Ga naar inhoud

Ergernis in het verkeer topic

Aanbevolen berichten

Gast caoimhin
Geplaatst:

Als je tegen zijn snelheid onmiddellijk van het middelste vak naar de afrit rijdt zonder te kijken, dan ben je een kalf en valt dat niet goed te praten. Ik reed daar nu ook geen 200, ik reed zelf geen 100.

Geplaatst:

Ik wil niet zagen, maar het is een bestelwagen.

En om eerlijk te zijn, ik ga nooit hard over op die manier. Voor zaken als deze. Je mag nog in je recht zijn als je er op knalt, wat is het waard?

Trouwens, die kerel in die bestelwagen zag u enkel in zijn breedtespiegels, snelheid is niet in te schatten dan, ook afstand heel moeilijk. Ik zou gewacht hebben in zijn plaats en gefaard hebben in uw plaats dat die voor mocht.

Dat is echt een uitleg die nergens over gaat. Die  gast moest gewoon uit zijn doppen kijken ja.

Geplaatst:

Stel dat het boem patat is, en het komt voor de rechtbank en de rechter ziet dit filmpje. Wat gaat die zeggen denk je?

Ik zal een hint geven, Artikel 10.1

Gast caoimhin
Geplaatst:

Dan is het een incompetente rechter, dan heb je het altijd vlaggen. Als het tot een ongeluk was gekomen dan was de oorzaak wel het manoeuvre van die bestelwagen, en niet mijn snelheid. Nu doe je alsof ik veel sneller dan toegelaten reed, wat helemaal niet zo was.

Geplaatst:

Onaangepaste snelheid heeft niks met de snelheidslimiet te maken.

Elke bestuurder moet zijn snelheid regelen zoals vereist wegens de aanwezigheid van andere weggebruikers, in ’t bijzonder de meest kwetsbaren, de weersomstandigheden, de plaatsgesteldheid, haar belemmering, de verkeersdichtheid, het zicht, de staat van de weg, de staat en de lading van zijn voertuig; zijn snelheid mag geen oorzaak zijn van ongevallen, noch het verkeer hinderen.

De bestuurder moet in alle omstandigheden kunnen stoppen voor een hindernis die kan worden voorzien

Geplaatst:

Valt maar te zien wat je onder een te voorziene hindernis rekent.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Da's nog voor discussie vatbaar, je ziet al een tijdje op voorhand dat die bestelwagen zich een weg naar rechts aan het banen is, maar langs de andere kant moet ie ook voorrang geven.

De andere zaken in dat artikel zijn iets minder voor discussie vatbaar. Als de rechter vindt dat je daar te hard reed op die uitvoegstrook, met het stremmende verkeer op de hoofdweg, dan hang je.

Geplaatst:

Er zijn er al gelapt geweest die een kruispunt als voorrangsplichtige opreden maar omdat ze in hun verklaringen niet zeiden dat ze voorzichtig waren, ten dele verantwoordelijk gesteld werden. Je moet bv bij kruispunten altijd dubbel voorzichtig zijn, maar de wetgeving zegt niet echt wat dat betekent.

In het geval van Kevin is het evident dat die met zijn camionette niet voorzichtig was, maar er is de laatste 10 jaren iets in het publieke bewustzijn gesukkeld dat zelfs iemand met voorrang nog moet opletten, en in dat geval met Kevin zijn beelden zou hij volgens mij idd beter af zijn zonder die camerabeelden te laten zien... Het ziet er nl. assertief uit, en ondanks Jan zijn bewering dat Kevin niet aan het inhalen was, bezondigen sommige rechters zich ook aan de geest van de wet ipv de letter vd wet.

't is allemaal voze nest, maar wat doe je eraan...

Geplaatst:

Echt é : bond van de automobilisten.

Geplaatst:

Verleden week slaagde er een chauffeur in om aan de oprit van de E40 in Aalst voorrang te verlenen aan het verkeer door effe stil stil te staan en zijn beurt af te wachten om in te voegen. En werd zo een chicane voor verkeer dat wel de snelweg vlot op wou. Toyota Starlet met daarin 2 bejaarde mensen die totaal hun kluts kwijt waren. Volgens mij waren ze verkeerd en moesten ze richting Dendermonde en zijn per toeval op de snelweg gesukkeld. Had er wel enigszins medelijden mee.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Dat is echt een uitleg die nergens over gaat. Die  gast moest gewoon uit zijn doppen kijken ja.

Die gast moet idd uit zijn doppen kijken. Het is anderzijds volledig waar wat CAS zegt, die camionette kan de uitvoegstrook enkel zien in zijn breedhoekspiegel en daar kan je totaal niets op inschatten. Feit is, dat ALS je da iets ziet, je dubbel moet opletten, wat die niet gedaan heeft.

Moest Kevin er op geknald zijn, dan schat ik ook de kans groot in dat de fout gedeeld wordt. 2/3e voor de camionette en 1/3e voor de auto. 

Ben zelf ooit aangereden op een hoofdbaan door iemand die overstak. Verkeerstechnisch volledig in mijn recht, echter 2/3e in fout verklaard omdat ik net ervoor verdrijvingsvlakken had overschreden om een file wat vroeger in te halen en volgens getuigen te snel reed. Ik reed 50, de file naast mij stond stil. Rechte vond dat onaangepast groot snelheidsverschil. Daar is hiervan ook sprake volgens mij.

Nuja, vandaag staat de rechter zijn muts zo, morgen staat ze anders... 't is voer voor advocaten in ieder geval.

Geplaatst:

In ander nieuws...

http://www.standaard.be/cnt/dmf20131222_00899413

Fuckers.

Het enige waar ik mij nog een beetje kan in vinden, is dat ze de snelheid naar 100 zouden brengen. Zo ben je toch vrij zeker dat de auto's net een beetje sneller rijden dan de vrachtwagens. Want zet je daar 90, dan rijden beginnen de vrachtwagens gegarandeerd in te halen.

Ze zouden beter iets doen aan de rijvaardigheid en de alertheid van de automobilisten. Van mijn part mogen ze het spitsverkeer direct automatiseren... Dan kunt ge pas echt op uw gemak de gazet lezen terwijl ge staat te wachten. Ook meteen het einde van de vervelende acordeongedoe.

Geplaatst:

En belangrijkste van al, ik ben er niet op geknald!

Dat is waar  :) Als en indien en zou en en...

Ik zat me net te bedenken hoe ik zou reageren indien ik daar op het 1e vak stil stond en een paar meter voor mij die camionette zie uitvoegen en u al toeterend hoor voorbij komen. Volgens mij zou ik mij aan beide ergeren, want ik haat getoeter  :unsure:

Geplaatst:

Ding is... beide ringwegen kan je perfect aan 120 afleggen, muv de bocht van Vorst... Maar ze vergelijken met de Peripherique die toch heel wat krapper is...

Geplaatst:

Volgens mij zou ik mij aan beide ergeren, want ik haat getoeter  :unsure:

Gisteravond bij het naar huis rijden een verkeerslicht dat defect was. Ik had voorrang, maar dat was niet gerekend op 2 bestuurders die aan volle petrol over het kruispunt stoven. Ondanks mijn getoeter en een politiewagen met zwaailichten die bij het kruispunt stonden.

Geplaatst:

de bocht van vorst gaat ook aan 120.

Meer zelfs als het moet :D

Geplaatst:

Ja, dat gaat, dat weet ik ook, maar bon dat is het krapste stukje van de ring :)

Gast caoimhin
Geplaatst:

de bocht van vorst gaat ook aan 120.

Meer zelfs als het moet :D

Ik wou net hetzelfde zeggen :D

Gast caoimhin
Geplaatst:

Voila. Wel geen normale Audi hé, eentje zonder onderstuur!

Geplaatst:

Toen ik deze middag naar 't werk reed, ben ik hoogstwaarschijnlijk uitgemaakt voor debiel met een aftandse BMW...

Ik naderde een T kruispunt en moest voorrang verlenen aan een Ford Galaxy. Ik stond dus stil en zag achter mij een Renault Safrane-matras met donkere ruiten en LED lampjes aanstormen, pinker naar rechts. (het beeld is geschept :))

Ik draai rechtsaf achter die Galaxy, die sterk vertraagd en links een oprit op moet, ik trek dus op en moet weer remmen. Eens de baan vrij is, lanceer ik mijn 318i. Ik kijk in mijn binnenspiegel en zie plots geen Safrane meer, Ik kijk in mijn linker buitenspiegel en zie ook niets. Ondertussen trek ik verder op in 2e, reeds goed in de toeren en zie ik in mijn linker ooghoek die matras opduiken (zat dus in mijn dode hoek). Aangezien het fout is om op te trekken als er iemand u inhaalt, laat ik gas los. Komt er toch geen tegenligger door de bocht zeker. Safrane zat al naast mij, ik was al aan licht aan het remmen. Die heeft met zijn matras alles moeten dicht gooien om terug achter mij te komen. 

Na de bocht is die mij dan vlot voorbij gezweefd met zijn matras terwijl hij met zijn vinger tegen zijn slaap tikte.  :blink: Dacht waarschijnlijk dat ik hem wou kloten. Optrekken als hij mij inhaalt en dan afremmen zodat hij niet weer kon invoegen.

Geplaatst:

Ding is... beide ringwegen kan je perfect aan 120 afleggen, muv de bocht van Vorst... Maar ze vergelijken met de Peripherique die toch heel wat krapper is...

Heb je ooit anders geweten als dat ze appels met peren vergelijken? Soms stel ik me de vraag of de journalisten in kwestie nog kunnen (mogen) nadenken. Volgens mij moeten ze vooral iets schrijven dat vlot verkoopt, terwijl ik van een journalist neutrale informatie verwacht.

Geplaatst:

Journalisten tot daar aan toe. Politici ook.  Maar de vlaamse automobilisten bond?!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid