ir_fuel 58.288 Geplaatst: 23 december 2013 Geplaatst: 23 december 2013 Altijd lachen die vergelijkingen. "De snelheid moet omlaag" waarom? "Kijk naar de buurlanden! In Frankrijk op de ring blablabla" ok "Waarom verhogen we de snelheid op de autostrade niet naar 130?" waarom? "Kijk naar de buurlanden! In Frankrijk 130 als het droog is" Je kan de infrastructuur van onze buurlanden niet vergelijken met de onze. Die vergelijking gaat niet op 1 Quote
Polle Petrol 583 Geplaatst: 23 december 2013 Geplaatst: 23 december 2013 Het was nota bene chef polies die de uitspraak deed op het nieuws. De hoofdredacteur van Autogids had een punt, en viel steeds in herhaling toen hij het had over gebrek aan visie. Maar dat gebrek aan visie zit niet alleen op vlak van mobiliteit! Ben nog niet van mijn ergernissen verlost de komende 5j... 't is nochtans een goed voornemen voor 2014, mij minder ergeren, sebiet ben ik een verzuurde pruim. Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 23 december 2013 Auteur Geplaatst: 23 december 2013 de bocht van vorst gaat ook aan 120. Meer zelfs als het moet Behalve met winterbanden Quote
Gast wooter Geplaatst: 23 december 2013 Geplaatst: 23 december 2013 Ik zit hier met zomerrubber op een Ford Escape huurwagen, en dat gaat nog vrij goed vooruit op ijs. AWD. Stoppen ook overigens. Quote
gewoon ik 8.350 Geplaatst: 23 december 2013 Geplaatst: 23 december 2013 met dank aan de wagen voor je om effectief tot stilstand te komen? Quote
dragonfly 14.975 Geplaatst: 23 december 2013 Geplaatst: 23 december 2013 Behalve met winterbanden tussen de 1,4°C en 3,6°C lukt dat perfect! Quote
Wax-it.be 1.639 Geplaatst: 23 december 2013 Geplaatst: 23 december 2013 Altijd lachen die vergelijkingen. "De snelheid moet omlaag" waarom? "Kijk naar de buurlanden! In Frankrijk op de ring blablabla" ok "Waarom verhogen we de snelheid op de autostrade niet naar 130?" waarom? "Kijk naar de buurlanden! In Frankrijk 130 als het droog is" Je kan de infrastructuur van onze buurlanden niet vergelijken met de onze. Die vergelijking gaat niet op Hebben ze in holland niet net de snelheid verhoogd naar 130 en de snelheid op de ringwegen opgestrokken nadat ze die eerder verlaagd hadden en zagen dat het niet werkte. En Nederland is het land dat op dit moment het sterkste zijn files aan het afbouwen is! Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 23 december 2013 Auteur Geplaatst: 23 december 2013 tussen de 1,4°C en 3,6°C lukt dat perfect! 't Was een steek naar het winterbandentopic Quote
gewoon ik 8.350 Geplaatst: 23 december 2013 Geplaatst: 23 december 2013 Hebben ze in holland niet net de snelheid verhoogd naar 130 en de snelheid op de ringwegen opgestrokken nadat ze die eerder verlaagd hadden en zagen dat het niet werkte. En Nederland is het land dat op dit moment het sterkste zijn files aan het afbouwen is! als het regent in parijs, drupt het in Brussel. Ik vraag me altijd af waarom we naar een boerenstaat kijken als het grote voorbeeld? Quote
Greg 3.576 Geplaatst: 23 december 2013 Geplaatst: 23 december 2013 Voila. Wel geen normale Audi hé, eentje zonder onderstuur! 1 Quote
Jan 1.163 Geplaatst: 23 december 2013 Geplaatst: 23 december 2013 Dat moet dan een prototype zijn..? Quote
Gast caoimhin Geplaatst: 23 december 2013 Geplaatst: 23 december 2013 Ik heb mijn achterste banden vooraan gezet en omgekeerd. Quote
gewoon ik 8.350 Geplaatst: 23 december 2013 Geplaatst: 23 december 2013 neem er een patent op en verkoop het voor veel geld aan audi. Quote
dragonfly 14.975 Geplaatst: 23 december 2013 Geplaatst: 23 december 2013 't Was een steek naar het winterbandentopic weet ik en geloof me, banen liggen er vettig bij Quote
Lotuzzz 17.066 Geplaatst: 23 december 2013 Geplaatst: 23 december 2013 Geen habitué hier, maar tweemaal op een week zwaar, maar dan ook zwaar, beroofd van m'n voorrang terwijl ik zelf wel aanstalten maakte hem te nemen (let op dit is geeneens een voorwaarde om recht te hebben op voorrang van rechts).<br />Nr.1 in Lille parkeerde na haar nodige gegesticuleer 300m verder haar Astra op haar oprit. Even gestopt en raampje laten zakken. "Gij waart gestopt dus uwe voorrang kwijt!" Ten eerste reed ik echt nog wel, en ten tweede is die belachelijke regel al enkele jaren komen te vervallen. "Ah sorry. Maar dan nog, ik kom hier al 26 jaar want ik woon hier, niemand pakt zijne voorrang daar!" Best maar in 't achterhoofd houden dat het altijd verkeerd kan aflopen juffrouw...<br /><br />Daarstraks Visbeekstr in Vosselaar, ik kom uit de industrieweg en heb voorrang op mensen die op een 70-weg rijden. Toegegeven, idioot gevaarlijk daar, maar ik zie eeb S-max en mini cabrio duidelijk naderen, dus zij mij ook. S-max snijdt net voor me door en ik moet remmen, ik draai rechtsaf net achter hem aan en die mini moet stervenshard remmen. Toetert uiteraard. Bij 't volgende kruispunt van zéér ver iemand voorgelaten van rechts in de hoop dat er een belletje zou rinkelen... Quote
dragonfly 14.975 Geplaatst: 24 december 2013 Geplaatst: 24 december 2013 Is er hier iemand die nummerplaten kan opzoeken? Gisteren een BMW 7-reeks die me eerst coupeerde terwijl hij me zeker zag afkomen en dan uiteraard links bleef hangen en bij iedereen ging bumperkleven (als een zot). Ik verdenk één of andere ambetenaar... Nummerplaat: B.2005 Quote
Philken 154 Geplaatst: 24 december 2013 Geplaatst: 24 december 2013 Is er hier iemand die nummerplaten kan opzoeken? Gisteren een BMW 7-reeks die me eerst coupeerde terwijl hij me zeker zag afkomen en dan uiteraard links bleef hangen en bij iedereen ging bumperkleven (als een zot). Ik verdenk één of andere ambetenaar... Nummerplaat: B.2005 gene ambeantenaar, is eerder adel, de (tekens B nummerplaten zijn indertijd uitgedeeld aan mensen die een band hebben met 't koningshuis Quote
Daann 4.436 Geplaatst: 24 december 2013 Geplaatst: 24 december 2013 gene ambeantenaar, is eerder adel, de (tekens B nummerplaten zijn indertijd uitgedeeld aan mensen die een band hebben met 't koningshuis Dat waren de eerste kentekens die uitgegeven werden, ja. Dus in die tijd waren het uiteraard allemaal rijke mensen die een auto konden betalen, bijgevolg vaak van adel enz., maar ondertussen zijn dat 99% gepersonaliseerde platen, die dus gewoon iedereen kan nemen. Quote
Philken 154 Geplaatst: 24 december 2013 Geplaatst: 24 december 2013 Dat waren de eerste kentekens die uitgegeven werden, ja. Dus in die tijd waren het uiteraard allemaal rijke mensen die een auto konden betalen, bijgevolg vaak van adel enz., maar ondertussen zijn dat 99% gepersonaliseerde platen, die dus gewoon iedereen kan nemen. eerste kentekens zagen er nog anders uit ik ken er enkele met een B plaat en ik weet zeker van die bendevorming met Laken wel de Bplaten gevolgd door 4 cijfertekens, andere met nog letters in zijn gewone platen Quote
msxx 7.827 Geplaatst: 24 december 2013 Geplaatst: 24 december 2013 Hebben ze in holland niet net de snelheid verhoogd naar 130 en de snelheid op de ringwegen opgestrokken nadat ze die eerder verlaagd hadden en zagen dat het niet werkte. En Nederland is het land dat op dit moment het sterkste zijn files aan het afbouwen is! De snelheid op de ringwegen was verlaagd vanwege de concentratie van fijnstof en de geluidsoverlast voor de omwonenden, niet voor de veiligheid of doorstroming. De files namen juist sterk toe na het verlagen van die snelheid. Nu hebben ze andere normen toegepast en het verkeer is ook iets schoner geworden. Sinds dit jaar is de snelheid op enkele plaatsen weer verhoogd van 80km/h naar 100km/h en dat werd tijd... (Ring Rotterdam) maar er zijn nog altijd plaatsen waar het 80km/h is (A12 bij Utrecht bijv) Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 24 december 2013 Geplaatst: 24 december 2013 Eerste nummerplaten waren toch zonder letters? 4 of 5 cijfers dacht ik. Quote
Daann 4.436 Geplaatst: 24 december 2013 Geplaatst: 24 december 2013 Enkele weetjes omtrent B-platen.- In de jaren stillekes waren B nummerplaten bestemd voor het Adel volk in ons landje, de “Blauwbloeden” - De B.XXXX nummerplaten (rode letters, witte achtergrond) zijn de eerste uitgegeven nummerplaten van het 5 teken systeem in 1946 - De nummerplaten van B8000 tot B8100 zijn firmaplaten van de Opelfabriek in Antwerpen. http://forum.autogespot.com/index.php?topic=6649.0 1 Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 24 december 2013 Geplaatst: 24 december 2013 Hmmm .... neen, toch niet .zonder letters ... http://belgianlicenceplates.blogspot.be/search/label/Types%20of%20Belgian%20licence%20plates Meen me nochtans oude foto's te herinneren met platen zonder letters. Quote
Philken 154 Geplaatst: 27 december 2013 Geplaatst: 27 december 2013 en de bewuste opname http://www.youtube.com/watch?v=ISuv3gmoJQI Quote
JanC 7.873 Geplaatst: 27 december 2013 Geplaatst: 27 december 2013 Hoe stom kan je godverdomme zijn. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.