kan laveren... Ik maak er me op de E40 ook schuldig aan, omdat de rijvakken breed genoeg zijn... Zeer regelmatig zie je zelfs mensen op het linkervak die ook nog eens uiterst links gaan rijden en soms zelfs ook naar links gaan pinken om ruimte te maken... Ik ben er mee akkoord dat het gevaarlijk is als ik jou voorbij rij en dan in de toch al korte veilgheidsafstand ga blijven hangen, maar als ik ook je voorligger voorbij kan in 1 beweging zal ik niet twijfelen. Het probleem is ook dat je vanuit je auto niet hetzelfde verkeersbeeld kan zien als vanuit de motorfiets. Vanuit een motorfiets zit je veel hoger, kan je eenvoudig het hele verkeer over meerdere rijstroken zien voor de komende kilometer, dus anticiperen is heel wat eenvoudiger dan vanuit een auto... En dat ze over pechstroken of gearceerde plaatsen mogen rijden om zo helemaal de file op te kruipen wordt maatschappelijk aanvaard. Ik vind dat niet juist.Ik rij in regel nooit over pechstroken en gearceerde vakken, maar durf soms wel eens een witte lijn te volgen omdat een voorligger in zijn auto het hele rijvak bezet en ik absoluut het nut er niet van inzie dat ik met mijn motorfiets braaf mee aanschuif, hoewel ik maar een metertje van dat rijvak nodig heb... Maatschappelijk aanvaard of niet... Als je elke motorrijder zou dwingen om netjes zoals een auto te rijden, zou elke motorrijder er ook wel voor zorgen om voor jou de baan op te gaan met een auto (want de motorfiets verliest dan heel wat van zijn voordelen) en dan sta je nog langer in de file. Als 10 van de huidige automobilisten zijn auto zou thuis laten en met een scooter of motorfiets naar het werk zou rijden, zouden zelfs alle files verdwijnen... Waarom koop je zelf geen scooter of motorfiets? Qua gevaar is het eigenlijk simpel... De autosnelweg is het veiligste type van rijbaan voor een motorrijder, en als je gaat tellen hoeveel ongevallen en doden er vallen door bovenstaande stunts, en dat vergelijkt met het aantal motards, valt het qua risicoanalyse erg goed uit om toch aan 120 doorheen verkeer dat 100 rijdt te slalommen. Quote
CAS 8.069 Geplaatst: 1 november 2013 Geplaatst: 1 november 2013 Jongens, ik ging er met een MAN TGM 240 over zonder problemen... Iets wat ik ook niet snap, ze rijden dan allemaal dicht op elkaar. Als ik er niet over kan of zou gaan, laat ik ruimte zodat die achter mij mij kan inhalen zonder problemen en die dan daarna die voor mij over kan. 1 Quote
Philken 154 Geplaatst: 1 november 2013 Geplaatst: 1 november 2013 Als 10 van de huidige automobilisten zijn auto zou thuis laten en met een scooter of motorfiets naar het werk zou rijden, zouden zelfs alle files verdwijnen... die 10 automobilisten gaan 't verschil nie maken, moest 't nu 10% zijn.... dan isset wel al de moeite Quote
STA911 5.734 Geplaatst: 1 november 2013 Geplaatst: 1 november 2013 Ik trek daarom niet in twijfel dat jij geen motard bent die wél zo correct mogelijk bolt he. Er zijn toch soms echt cadés. Ik vind bv wel dat ze meer zouden mogen sensibiliseren naar moto's toe. En ik heb het dan vooral over het rijden waar het niet mag. Niet zozeer over dat inhalen, al is dat echt wel gevaarlijk aangezien de motard er zich komt tussen proppen en als ik 'em dan aanrijd, hij veel geluk zal moeten hebben of het te overleven en hij mij ook in gevaar brengt, maar eerder over het banaliseren van rijrichtingen, stroken, dubbele lijnen etc. Als een wagen dat doet is de bestuurder een crimineel. Zelf een motor of scooter: het is me nooit aangeleerd bij de opvoeding omdat het te gevaarlijk is. Niet zozeer door eigen kunnen maar door het andere verkeer. Je bent zo fragiel en kwetsbaar. De mogelijke letsels in geval van een ongeval zijn nu eenmaal vele malen erger dan bij een wagen. Je zit ook, rijbewijsgewijs dan, zo veel gemakkelijker aan illegale snelheden. Maar als we ooit in Kampenhout zullen wonen, dan is het werk zo'n 2km rijden. En dan ga ik toch eens nadenken over welk vervoermiddel ik zal gebruiken. Quote
Gast wooter Geplaatst: 1 november 2013 Geplaatst: 1 november 2013 die 10 automobilisten gaan 't verschil nie maken, moest 't nu 10% zijn.... dan isset wel al de moeite Tis idd 10% Quote
CAS 8.069 Geplaatst: 1 november 2013 Geplaatst: 1 november 2013 Vooral als het mooi weer is kom je van die debiele motards tegen. Indertijd in druk maar vlot verkeer rij ik aan 160 met een lange Sprinter en autoremorque op het derde. Eigenlijk geen voorbeeld maar ja. Komen 3 motards af. 1 zet zich in het zicht van mijn rechter spiegel. Ik ga dus naar links om plaats te maken. Bleek zijne maat net een poging te doen om mij links over te gaan... Ik schrik dus en wijk uit. Maar die andere was mij al rechts aan het passeren... Heb dan de middelvinger gekregen. Quote
Gast wooter Geplaatst: 1 november 2013 Geplaatst: 1 november 2013 Ik trek daarom niet in twijfel dat jij geen motard bent die wél zo correct mogelijk bolt he. Er zijn toch soms echt cafés. Ik zie ze ook hoor... In Brussel centrum zijn heel wat van die scootertjes een pest. Revven, schreeuwen, roepen, claxonneren... Als het bumper aan bumper stilstaat, kan je niet verwachten dat iemand zijn auto eventjes 50cm naar rechts kan opschuiven... En dan scheuren ze het voetpad over, negeren VVR, door rode lichten, ... Heb het allemaal al gezien... Ik vind bv wel dat ze meer zouden mogen sensibiliseren naar moto's toe. En ik heb het dan vooral over het rijden waar het niet mag. Niet zozeer over dat inhalen, al is dat echt wel gevaarlijk aangezien de motard er zich komt tussen proppen en als ik 'em dan aanrijd, hij veel geluk zal moeten hebben of het te overleven en hij mij ook in gevaar brengt, maar eerder over het banaliseren van rijrichtingen, stroken, dubbele lijnen etc. Als een wagen dat doet is de bestuurder een crimineel.Ik ken een motard die nu op 1 week tijd al een brief in de bus heeft gekregen over het rijden over een verdrijvingsvak in de Reyerstunnel. Daar is maar 1 rijstrook en staan niet altijd alle auto's rechts of links, dus zie je regelmatig motards het verdrijvingsvak gebruiken... Het heeft 'm al een stevige duit gekost... Ik rij persoonlijk daar langs Montgomery om net om niet te moeten filerijden of over dat verdrijvingsvak te rijden. Zelf een motor of scooter: het is me nooit aangeleerd bij de opvoeding omdat het te gevaarlijk is. Niet zozeer door eigen kunnen maar door het andere verkeer. Je bent zo fragiel en kwetsbaar. De mogelijke letsels in geval van een ongeval zijn nu eenmaal vele malen erger dan bij een wagen. Je zit ook, rijbewijsgewijs dan, zo veel gemakkelijker aan illegale snelheden. Maar als we ooit in Kampenhout zullen wonen, dan is het werk zo'n 2km rijden. En dan ga ik toch eens nadenken over welk vervoermiddel ik zal gebruiken. Het is een keuze die je zelf moet maken. Als ex-ambulancier weet ik goed genoeg de risico's, maar 4 jaar geleden was ik de files beu als kouwe pap en kreeg ik een goedkope opportuniteit om het eens uit te proberen. Statistisch gezien is een ritje doorheen de Ardennen op zondagmiddag gevaarlijker dan elke dag pendelen over de E40, en voor de rest moet je erg anticiperen. Maar omdat ik al +10 jaar rijervaring had + je vanuit de hogere positie op de motor een veel beter overzicht hebt is dat anticiperen vaak gemakkelijker dan vanuit mijn Z4... Quote
Gast wooter Geplaatst: 1 november 2013 Geplaatst: 1 november 2013 Vooral als het mooi weer is kom je van die debiele motards tegen. Indertijd in druk maar vlot verkeer rij ik aan 160 met een lange Sprinter en autoremorque op het derde. Eigenlijk geen voorbeeld maar ja. Komen 3 motards af. 1 zet zich in het zicht van mijn rechter spiegel. Ik ga dus naar links om plaats te maken. Bleek zijne maat net een poging te doen om mij links over te gaan... Ik schrik dus en wijk uit. Maar die andere was mij al rechts aan het passeren... Heb dan de middelvinger gekregen. Nu geef je mooi aan waarom ik niet graag in groep rij Ten eerste omdat vaak de groep niet door rijdt. Ten tweede omdat als de groep doorrijdt, er altijd ene averechts gaat rijden. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.