Jerain 2.474 Geplaatst: 10 december 2013 Geplaatst: 10 december 2013 In mijn buurt is intussen een van de laatste 90km/h wegen (de weg naar Postel) ook gesneuveld en over de ganse lengte 70km/h geworden Echt? Welk stuk juist? Miljaar was mijn weekend teststrecke... Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 10 december 2013 Auteur Geplaatst: 10 december 2013 Echt? Welk stuk juist? Miljaar was mijn weekend teststrecke... Heel het stuk van de abdij tot aan De Maat, daar met die oude Baileybrug. Ook het stuk van het Familiestrand tot Postel is 70 geworden. Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 10 december 2013 Geplaatst: 10 december 2013 Dat is het he. Als je traag rijdt ben je gewoon minder alert. Door dat het verkeer traag rijdt zijn er dan ook velen die zich permitteren van met hun smartphone te beginnen spelen. Zeer veilig inderdaad. Als je ietwat sneller rijdt ben je verplicht om je ten volle te concentreren op het rijden en ga je ook automatisch veel verder kijken. (ik heb het dan over buiten bebouwde kom waar weinig of geen fietsers en voetgangers komen) Daar blijf ik het zeer moeilijk mee hebben, met zo een uitspraken. Alsof je niet ten volle geconcentreerd moet zijn als je traag rijdt??? Ik snap het niet. Ik walg zelfs van "Als je ietwat sneller rijdt ben je verplicht om je ten volle te concentreren op het rijden", al weet ik dat het zo niet bedoeld wordt. Je moet dat niet persoonlijk pakken, Phil, ik weet dat er velen zo redeneren, en ik zal weer te strak zijn in mijn gedachten, maar ik kan me gewoonweg in geen 1000 jaar vinden in deze zin. Quote
CharlesV 4.378 Geplaatst: 10 december 2013 Geplaatst: 10 december 2013 Da's hetzelfde motto van Ransbottyn ( de rebelse baas van Clint ): "Als je snel rijdt ben je veel gefocuster en rijd je correcter" T'is maar hoe je het bekijkt vind ik. Ik begrijp wel wat hij wil zeggen. Als je op de autostrade bijvoorbeeld, snel wil rijden, dan ben je automatisch ook heel erg gefocust op wat je voorliggers kunnen doen en ben je dus heel defensief bezig. Als je in een treintje 110 rijdt op de 2e rijstrook, zal je die focus en defensieve houding minder hebben. Ik zeg niet dat je zal liggen slapen in de auto, maar ik ben er wel zeker van dat je iets minder geconcentreerd zal zijn dan in "rush mode". Quote
Gast TDJ Geplaatst: 10 december 2013 Geplaatst: 10 december 2013 Da's hetzelfde motto van Ransbottyn ( de rebelse baas van Clint ): "Als je snel rijdt ben je veel gefocuster en rijd je correcter" T'is maar hoe je het bekijkt vind ik. Ik begrijp wel wat hij wil zeggen. Als je op de autostrade bijvoorbeeld, snel wil rijden, dan ben je automatisch ook heel erg gefocust op wat je voorliggers kunnen doen en ben je dus heel defensief bezig. Als je in een treintje 110 rijdt op de 2e rijstrook, zal je die focus en defensieve houding minder hebben. Ik zeg niet dat je zal liggen slapen in de auto, maar ik ben er wel zeker van dat je iets minder geconcentreerd zal zijn dan in "rush mode". Daar kan ik me volledig in vinden. Je moet tegenwoordig echt wel goed op je hoede zijn als je aan een vlot tempo op de linkerrijstrook aan het rijden bent, het inschattingsvermogen van bestuurders op het rechtervak is beneden alle peil waardoor ze zonder pardon voor je in schieten. Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 10 december 2013 Auteur Geplaatst: 10 december 2013 Daar blijf ik het zeer moeilijk mee hebben, met zo een uitspraken. Alsof je niet ten volle geconcentreerd moet zijn als je traag rijdt??? Ik snap het niet. Ik walg zelfs van "Als je ietwat sneller rijdt ben je verplicht om je ten volle te concentreren op het rijden", al weet ik dat het zo niet bedoeld wordt. Je moet dat niet persoonlijk pakken, Phil, ik weet dat er velen zo redeneren, en ik zal weer te strak zijn in mijn gedachten, maar ik kan me gewoonweg in geen 1000 jaar vinden in deze zin. Je mag er van walgen, maar zo werkt het menselijk brein nu eenmaal. Als je het te weinig te doen geeft, zal het iets anders vinden om zich mee bezig te houden. Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 10 december 2013 Geplaatst: 10 december 2013 Maar 'k weet het, maar dat is een kwestie van prioriteiten. Op toilet heb je ook weinig te doen, daar ga je toch ook zorgen dat je in de pot schijt terwijl je dat boekje aan het lezen bent? Of dat je uw gat niet afkuist met het handdoekje maar wel met het wc-papier? 1 Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 10 december 2013 Geplaatst: 10 december 2013 Pas op, ik moet niet schijnheilig doen, ik ben ook niet altijd even geconcentreerd. Maar meestal is het toch mijn grootste prio, dat verkeer, die spiegels, het gelijkmatig rijden. Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 10 december 2013 Auteur Geplaatst: 10 december 2013 Maar 'k weet het, maar dat is een kwestie van prioriteiten. Op toilet heb je ook weinig te doen, daar ga je toch ook zorgen dat je in de pot schijt terwijl je dat boekje aan het lezen bent? Of dat je uw gat niet afkuist met het handdoekje maar wel met het wc-papier? Op toilet dwalen je gedachten ook af naar vanalles en nog wat, maar daar heb je het risico niet dat je pot plots wegspringt en je je kak snel moet afknijpen of zo. Moest dat wel zijn, dan zou je ook geen boekjes lezen op toilet denk ik Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 10 december 2013 Geplaatst: 10 december 2013 Bij wijze van spreken he kilo. Quote
Gast wooter Geplaatst: 10 december 2013 Geplaatst: 10 december 2013 Ik ben gestopt. Klojo's. Trager is niet per se veiliger. Sommige mensen zien gewoon niets. Dat moet lachen zijn. Een leger franse meuk dat door rijdt, en dan een Porsche Cayenne sportwagen die stopt. Ik krijg ook altijd verraste reacties als ik met mijn Z4 met racestrepen netjes aan een zebrapad stop. Quote
Gast wooter Geplaatst: 10 december 2013 Geplaatst: 10 december 2013 Afleiding bij lagere snelheden is simpel. Het kan. Als ik continu aan 120 moet rijden op een lege snelweg, ga ik ook niet de hele tijd met beide handen het stuur vasthouden maar ga ik met mijn motorfiets zonder handen rijden. Omdat het kan en comfortabel is. Quote
CharlesV 4.378 Geplaatst: 10 december 2013 Geplaatst: 10 december 2013 Inderdaad, je voelt u dan veel comfortabeler. Zoals Wooter aanhaalt, als ik relaxed rij zal ik al sneller mijn rechterhand op de armsteun leggen. Bij sportief rijden altijd beide handen aan het stuur. T'is een voorbeeld, maar het geeft perfect weer wat er bedoeld wordt met de stelling: "Als je snel rijdt ben je veel gefocuster en rijd je correcter" Het is pure wetenschap bompa Quote
josenjef 436 Geplaatst: 10 december 2013 Geplaatst: 10 december 2013 Heel het stuk van de abdij tot aan De Maat, daar met die oude Baileybrug. Ook het stuk van het Familiestrand tot Postel is 70 geworden. Maar daar controleren ze toch niet gemakkelijk lijkt mij? Ik kom daar nu de laatste maanden af en toe langs als ik naar Bladel ga en daar rijden ze nog altijd even rap heb ik de indruk Quote
josenjef 436 Geplaatst: 10 december 2013 Geplaatst: 10 december 2013 Inderdaad, je voelt u dan veel comfortabeler. Zoals Wooter aanhaalt, als ik relaxed rij zal ik al sneller mijn rechterhand op de armsteun leggen. Bij sportief rijden altijd beide handen aan het stuur. T'is een voorbeeld, maar het geeft perfect weer wat er bedoeld wordt met de stelling: Het is pure wetenschap bompa Ik rijd altijd met 1 arm op de armsteun, want anders ga ik te snel en te agressief rijden Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 10 december 2013 Auteur Geplaatst: 10 december 2013 Ik ben er nog nooit geflitst, en heb ze nog niet zien staan ... maar never say never. Als ze een nieuwe snelheidsbeperking invoeren is het logisch dat ze er vroeg of laat op gaan controleren he. Voor iemand die toch (te) rap wil rijden maakt het trouwens ook nog verschil. Vroeger was je rijbewijs veilig tot 130, nu maar tot 110 Quote
gewoon ik 8.350 Geplaatst: 10 december 2013 Geplaatst: 10 december 2013 Inderdaad, je voelt u dan veel comfortabeler. Zoals Wooter aanhaalt, als ik relaxed rij zal ik al sneller mijn rechterhand op de armsteun leggen. Bij sportief rijden altijd beide handen aan het stuur. T'is een voorbeeld, maar het geeft perfect weer wat er bedoeld wordt met de stelling: Het is pure wetenschap bompa zever jongens : als ik 120kmh rij in rustig verkeer of ik rij 160 in rustig verkeer. Ik rij met 1 hand. En als het superdruk is rij ik met 2 handen of ik nu 120 of 160 probeer te rijden. Je maakt excuses waarom je te rap zou rijden. Quote
Naish 9.569 Geplaatst: 10 december 2013 Geplaatst: 10 december 2013 2x voor het rood gestaan omdat een buschauffeur liever op de baan stopte om mensen te laten instappen ipv op de voorziene plaats. Daar kan ik lastig van worden. Dat haat ik al lang... En dan mag je nog niet denken aan het feit dat door die busstroken er massaal veel parkeerplaats verloren gaat en ze het toch niet gebruiken... Tijd terug bij ons in de gemeente identiek hetzelfde. Bovendien was er voor die ene mens die opgestapt was volgens mij discussie en bleef die maar staan. Ik ga er wat rechts naast gaan kijken en de deuren zijn dicht. Ben er dan maar voorbij gegaan over de busstrook... Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 10 december 2013 Auteur Geplaatst: 10 december 2013 Dat haat ik al lang... En dan mag je nog niet denken aan het feit dat door die busstroken er massaal veel parkeerplaats verloren gaat en ze het toch niet gebruiken... En op veel plaatsen zijn er nu tegenwoordig stopplaatsen gewoon op de weg geschilderd, en op de vroegere stopplaats heeft men dan bloembakken gezet of zo Quote
whispy 158 Geplaatst: 10 december 2013 Geplaatst: 10 december 2013 Da's hetzelfde motto van Ransbottyn ( de rebelse baas van Clint ): "Als je snel rijdt ben je veel gefocuster en rijd je correcter" T'is maar hoe je het bekijkt vind ik. Ik begrijp wel wat hij wil zeggen. Als je op de autostrade bijvoorbeeld, snel wil rijden, dan ben je automatisch ook heel erg gefocust op wat je voorliggers kunnen doen en ben je dus heel defensief bezig. Als je in een treintje 110 rijdt op de 2e rijstrook, zal je die focus en defensieve houding minder hebben. Ik zeg niet dat je zal liggen slapen in de auto, maar ik ben er wel zeker van dat je iets minder geconcentreerd zal zijn dan in "rush mode". Cain als referentie voor autorijden. Quote
CharlesV 4.378 Geplaatst: 10 december 2013 Geplaatst: 10 december 2013 zever jongens : als ik 120kmh rij in rustig verkeer of ik rij 160 in rustig verkeer. Ik rij met 1 hand. En als het superdruk is rij ik met 2 handen of ik nu 120 of 160 probeer te rijden. Je maakt excuses waarom je te rap zou rijden. Ik heb helemaal geen excuus nodig om rap te rijden Je zegt het nu toch zelf? Als het rustig verkeer is, rij je met 1 hand. Als het druk verkeer is, rij je met 2 handen. Het komt er gewoon op neer dat wanneer je u niet hard MOET focussen, in uw geval bij rustig verkeer, automatisch uw concentratie vermindert en je u op uw gemak voelt. Ergo als er plots één of ander kalf zich voor uw auto smijt, zal de snelle bestuurder die bij de pinken is en met 2 handen aan zijn stuur zit, dat al zien aankomen hebben. Terwijl de tragere bestuurder die relaxed 120 rijdt met armpje op de steun en terwijl aan het meezingen is ( gevolg van het comfort ), zich een hoedje schrikt en een lagere reactiesnelheid heeft. Ben je mee? Quote
CharlesV 4.378 Geplaatst: 10 december 2013 Geplaatst: 10 december 2013 Cain als referentie voor autorijden. Inderdaad, voor wat hij allemaal doet achter het stuur ( laptop, twitter en andere shit ), mogen ze hem van mijn part onmiddellijk in de bak draaien. Het is dan ook zijn enige uitspraak waar ik me in kan vinden T'is een mediageil figuur, ben er ook niet aan hoor.. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.