Ga naar inhoud

Ergernis in het verkeer topic

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik leer bij!

dacht dat het gewone witte waren, in die BMW was het allezins zo. 

Wat doen die IR leds dan?

Gast caoimhin
Geplaatst:

Als je je hand er voor houdt licht je hand op (op het beeld). Verder doet dat maar heel weinig vind ik :D

Geplaatst:

Had je hem dan op dat 'geblindeerde' stukje op de voorruit ter hoogte van je achteruitkijkspiegel hangen? Ben ook aan het kijken voor een dashcam maar heb hem ook liever niet in het zicht hangen. Het probleem met eentje zonder scherm is dat je al wat testjes moet uitvoeren om te zien of hij al dan niet goed hangt en 'alles' ziet. 

Naast m'n regensensor, deels achter m'n zonneband. Lucht is wel felblauw dan maar van buiten naar binnen was m'n zonneband zwart. En doordat dat net naast m'n binnenspiegel enz hing, viel dat nooit op.

Geplaatst:

Cliché maar ik erger mij aan de wielertoeristen of toch bepaalde types...

Ik kom eergisteren aangereden op het T-kruispunt aan het werk en kijk naar beide kanten. Baan /fietspad leeg dus ik draai op naar rechts. Een goeie 250m verder moet ik dan achteruit tot tegen de laadkade parkeren. Aangezien er geen tegenliggers zijn neem ik beide rijvakken in beslag (noodzakelijk om de draai te kunnen nemen). Op dat moment zie ik in de achteruitkijkspiegel een drietal wielrenners naderen, ik schat dat ze op dat moment een goeie 100m achter mij zaten. Aangezien ik dus in het midden van de rijbaan sta, en dus al een manoeuvre bezig ben, ga ik verder met mijn actie. 4 knipperlichten op, geluidssignaal op en stapvoets achteruit. Op het moment dat mijn cabine ter hoogte van het fietspad is passeren die wielrenners. Is er daar toch weer eentje bij die stoer moet doen en mijn zijn hand tegen mijn cabine moet meppen. Ik verschiet natuurlijk... en die kerel tegen zijn maten aan het lachen. Als ik niet tussen die vrachtwagens in stond, en dus vlotter weg geraakte, was ik een klapke gaan doen. Zo'n irritant gedrag, het is triestig...

Geplaatst:

al die bmw's, mercedessen, audi's en land rovers met chauffeurs die wel alle opties exterieur aangeduid hebben, maar vergeten zijn cruise control te bestellen : valt een ander lastig! Constant rijden is niet moeilijk en een cruise control bestellen ook niet. En als je een hebt, maar te dom bent die te gebruiken : stop met een auto te rijden.

Achterlijk volk dat wel links rijdt, maar niet constant rijdt.

Geplaatst:

al die bmw's, mercedessen, audi's en land rovers met chauffeurs die wel alle opties exterieur aangeduid hebben, maar vergeten zijn cruise control te bestellen : valt een ander lastig! Constant rijden is niet moeilijk en een cruise control bestellen ook niet. En als je een hebt, maar te dom bent die te gebruiken : stop met een auto te rijden.

Achterlijk volk dat wel links rijdt, maar niet constant rijdt.

Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik mijn cruise control tijdens de spits niet gebruik, ongeacht hoe vlot het verkeer op de linkerrijstrook (Je hebt wel adaptive cruise control tegenwoordig zeker?) omdat het je reactiesnelheid naar beneden haalt. Ik snap hoegenaamd niet dat mensen geen snelheid kunnen houden zonder cruise control.

Geplaatst:

Bah, motards met oranje helmen. Ik ga dan altijd terug naar 125km/h...en als ik dan eindelijk zie dat het niks is duurt het weer 2 min eer ik op snelheid ben. Hatelijk :D

Geplaatst:

Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik mijn cruise control tijdens de spits niet gebruik, ongeacht hoe vlot het verkeer op de linkerrijstrook (Je hebt wel adaptive cruise control tegenwoordig zeker?) omdat het je reactiesnelheid naar beneden haalt. Ik snap hoegenaamd niet dat mensen geen snelheid kunnen houden zonder cruise control.

Het is vooral dat soort volk dat geen snelheid kan houden. Het ene moment zitten ze naast je en 2sec later zitten ze achter je en wanneer jij je pinker aansteekt, dan staan ze terug naast je om dan terug te zakken en dan voor je te gaan rijden en ...

KILL IT, KILL IT WITH FIRE!

Geplaatst:

Hoe kan je nu bij druk verkeer minder aandachtig rijden met CC aan?  Ik rij met de motorfiets met CC aan vanop de E40 na Sterrebeek. Eens ik probleemloos mijn gewenste kruissnelheid kan halen en ik niet voorzie dat ik die binnen 5 seconden terug moet afnemen gaat die CC aan... En als je dan moet vertragen, zet je die CC met 1 handeling ook weer uit.

Geplaatst:

Daarstraks lichtconcert gekregen omdat meneer BMW het niet kon hebben dat ik hem verplichtte om achter mij in te voegen.

Hij had wel het voorrangsbord niet gezien, asshole.

Geplaatst:

Ik ga deze kopen na de vakantie:

Ziet er iets praktisch uit, nog meer dan een Blackvue zelfs (die ook weer meteen duurder is). Eens vragen aan mijn garagist morgen of 'ie zo'n ding wil inbouwen in combinatie met zo'n Power Magic Pro (stroomonderbrekertje), gezien ik een hekel heb aan loshangende kabels in een auto en zelf niet zo graag begin te prullen aan elektronica.

Geplaatst:

één van mijn grootste ergernissen: afhandeling van verkeersongevallen tijdens de spits.

Vanaf dat er ergens een ongeval gebeurt tijdens de spits, lopen de reistijden gigantisch hard op en wordt de weg pas na een hele tijd terug vrijgegeven, terwijl dat dat in mijn ogen toch een pak efficiënter kan gebeuren.

Vanmorgen nog voorgehad. Ongeval op de N16 in Breendonk. Ik stond stil vanaf Puurs om 06u50 en heb er 30min verloren. Als ik nu (08u38) verkeersinfo bekijk staan ze stil vanaf Bornem en is het ongeval nog niet afgehandeld. Wat was het probleem: een camion was op een grote camionette vanachter ingereden. Wat ik kon zijn was dat de schade vrij beperkt was met wat deuken en afgebroken panelen. Amper rommel op de rijbaan. Achterop de camion was er ook nog een berlingo achtig iets gereden, maar ook hier relatief weinig schade. Er stond 1 combi met 2 politiemensen samen met - wat ik vermoed - de 3 chauffeurs. 

Natuurlijk weet ik niet wat ervoor zich heeft afgespeeld, maar hoe moeilijk kan het zijn om gewoon het ongeval in kaart te brengen, voldoende foto's te nemen en heel de hoop weg te slepen. Vlak naast het ongeval is er trouwens een grote parking, ze moesten gewoon 10meter verder rijden/takelen.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Gisterenavond was anders ook fijn. Om 17u ga ik door in Zaventem en om 19.45u sta ik bij ons op de oprit. Dolletjes!

Geplaatst:

Linksplakker die maar niet aan de kant wou gaan, met mijn claxon laten weten dat het nu echt wel tijd werd dat ze aan de kant ging. Ze ging zo half naar rechts met bedoeling dat ik er net niet voorbij zou kunnen, bovendien kwam het een beetje verder op een vak. Uiteindelijk ging ze net voldoende naar rechts, toen ze dacht dat ik er niet meer over zou kunnen, maar in tweede durft de funfer nogal geweldig rap zijn, dus hop hop erover. Aan de lichten begon die plots foto's van mijn auto te pakken :fp:

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

En nu gaat @Miss wax-it hier foto's posten van die arrogante kerel in zijn 5 serie/reeks/whatever.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

De E40 is toch een broeihaard van gefrustreerde sloefen hoor

1) ben motor aan het opwarmen dus rijd rustig links, er komt een XC90 af dus ik maak plaats. Motor is warm dus even later ga ik op de gas en ik kom hem tegen. Hij maakt plaats maar begint dan direct aanstalten naar links te maken om me tegen de betonmuur te duwen. Even op de gas gegaan, hij kon niet mee en heb hem niet meer gezien :facepalm:

2) Ik rijd op het 3de vak, in de verte een Mercedes die ook links rijdt alhoewel er naast hem niemand rijdt. Ik kom dichter en als ik bij hem ben gaat hij doodleuk op zijn rem gaan staan.

Steek hem dus rechts voorbij en zie dan in m'n spiegel dat hij nu wel opschuift. Doe dat dan gewoon direct hé.

Die camera van wooter ziet er goed uit, lekker klein om weg te werken want al de rest is me veel te groot. Ik heb graag een cleane auto en die Coyote ligt al genoeg in de weg :P

Geplaatst:

Dan moet je de E17 eens proberen! :fp:

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Die camera van wooter ziet er goed uit, lekker klein om weg te werken want al de rest is me veel te groot. Ik heb graag een cleane auto en die Coyote ligt al genoeg in de weg :P

Ik denk er aan om die samen met zo'n dashcam via 'n Power Magic aan te sluiten om 'kabelvrij' te zitten, niets zo vervelend als zo'n kabeltje.

Geplaatst:

Dat kabeltje kan je probleemloos wegwerken achter de binnenbekleding en dashboard, en ipv Power Magic tap je gewoon van een contact-gevoelige sigarettenaanstekerstopcontact.

Geplaatst:

vandaag me niet geërgerd aan een dame die vanuit een privéuitrit direct naar 't linkse vak kwam op de parallelweg van de A12

ben er gewoon opgeknald :wacko: (geen ruimte/tijd om te reageren)

Geplaatst:

Gisterenavond was anders ook fijn. Om 17u ga ik door in Zaventem en om 19.45u sta ik bij ons op de oprit. Dolletjes!

Dan ben je blij dat je een automaat hebt denk ik. :)

Ik was om 17u vertrokken uit Kortenberg. Gelukkig kan je van daaruit de ring van BXL vermijden en kom je in Zemst op de E19.

Toch ook 1u45 onderweg geweest tot in Brasschaat. Die km's nadat de file gepasseerd is zijn echt volle gas planché tot thuis...

Aan afrit kleine bareel (voor zij die het kennen) heb je ook ineens de oprit die de afrit van rechts kruist. Velen denken dat ze daar voorrang van rechts hebben. Heb daar een xenonconcert gekregen van een BMW die ik verplicht had om achter mij te rijden toen hij de oprit nam. Had dus duidelijk het voorrangsbord genegeerd. Asshole.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid