Ga naar inhoud

Ergernis in het verkeer topic

Aanbevolen berichten

Gast caoimhin
Geplaatst:

Tjah...

Hier heb je enkele kruispunten waar dat zowat de enige manier is om aan de overkant te geraken.... triestig maar waar

Dit kruispunt was zo niet, er komt echt niet zo veel verkeer van links / rechts. Maar daarom moet je het niet onnodig ophouden.

Geplaatst:

Tjah...

Hier heb je enkele kruispunten waar dat zowat de enige manier is om aan de overkant te geraken.... triestig maar waar

In Brussel is het meestal sneller om de auto voor jou te kopen, de jouwe te verkopen en zo te verkruipen!

• Vind ik leuk 4
Geplaatst:

Roemeen die van de E40 in St-Stevens-Woluwe door het verkeer slingert om de buitenring op te raken. Hij houdt natuurlijk rechts want daar rijdt niemand. Tot natuurlijk dat rijvak naar de Henneaulaan wilt gaan, en daar wilt die Roemeen niet naartoe. Moto's zullen wel schuiven als we die couperen....

Geplaatst:

Je zou op zo'n moment (als je tijd hebt) die wagen op zo'n "wieletjes" moeten zetten, uit de weg duwen, uw gerief binnen zetten en dan de auto terug plaatsen maar omgekeerd. Moet lachen zijn! Zeker in een eenrichtingsstraat!

:lolz:

http://youtu.be/LaZDwLLvkDg

Geplaatst:

Sinds ik die dashcam heb nog niet veel ergernissen gefilmd, buiten dan de ergernis dat ik blijkbaar zelf begin te "zingen" bij gebrek aan muziek in de wagen :fp: :fp: :fp: :fp: Bekijk je een paar filmpjes, hoor je plots iemand zo vals als een kat de meest onnozele dingen zingen. Vandaag nog "Leo, leeeeeeeeeo, iedereen komt als je leo roept" en "Boudewijnpark, dolfinarium".

WTF

showen!!

Geplaatst:

Koplampen die verkeerd staan.

Truckers die moeten lossen en, terwijl er meestal plaats genoeg is, ze kunnen niet deftig achteruit parkeren. Dan maar het spel op de rijbaan parkeren op een provincieweg en op 2 minuten al het verkeer blokkeren. :fp:

Geplaatst:

showen!!

+1

Vandaag: afrit Ternat.

Ze staan aan te schuiven tot bijna op de autostrade. De meeste sluiten mooi achteraan aan, zelfs op de pechstrook als de uitvoegstrook vol is. Zijn er verschillende die liever tot het einde rijden, op de rechter rijstrook stil staan en dan zich ergens er tussen duwen. Levensgevaarlijk.

Geplaatst:

Gent dat zelf om half 2 's middags al potdicht zit. Kwartier staan aanschuiven om in de stad te raken, verkeerslichten paar honderd meter voor mij sprongen verschillende keren op rood- en groen maar geen beweging in te zien. Niet handig als je zowat op het meest centrale plein van de stad woont :(

Geplaatst:

Ik schaam me voor mijn reactie daarstraks.

Er stond iemand gewoon aan de kant van de rijbaan, god weet wat hij aan het doen was.

En wanneer ik bijna voorbij aan het steken ben, rijdt hij ineens verder en drukt mij bijna de berm in.

Heb hem getrakteerd op een lichtconcert, vervolgens eens goed getoeterd, en een seconde of 10 later (toen eigenlijk alles terug normaal was) kon ik het niet laten om nog wat te pharen... :fp:

Da's met die verdomde filmpjes hé!

Het ergste was dan nog dat hij 100 meter verder terug ergens aan de kant stopte. Even dacht ik dat dat was om mij van antwoord te dienen... :D

Geplaatst:

Deze morgen rij ik hier de straat uit, van links komt een lijnbus. WEER alles moeten dichtgooien omdat die mannen denken dat ze voorrang hebben.

En t toppunt is dat de bushalte juist na t kruispunt is, zo ne gelede bus (of hoe schrijft ge da) staat dan gewoon knal op t kruispunt. :huh:

Toen ik er voorbij reed kreeg ik wel een handje van sorry. Maar t is welk bijna elke dag dat dat hier geflikt wordt. :)  (per sjans, anders gebeurd hier niks in da boeregat :lol: )

Gast caoimhin
Geplaatst:

+1

Vandaag: afrit Ternat.

Ze staan aan te schuiven tot bijna op de autostrade. De meeste sluiten mooi achteraan aan, zelfs op de pechstrook als de uitvoegstrook vol is. Zijn er verschillende die liever tot het einde rijden, op de rechter rijstrook stil staan en dan zich ergens er tussen duwen. Levensgevaarlijk.

Zoals hier al eerder aangehaald, soms hang je nog links terwijl je plots merkt dat ze voor die afrit al op de pechstrook staan. Nu ja, ik rijd dan ook liever tot in Affligem dan dat ik stil ga staan op het rechter rijvak :D

Geplaatst:

Ik schaam me voor mijn reactie daarstraks.

Er stond iemand gewoon aan de kant van de rijbaan, god weet wat hij aan het doen was.

En wanneer ik bijna voorbij aan het steken ben, rijdt hij ineens verder en drukt mij bijna de berm in.

Heb hem getrakteerd op een lichtconcert, vervolgens eens goed getoeterd, en een seconde of 10 later (toen eigenlijk alles terug normaal was) kon ik het niet laten om nog wat te pharen... :fp:

Da's met die verdomde filmpjes hé!

Het ergste was dan nog dat hij 100 meter verder terug ergens aan de kant stopte. Even dacht ik dat dat was om mij van antwoord te dienen... :D

Niet nodig dat je er voor schaamt. Ik doe dat minstens 1 keer per dag voor veel minder erge situaties :D

Geplaatst:

Daarstraks op de E34 weer het alledaagse treintje rijden. Voor mij een Audi die constant op z'n rem zit te tikken omdat ie op z'n voorligger kleeft :mellow:

Geplaatst:

Had zo vanmorgen enen op een boerenwegel waar je 90 mag en kan (tweevaks). Een lichte bocht: remmen. Een tegenligger: remmen. Verlichting bebouwde kom eindigt: remmen. Een brug over de autostrade over: remmen.

Maar op dergelijke wegen ben je die zo voorbij :ninja:

Geplaatst:

"De organisaties stellen onder meer voor de maximumsnelheid op wegen met 2x2 rijstroken en een middenberm te verlagen tot 90 kilometer per uur in plaats van de huidige 120 kilometer per uur. Op andere wegen buiten de bebouwde kom moet 70 kilometer per uur de regel zijn."

Beide zijn nu al uitzonderingen geworden...

Maar 't is weer eens een gemakkelijkheidsoplossing. Extra inkomsten, quasi geen uitgaven.

Slechte infrastructuur proberen te maskeren.

Geplaatst:

Niet in Limburg, goddomme! Hier zijn nog banen waar niemand aan woont!

Geplaatst:

Dat is binnenkort ook opgelost, Bompa...

http://www.standaard.be/cnt/dmf20131209_00879129

Godverdomme. Echt.

Maar soit, al die pipo's zullen dan nog slechts 60 rijden. Kan ik ze weer voorbij :D

"De organisaties stellen onder meer voor de maximumsnelheid op wegen met 2x2 rijstroken en een middenberm te verlagen tot 90 kilometer per uur in plaats van de huidige 120 kilometer per uur. Op andere wegen buiten de bebouwde kom moet 70 kilometer per uur de regel zijn."

Maar 't is weer eens een gemakkelijkheidsoplossing. Extra inkomsten, quasi geen uitgaven.

Slechte infrastructuur proberen te maskeren.

Maar eerst betalen we wel om een heel land vol 70-borden te zetten.

Geplaatst:

Daar zullen ze dan ook wel niet gaan flitsen zeker?

C'est ça. Tenzij ze van die flitsbakken gaan zetten. Ik weet er zo eentje staan op de buiten.

Geplaatst:

Daar zullen ze dan ook wel niet gaan flitsen zeker?

Een van de meest populaire flitsplaatsen in Bilzen is op een vierbaansweg met middenberm waar je maar 90 mag, en waar niemand woont.

Geplaatst:

Vanavond op de Kennedy-rotonde in Oostende even mijn remmen duchtig mogen testen.

Neem die altijd licht sportief, kom van de A10 en moest driekwart toer doen, dus zat op het binnenste vak.

Aan eerste afslag vond een Nissan Pixo het nodig (die op het rechtse vak stond van de 2-vaksweg die toekomt) om vlak voor mijn neus de rotonde op te draaien (terwijl het eerste vak vrij was). Alles net niet volledig dicht + grootlicht, gaat die idioot niet vol op zijn rem staan?!

Gelukkig had ik dus nog reserve met de Benz, heb tot quasi stilstand mogen doorduwen. Leve Benz-remmen, met de A6 zat ik los in zijn koffer.

Ipv zich te excuseren en uit de weg te gaan, alle mogelijke gebaren en voor mijn neus tuffen aan een sukkeltempo. Dan maar vol op het eerste vak er voorbij geknald, ie wou mij nog couperen, maar het was zoals het elleboogje van Vantornout zondag op de druivencross naar Nys, te laat, was er al over (leve 400Nm).

Komt ie achter mij staan aan de lichten, grootlichten en armpjes buiten om te gesticuleren. Heb er hem dan maar los afgereden in het optrekken, niet meer teruggezien.

En dat is niet de eerste keer daar, begin dit jaar stak ik net niet onder het midden van een oplegger met de A6. Transport Booy van Gistel (appelblauw-zeegroene DAF's) vond dat hij voorrang had.

Geplaatst:

Vanavond op de Kennedy-rotonde in Oostende even mijn remmen duchtig mogen testen.

Neem die altijd licht sportief, kom van de A10 en moest driekwart toer doen, dus zat op het binnenste vak.

Aan eerste afslag vond een Nissan Pixo het nodig (die op het rechtse vak stond van de 2-vaksweg die toekomt) om vlak voor mijn neus de rotonde op te draaien (terwijl het eerste vak vrij was). Alles net niet volledig dicht + grootlicht, gaat die idioot niet vol op zijn rem staan?!

Gelukkig had ik dus nog reserve met de Benz, heb tot quasi stilstand mogen doorduwen. Leve Benz-remmen, met de A6 zat ik los in zijn koffer.

Ipv zich te excuseren en uit de weg te gaan, alle mogelijke gebaren en voor mijn neus tuffen aan een sukkeltempo. Dan maar vol op het eerste vak er voorbij geknald, ie wou mij nog couperen, maar het was zoals het elleboogje van Vantornout zondag op de druivencross naar Nys, te laat, was er al over (leve 400Nm).

Komt ie achter mij staan aan de lichten, grootlichten en armpjes buiten om te gesticuleren. Heb er hem dan maar los afgereden in het optrekken, niet meer teruggezien.

En dat is niet de eerste keer daar, begin dit jaar stak ik net niet onder het midden van een oplegger met de A6. Transport Booy van Gistel (appelblauw-zeegroene DAF's) vond dat hij voorrang had.

Ik zou mij serieus moeten inhouden om niet uit te stappen vrees ik  :oops:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid