Ga naar inhoud

Ergernis in het verkeer topic

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ach tweevakrotondes. Eerst allemaal rechts aanschuiven en dan links couperen.

Op de N60 staan er voor 2 ronde punten als indicaties dat de linker rijstrook dient om ofwel links of rechtdoor te gaan en de rechter rijstrook dient om ofwel rechts of rechtdoor te gaan :)

Geplaatst:

Is inderdaad wel handig. Maar sowieso kan je op de N60 makkelijk iedereen voorbij via het linkervak. 

Vandaag bijna een fietser meegehad: ik reed op een brede voorrangsbaan waar een kleinere straat op kruist. Opeens komt er uit dat straatje van links een fietser opgereden. Zo'n linkse rat op een krotfiets. Reed gewoon zonder te kijken rechtdoor de straat over. Het regende veel en alles moeten toesmijten om er niet tegen te zitten. Na te claxonneren spuwde hij en kreeg ik de middenvinger. Had hem beter omver gereden.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

30 meter verder stond een controle van de politie en hij mocht stoppen. :D

Het beste is als eerste rechts gaan staan, een dot gas geven en ze allemaal voor zijn.

En de polis van Brass is niet bepaald mals. Rijden trouwens met een donkergrijs/zwart Golfke VI GTI. Lekker anoniem. Tot de blauwe led-lichtjes aan gaan ^_^ Over dat gas geven... Mijne Golf is wel vrij vlotjes maar niet bij zomaar iedereen uiteraard :P

Geplaatst:

Had hem beter omver gereden.

Hooligan! Doodrijder! Zoetwaterpiraat! Maniak! 

:D 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ook al meermaals meegemaakt. Iedereen gaat daar 50 meter op voorhand al links staan...

Ooit een heethoofd in een Astra die me daar niet wou laten invoegen. Heb me dan achter hem moeten laten zakken. 30 meter verder stond een controle van de politie en hij mocht stoppen. :D

Het beste is als eerste rechts gaan staan, een dot gas geven en ze allemaal voor zijn.

De vorige keer een nen Dacia da me hardnekkig niet wou laten ritsen. Nu ja ik placeer mij der gewoon stilletjes bij beetjes tussen, gelukkig heb ik een beetje een kar waar mensen voor opzijgaan.

Geplaatst:

De vorige keer een nen Dacia da me hardnekkig niet wou laten ritsen. Nu ja ik placeer mij der gewoon stilletjes bij beetjes tussen, gelukkig heb ik een beetje een kar waar mensen voor opzijgaan.

Niemand ambieert een kusje met je klomp staal denk ik :P

Geplaatst:

Vanmorgen me geërgerd aan eentje voor me die zijn voorrang afstond om een tractor er tussen te laten. Oh leuk, nu kunnen we van Kasterlee tot Geel achter die tractor hangen facepalm%20(1).gif

Ik ben dan maar binnendoor gereden over boerenbaantjes. Da's trouwens ook wel bizar: op die boerenbaantjes kom je minder vaak tractoren tegen dan op de hoofdwegen :huh:

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Vanmorgen me geërgerd aan eentje voor me die zijn voorrang afstond om een tractor er tussen te laten. Oh leuk, nu kunnen we van Kasterlee tot Geel achter die tractor hangen facepalm%20(1).gif

Ik ben dan maar binnendoor gereden over boerenbaantjes. Da's trouwens ook wel bizar: op die boerenbaantjes kom je minder vaak tractoren tegen dan op de hoofdwegen :huh:

die boeren zijn van hetzelfde principe, die willen ook niet achter een traktor hangen :D

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Ik heb al 2 keren gehad dat als ik binnendoor door een woonwijk raas, ik sneller ben dan achter het treintje aan te sluiten dat door de hoofdweg van de bebouwde kom gaat.

Geplaatst:

Deze morgen op 300 meter twee keer dat mijn voorligger een tegenligger hindert om een stilstaande camion voorbij te rijden. En 500 meter verder dat ik weer achter hem, en ik heb niemand gehinderd...

Geplaatst:

die boeren zijn van hetzelfde principe, die willen ook niet achter een traktor hangen :D

Volgens mij zijn die gewoon van het principe: ik neem de gemakkelijkste weg, en da's over de hoofdweg. Fuck everyone else.
Geplaatst:

door een woonwijk raas,

jij durft dat gewoon schrijven?

Geplaatst:

Het tragische is dat als je met 50 over de hoofdweg gaat, je stil staat, maar met 50 door de woonwijk je raast.

Daarbovenop is er in dat centrum een heel stuk 30 per uur, terwijl je in de woonwijk gewoon 50 mag aanhouden.

Geplaatst:

Waar ik mij de laatste tijd aan erger zijn mensen die hun pinker te laat gebruiken ... Ge rijdt b.v. achter een sukkelaar in een oude Mondeo met vijftekennummerplaat, kilometers lang maar hoopvol want binnen een kilometer moet je rechtsaf een klein baantje in.

Een paar honderd meter voor dat zijstraatje steek je je pinker aan om rechtsaf te slaan, Mondeo-aap doet niks dus driewerf hoera ... Maar op het moment dat hij op t kruispunt komt draait hij gewoon rechtsaf zonder pinker ...

Onterechte en voortijdige vreugde :fp:

Geen idee waarom maar de laatste tijd zit ik precies continu achter zo'n genre chauffeurs ...

Ook een aantal keer meegemaakt dit weekend: op een secundaire weg de persoon voor je die ineens begint te vertragen, out of the blue. En dan "hop", links- of rechtsaf. Zonder richtingaanwijzer natuurlijk.

Geplaatst:

Ook al meermaals meegemaakt. Iedereen gaat daar 50 meter op voorhand al links staan...

Ooit een heethoofd in een Astra die me daar niet wou laten invoegen. Heb me dan achter hem moeten laten zakken. 30 meter verder stond een controle van de politie en hij mocht stoppen. :D

idd, gewoon gas geven en je bent er voor, de meeste die aan dat licht staan, zijn toch aan het slapen achter hun stuur.. zelfde daar wat verder door aan de overkant aan dat licht in het midden, daar staat ook iedereen links te koekeloeren, maar owee als je daar rechts gaat rijden, dan zijn ze inneens allemaal wakker en laten ze niemand tussen.

Geplaatst:

Da's ook met linksplakkers. Ze slabakken wat? Rechts gaan rijden... Vaak rijden ze dan plots het gat dicht.

De leuksten zijn de linksplakkers die in de mot krijgen dat er een snellere auto achter hen zit, en ze denken "laten we wat versnellen om die mens niet te lang op te houden", en even later veel te hard rijden om nog makkelijk rechts in te voegen :D.

Geplaatst:

Volgens mij zijn die gewoon van het principe: ik neem de gemakkelijkste weg, en da's over de hoofdweg. Fuck everyone else.

Dat klopt denk ik.

En ik zeg dat eerste al jaren. Mijn dagelijkse route naar huis is via polderwegen. Veel ontspannender. OK, ook daar is de zielige zeventig ingetreden, maar het is zo ontspannen en alleen.

Geplaatst:

volgens mij is het merendeel van die dingen te breed. Op die boerenbanen moet je serieus aan de kant wil je met 2 auto's elkaar parkeren. Zo een traktor vult een breed baanvak verdorie goed op.

Geplaatst:

volgens mij is het merendeel van die dingen te breed. Op die boerenbanen moet je serieus aan de kant wil je met 2 auto's elkaar parkeren. Zo een traktor vult een breed baanvak verdorie goed op.

Even de berm in rijden, of een inham opzoeken. Gaat perfekt ;)

Geplaatst:

Het schijnt niet bijster veel te helpen tbh :lol:

Is in Nederland ook duidelijker, staat meestal goed aangeduid incl bord "geef ritser ruimte"

Probleem in be is dat het erbij moet staan in 3 talen en dat dan 50% van die camion chauffeurs het nog niet begrijpen...

Eindelijk... Nu krijg ik altijd tegen mijn voeten van mijn co-piloot omdat ik toch op het einde door blijf rijden en dan pas invoeg.

Idem!!!

Geplaatst:

MISTLICHTEN, WTF MAN!

MENSEN ZONDER VERKEERSINZICHT, WTF MAN!

DE NIEUWE VOLVO'S MET DRL EN EEN PAK MENSEN DIE HUN LICHTEN DAARDOOR NIET/VERGETEN AAN TE STEKEN, JE ZIET ER GEEN FUCK VAN IN HET DONKER ALS DAT VOOR JE RIJDT, WTF MAN!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid