Ga naar inhoud

Ergernis in het verkeer topic

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb zo ook een tijd rondgereden met een "bol" ingedrukt in mijn voorbumper. Met een nieuwe nummerplaat erover zag je het wel niet. "Gelukkig" heeft dan iemand later heel de bumper aan frut gereden zodat die vervangen kon worden.

Geluk bij een ongeluk ^_^ Voor ons deur zijn het verticale plaatsen. Normaal staat de RAV4 ook voor de deur maar die dag eens niet. Natuurlijk wil er uitgerekend op die dag iemand achteruit z'n verticale plaats uitrijden, iets te optimistisch, en botst links vanvoor op de voorbumper. Om u er een beeld van te geven: 

blutsRAV_zps7e8a4b91.jpg

:up:

Was nog een leerling bestuurder en ze was naar eigen zeggen "nog niet lang aan het rijden". Ze wou het dan eerst in der minne afhandelen maar uiteindelijk toch via de verzekering gegaan. Ik verschiet er toch elke keer opnieuw van wat zo'n nieuwe bumper moet kosten (via de garage). 

Geplaatst:

Mensen die hun trekhaak als parkeersensor gebruiken, ik haat ze vanuit de grond van m'n hart. 

ik heb al meerdere keren meegemaakt dat mensen mijn trekhaak als hun parkeersensor gebruiken. Zie je ze de dag nadien tegen je trekhaak geparkeerd staan. :wacko:

Geplaatst:

Waar is de tijd dat bumpers zelf uit rubber bestonden :)

Die van mij zijn staal :D mogen ze al eens tegenzitten

Gast caoimhin
Geplaatst:

Ik verschiet er toch elke keer opnieuw van wat zo'n nieuwe bumper moet kosten (via de garage).

Ik vind dat positief, zit met een Engelse franchise van € 750 :D En toen de A3 schade had aan de bumper kostte dat meer dan € 1.000.

Geplaatst:

Engelse franchise

Ik heb toch even moeten opzoeken wat dat betekent :D

Gast caoimhin
Geplaatst:

Toen de verzekeringsmakelaar mij dat voorstelde ik ook. Maar dacht voor dat bedrag wel goed te zitten, wetende wat alles moet kosten de dag van vandaag.

Geplaatst:

Ik heb dat al jaren. Stukken kosten tegenwoordig idd erg veel.

Geplaatst:

Wij hebben dat op onze familiale (en al eens kunnen gebruiken toen de zoon met z'n fiets in een kofferklep vlamde), en ik overweeg dat ook op m'n kleine omnium te nemen. Goed systeem.

Geplaatst:

Vandaag probleempje veroorzaakt... Rechte baan, 90 per uur is de limiet... 2 auto's voor me, en het gaat weer aan 60 per uur...

Na een groot gat te laten en te twijfelen - mijn voorligger maakt ook geen aanstalten om in te halen - ga ik na 2 tegenliggers toch voorbij.

Ja lap, voor de voorste SUV rijdt natuurlijk een kleine Peugeot 205. De SUV rijdt er niet kort bij, maar toch niet genoeg om braaf in te voegen, maar er komt weer een tegenligger aan en ik kies eieren voor mijn geld, en een faarsalvo van de SUV natuurlijk. Tegenligger gepasseerd, en ook maar de 205 voorbij gegaan.

Geplaatst:

Hij moet maar afstand houden!

Doet me wat denken aan m'n onbezonnen vakantiejob-commute toen ik 18 was. Een stuk of 17 auto's inhalen met m'n 106je, er tussen wurmen....gewoon gaan zonder zicht op invoegmogelijkheid maw, maar wel met quasi geen tegenverkeer.

Toen kwamen de middenbermen en was het uitkijken geblazen.

Geplaatst:

Ik ook eentje: hier: http://goo.gl/maps/NupGb

draaide ik naar links, en dit is een zeer slecht overzichtelijk kruispunt, en in de spiegel voor jou zie je de auto's van links komen, maar alleen van ver, die auto's die binnen de eerste 100m zitten, zie  je niet meer (hier een beetje beter zichtbaar: http://goo.gl/maps/hZWSD ). Dus moet je sowieso met je neus wat voorbij, en ik zag dat het voor links goed was, rechts was het eerst ook goed, en toen ik wou afdraaien, zag ik toch enen van rechts in den bocht komen, en toen ik opgedraaid was, zat die toch ook geërgerd in m'n kofferklep te porren.

Raampje open, handje opgestoken voor zijn "geduld".

Geplaatst:

Ik vind dat positief, zit met een Engelse franchise van € 750 :D En toen de A3 schade had aan de bumper kostte dat meer dan € 1.000.

Maar dus als ik het goed begrijp en je schade is igv Engelse franchise kleiner dan het 'drempelbedrag' dan word je niet vergoed?

Gast caoimhin
Geplaatst:

Klopt. Als ik dus schade heb ter waarde van € 700, dan moet ik alles zelf betalen. Maar als de schade € 800 is moet ik niets van franchise betalen.

Geplaatst:

Daarstraks ook weer wat...

Snelweg, ik rij links, sta op het punt een auto in te halen die heel traag zijn voorligger nadert maar die voorligger is zeker nog 200 meter verder, als het niet meer is. Achter mij rijdt helemaal niemand. Natuurlijk komt die lullo toch veel te vroeg naar links net op het moment als ik eraan kom. Ik ga dus naar rechts, en zeil er gewoon zonder problemen voorbij zonder dat ik zelfs maar gas bij hoef te geven. Natuurlijk krijg ik daar een lichtsalvo van jewelste ...

Zoiets werkt dan helaas als een rode lap op een stier voor mij, en ik kon ik het niet laten om me in te laten lopen, en dan ook eens voor zijn neus naar links te komen. Vond ie ook niet zo leuk :oops:

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:

Zoiets werkt dan helaas als een rode lap op een stier voor mij, en ik kon ik het niet laten om me in te laten lopen, en dan ook eens voor zijn neus naar links te komen. Vond ie ook niet zo leuk :oops:

Lang leve de provocatie :party:

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Neen hoor. Al deed ik dat voor kort ook allemaal. Maar ik ben ermee gestopt.

Het is me allemaal niet meer waard, want zij blijven in hun cocon denken dat jij verkeerd bent.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Gisteren ook een voorvalletje gehad.

In een 50zone was ik iemand aan het voorbijsteken en net op het punt dat ik halverwege zit, komt er een caddy van een parking (rechterkant - onze kant dus) afgereden.

Caddy ging uit voorzorg maar op de fietsstrook rijden, of het nu echt nodig was weet ik niet direct. Er was nog ruimte zat eigenlijk.

En vervolgens een mooi lichtconcert mogen ontvangen van de persoon die ik voorbijstak.

Maar uiteindelijk is het toch aan de Caddy om te kijken of het veilig is om over te steken?

Geplaatst:

Inderdaad. Caddy moest voorrang geven.

Die fout van links kijken en rechts een voorrangsweg opdraaien komt toch regelmatig voor. Jammer genoeg nog niet gezien op de motorfiets (maar dan moet je als motorrijder al zot zijn om op zo een plek in te gaan halen; tenslotte weet je ook niet zeker wat je voorligger gaat doen) maar als het eens voorkomt wil ik wel eens omkeren...

Met de auto doe ik ook geen bompa-toeren meer, maar vanop de motorfiets kan je nog een gesprek aanknopen...

Geplaatst:

Het is me allemaal niet meer waard, want zij blijven in hun cocon denken dat jij verkeerd bent.

Idd, ik trek het mij allemaal niet meer aan. Laat ze maar onozel doen. Of gewoon eens vriendelijk zwaaien, dat geeft mij dan een goed gevoel en bij de andere ofwel een klote gevoel omdat hij zich dan idd schuldig gaat voelen, of hij wordt er nog meer woedend van ... (beide opties zijn goed :P

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Het regent, het regent, alle sukkelaars terug op baan.

Het regent, het regent, alle mistlichten terug aan.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Het regent, het regent, alle sukkelaars terug op baan.

Het regent, het regent, alle mistlichten terug aan.

Vind ik ook echt superirritant, als het regent zetten mensen hun mistlichten op, waarom?  :huh: 

Beter zicht bekom je er niet door en de rest op de weg wordt alleen maar verblindt door de weerspiegeling op het wegdek

Geplaatst:

Ik heb er soms ook moeite mee. Ik zou willen dat ik het zo gemakkelijk van me af zou kunnen wimpelen.

En soms gebeurt dat ook. Maar soms loopt de emmer over.

Het was vroeger erger. Als ik vond dat een persoon onrecht werd aangedaan op de baan, dan ging ik erachter om me te moeien. Om dan hetzelfde aan de "slechte" te laten zien/doen/voelen als dat hij op zijn beurt aan die "zwakke" net had gedaan. :D

Geplaatst:

Ik weet het, bij mij is er soms ook nog eens een overlopen van de emmer hoor. Maar steeds minder en minder. En al zeker met mensen in de auto bij mij. Dan doe ik sowieso niets meer.

Geplaatst:

Ik probeer het ook niet te doen, ben er achteraf ook nooit trots op ... maar soms loopt de emmer inderdaad over. Zeker als ze eerst zelf de fout maken (de pas afsnijden), en dan nog eens astrant doen omdat ik het probleem voor mezelf oplos.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid