ex-Mooseman 14.610 Geplaatst: 10 december 2013 Geplaatst: 10 december 2013 Centrum Gent: ongelooflijk veel fietsers met een innige doodswens 1 Quote
Maaher 2.273 Geplaatst: 11 december 2013 Geplaatst: 11 december 2013 Centrum Gent: ongelooflijk veel fietsers met een innige doodswens @gTa kan bevestigen dat Gent en fietsen héél goed samen gaan. Quote
Polle Petrol 583 Geplaatst: 11 december 2013 Geplaatst: 11 december 2013 Laat mij maar in alle comfort een parkeerplaatsje zoeken aan de overkant van de brug. 10 min wandelen en je bent er. Lekker echt. Waar is die parking dan? Nuja 10 min stappen met kleine kindjes is ook niet het aangenaamste maar misschien toch beter. BMW-rijder Je zag het al van ver gebeuren ... maar eigenlijk wel crazy, gast reed nog ong 80 op eerste vak terwijl de rest komt aangestoven ... het zijn dan de vrachtwagenchauffeurs Daarom dat ik redelijk kort remde om alsnog plaats te maken, had anders niet veel zin. Maar een bedankje, neen hoor. En het gaat door ..... en dan verder de traditionele shit op deze wisselaar. Het is hier dat auto's die me in Nevele voorbijvliegen aan 160 ofzo, weer ingehaald worden door mij, terwijl ik nergens de maximum snelheid overschreden heb. Wel de rechts-niet-inhalen-regel. Ik kan me inbeelden dat je meermaals scheef bekeken wordt als je zo rijdt. Pas op, mijn stijl leunt daar dicht bij aan, 't is zoveel vlotter en het lijkt alsof jij de enige bent die de ruimte ziet... In mijn ogen ligt het probleem bij de ingesteldheid van veel bestuurders. Iedereen moet rekening houden met mij! Maar zelf houden ze amper rekening met de bestuurders rondom zich. Dat ligt aan de regio @@Bompa, overal mocht je daar rechts inhalen hoor... Alleen die laatste is misschien randje Vond ik ook, maar als je bezig bent, moet je 't af maken! Ik weiger aan te schuiven op de pechstrook als er zo een lange file staat (vind ikzelf levensgevaarlijk). Eerst en vooral zie ik dat meestal te laat want ik ken de situatie daar niet ... Dus achteraan lukt niet meer, Dus ik rij gewoon door tot wanneer ik op de daarvoor voorziene plaats veilig kan uitvoegen. Kan ik dat niet dan rij ik gewoon door tot de volgende afrit en rij wel even om. Ik weet zelf niet of je mag aanschuiven op de pechstrook, laat staan dat ik daar ga gaan staan, er onstaan in die situatie steeds panieksituaties van mensen die het telaat zien en er toch persé tussen willen en dan gewoon gaan stilstaan op het rechtervak. Dan hoor je de vrachtwagens last second uitwijkmanoeuvers uitvoeren, voor hetzelfde geld knalt alles daar op een hoopje en zit je er tussen want je kan geen kant op. Dus ofwel kan ik er veilig tussen (ja soms op het laatste) ofwel rij ik door. Afrit Wetteren op de E40 (richting Brussel) is er ook zo eentje. Daar hebben ze de uitrit al 2x verlengd, groot rond punt gemaakt en nog is het probleem niet opgelost. Het zal ook niet opgelost zijn zo lang ze de N42 zelf niet onder handen nemen. Die is daar niet voor geschikt ter hoogte van Gijzenzele. Ook aan invoegen op het rond punt is niet overzichtelijk. Enkel diegene die met zijn neus bijna op het rond punt staat, ziet het verkeer. Vlot invoegen kan dus niet. Soit, op die uitrit durf ik ook al eens stilstaan op de pechstrook. Meestal probeer ik met constante snelheid aan te schuiven. Dan valt er al eens een groot gat, waar iemand "op de laatste nipper" nog kan uitremmen. Maar ik rij liever constant 10 per uur, dan steeds optrekken remmen, als ze achter u niet goed wakker zijn, knallen ze in uw koffer. Veilig vind ik geen van beide (file op de pechstrook of het 1e vak) En wat dat alert zijn betreft. Ik heb vroeger nog veel met traag vervoer gereden en toen de tractors nog 30 kmh reden, had ik soms ook de neiging van beginnen rond te kijken naar vanalles en nog wat. Niet dat traag rijden daar een excuus voor is, maar het werkt het wel in de hand. Net zoals alle rijhulpsystemen en hoog comfort dat in de hand werken. Lang leve een E30, waar je moet werken achter het stuur en wakker moet zitten. Quote
Gast caoimhin Geplaatst: 11 december 2013 Geplaatst: 11 december 2013 Als het in Wetteren koekenbak is (dus aanschuiven tot op de pechstrook), dan is dat echt een merde vanaf Gent. Want velen rijden de stilstaande wagens op de pechstrook voorbij om dan stil te staan op de rechter rijstrook. Eens je daar voorbij bent kan je bij wijze van spreken knallen tot in Brussel. Al zou ik dat in de trajectcontrole niet doen Quote
Gast wooter Geplaatst: 11 december 2013 Geplaatst: 11 december 2013 Het jammere is dat men die rotonde in Wetteren bouwde met de rotones in Groot-Brittanië in gedachten. Maar die rotondes boven snelwegen daar zijn afritten met 2 rijvakken, waar de aansluiting van de rotonde nog breder wordt voor 3 rijvakken (zodat iedereen al daar kan voorsorteren), en op de rotonde je 2 rijvakken heb en vaak nog een derde vak om de volgende afslag direct te nemen. En als het echt te druk is, staan er nog lichten zodat het verkeer op de rotonde in golven komt en je dus kan en mag invoegen. Quote
Philken 154 Geplaatst: 11 december 2013 Geplaatst: 11 december 2013 Het jammere is dat men die rotonde in Wetteren bouwde met de rotones in Groot-Brittanië in gedachten. Maar die rotondes boven snelwegen daar zijn afritten met 2 rijvakken, waar de aansluiting van de rotonde nog breder wordt voor 3 rijvakken (zodat iedereen al daar kan voorsorteren), en op de rotonde je 2 rijvakken heb en vaak nog een derde vak om de volgende afslag direct te nemen. En als het echt te druk is, staan er nog lichten zodat het verkeer op de rotonde in golven komt en je dus kan en mag invoegen. W, drink eens een straffe koffie en vertel 't eens opnieuw, ksnap er maar de helft van Quote
Maaher 2.273 Geplaatst: 12 december 2013 Geplaatst: 12 december 2013 Ik heb deze ochtend na lange tijd nog eens een tripje richting werk gedaan in volle ochtendspits. Normaal gezien vertrek ik om 5.45 bij mij thuis, maar nu was het eerder 7 u. Gevolg: om 9.15 kwam ik aan in Brussel. Ik zou dit niet alle dagen willen doen. Morgen dus terug om half zes mijn nest uit. Om on topic te blijven: ik hoop dat Facebook ontploft in het gezicht van bestuurders die er onderweg mee bezig zijn. Wat een verschrikkelijke gewoonte. 1 Quote
Polle Petrol 583 Geplaatst: 12 december 2013 Geplaatst: 12 december 2013 Ja, als je dat ziet, is het rond punt van Wetteren veeeel te klein! Typisch Belgie dus, een goed idee hebben en het dan maar half uitvoeren of bij gebrek aan budget gaan snoeien tot je iets hebt dat er uit ziet als het origineel, maar alles behalve zo werkt. Nuja, voor het rond punt was het gigantisch van de ongevallen die daar gebeurden, zeker toen er nog geen lichten stonden (20j geleden). Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 12 december 2013 Auteur Geplaatst: 12 december 2013 Ik heb deze ochtend na lange tijd nog eens een tripje richting werk gedaan in volle ochtendspits. Normaal gezien vertrek ik om 5.45 bij mij thuis, maar nu was het eerder 7 u. Gevolg: om 9.15 kwam ik aan in Brussel. Ik zou dit niet alle dagen willen doen. Morgen dus terug om half zes mijn nest uit. Om on topic te blijven: ik hoop dat Facebook ontploft in het gezicht van bestuurders die er onderweg mee bezig zijn. Wat een verschrikkelijke gewoonte. Ja 't is echt degoutant hoe lang je erover doet om in Brussel te geraken op een "normaal" uur. Van waar moet jij komen trouwens? Quote
Gast caoimhin Geplaatst: 12 december 2013 Geplaatst: 12 december 2013 Ik sta van in Zellik sneller in Gent dan dat ik in Anderlecht ben, belachelijk gewoon Quote
DenDuvel 4.679 Geplaatst: 12 december 2013 Geplaatst: 12 december 2013 Ik sta van in Zellik sneller in Gent dan dat ik in Anderlecht ben, belachelijk gewoon Dus ook in Brugge? Quote
JanC 7.873 Geplaatst: 12 december 2013 Geplaatst: 12 december 2013 http://www.knack.be/nieuws/belgie/2013-breekt-filerecord-10-dringende-maatregelen-volgens-touring/article-normal-119596.html 50% meer, ongelooflijk. Allez, toch met die meetmethode. Ziet iemand daar de belangrijkste reden voor? Ik niet, eerlijk gezegd... Quote
Maaher 2.273 Geplaatst: 12 december 2013 Geplaatst: 12 december 2013 Ja 't is echt degoutant hoe lang je erover doet om in Brussel te geraken op een "normaal" uur. Van waar moet jij komen trouwens? Van het hoge Noorden. Tot aan Antwerpen gaat het prima (A4/A12 Bergen-op-Zoom) maar dan begint de fun: de ring van Antwerpen gevolgd door de E19 richting Brussel. The joy. Ik ben blij dat ik niet in putteke Brussel moet zijn. Quote
JanC 7.873 Geplaatst: 12 december 2013 Geplaatst: 12 december 2013 Ik moest laatst voor de eerste keer in m'n leven de A12 nemen, rond een uur of vier, van Willebroek richting Antwerpen. Wat is me dat voor een rotbaan! De N17 die eraan vooraf ging was trouwens geen haar beter, overal 50, verdomme zeg... Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 12 december 2013 Auteur Geplaatst: 12 december 2013 Ja ik ken het, vanuit Turnhout is dat gelijkaardig: file richting Antwerpen vanaf Zoersel, en dan de E19 naar Brussel nog. En ik moest dan nog wel in putteke Brussel zijn destijds (tel 45 minuten bij) Quote
Maaher 2.273 Geplaatst: 12 december 2013 Geplaatst: 12 december 2013 Tot aan Antwerpen gaat het prima (A4/A12 Bergen-op-Zoom) Dit is gelukkig niet dezelfde als deze: Ik moest laatst voor de eerste keer in m'n leven de A12 nemen, rond een uur of vier, van Willebroek richting Antwerpen. Tussen Bergen-op-Zoom en de grens kan je met gemak op cruise control 130 (maximum toegelaten snelheid daar) rijden en vanaf de grens tot Antwerpen kan je meestal ook wel de 120 aanhouden. Sommige camioneurs beslissen daar soms anders over maar dat neem ik er dan bij. Liever even aan 90 dan stilstaan op de E19 Breda-Antwerpen. Ik rij deftig wat kilometers om door de A58-A4 combo in Nederland te pakken in plaats van de E19 maar ik ben wel sneller. Quote
JanC 7.873 Geplaatst: 12 december 2013 Geplaatst: 12 december 2013 En Turnhout richting Brussel, is dat echt niet sneller als je via Lier of zo rijdt? Als je de doorsnee reistijden voor de E34 op de radio hoort, amai... Quote
Gast wooter Geplaatst: 12 december 2013 Geplaatst: 12 december 2013 Nee... Als Antwerpen gridlocked staat, staat binnendoor ook stil. Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 12 december 2013 Auteur Geplaatst: 12 december 2013 En Turnhout richting Brussel, is dat echt niet sneller als je via Lier of zo rijdt? Als je de doorsnee reistijden voor de E34 op de radio hoort, amai... Die doorsteek is niet te doen. Quote
Gast wooter Geplaatst: 12 december 2013 Geplaatst: 12 december 2013 Ja 't is echt degoutant hoe lang je erover doet om in Brussel te geraken op een "normaal" uur. Van waar moet jij komen trouwens? En daarom vertrekt iedereen vroeger en vroeger, wat momenteel betekent dat het om 7 uur 's morgens drukker is dan om 9 uur... Quote
Gast wooter Geplaatst: 12 december 2013 Geplaatst: 12 december 2013 http://www.knack.be/nieuws/belgie/2013-breekt-filerecord-10-dringende-maatregelen-volgens-touring/article-normal-119596.html 50% meer, ongelooflijk. Allez, toch met die meetmethode. Ziet iemand daar de belangrijkste reden voor? Ik niet, eerlijk gezegd... Ik vind het eerder opvallend, wetende dat alle carpoolparkings nu al uitpuilen... Quote
JanC 7.873 Geplaatst: 12 december 2013 Geplaatst: 12 december 2013 Ja, ik begrijp niet wat zo'n stijging kan veroorzaken op 1 jaar tijd... Andere meetmethode om die 100 km te bepalen? Of gewoon uren met, bij wijze van spreken, 101 km file in plaats van 99. Een gemiddeld aantal km over de spitsuren zou veel meer zeggen, vind ik. Quote
Maaher 2.273 Geplaatst: 12 december 2013 Geplaatst: 12 december 2013 En daarom vertrekt iedereen vroeger en vroeger, wat momenteel betekent dat het om 7 uur 's morgens drukker is dan om 9 uur... Ik weet het. Achteraf bekeken was ik beter nog wat later vertrokken. Heeft iemand een idee hoe de gemiddelde ochtendspits op de E19 Antwerpen-Brussel verloopt? Bijvoorbeeld: 6 uur -> goed te doen 6.30 uur -> lichte vertraging in Machelen 7 uur -> file vanaf Mechelen-Zuid 7.30 uur -> Volledig vast 8 uur -> volledig vast 8.30 uur -> file vanaf Zemst 9 uur -> vertraging in Machelen .... Mijn ervaring is nog beperkt. Quote
JanC 7.873 Geplaatst: 12 december 2013 Geplaatst: 12 december 2013 http://www.verkeerscentrum.be/verkeersinfo/structurele-file-2011 En met het wijzerke spelen! 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.