Ga naar inhoud

Ergernis in het verkeer topic

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

of hun rem aantikken... - of de ergste: eventjes een versnelling lager schakelen om op de motor te remmen (dan gaan ze wss. van vierde naar derde)

Geplaatst:

Mijn pa heeft een oude ML en herkent alles (behalve van de irritante xenons want die heeft hij niet). Ik merk ook verschil in gedrag van mensen als ik daarmee rondrij. Ze kunnen minder verdragen van die ML dan als ik dat doe met de Ford.

Geplaatst:

I'm a hooligan :inlove:

Althans, volgens die lieve meneer van deze ochtend :-)

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

En iemand met een vrachtwagen die dacht voorrang te hebben wanneer je het rond punt op rijdt.

Ik reed vorige week op een baan en uit links kwam een bestelwagen nogal laat ingevoegd, maar de bestelwagen erachter volgde ook nog! Ik de freins in, en ik ga vragen wat die man bezielt... "zo kan ik voorsorteren" WTF? Op het midden van de rijbaan gaan wachten tot voorranghebbend verkeer voorbij is?! Hoe weet ik als motard dat jij niet voor mij in gaat schieten en ik me dood rij?

Een kilometer verder staat een tegenligger klaar om links in te draaien, maar ik nader dus hij wacht tot ik gepasseerd ben. Blijkbaar cue voor een vrachtwagenchauffeur uit de straat waar de linksindraaier wil indraaien om eruit te rijden, vlak voor mijn neus. Daar ben ik met mijne moto toch even omgedraaid en ben ook gaan vragen wat zijn idee was om vlak voor ne moto uit een zijstraat te komen.

Geplaatst:

Met die rode helm zou ik beginnen met "papieren en rijbewijs alstublieft" :lol:

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Mijn pa heeft een oude ML en herkent alles (behalve van de irritante xenons want die heeft hij niet). Ik merk ook verschil in gedrag van mensen als ik daarmee rondrij. Ze kunnen minder verdragen van die ML dan als ik dat doe met de Ford.

Uw vader kennende is dat erg. Ik denk dat dat zowat de braafste chauffeur in een ML moet zijn :)

Ik begin altijd met goedenavond :)

@@Tomski zou vragen of dat niet wat lullig is om op gelijk welk moment van de dag goedenavond te zeggen.

Met die rode helm zou ik beginnen met "papieren en rijbewijs alstublieft" :lol:

strafbaar! :)

Gast caoimhin
Geplaatst:

strafbaar! :)

Dat is helemaal niet strafbaar. Zolang je jezelf niet voordoet als een agent mag je dat toch gewoon vragen? De tegenpartij is gewoon niet verplicht ze te geven.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

En wat ben ik met die mensen hun papieren? :)

Minder kans dat je op je bakkes krijgt.

Geplaatst:

Daar heb je een punt.

Maar je hebt ook de kans dat er iemand vraagt "zijde gij flik ofwa?" omdat enkel mijn helm oranje is, maar er wel BMW op staat, en de motorfiets en het motorpak zwart.

En dan zeg je "nee" en krijg je alsnog op je bakkes.

Gast caoimhin
Geplaatst:

En wat ben ik met die mensen hun papieren? :)

Je bekijkt ze, zegt "Siri, geef mij de Facebook pagina van x" en je voegt die persoon toe als vriend. Je geeft de papieren terug en dan kan je thuis de internetheld uithangen :party:

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Daar heb je een punt.

Maar je hebt ook de kans dat er iemand vraagt "zijde gij flik ofwa?" omdat enkel mijn helm oranje is, maar er wel BMW op staat, en de motorfiets en het motorpak zwart.

En dan zeg je "nee" en krijg je alsnog op je bakkes.

Dan zeg je, wacht ik ga even mijn legitimatie halen ... dan wandel je terug naar je moto en dan scheur je weg :D

Geplaatst:

Dat is helemaal niet strafbaar. Zolang je jezelf niet voordoet als een agent mag je dat toch gewoon vragen? De tegenpartij is gewoon niet verplicht ze te geven.

Het zal van de willekeur van de rechter afhangen of impliciet al dan niet expliciet zich voordoen als strafbaar is.

Dan zeg je, wacht ik ga even mijn legitimatie halen ... dan wandel je terug naar je moto en dan scheur je weg :D

Dat lijkt me al een strakker plan :)

Maar echt fairplay is het niet, dit terzijde.

Geplaatst:

Vraag hen of ze de motor willen afzetten en hun sleutels afgeven, zover mogelijk in één of andere dijk gooien en maken dat je weg bent. Job's done.  :)

Geplaatst:

Als je verkleed als clown vraagt naar iemands papieren, tot daar aan toe. Dat je dat doet met een rooie helm, minder strak plan... Als je dan nog een agent hebt die in zijn PV schrijft dat mijn moto vol hangt met een antenne en een radio om eruit te zien als een polies (ik ben radioamateur en hang mijn smartphone in een case op mijn stuur en heb een GPS op het dashboard gemonteerd) en een rechter daarin meegaat.. 

Afijn, ik vraag niet achter papieren :)

Feit is dat je met een moto erg makkelijk gekeerd bent, en makkelijk bij het volgende licht naast iemand kunt staan en op zijn ruit kunt tikken met je vinger, ipv loos te claxonneren en met je middenvinger te zwaaien naar iemand je je net de pas heeft afgesneden.

Is een beetje zoals Bompa met een camera gemonteerd aan de voorruit van zijn V70... Hij speelt geen polies, maar je kan altijd een agent tegenkomen die een psychoanalyse doet op basis van het feit dat hij niemand kent die met een camera aan de voorruit rijdt omdat die mens niet elke dag op Youtube rusland-filmpjes aan het kijken is, en dan Bompa met rijkswachtersnor en een V70 tegenkomt met een camera op de voorruit...

En ter verduidelijking... Ik heb zo een rooie helm om gezien te worden. Ik had ook voor een gele kunnen gaan, maar enkel de rooie was in stock in mijn maat... Ik geef evenwel toe dat dat rooie nog andere voordelen heeft, zoals mensen die dus die rooie helm in hun achteruitkijkspiegel zien en sneller plaats maken :)

Geplaatst:

We waren ook maar aan het zeveren he @@wooter. Allee, ik toch  :lol:

Kheb ooit eens gehoord van een ex-collega dat zijn vader een afgedankte politiemoto gekocht had met de stickers er nog op en het zwaailicht nog aanwezig. En hij daarmee op de pechstrook ging rijden met zwaailicht en sirenes aan tot hij opgemerkt werd door de politie, dan was het gedaan met lachen. Geen idee of dit echt kan dat je zoiets koopt, kerel kon nog goed overdrijven  :P

Geplaatst:

Dat lijkt me al een strakker plan :)

Maar echt fairplay is het niet, dit terzijde.

For the record, ik was er maar mee aan het lachen hoor @@Bompa ;)

Geplaatst:

Ik weet het ;)

Ik eigenlijk ook.

Geplaatst:

en voor Wooter: mijn camera was in de V70 niet zichtbaar van buitenaf :)

Geplaatst:

en voor Wooter: mijn camera was in de V70 niet zichtbaar van buitenaf :)

Had je hem dan op dat 'geblindeerde' stukje op de voorruit ter hoogte van je achteruitkijkspiegel hangen? Ben ook aan het kijken voor een dashcam maar heb hem ook liever niet in het zicht hangen. Het probleem met eentje zonder scherm is dat je al wat testjes moet uitvoeren om te zien of hij al dan niet goed hangt en 'alles' ziet. 

Geplaatst:

Als je zo'n dashcam aan je voorruit hangt en de led'jes aanlegt, zullen ze wel snel aan de kant gaan in het donker  :)

Er reed eens een donkere BMW3 achter mij met iets dergelijks en ik nam toch liever het zekere voor het onzekere!

full-hd-dashcam-met.jpg

Gast caoimhin
Geplaatst:

Het zal van de willekeur van de rechter afhangen of impliciet al dan niet expliciet zich voordoen als strafbaar is.

Jij hebt het dan nog gemakkeljker, als ze u zien uitstappen leggen ze wss hun rijbewijs en papieren reeds klaar :D

• Vind ik leuk 1
Gast caoimhin
Geplaatst:

Als je zo'n dashcam aan je voorruit hangt en de led'jes aanlegt, zullen ze wel snel aan de kant gaan in het donker  :)

Er reed eens een donkere BMW3 achter mij met iets dergelijks en ik nam toch liever het zekere voor het onzekere!

full-hd-dashcam-met.jpg

Dat zijn ir-leds.

• Vind ik leuk 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid