TCT 6.312 Geplaatst: 15 december 2013 Geplaatst: 15 december 2013 Ik speel hier een rolletje voor alle duidelijkheid, ikzelf rijd rechts, maar ga me niet ergeren aan mensen die op het middenvak plakken als ik daar zonder probleem voorbij kan... Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 15 december 2013 Geplaatst: 15 december 2013 Middenvaksplakker met een BMW 6 die me een lichtspectakel van jewelste gaf omdat ik hem rechts voorbij ging... Snapte nu echt niet dat als ik u rechts voorbij kan zonder het boeltje te forceren dat gij had moeten rijden waar ik reed? En echt zeker 's nachts den enen na den anderen die op dat middenste vak blijft plakken, waarom? Astemblieft waarom? :/ Welja, overdag is er MISSCHIEN nog een klein beetje uitleg dat je kan geven. Misschien, en dan nog. Maar 's nachts, inderdaad ... ik snap het ook niet. Dwangmatig gedrag noem ik dat. Quote
Philken 154 Geplaatst: 15 december 2013 Geplaatst: 15 december 2013 Ik speel hier een rolletje voor alle duidelijkheid, ikzelf rijd rechts, maar ga me niet ergeren aan mensen die op het middenvak plakken als ik daar zonder probleem voorbij kan.. @@C_X gaat er toch voorbij, tis diene slaapzak die dan begint te flikkeren... daar wordt hij ambetanterig van Quote
Jan 1.163 Geplaatst: 15 december 2013 Geplaatst: 15 december 2013 Ik los dat legaal op, op 2m van zijn achterbumper in 1 ruk 2 vakken opschuiven om dan hetzelfde te doen aan de voorbumper. Krijg t'vliegend schijt van links/midden plakkers... Laat ze maar met hun lichten trekken Quote
C_X 1.557 Geplaatst: 15 december 2013 Geplaatst: 15 december 2013 Waarom niet? GIj kunt links voorbij en ik kan gezapig cruisen op een iets beter baanvak... TCT, ik heb u altijd nen toffe mens gevonden, maar... GA DE FAK MET UW TAMME KLOTEN OP DA EERSTE RIJVAK RIJDEN OF BLIJF VAN DE FAKKING BAAN AF! Quote
Bouncing Bullet 2.932 Geplaatst: 15 december 2013 Geplaatst: 15 december 2013 Ik los dat legaal op, op 2m van zijn achterbumper in 1 ruk 2 vakken opschuiven om dan hetzelfde te doen aan de voorbumper. Krijg t'vliegend schijt van links/midden plakkers... Laat ze maar met hun lichten trekken Doe ik ook, maar afhankelijk van de condities met meer of minder ruimte. Quote
TCT 6.312 Geplaatst: 15 december 2013 Geplaatst: 15 december 2013 Ge moet ni roepen, daar bent ge ni imponerend genoeg meer voor, smalle! 1 Quote
Jan 1.163 Geplaatst: 15 december 2013 Geplaatst: 15 december 2013 Doe ik ook, maar afhankelijk van de condities met meer of minder ruimte. Inderdaad, al wou ik het nog deftig houden in m'n beschrijving Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 15 december 2013 Geplaatst: 15 december 2013 Op de E40 kust steek ik meer wagens rechts dan links voorbij en zeker als madamme erbij zit. Die moedigt dat aan 6 Quote
Gast wooter Geplaatst: 15 december 2013 Geplaatst: 15 december 2013 Ik speel hier een rolletje voor alle duidelijkheid, ikzelf rijd rechts, maar ga me niet ergeren aan mensen die op het middenvak plakken als ik daar zonder probleem voorbij kan... Het probleem met middenvakrijders is niet die ene middenvakrijder, en ook niet die ene die die middenvakrijder langs links wil inhalen, maar wel de andere bestuurders die de inhaler van die middenvakrijder die dus niet voorbij kunnen omdat ze al op het derde rijvak zitten en iedereen van 3 beschikbare vrije rijvakken naar 1 worden gedwongen. Iemand die op de E40 Leuven-Brussel op het derde rijvak rijdt, veroorzaakt daar hetzelfde probleem waar je van 4 beschikbare rijvakken plots maar over 1 rijvak legaal mag inhalen. En dat scheelt wat als de middenvakrijder 100 rijdt, de inhaler 105 doet en de rest van het verkeer 120 wou aanhouden. En dan heb ik het nog niet over het verkeer dat sneller wil, of dat op GPS 120 wil rijden itt iemand die 120 doet op zijn wijzerplaatje. Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 16 december 2013 Geplaatst: 16 december 2013 Geen ergernis deze keer: Reed dit straatje in (is mijn binnendoor naar de golf) http://goo.gl/maps/pmPaO en kwam een Audi tegemoet. Omdat ik met een jeep rijd neem ik dus rechts wat het slijk mee (is niet te zien op maps maar heel die berm is slijk bij regenweer) zodat de Audi proper op de baan kan rijden. We zijn elkaar gepasseerd en ik kijk in mijn achteruitkijkspiegel en zie de Audi zijn 4 pinkers even flashen als bedankje. Zo'n dingen doen me nu eens deugd sé Misschien wat off-topic maar het moet hier niet altijd negatief zijn Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 16 december 2013 Auteur Geplaatst: 16 december 2013 't Is stom, maar als iemand op een klein baantje opzij gaat om te kruisen voel ik me altijd een beetje moreel verplicht om ook wat in de berm te gaan rijden Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 16 december 2013 Geplaatst: 16 december 2013 Zeker niet off-topic. Eigen fouten en positieve effecten moeten hier voor evenwicht zorgen. Quote
Gast caoimhin Geplaatst: 16 december 2013 Geplaatst: 16 december 2013 Ergernis van de dag: een bus die zijn plaats verlaat terwijl zijn pinker nog naar rechts staat. Ik reed er ondertussen wel naast en werd gewoon naar het andere vak gedwongen. Gelukkig net geen tegenligger, en met een dot gas was ik er voorbij. En ook nog een paar die niet weten wat voorrang van rechts juist wil zeggen. Quote
Gast wooter Geplaatst: 16 december 2013 Geplaatst: 16 december 2013 En ook nog een paar die niet weten wat voorrang van rechts juist wil zeggen. Ah ja eh, dat betekent dat ge voorrang krijgt van die die van rechts komt! Quote
CharlesV 4.378 Geplaatst: 16 december 2013 Geplaatst: 16 december 2013 Gisterenavond bij het naderen van een rondpunt een Mercedes ML die met zijn opdringerige LED's op 50cm van mijn achteruit komt hangen, terwijl ik zeker niet traag reed en er een bmw voor me reed. Besluit ie om ons alsnog in te halen terwijl we vlakbij het rondpunt zijn. Soit, het scheelde niet veel of hij zat erop, hij had veel geluk dat mijn voorligger niet een heel klein beetje sneller reed. Was blijkbaar verschoten want daarna reed hij dan 50 waar 70 is toegelaten 'T was dan mijn beurt om hem in te halen ( waar het wel veilig kon ) Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 16 december 2013 Geplaatst: 16 december 2013 Waar was dat ? Hoewel ik ben niet voorbijgestoken geweest Quote
Stoffn 21 Geplaatst: 16 december 2013 Geplaatst: 16 december 2013 Straks een ritje Brugge- (hartje) Brussel.. Mmm, ik verheug me er al op Quote
Stoffn 21 Geplaatst: 16 december 2013 Geplaatst: 16 december 2013 Straks een ritje Brugge- (hartje) Brussel.. Mmm, ik verheug me er al op Niks van ergernis gehad dus.. Ontgoocheld. Quote
CharlesV 4.378 Geplaatst: 17 december 2013 Geplaatst: 17 december 2013 Waar was dat ? Hoewel ik ben niet voorbijgestoken geweest Kortrijk! De bestuurder in kwestie had iets minder rijskills denk ik Ik denk dat ik hem gisteren en vandaag gekruist heb, en één van zijn voorlichten is helemaal ontregeld, echt irritant die LED's Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 17 december 2013 Geplaatst: 17 december 2013 Niet in Kortrijk geweest. De Xenons van de nieuwe ML zijn er gewoon los over, verschrikkelijk irritant en staan bovendien nog eens vrij hoog ingepland waardoor je andere wagens gewoon verblind. (en dan staan mijn lichten nog goed afgesteld volgens de garage en keuring). Nu goed als je wat sportief rijdt (en dan bedoel ik niet zoals ne zot), enfin sportief en ML ?, ben je vandaag in het verkeer dikwijls een gek. Vooral als je nog eens vrij hard of (in de mensen hun ogen) "laat" durft remmen. Ik probeer trouwens altijd de gekende "kap"beweging te vermijden omdat dat nog agressiever overkomt bij de mensen. Maar goed je bent tegenwoordig net een crimineel als je durft voorbij te steken of een rondpunt vlot te nemen. Quote
CharlesV 4.378 Geplaatst: 17 december 2013 Geplaatst: 17 december 2013 Ok dan zullen zijn lichten waarschijnlijk wel goed afgesteld zijn, maar ze zijn zoals je zegt vreselijk irritant. Ik heb niets tegen vlotte bestuurders als ze het 'proper' doen, daarmee bedoel ik: - niet bumperkleven - pinkers gebruiken bij inhalen en invoegen - inhalen wanneer het veilig is, niet zoals ik beschreef, op het laatste nippertje inhalen ( hij had al 300m een lege strook asfalt van 20m breed ) en uiteindelijk bijna in de flank moeten rijden van degene die je aan het inhalen bent.. Dat is het zowat, kan mij niet veel schelen of je nu over een volle witte lijn rijdt of 120 rijdt op een baan van 70km/u. Zolang je uw medeweggebruiker niet hindert, zie ik er geen graten in. Voor alle duidelijkheid, ik heb bij zo'n situatie een heel rustige baan voor ogen, om 22u snachts, waarbij je misschien 3 voorliggers tegenkomt op 15km afstand Het probleem is gewoon dat de meeste ML/X6/X5/RRsport bestuurders, bij hun 'sportieve' rijstijl, compleet lak hebben aan mijn bovenvermelde regels.. Ik ben blij dat jij een uitzondering bent Quote
Gast caoimhin Geplaatst: 17 december 2013 Geplaatst: 17 december 2013 Gisterenavond was het ook weer in orde. Pummel die 45 rijdt waar je 70 mag, en de nest die er vlak achter hangt doet geen moeite om in te halen. En nergens de mogelijkheid om er 7 tegelijk in te halen. En iemand met een vrachtwagen die dacht voorrang te hebben wanneer je het rond punt op rijdt. Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 17 december 2013 Geplaatst: 17 december 2013 Ok dan zullen zijn lichten waarschijnlijk wel goed afgesteld zijn, maar ze zijn zoals je zegt vreselijk irritant. Ik heb niets tegen vlotte bestuurders als ze het 'proper' doen, daarmee bedoel ik: - niet bumperkleven - pinkers gebruiken bij inhalen en invoegen - inhalen wanneer het veilig is, niet zoals ik beschreef, op het laatste nippertje inhalen ( hij had al 300m een lege strook asfalt van 20m breed ) en uiteindelijk bijna in de flank moeten rijden van degene die je aan het inhalen bent.. Dat is het zowat, kan mij niet veel schelen of je nu over een volle witte lijn rijdt of 120 rijdt op een baan van 70km/u. Zolang je uw medeweggebruiker niet hindert, zie ik er geen graten in. Voor alle duidelijkheid, ik heb bij zo'n situatie een heel rustige baan voor ogen, om 22u snachts, waarbij je misschien 3 voorliggers tegenkomt op 15km afstand Het probleem is gewoon dat de meeste ML/X6/X5/RRsport bestuurders, bij hun 'sportieve' rijstijl, compleet lak hebben aan mijn bovenvermelde regels.. Ik ben blij dat jij een uitzondering bent Ik ben ervan overtuigd arrogant over te komen met de ML, hoe zeer je ook je best doet als je daarmee vlot rijdt en gaat inhalen ben je per definitie arrogant. Kan heel goed vergelijken, met de Lotus krijg ik zelden een flash bij identieke rijstijl. Mensen hinderen probeer ik idd te vermijden ja, bumperkleven doe ik ook al niet. Maar rechts voorbijsteken op de autostrade wel. Maar wat sommige mensen als "gevaarlijk" aanzien begint toch ook wat overdreven te worden Die straffe lichten gebruik ik ook wel eens als voordeel, niet bumperkleven maar paar keer dotje gas zodat de lichten zeker en vast de achteruitkijk spiegel verblinden. Het is zo irritant dat ze of hun mistlichten opsteken (minderheid), of snel opzij gaan. Meeste van de tijd voel ik me er echt ongemakkelijk bij. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.