Gast TDJ Geplaatst: 6 december 2013 Geplaatst: 6 december 2013 Vanmorgen ook ergernis op afrit 24 van de E313 (Laakdal/Geel/Mol/Eindhout). Je moest aanschuiven op de pechstrook vanop zo'n 2 kilometer voor de eigenlijke afrit, op zich geen probleem, ware het niet dat er een leukerd telkens een gat van 50 meter liet vallen zodat er uiteraard slimme bestuurders waren die de moeite niet doen om veilig achteraan de rij te sluiten. Ben hem dan maar voorbijgereden door even terug in te voegen op de snelweg, idioot. Bij het begin van het 'wegdraaien' van de snelweg op de verbindingsweg schiet er op het laatste moment nog een l*l met een Vito op de brede, doch ENKELE, 'rijstrook' en vond dat blijkbaar de normaalste zaak van de wereld. Op de terugweg in Geel-West opgereden, het ongeluk dat gebeurde lag dus net achter me, om daar een verzadigd linkervak aan te treffen die gezellig accordeon aan het spelen waren terwijl er rechts zeeën van ruimte waren. Ik ben gewoon voor die 10 kilometer snelweg die ik daar moet doen rechts blijven rijden (lees, die accordeon op het linkervak inhalen) voor 90% van de tijd, de overige 10% was legaal inhalen. Dringend eens een dashcam aanschaffen. Quote
JanC 7.873 Geplaatst: 6 december 2013 Geplaatst: 6 december 2013 Daar kan ik ook van doodvallen, dergelijke voorkruipers. Voor de rest ook echt een ramp qua rijstijl daar. Gewoon de combinatie van 2 rijvakken met veel vrachtverkeer, dat inhaalacties niet schuwt. Blij dat ik vandaag niet langs Antwerpen moest, wat was me dat allemaal op de radio... Quote
Gast caoimhin Geplaatst: 6 december 2013 Geplaatst: 6 december 2013 Dat voor kruipen durf ik ook doen aan afrit Deurne, als ik aan de parking aan het sportpaleis moet zijn Quote
Greg 3.576 Geplaatst: 6 december 2013 Geplaatst: 6 december 2013 Het is de kunst om dat te doen zonder iemand te hinderen Quote
Gast caoimhin Geplaatst: 6 december 2013 Geplaatst: 6 december 2013 Ik gooi mij gewoon in een gat, er valt er altijd wel één. Best spannend wel! Quote
Gast wooter Geplaatst: 6 december 2013 Geplaatst: 6 december 2013 Je moest aanschuiven op de pechstrook vanop zo'n 2 kilometer voor de eigenlijke afrit, op zich geen probleem, Behalve dat je niet op de pechstrook mag rijden. Iedereen die zo vroeg mogelijk de afrit neemt, heeft voorrang op iedereen die op de pechstrook staat. Quote
Gast TDJ Geplaatst: 7 december 2013 Geplaatst: 7 december 2013 Behalve dat je niet op de pechstrook mag rijden. Iedereen die zo vroeg mogelijk de afrit neemt, heeft voorrang op iedereen die op de pechstrook staat. Ik riskeer er mijn leven niet door, en ik laat u er al zeker niet tussen. Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 7 december 2013 Auteur Geplaatst: 7 december 2013 Vanmorgen ook ergernis op afrit 24 van de E313 (Laakdal/Geel/Mol/Eindhout). Je moest aanschuiven op de pechstrook vanop zo'n 2 kilometer voor de eigenlijke afrit, op zich geen probleem, ware het niet dat er een leukerd telkens een gat van 50 meter liet vallen zodat er uiteraard slimme bestuurders waren die de moeite niet doen om veilig achteraan de rij te sluiten. Ik heb ze ook zien staan vanmorgen. Ik reed er op richting Hasselt, en vroeg me al af wat er daar aan de hand was. Dat ze 2km op voorhand al op de pechstrook staan aan te schuiven kan je moeilijk voorzien he. Ik zou daar ook niet achter aan sluiten, maar rijden tot aan de afrit, en daar uitvoegen zoals het hoort. Ben hem dan maar voorbijgereden door even terug in te voegen op de snelweg, idioot.Ah ja, da's dan wél veilig Ik riskeer er mijn leven niet door, en ik laat u er al zeker niet tussen. :fp: Quote
ex-Mooseman 14.608 Geplaatst: 7 december 2013 Geplaatst: 7 december 2013 Ik doe dt ook, er valt altijd wel een gaatje. Assertief zijn Quote
Gast wooter Geplaatst: 7 december 2013 Geplaatst: 7 december 2013 Er valt inderdaad altijd een gat door een lullo in een monovolume die niet aan het opletten is. Met de moto valt dit zelfs nog makkelijker te doen, en dan lekker iedereen passeren op de afrit om zo tot aan de lichten te rijden Quote
Wax-it.be 1.639 Geplaatst: 7 december 2013 Geplaatst: 7 december 2013 Vanmorgen ook ergernis op afrit 24 van de E313 (Laakdal/Geel/Mol/Eindhout). Je moest aanschuiven op de pechstrook vanop zo'n 2 kilometer voor de eigenlijke afrit, op zich geen probleem, ware het niet dat er een leukerd telkens een gat van 50 meter liet vallen zodat er uiteraard slimme bestuurders waren die de moeite niet doen om veilig achteraan de rij te sluiten. Ben hem dan maar voorbijgereden door even terug in te voegen op de snelweg, idioot. Bij het begin van het 'wegdraaien' van de snelweg op de verbindingsweg schiet er op het laatste moment nog een l*l met een Vito op de brede, doch ENKELE, 'rijstrook' en vond dat blijkbaar de normaalste zaak van de wereld. Op de terugweg in Geel-West opgereden, het ongeluk dat gebeurde lag dus net achter me, om daar een verzadigd linkervak aan te treffen die gezellig accordeon aan het spelen waren terwijl er rechts zeeën van ruimte waren. Ik ben gewoon voor die 10 kilometer snelweg die ik daar moet doen rechts blijven rijden (lees, die accordeon op het linkervak inhalen) voor 90% van de tijd, de overige 10% was legaal inhalen. Dringend eens een dashcam aanschaffen. Ik weiger aan te schuiven op de pechstrook als er zo een lange file staat (vind ikzelf levensgevaarlijk). Eerst en vooral zie ik dat meestal te laat want ik ken de situatie daar niet ... Dus achteraan lukt niet meer, Dus ik rij gewoon door tot wanneer ik op de daarvoor voorziene plaats veilig kan uitvoegen. Kan ik dat niet dan rij ik gewoon door tot de volgende afrit en rij wel even om. Ik weet zelf niet of je mag aanschuiven op de pechstrook, laat staan dat ik daar ga gaan staan, er onstaan in die situatie steeds panieksituaties van mensen die het telaat zien en er toch persé tussen willen en dan gewoon gaan stilstaan op het rechtervak. Dan hoor je de vrachtwagens last second uitwijkmanoeuvers uitvoeren, voor hetzelfde geld knalt alles daar op een hoopje en zit je er tussen want je kan geen kant op. Dus ofwel kan ik er veilig tussen (ja soms op het laatste) ofwel rij ik door. Quote
Gast wooter Geplaatst: 7 december 2013 Geplaatst: 7 december 2013 Ik ga eens voor de lol op de E313 als het druk eens in panne vallen 100 meter voor de afrit. Eens zien hoe lang het duurt vooraleer het volk dat achter mij aanschuift op de pechstrook door heeft dat er geen file op de afrit is . Quote
JanC 7.873 Geplaatst: 7 december 2013 Geplaatst: 7 december 2013 Dat ze 2km op voorhand al op de pechstrook staan aan te schuiven kan je moeilijk voorzien he. Ik zou daar ook niet achter aan sluiten, maar rijden tot aan de afrit, en daar uitvoegen zoals het hoort. Ik weet niet, maar ik kan weinig andere redenen bedenken waarom dat het geval zou zijn? Het tweede rijvak gaan beschouwen als 'ritsstrook' vind ik vele malen gevaarlijker. Hoe rem je trouwens veilig af van 100 per uur tot stilstand, om je in een gat van pakweg 20 meter te wringen, en zonder achterop komend verkeer te hinderen? Je kan toch onmogelijk vermijden dat er af en toe volk achter de eigenlijke afrit staat aan te schuiven? Als ik uw theorie volg zou uiteindelijk heel het rechtse vak tot stilstand komen over de lengte van de afrit. Wat zou je hier doen, als er volk staat aan te schuiven tot na het vak om rechts af te slaan? 's Avonds is dat dikwijls het geval. Het ziet er nu wel anders uit, maar het principe is identiek. Als iedereen op het rijvak blijft, in de hoop dat ze kunnen invoegen, hou je de mensen die richting Hasselt moeten nodeloos op. Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 7 december 2013 Auteur Geplaatst: 7 december 2013 Ik weet niet, maar ik kan weinig andere redenen bedenken waarom dat het geval zou zijn? Het kan toch best zijn dat je 2km voor de afrit nog links aan het inhalen bent en je dus de staart van die pechstrookfile mist. Moet je dan ineens alles toegooien en jezelf halsoverkop op de pechstrook gooien? Lijkt me super veilig Hoe rem je trouwens veilig af van 100 per uur tot stilstand, om je in een gat van pakweg 20 meter te wringen, en zonder achterop komend verkeer te hinderen?Da's de wereld op zijn kop he. Achterop komend verkeer moet voor jou kunnen stoppen. Je weet trouwens ook wanneer de afrit eraan komt, en dan kan je rustigaan vertragen zonder dat je alles moet dicht gooien. Als iedereen op het rijvak blijft, in de hoop dat ze kunnen invoegen, hou je de mensen die richting Hasselt moeten nodeloos op. Dat is niet nodeloos, dat is dan een gevolg van de verkeersdrukte. Volgens jouw logica zou ik ook 2km over de pechstrook mogen rijden als er file is op de snelweg om mijn afrit te nemen. Ah ja, die file op de snelweg houdt mij nodeloos op, dus dan mag pechstrookrijden wel. Quote
JanC 7.873 Geplaatst: 7 december 2013 Geplaatst: 7 december 2013 Dus, als ik je goed versta, zou je liever hebben dat de staart van die file doorgetrokken wordt over het rechterrijvak, in plaats van over de pechstrook? Quote
Joske 922 Geplaatst: 7 december 2013 Geplaatst: 7 december 2013 Wat zou je hier doen, als er volk staat aan te schuiven tot na het vak om rechts af te slaan? 's Avonds is dat dikwijls het geval. Het ziet er nu wel anders uit, maar het principe is identiek. Als iedereen op het rijvak blijft, in de hoop dat ze kunnen invoegen, hou je de mensen die richting Hasselt moeten nodeloos op. En toch die paar keer die ik dat ik die afrit moest nemen vertikte ik het op de pechstrook te gaan staan. Helemaal rechts tegen de volle lijn, en degene die naar hasselt willen kunnen nog langs u door hoor. Dus, als ik je goed versta, zou je liever hebben dat de staart van die file doorgetrokken wordt over het rechterrijvak, in plaats van over de pechstrook? Als al die boomknuffelaars al eens gewoon aansluiten op de afrit in plaats van rustig naar het licht toe te kruipen om zeker maar niet te hoeven stil staan, er zou al een veeeeeeel kortere rij staan. Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 7 december 2013 Auteur Geplaatst: 7 december 2013 Dus, als ik je goed versta, zou je liever hebben dat de staart van die file doorgetrokken wordt over het rechterrijvak, in plaats van over de pechstrook? Liever zou ik hebben dat de infrastructuur afdoende is dat er geen files staan op de afritten. Daarnaast vind ik dat de wegcode gevolgd moet worden, en dat er niet op de pechstrook aangeschoven moet worden. Wat trouwens als de hulpdiensten door moeten en er staat 2km file op de pechstrook? Quote
JanC 7.873 Geplaatst: 7 december 2013 Geplaatst: 7 december 2013 Daar ben ik akkoord mee. Gelukkig komt het niet al te vaak voor. Allez, daar in Geel en Herentals wel, geen idee waaraan dat ligt? Een betere voorrangsregeling voor verkeer dat van de snelweg komt zou al veel doen. Neem nu Herentals Industrie, daar ben je overgeleverd aan de goodwill van de file die er meestal staat om te kunnen invoegen. Langs de andere kant creëer je een wegversmalling over 2 km, als aanschuiven op de pechstrook niet meer mag, en we weten allemaal welk effect dat kan hebben. De afslagstrook langer maken gaat er ook niet voor zorgen dat de ambulance voorbij kan, als ze vol staat. Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 7 december 2013 Auteur Geplaatst: 7 december 2013 Is dat daar in Geel Oost een frequent probleem? Vrijdag was de eerste keer dat ik ze daar zo ver zag staan, en ik kom er nochtans dagelijks voorbij. Men heeft daar in Geel Oost aan de afrit een perfect functionerend rond punt vervangen door een hatelijke combinatie van verkeerslichten. Ik vermoed dat het daar wel eens iets mee te maken zou kunnen hebben. Quote
Daann 4.436 Geplaatst: 7 december 2013 Geplaatst: 7 december 2013 Ik heb mij ook al dikwijls afgevraagd waarom dat rondpunt weg moest, werkte idd perfect. Minder file toen ook volgens mij Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 7 december 2013 Auteur Geplaatst: 7 december 2013 Ik heb mij ook al dikwijls afgevraagd waarom dat rondpunt weg moest, werkte idd perfect. Minder file toen ook volgens mij Dat ging inderdaad veel vlotter vroeger. In Geel hebben ze zo de laatste tijd nog wel wat verkloot door onzin lichten. Daar aan Stelen sta je veel langer aan te schuiven om de Amoco laan (parallel met de E313) op te rijden nu dat rond puntje vervangen is door verkeerslichten. En in Winkelomhei sta je ook vaak voor schuppezot te wachten aan de twee extra verkeerslichten. Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 7 december 2013 Geplaatst: 7 december 2013 Je kan als je van de autostrade komt links schuin weg over die parking om zo op de Amocolaan uit te komen, dan heb je die lichten niet nodig Shortcuts Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 7 december 2013 Auteur Geplaatst: 7 december 2013 Je kan als je van de autostrade komt links schuin weg over die parking om zo op de Amocolaan uit te komen, dan heb je die lichten niet nodig Shortcuts We praten over iets anders denk ik Jij bedoelt waarschijnlijk dit: http://goo.gl/maps/FkxdM Terwijl ik dit bedoel: http://goo.gl/maps/Q7VdP Quote
Gast wooter Geplaatst: 7 december 2013 Geplaatst: 7 december 2013 Ik denk dat de file aan Geel West was, want de afritten aan Geel Oost zijn belachelijk lang en bijgevolg kan daar heel wat verkeer staan alvorens het uitloopt tot op de snelweg. Geel West wordt gehinderd door die wegenwerken, en is ook de meest belangrijke op- en afrit door de aansluiting met de Antwerpsesteenweg. En ja, het is natuurlijk van de zotte dat het wel aanvaard wordt dat je op de pechstrook gaat staan terwijl ander verkeer aan 90+ voorbij kan razen, maar als het omgekeerde waar is (fileverkeer op de snelweg) dat het plots moreel niet meer aanvaard is om over de pechstrook naar de volgende afrit te rijden. Een file die vanop de afrit zich uitstrekt op de snelweg is in alle geval veiliger, want niet alleen heb je een vrije pechstrook voor hulpdiensten, maar ook wordt al het verkeer vertraagd op alle rijvakken, waardoor je dus niet aan 90 merkt dat je de staart van de file al voorbij bent en je dan nog moet gaan invoegen. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.