Ga naar inhoud

Ergernis in het verkeer topic

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik begin de Belgische chauffeur met uitstek 1 van de irritantste te vinden. In NL zijn degelijke campagnes gehouden over linksrijden omdat het vrij hoog in de ergernis toptien stond, dat heeft iets of wat geholpen. Hun 130 kmh heeft ook nog voor wat awareness gezorgd.

Nee, wat ik in België allemaal zie, dat zijn in andere (beschaafde) landen toch eerder uitzonderingen.

Als je dan van de States komende de dag erop het stuur neemt in Belgenland val je van de ene verstomming in de andere.

Ongelofelijk. 

Gast caoimhin
Geplaatst:

Het schijnt niet bijster veel te helpen tbh :lol:

Is in Nederland ook duidelijker, staat meestal goed aangeduid incl bord "geef ritser ruimte"

In België trekken ze hun van dat bord niets aan. Overlaatst nog iemand die op 2 rijvakken ging staan zodat ik niet kon passeren, vlak aan zo'n bord. Toen ik naar dat bord wees kreeg ik een middelvinger terug :lol:

Geplaatst:

Tenzij je het over LA hebt want daar rijdt iedereen als een A-hole lol

Geplaatst:

Ook die gesprekken op de radio over dat "ritsen", de pro's en contra's...

Man man, hilarisch!

Geplaatst:

precies alsof ze in aanraking komen met iets buitenaards. Het is niet iets wereldschokkends zoals pakweg de invoering van een verkeerslicht of zo.

Geplaatst:

Hoeveel mensen van baanvak veranderen tegenwoordig zonder ook maar 1 blik in hun spiegels te werpen, dat is gewoon suïcidaal aan het worden.

Het ergste is dan nog dat het zoveel voorkomt dat je het ondertussen gewoon wordt en erop kan anticiperen.  

Hoeveel keer dat ik niet tegen Lotte zeg "check, den dienen daar gaat zich gewoon naar links gooien zonder kijken, of kijk deze gaat hier gewoon afslaan zonder te kijken of zonder pinker"

Ik heb de indruk dat iedereen maar wat doet , zolang ze niet te snel rijden is er niets aan de hand en krijgen ze toch geen boete ... :fp:

Geplaatst:

Iets sneller rijden en iets zotter zelf trekken aan je grootlichthendel nog voor je rechts voorbij gaat? En xenons... :)

Grootlicht gebruiken is verkeersagressie. Doe ik niet meer, tenzij ik moet duiden op gevaar.

Of het toch zo zal proberen uitleggen :D

Geplaatst:

Het ergste is dan nog dat het zoveel voorkomt dat je het ondertussen gewoon wordt en erop kan anticiperen.  

Hoeveel keer dat ik niet tegen Lotte zeg "check, den dienen daar gaat zich gewoon naar links gooien zonder kijken, of kijk deze gaat hier gewoon afslaan zonder te kijken of zonder pinker"

Ik heb de indruk dat iedereen maar wat doet , zolang ze niet te snel rijden is er niets aan de hand en krijgen ze toch geen boete ... :fp:

'Mijn nonkel pinkt nooit en heeft nog nooit een accident veroorzaakt, maar mijn tante é : altijd te snel rijden en ze heeft al twee keer een accident gehad.'

Ik hoor het zo op verschillende familiefeesten ten lande. En tante mag nog zeggen, dat er telkens iemand op haar is gereden : zij heeft builen in haar auto en de debiel van de familie niet.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Grootlicht gebruiken is verkeersagressie. Doe ik niet meer, tenzij ik moet duiden op gevaar.

Of het toch zo zal proberen uitleggen :D

Ik faar dan ook als er iemand voor me schiet die ik wou inhalen.
Geplaatst:

Hoe gaan ze dat beboeten? Stel dat er weer zo een typische file staat met iedereen op het 1e vak en af en toe eens een auto die "durft" inhalen over het 2e vak tot aan de versmalling. Gaan ze dan 1 bestuurder op 2 in dat eerste vak een boete geven omdat ze niet ritsen? :D

Geplaatst:

Hoe gaan ze dat beboeten? Stel dat er weer zo een typische file staat met iedereen op het 1e vak en af en toe eens een auto die "durft" inhalen over het 2e vak tot aan de versmalling. Gaan ze dan 1 bestuurder op 2 in dat eerste vak een boete geven omdat ze niet ritsen? :D

Het zullen voornamelijk bij een controle diegenen zijn die de boel ophouden.

Ik denk ook niet dat het de bedoeling is om te gaan beboeten, maar het probleem is dat diegenen die roepen "jama die mag nie voorbijsteken" in se nog altijd gelijk hebben: vooraan aan de versmalling is het van rijvak wisselen nog altijd een manoever...

Als je en de wetgeving aanpast en dan ook nog stevig in de media het nieuwe verhaal verteld, vallen al de kwezels weg die dachten dat ze binnen de wet bleven kleuren, en blijven enkel nog de koppigaards over.

Geplaatst:

Eindelijk... Nu krijg ik altijd tegen mijn voeten van mijn co-piloot omdat ik toch op het einde door blijf rijden en dan pas invoeg.

Geplaatst:

Mensen die als koppige ezels rechts blijven rijden vlak voor een rond punt omdat ze het binnenvak niet durven nemen, en zo alle opritten blokkeren.

Rechts een 30-tal auto's, links een paar.

Toegegeven, ik ben er ook nog altijd niet extreem happig op waar ik het niet ken, maar in dit geval moet 90% de tweede afslag hebben.

Dus als je ter hoogte van de spatie tussen die aan de buitenkant rijdt, kan je maar weinig mis doen.

Geplaatst:

Ik heb dat altijd ambetant gevonden, van die rotondes. Als het echt druk is en je rijdt op het binnenste vak, hoe geraak je dan deftig op de 2-vaks-baan die er op aansluit als je wil afrijden? Dan kan je hopen dat de kerel naast je dezelfde stroom moet volgen want anders kan je stoppen op het middenste vak of hopen dat hij niet in je deur rijdt. Dat is dus moeilijk in te schatten terwijl beide partijen rijdend zijn, en op een richtinaanwijzer moet je helemaal niet afgaan, want voor hetzelfde stond die nog aan van toen men de rotonde opdraaide. 

Ik ben veel meer voorstander van dat soort rotondes waar expliciet per vak aangegeven wordt welke afslag er moet gepakt worden.

Geplaatst:

Ja, zo'n turborotonde is nog een stukje beter, maar daar zijn ze hier bijlange niet klaar voor.

Dan moet je ook wel bij de pinken zijn, ik heb me er in Nederland ook al een paar keer aan mispakt.

Ik doe het hier dus ook maar alleen omdat ik weet dat bijna iedereen dezelfde afslag neemt, anders is het inderdaad dikke miserie.

Geplaatst:

Ach tweevakrotondes. Eerst allemaal rechts aanschuiven en dan links couperen.

Geplaatst:

https://maps.google.com/maps?q=Lippenslaan,+Knokke,+Knokke-Heist,+Belgi%C3%AB&hl=nl&ie=UTF8&ll=51.34086,3.285727&spn=0.010656,0.01929&sll=37.0625,-95.677068&sspn=54.665451,79.013672&oq=knokke+lippens&t=h&hq=Lippenslaan,&hnear=Knokke+Knokke-Heist,+West-Vlaanderen,+Vlaams+Gewest,+Belgi%C3%AB&z=16&layer=c&cbll=51.34086,3.285727&panoid=GVJ-Hc988EBnDg2jgnnexg&cbp=12,146.76,,0,22.12

Zondagavond is het daar altijd redelijk druk, hoe vaak ik al niet gezien heb dat de auto voor mij gewoon van het linkse vak toch die afrit neemt zonder rekening te houden met de auto op het rechtervak die dan soms pas de volgende afslag moet hebben. Ongelooflijk dat daar niet vaker ongevallen gebeuren.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Mensen die als koppige ezels rechts blijven rijden vlak voor een rond punt omdat ze het binnenvak niet durven nemen, en zo alle opritten blokkeren.

Rechts een 30-tal auto's, links een paar.

Toegegeven, ik ben er ook nog altijd niet extreem happig op waar ik het niet ken, maar in dit geval moet 90% de tweede afslag hebben.

Dus als je ter hoogte van de spatie tussen die aan de buitenkant rijdt, kan je maar weinig mis doen.

Ik heb dat altijd ambetant gevonden, van die rotondes. Als het echt druk is en je rijdt op het binnenste vak, hoe geraak je dan deftig op de 2-vaks-baan die er op aansluit als je wil afrijden? Dan kan je hopen dat de kerel naast je dezelfde stroom moet volgen want anders kan je stoppen op het middenste vak of hopen dat hij niet in je deur rijdt. Dat is dus moeilijk in te schatten terwijl beide partijen rijdend zijn, en op een richtinaanwijzer moet je helemaal niet afgaan, want voor hetzelfde stond die nog aan van toen men de rotonde opdraaide. 

Ik ben veel meer voorstander van dat soort rotondes waar expliciet per vak aangegeven wordt welke afslag er moet gepakt worden.

Is toch niet moeilijk?

Blijf met de voorkant van je auto steeds achter het achterwiel van die op het eerste vak, heb je altijd een perfect overzicht en kan je er meestal tussen. In die 0,1% van de gevallen dat het niet lukt: mannekes, een rond punt is ROND. Als je doorrijdt kom je weer aan hetzelfde punt uit naar het schijnt ;)

Je krijgt zo veel kansen als je maar wil, maar na twee keer zou het moeten lukken :D

(en neen, je moet geen flosj proberen te pakken die boven je hoofd bengelt om nog een toertje te doen)

Geplaatst:

op miraculeuze wijze heeft ze een 360° gedaan op een volle E40 over 4 baanvakken zonder iets te raken.

Die heeft gewoon vies veel driving skills ^_^

Geplaatst:

eigenlijk, op de manier waarop de google-kar rijdt, zo moet je op het tweede vak meerijden (link van daann hierboven)

Zo zie je zelfs aan de handen van de chauffeur wat die gaat doen. En de voorwielen.

Geplaatst:

als je richting Brasschaat centrum rijdt en je bent net de brug van de E19 onderdoor gereden dan moet al het verkeer na de lichten ook op 1 rijvak (ze vonden het een goed idee om van het rechtse vak een busstrook te maken, voor een bus die er om de 20min passeert). Ik kwam vandaag van de autosnelweg af en reed richting de brug. Ik zie dat het linkse vak vol auto's staat nog voor de brug. Ik rijd op rechts en daar is miraculeus geen kat te bespeuren. Maw lijken de meesten te denken: "We maken liever file ipv te ritsen."

Dus wat doe ik dan, volledig conform het systeem van ritsen: ik rijd tot waar de pijlen me zeggen dat ik links moet gaan rijden. En daar heb je het dan. Een pipo die fanatiek is en me er niet wil tussen laten. Heb me dan maar wat opgedrongen door de blijven duwen. Misschien een beetje frank maar dat is hoe het principe werkt :)

Geplaatst:

als je richting Brasschaat centrum rijdt en je bent net de brug van de E19 onderdoor gereden dan moet al het verkeer na de lichten ook op 1 rijvak (ze vonden het een goed idee om van het rechtse vak een busstrook te maken, voor een bus die er om de 20min passeert). Ik kwam vandaag van de autosnelweg af en reed richting de brug. Ik zie dat het linkse vak vol auto's staat nog voor de brug. Ik rijd op rechts en daar is miraculeus geen kat te bespeuren. Maw lijken de meesten te denken: "We maken liever file ipv te ritsen."

Dus wat doe ik dan, volledig conform het systeem van ritsen: ik rijd tot waar de pijlen me zeggen dat ik links moet gaan rijden. En daar heb je het dan. Een pipo die fanatiek is en me er niet wil tussen laten. Heb me dan maar wat opgedrongen door de blijven duwen. Misschien een beetje frank maar dat is hoe het principe werkt :)

Ook al meermaals meegemaakt. Iedereen gaat daar 50 meter op voorhand al links staan...

Ooit een heethoofd in een Astra die me daar niet wou laten invoegen. Heb me dan achter hem moeten laten zakken. 30 meter verder stond een controle van de politie en hij mocht stoppen. :D

Het beste is als eerste rechts gaan staan, een dot gas geven en ze allemaal voor zijn.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid