Maaher 2.273 Geplaatst: 12 december 2013 Geplaatst: 12 december 2013 Daar had ik zelf toch op mogen komen. Quote
Gast wooter Geplaatst: 12 december 2013 Geplaatst: 12 december 2013 http://www.verkeerscentrum.be/verkeersinfo/structurele-file-2011 En met het wijzerke spelen! Ik weet nog dat ik 10 jaar geleden vertrok om 6u en pas tegen 6u30 voorbij de filegevoelige plekken vloog en om 7 uur op kantoor stond. Het laatste wat ik met de auto filevrij herinner was om 5u30 vertrekken en om 6u30 aan een gesloten deur op het werk staan. 5u45 was al file om 6u15... Quote
josenjef 436 Geplaatst: 12 december 2013 Geplaatst: 12 december 2013 En daarom vertrekt iedereen vroeger en vroeger, wat momenteel betekent dat het om 7 uur 's morgens drukker is dan om 9 uur... Inderdaad ik vertrek nu al een paar jaar pas om 9 uur naar Brussel en ik zie het met de jaren afnemen qua drukte op dat uur. Mijn vrouw vertrekt iets na 6 naar Brussel en dat wordt net erger en erger om dat uur. Bij mij begint ook de drukte pas dichter bij Brussel en bij haar is het net andersom, daar gaat het van Aarschot al mis. Quote
Maaher 2.273 Geplaatst: 12 december 2013 Geplaatst: 12 december 2013 Ik vind het ook frappant dat ik per trip 20 km om moet rijden om uiteindelijk sneller in Brussel te staan. De E19 Breda-Antwerpen is ook een grap. Quote
Philken 154 Geplaatst: 12 december 2013 Geplaatst: 12 december 2013 ik hou mijn gemiddelde snelheid bij per maand(gewoon om te weten hoeveel uur ik ongeveer in de auto zit) en dit jaar is die DRAMATISCH gedaald: vorig jaar haalde ik sommige maanden nog 70km/u gemiddeld, dit jaar heb ik nog maar 2X boven de 65 gehaald Quote
JanC 7.873 Geplaatst: 12 december 2013 Geplaatst: 12 december 2013 Om 70 te halen moet je al véél op de snelweg zitten. Quote
Gast caoimhin Geplaatst: 12 december 2013 Geplaatst: 12 december 2013 Zemst - Zellik nam vorig jaar gemiddeld gezien 10 minuten minder in beslag dan dit jaar, zelfde tijdstip (vertrek 7u10 in Zemst). Quote
Philken 154 Geplaatst: 12 december 2013 Geplaatst: 12 december 2013 Om 70 te halen moet je al véél op de snelweg zitten. om 6000km/maand te halen(vroeger zelfs 7500/maand) MOET je veel snelweg doen anders haal je dat niet op een maand Quote
Gast wooter Geplaatst: 12 december 2013 Geplaatst: 12 december 2013 Mijn gemiddelde is boven de 90. Quote
Gast wooter Geplaatst: 12 december 2013 Geplaatst: 12 december 2013 Ja, ook kg, maar dus ook km/u Quote
Stabilo Boss 1.730 Geplaatst: 12 december 2013 Geplaatst: 12 december 2013 Vandaag weer een heleboel mensen gezien die niet bergijpen hoe de spitsstroken op de E314 ter hoogte van Leuven werken. (Of wel begrijpen, maar er geen correct gebruik van willen maken). Volgens mij mag je er enkel op blijven rijden als je er de volgende afslag weer af moet. Maar wat ik zie is dat veel mensen net voor de afslag invoegen naar het "tweede rijvak". Om zo een groot deel van het verkeer voorbij te steken. Of zie ik dit verkeerd? Quote
Gast wooter Geplaatst: 12 december 2013 Geplaatst: 12 december 2013 Vandaag weer een heleboel mensen gezien die niet bergijpen hoe de spitsstroken op de E314 ter hoogte van Leuven werken. (Of wel begrijpen, maar er geen correct gebruik van willen maken). Volgens mij mag je er enkel op blijven rijden als je er de volgende afslag weer op moet. Maar wat ik zie is dat veel mensen net voor de afslag invoegen naar het "tweede rijvak". Om zo een groot deel van het verkeer voorbij te steken. Hoe moet je ze dan gebruiken? Iemand die van de Boudewijnlaan op rijdt richting Lummen, waar moet ie invoegen? Dat staat nergens toch aangegeven? Meer nog, men zegt altijd dat je best zo ver mogelijk door rijdt Quote
Tiep 3.397 Geplaatst: 12 december 2013 Geplaatst: 12 december 2013 Iets leuk meegemaakt bij het ritsen een uurtje geleden. Ik rijd op het rechtse vak achter een Renault Kangoo'ke (need I say more ). De persoon in de Renault ritst vrij correct, hij/zij gaat een beetje vroeger dan aangewezen richting het linkse vak. Ik zit er nog achter en wil eig nog een beetje verder door om op het einde van de pijlen te ritsen. Hij/zij moet dit in de mot hebben en blijft tijdens het ritsen voor een stuk mee op mijn vak hangen. Ik kon er dus niet naast Ok ok, goed dan sluit ik mee aan achter je. Tot hier gaat alles goed. Maar dan... Ik sluit me achter hij/zij aan, hij/zij remt kort en krachtig. Ik doe hetzelfde. Hij/zij trekt terug wat op maar helaas tot 50 km/u. En dat voor de rest van het lange rechte stuk. Waar je 70 km/u mag... Maw, ik had een lesjesspeller voor me. Maar die persoon rijdt dan een heel pak onder de toegelaten snelheid. Uiteindelijk dan maar via de busstrook onderdoor voorbij gestoken. Wait for it... *lichtconcert* Ik steek mijn vier pinkers dan maar kort aan zo van "goeienavond verder nog" 1 Quote
JanC 7.873 Geplaatst: 12 december 2013 Geplaatst: 12 december 2013 Ik had een anonieme flikkenkar verwacht na je 'wait for it'! Quote
Tiep 3.397 Geplaatst: 12 december 2013 Geplaatst: 12 december 2013 Wel dat is ook een optie in Brasschaat. Die mannen hebben ondertussen al een Golf VI GTI, een Skoda Octavia Break en een Opel Zafira. Ik wacht nog steeds bang af op de dag dat ik zo eens gepakt ga worden, om dan mijn raampje naar beneden te laten en eens vriendelijk te lachen Want in den donkere zie ik niet wie er achter mij rijdt Quote
Gast wooter Geplaatst: 12 december 2013 Geplaatst: 12 december 2013 Ah gij zijn zo ne witte neger. Quote
Stabilo Boss 1.730 Geplaatst: 12 december 2013 Geplaatst: 12 december 2013 Hoe moet je ze dan gebruiken? Iemand die van de Boudewijnlaan op rijdt richting Lummen, waar moet ie invoegen? Dat staat nergens toch aangegeven? Meer nog, men zegt altijd dat je best zo ver mogelijk door rijdt Ik heb het eens opgezocht en je hebt inderdaad gelijk: je mag kiezen wanneer je invoegt. Weefstroken op E314 Voor wie van het knooppunt E40-E314 naar Hasselt rijdt, zal ook nog een andere nieuwigheid merken: de weefstrook. Die strook, die permanent open is, is in feite een invoegstrook die meteen ook een uitvoegstrook is. Op die manier is er minder plaats nodig voor beiden stroken en verstoort lokaal verkeer dat de snelweg opkomt en er meteen terug af moet, niet het doorgaand verkeer. Belangrijk is dan ook om op die plaatsen in het achterhoofd te houden dat voertuigen langer kunnen invoegen of eerder al de afrit mogen nemen. "De weefstrook is in de eerste plaats bedoeld voor automobilisten die de autosnelweg oprijden en hem aan de volgende afrit al onmiddellijk verlaten. Het is dus een handige manier om het lokaal en doorgaand verkeer beter gescheiden te houden. Doorgaand verkeer dient dus geen gebruik te maken van deze strook. Een weefstrook = in/uitvoegstrook. Rechts inhalen (via de weefstrook) is absoluut verboden (zie artikel 16.3 van de Wegcode)." Quote
Jerain 2.474 Geplaatst: 12 december 2013 Geplaatst: 12 december 2013 Wat bij veel dingen helpt, mensen pissed maakt en oplucht is voorbijsteken en goed hard remmen. Desnoods paar keer achter elkaar. Quote
Tiep 3.397 Geplaatst: 12 december 2013 Geplaatst: 12 december 2013 Ah gij zijn zo ne witte neger. Een wigger in de volksmond. Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 12 december 2013 Geplaatst: 12 december 2013 Om 70 te halen moet je al véél op de snelweg zitten. Uiteraard. Ik had op het einde op m'n V70 65. M'n vrouw heeft 40. En we rijden alletwee steeds in de buurt van het max toegelaten. Quote
Gast caoimhin Geplaatst: 12 december 2013 Geplaatst: 12 december 2013 Daarstraks aan het station van Asse stond ik voor het rood en zie ik iemand met zijn Booster onderuit schuiven. Kerel staat op, ik had ondertussen mijn ruit naar beneden gedaan en vroeg of alles ok was. Krijg ik een middelvinger naar mij en een "moei u met uw eigen zaken". Ok dan! Hopelijk is hij daarna nog eens op zijn muil gegaan. 3 Quote
JanC 7.873 Geplaatst: 12 december 2013 Geplaatst: 12 december 2013 Dan zou ik toch moeite hebben om kalm te blijven... Godverdomme zeg, wat een lul. Quote
Maaher 2.273 Geplaatst: 13 december 2013 Geplaatst: 13 december 2013 Ik haalde tussen de laatste twee tankbeurten gemiddeld 71 km/u. Mijn gemiddelde is boven de 90. En met de auto? Daarstraks aan het station van Asse stond ik voor het rood en zie ik iemand met zijn Booster onderuit schuiven. Kerel staat op, ik had ondertussen mijn ruit naar beneden gedaan en vroeg of alles ok was. Krijg ik een middelvinger naar mij en een "moei u met uw eigen zaken". Ok dan! Hopelijk is hij daarna nog eens op zijn muil gegaan. Had je geen dashcam? Quote
Gast caoimhin Geplaatst: 13 december 2013 Geplaatst: 13 december 2013 Ja, maar de situatie is daar op zo'n manier dat dat jammer genoeg niet op beeld staat. Alles gebeurde links van mij. Zal straks een map posten. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.