Wax-it.be 1.639 Geplaatst: 8 december 2013 Geplaatst: 8 december 2013 Ik rij 80000km jaarlijks, dagelijkse kost maar kan er me niet meer in opjagen. Anticiperen en verstandig rijden en jij blijft meestal uit de problemen. Voila, maar dat komt maar met de jaren heb ik zelf gemerkt Vroeger was ik ook zo een opjager en onbewust zoek je ook de confrontatie in dat geval. Als ik naar veel van die onboards kijk heb ik zoiets van, dat zie je toch al van mijlenver aankomen ... Waarom anticipeert hij daar niet op? Onbewust zoeken sommigen de confrontatie op of ze willen iemand geen plaats gunnen omdat hij in fout is en dat willen ze duidelijk maken. (Opnieuw, ik maakte mij daar vroeger schuldig aan, en misschien nu soms ook nog ) Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 8 december 2013 Auteur Geplaatst: 8 december 2013 Ik deed vroeger 50k per jaar Nu gelukkig veel minder Dat scheelt he Ik merk ook aan mezelf dat ik die ergernis beter kan relativeren de eerste 20 minuten of zo, maar op de duur is de emmer vol en degene die me dan de pas afsnijdt, die heeft het dan vlaggen Nog zoiets: maandagochtend ben ik doorgaans ook gematigder dan vrijdag. Quote
TCT 6.312 Geplaatst: 8 december 2013 Geplaatst: 8 december 2013 Vandaag gaan eten bij mij ouders... Dat is in de wijk van het sportpaleis, waar nooit plaats is...Naast mijn ouders hun huis is een garage, check it -> https://maps.google.be/maps?hl=nl&ll=51.232845,4.449619&spn=0.001038,0.002642&t=h&z=19&layer=c&cbll=51.232845,4.449619&panoid=wO0Ir_D03MdAtosNGeZzAA&cbp=12,144.62,,0,6.3De blauwgrijze garage is van een schrijnwerker van het huis naast de witte garage dewelke van mijn ouders is...Die blauwgrijze garage wordt enkel gebruikt voor opslag van hout, niets meer, die kerel rijdt met een hoge camionette die er nooit van ze leven inpast.Ik zit met een hoop kinderen, dus ga me geen 3km verder zetten dus zet me voor die poort (18u 's avonds). En ik leg een briefje op het dashboard waarop staat dat ik me in het huisnr van mijn ouders bevind. Wanneer ik door wil gaan merk ik dat er een blaadje papier op mijn passagierraam kleeft. Ik wil dat eraf trekken, gaat niet, is stevig vastgeplakt met één of andere lijm...Langs de binnenkant kan ik op het papier lezen 'Uw wagen staat in overtreding, korstondig parkeren (in en uitladen) mag, lang parkeren niet.'Dus de schrijnwerker is de dader in mijn ogen... Ik ga daar bellen, en vraag hem waarom die dat gedaan heeft en of die dat er terug wilt afhalen, ik blijf heel de tijd kalm, waar ik van verschiet. De pino in kwestie bleef maar beweren dat die het niet gedaan had, maar het wel plezant vond dat het eraan vasthing. Waarbij die me uit mijn kot probeert te lokken door op een paar cm van mijn neus te komen blaffen. Ik blijf kalm na een hele heen en weer discussie en stel voor om de politie te bellen. Zogezegd zogedaan, politie komt erbij, ik doe mijn verhaal hij het zijne. Politie heeft al direct door dat hij het heeft gedaan, wat die na een tijdje ook toegeeft, maar hij ging het niet meer doen.(die had het al bij meerdere auto's gedaan) Ik zeg dan, dat ik graag zou hebben dat die de sticker eraf haalt en mijn raam terug proper maakt, waarop die replieert dat ik de hoogste boom inkan, waar de politie bijstaat... Ik neem een gok, want ik sta uiteindelijk wel in overtreding en kan 50€ aan mijn broek hebben, en zeg tegen de politie dat ik een pv wil laten opstellen wegens vandalisme aan mijn wagen, aangezien meneer toch had toegegeven. Politie heeft hem een bekeuring gegeven van 50€ en ik mag de rekening naar hem opsturen indien blijven schade. De politie heeft me daarna vriendelijk verzocht om mijn wagen aan de overkant te zetten waar ondertussen plaats was... Fijn zo! Nu morgen nog die nest van mijn raam kuisen, minder fijn! 2 Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 8 december 2013 Geplaatst: 8 december 2013 Mensen die zich bewust voor een poort/uitrit parkeren, ik kan het er ook van krijgen Heb zo in Gent ook al een aantal keer geblokkeerd gestaan "maar t was maar voor efkes" 1 Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 8 december 2013 Geplaatst: 8 december 2013 En TCT, ge kunt ook uw gezin "uitladen" en dan parkeerplaats gaan zoeken he. Denk ni da die kerel een probleem heeft da ge stopt voor zijn poort om uw gezin te laten uitstappen. Quote
Gast caoimhin Geplaatst: 8 december 2013 Geplaatst: 8 december 2013 Je kan ook even foutief parkeren voor die garage, je gezin afzetten (dus ook even mee tot bij je ouders) en daarna je wagen ergens reglementair parkeren natuurlijk Quote
Gast caoimhin Geplaatst: 8 december 2013 Geplaatst: 8 december 2013 En TCT, ge kunt ook uw gezin "uitladen" en dan parkeerplaats gaan zoeken he. Denk ni da die kerel een probleem heeft da ge stopt voor zijn poort om uw gezin te laten uitstappen. Je kan ook even foutief parkeren voor die garage, je gezin afzetten (dus ook even mee tot bij je ouders) en daarna je wagen ergens reglementair parkeren natuurlijk Ik wou even "GMTA" zetten, maar wou je niet affronteren! Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 8 december 2013 Geplaatst: 8 december 2013 Bijna vergeleken met een PHP developer! Close call! Quote
JanC 7.873 Geplaatst: 8 december 2013 Geplaatst: 8 december 2013 Ik zou geen goeie agent zijn, vrees ik, opgeroepen worden voor dergelijke prullaria... Quote
Gast caoimhin Geplaatst: 8 december 2013 Geplaatst: 8 december 2013 Bijna vergeleken met een PHP developer! Close call! Daar ging bijna de helft van je uurloon! Quote
TCT 6.312 Geplaatst: 8 december 2013 Geplaatst: 8 december 2013 Mensen die zich bewust voor een poort/uitrit parkeren, ik kan het er ook van krijgen Heb zo in Gent ook al een aantal keer geblokkeerd gestaan "maar t was maar voor efkes" Ja kijk, als ik weet dat daar een auto binnenstaat... Maar ik weet nu eenmaal dat daar niks dan hout in ligt en zijn camionette stond al voor zijn deur, dus die was niet meer aan het werk, dus ging niet meer in en uitladen... Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 8 december 2013 Geplaatst: 8 december 2013 Ik zou geen goeie agent zijn, vrees ik, opgeroepen worden voor dergelijke prullaria... Dit valt dan nog mee imo. Altijd al gezegd dat een agent een sociaal assistent is met een revolver aan zijn riem Quote
TCT 6.312 Geplaatst: 8 december 2013 Geplaatst: 8 december 2013 Ik heb vooral de politie gebeld omdat ik mijn geduld was aan het verliezen. Ik denk dat er hier niemand is die het wel leuk zou vinden dat er zo'n bucht aan je raam kleeft, om dan zo'n onnozele hans voor je neus te krijgen... En ik weet dat er daar in de wijk zowat constant een patrouille rondrijd, niet al te koosjer daar, jammer dat mijn ouders niet willen verhuizen... Quote
Gast caoimhin Geplaatst: 8 december 2013 Geplaatst: 8 december 2013 Sinds ik die dashcam heb nog niet veel ergernissen gefilmd, buiten dan de ergernis dat ik blijkbaar zelf begin te "zingen" bij gebrek aan muziek in de wagen :fp: :fp: Bekijk je een paar filmpjes, hoor je plots iemand zo vals als een kat de meest onnozele dingen zingen. Vandaag nog "Leo, leeeeeeeeeo, iedereen komt als je leo roept" en "Boudewijnpark, dolfinarium". WTF 3 Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 8 december 2013 Geplaatst: 8 december 2013 Ja kijk, als ik weet dat daar een auto binnenstaat... Maar ik weet nu eenmaal dat daar niks dan hout in ligt en zijn camionette stond al voor zijn deur, dus die was niet meer aan het werk, dus ging niet meer in en uitladen... Ja dat is gelul he. Ik heb het hier ook al meegemaakt aan de box die ik huur in een hangaar. Vlakbij is een restaurant en dan parkeert iedereen zich voor die poort want "aja t is zondagavond en die stielmannen die hier hun gerief zetten moeten dan toch niet door kunnen" Kan ik iedere keer die resto binnen om te vragen dat er 4 man zijn kar verzet. Quote
TCT 6.312 Geplaatst: 8 december 2013 Geplaatst: 8 december 2013 Ja dat is gelul he. Ik heb het hier ook al meegemaakt aan de box die ik huur in een hangaar. Vlakbij is een restaurant en dan parkeert iedereen zich voor die poort want "aja t is zondagavond en die stielmannen die hier hun gerief zetten moeten dan toch niet door kunnen" Kan ik iedere keer die resto binnen om te vragen dat er 4 man zijn kar verzet. Mja... Bij mijn geval moest die niet in de garage zijn, maar had die er wel lol in met die bucht ertegen te kleven... Moest die weldegelijk in zijn garage zijn en hebben komen bellen, maak ik dat ik weg ben met de nodige verontschuldigingen... Maar ik 'ken' de mens nu eenmaal, die garage wordt niet gebruikt op dat moment van de dag... Soit, de politie heeft het voor mijn part mooi opgelost, denk ervan wat je wil... Quote
Philken 154 Geplaatst: 8 december 2013 Geplaatst: 8 december 2013 Ja dat is gelul he. Ik heb het hier ook al meegemaakt aan de box die ik huur in een hangaar. Vlakbij is een restaurant en dan parkeert iedereen zich voor die poort want "aja t is zondagavond en die stielmannen die hier hun gerief zetten moeten dan toch niet door kunnen" Kan ik iedere keer die resto binnen om te vragen dat er 4 man zijn kar verzet. idd, onlangs nog voorgehad: ik rij Kermitt met de autotrailer naar de box, staat er daar een auto geparkeerd juist naast 't bord verboden te parkeren en wegslepen op kosten van de overtreder(privé terrein), ik heb welgeteld in de breedte 20cm over om de trailer in de box te krijgen en juist een halve meter te kort om recht voor de box te staan om achteruit te rijden(als er geen auto staat) bij de buren gaan bellen, niemand wist van wie die auto was.... krik gepakt(auto stond op handrem) en dan kabel eraan en de auto 50 meter verder gezet'en (en daar laten staan) 2 Quote
Wax-it.be 1.639 Geplaatst: 8 december 2013 Geplaatst: 8 december 2013 idd, onlangs nog voorgehad: ik rij Kermitt met de autotrailer naar de box, staat er daar een auto geparkeerd juist naast 't bord verboden te parkeren en wegslepen op kosten van de overtreder(privé terrein), ik heb welgeteld in de breedte 20cm over om de trailer in de box te krijgen en juist een halve meter te kort om recht voor de box te staan om achteruit te rijden(als er geen auto staat) bij de buren gaan bellen, niemand wist van wie die auto was.... krik gepakt(auto stond op handrem) en dan kabel eraan en de auto 50 meter verder gezet'en (en daar laten staan) In zo een gevallen wou ik dat ik een defender had. Gewoon een straat verderopslepen en dan heeft ie nog 4 flatspots ook Quote
Philken 154 Geplaatst: 8 december 2013 Geplaatst: 8 december 2013 In zo een gevallen wou ik dat ik een defender had. Gewoon een straat verderopslepen en dan heeft ie nog 4 flatspots ook heb 'm in't midden gezet van de toerit naar de achterste hangaar(is uit t zicht van waar hij stond en't straat, zodat hij eerste moment denkt dat zijn spel gepikt is & zodat er niemand door kan naar de achterste hangaar, die wordt namelijk gehuurd door iemand met geen geduld(hij kan zelfs niet wachten als ik aan't manoeuvreren ben met de trailer..) sindsdien wel nog niet terug ginder geweest . 2 Quote
Gast caoimhin Geplaatst: 8 december 2013 Geplaatst: 8 december 2013 Je zou op zo'n moment (als je tijd hebt) die wagen op zo'n "wieletjes" moeten zetten, uit de weg duwen, uw gerief binnen zetten en dan de auto terug plaatsen maar omgekeerd. Moet lachen zijn! Zeker in een eenrichtingsstraat! Quote
Gast caoimhin Geplaatst: 8 december 2013 Geplaatst: 8 december 2013 Tat heeft me trouwens uitgedaagd om eens de dashcam op mezelf te richten tijdens het rijden, om achteraf eens naar mijn reacties te kijken. Al vind ik dat ik dan ondertussen ook de baan moet filmen, zodat ik kan zien hoe ik reageer bij welke fase Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 8 december 2013 Geplaatst: 8 december 2013 Mja... Bij mijn geval moest die niet in de garage zijn, maar had die er wel lol in met die bucht ertegen te kleven... Moest die weldegelijk in zijn garage zijn en hebben komen bellen, maak ik dat ik weg ben met de nodige verontschuldigingen... Die moet je mij eens uitleggen? "Sorry dat ik bewust voor uw poort geparkeerd heb? Het was per ongeluk?" Quote
TCT 6.312 Geplaatst: 8 december 2013 Geplaatst: 8 december 2013 Die moet je mij eens uitleggen? "Sorry dat ik bewust voor uw poort geparkeerd heb? Het was per ongeluk?" Neen, eerder 'sorry voor u te hinderen' Maar dat is naast de kwestie, ik hinderde de mens NIET. Quote
Gast wooter Geplaatst: 8 december 2013 Geplaatst: 8 december 2013 Al wordt die garage gebruikt om een hoogst illegaal xtc-lab in onder te brengen, dan nog mag je je voze kar daar niet parkeren. Quote
TCT 6.312 Geplaatst: 8 december 2013 Geplaatst: 8 december 2013 Hiere teringkutzooi, Als ik er mijn vinger tegenhoudt plakt die er gwn neig aan vast en moet ik kracht zetten om da los te krijgen... Vraag me niet welke lijm die gebruikt heeft, hij is wel straf...Soit, zal e rmorgen wel afgaan met water een afwaszeep, hoop is... Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.