Riskitalltowin 3.293 Geplaatst: 6 januari 2014 Geplaatst: 6 januari 2014 Ik train toch regelmatig in Duitsland. Quote
Stoffn 21 Geplaatst: 6 januari 2014 Geplaatst: 6 januari 2014 Afsnijden hoeft niet altijd negatief te zijn hoor. Toen ik terugkwam van reis was ik zo'n 180 aan het rijden in Frankrijk (tolweg). 2vaks-baan en ik liep in op een BMW. Plots komt die BMW op het 2e vak rijden en laat zijn remlichten branden (zonder effectief te remmen). Half versuft toch maar besloten om hem niet rechts voorbij te knallen en nog geen 5s later stond er een flitsbakje in de haag. Ik ging die nooit gezien hebben. Dikke naar de Fransman gegeven Quote
Populair bericht ///NFSJos 27 Geplaatst: 6 januari 2014 Populair bericht Geplaatst: 6 januari 2014 IMHO, wordt er veel te veel aandacht besteed aan dit filmpje, en worden zowel de M3-rijder als de camionette chauffeur "over-geanalyseerd". moest er geen beeld-materiaal geweest zijn, zou dit hoogstens het onderwerp geweest zijn van maximum 2 café-gesprekken: 1. De camionette-rijder: " wilde nu wa weten, daar was zone zotte BMW-rijder die mij rechts voorbijstak... en toen ... 2. De BMW-rijder: " wilde nu wa weten, daar was zo'n arrogante camionette die dacht dat ze de E314 afgehuurd had en constant voor mij inreed, ... en toen .. " ik vind die café analyses niet misplaatst en " no problem", Moet kunnen en geeft een "uitlaatklep" voor eventuele frustraties Wat die camionette bestuurder doet met dat spul in de media te plaatsen is een zelf-verheerlijking en aanklager-rechter-beul spelleke dat eigenlijk degoutant is. Hij zal waarschijnlijk genieten van zijn 1-dags "bekende vlaming status". Als hij toch zo zeker is van zijn gelijk, moet hij gewoon naar de politie stappen en klacht neerleggen. Dat is hoe dat in een democratische samenleving conficten opgelost worden. Niet door "public-opinion manipulation" of zoals iemand het in dit topic al zei " communistische manipulatie techniekjes". maar dit is natuurlijk ook maar mijn "bescheiden mening" 12 Quote
Brebelco 1 Geplaatst: 6 januari 2014 Geplaatst: 6 januari 2014 IMHO, wordt er veel te veel aandacht besteed aan dit filmpje, en worden zowel de M3-rijder als de camionette chauffeur "over-geanalyseerd". moest er geen beeld-materiaal geweest zijn, zou dit hoogstens het onderwerp geweest zijn van maximum 2 café-gesprekken: 1. De camionette-rijder: " wilde nu wa weten, daar was zone zotte BMW-rijder die mij rechts voorbijstak... en toen ... 2. De BMW-rijder: " wilde nu wa weten, daar was zo'n arrogante camionette die dacht dat ze de E314 afgehuurd had en constant voor mij inreed, ... en toen .. " ik vind die café analyses niet misplaatst en " no problem", Moet kunnen en geeft een "uitlaatklep" voor eventuele frustraties Wat die camionette bestuurder doet met dat spul in de media te plaatsen is een zelf-verheerlijking en aanklager-rechter-beul spelleke dat eigenlijk degoutant is. Hij zal waarschijnlijk genieten van zijn 1-dags "bekende vlaming status". Als hij toch zo zeker is van zijn gelijk, moet hij gewoon naar de politie stappen en klacht neerleggen. Dat is hoe dat in een democratische samenleving conficten opgelost worden. Niet door "public-opinion manipulation" of zoals iemand het in dit topic al zei " communistische manipulatie techniekjes". maar dit is natuurlijk ook maar mijn "bescheiden mening" Amen to that! Quote
Gast wooter Geplaatst: 6 januari 2014 Geplaatst: 6 januari 2014 Gast, gij zijt gewoon achterlijk, dat is totaal geen berekend risico maar ronduit gevaarlijk. Je verwacht niet, als je direct naar rechts gaat, dat de snellere die eerst achter je zat ineens rechts van je is. Man, lul niet. Rechts voorbij, en genoeg ruimte houden met diegene die links rijdt. Ik vind het rechts inhalen met een auto veel gevaarlijker dan met een motorfiets. Met een motorfiets ga je er gewoon voorbij terwijl je een beetje countersteert, met een auto ga je er korter voorbij, en als die op het linkervak dan toch naar rechts komt doe je een lastwissel omdat je uitwijkt en remt. De enigen achterlijken zijn die vanachter hun autostuurtje gaan vertellen wat er gevaarlijk is aan motorrijden. Het enige gevaarlijk aan motorrijden daarentegen zijn de talloze automobilisten die een tegemoetkomende motorrijder nog niet eens kunnen zien. Quote
Wouter 210 Geplaatst: 6 januari 2014 Geplaatst: 6 januari 2014 Afsnijden hoeft niet altijd negatief te zijn hoor. Toen ik terugkwam van reis was ik zo'n 180 aan het rijden in Frankrijk (tolweg). 2vaks-baan en ik liep in op een BMW. Plots komt die BMW op het 2e vak rijden en laat zijn remlichten branden (zonder effectief te remmen). Half versuft toch maar besloten om hem niet rechts voorbij te knallen en nog geen 5s later stond er een flitsbakje in de haag. Ik ging die nooit gezien hebben. Dikke naar de Fransman gegeven Klopt! Fransmannen, dikwijls met de wat snellere ketels die zien dat je ook vlot rijdt zijn op dat gebied idd écht wel solidair, ook nog dergelijke situatie's meegemaakt! Hier in BE is het vaak het tegenovergestelde "haha, die sukkel wordt straks geflitst!". Er is gewoon niks van tolerantie meer in de huidige samenleving en er wordt maar al te graag met de vinger gewezen. Vaak zijn dat ook dezelfde die dan na een tiental pinten nog achter het stuur kruipen. "Ah ja maar goed ik weet dat het niet mag, maar ik rijd dan wel altijd zeer rustig" .. Quote
msxx 7.827 Geplaatst: 6 januari 2014 Geplaatst: 6 januari 2014 Even serieus blijven he. Je haalt hier uit naar iemand die eens 200 rijdt. Ik nodig je uit voor een vlot ritje waarbij we commentaar geven op alle (gevaarlijke) stoten en gebrek aan kennis van regels. Ja ik rijd af en toe "vlot" toch hou ik afstand, ga ik zelden bumperplakken maar steek zeer regelmatig rechts voorbij. Mijn ervaring leert dat je beter niet eens kan knipperen maar gewoon rechts voorbij gaat. Dan krijg je minder aggressief gedrag. 90% van de links en middenbaan plakkers zijn zich niet bewust van het gevaar, de filecreatie en hun ook asociaal rijgedrag. Anderen vinden dat 120 de maximum snelheid is en vinden dat ze hun steentje aan de maatschappij bijdragen door iedereen die sneller rijdt hun snelheid te breken. Vrachtwagens en anderen die zwalpen wegens gsm gebruik, migranten met een rijbewijs uit sjakkamakka die de regels niet kennen. Komaan wake up die zijn veel gevaarlijker dan een iet of wat ervaren chauffeur die 200 rijdt. Alleen is de maatschappij zo gefocust op "snelheid" dat al de rest vlotjes passeert. En dan zwijgen we nog over alcohol, ne zattekloot is veel gevaarlijker dan iemand die eens 200 rijdt . En nog eentje die ik je perfect kan bewijzen en laten ondervinden. Iemand met zijn handen correct aan het stuur aan 150 zal beter, veiliger en sneller reageren dan al die chauffeurs met 1 hand boven op het stuur aan 120. Enig idee hoe gevaarlijk DAT is al je snel moet reageren??? Eigenlijk schande dat daar nog niemand mee bezig is geweest. Dat mocht ook eens in een wet gegoten worden..... Maar owee als je dat zegt of mensen laat ondervinden . Dan ben je hautain of zegt men en jij denkt dat je met een auto kan rijden en daardoor beter bent als een ander...... Tja. Laat ons eens met open vizier discussiëren ipv die door media of theoretici voorgekauwde regeltjes. Ik ben overtuigd dat een goed politieman of rechter de wet juister "interpreteert" dan de mannen van de letter van de wet. Spijtig genoeg evolueert alles naar het gelijk hebben in theorie of volgens de letter. Daar ligt een enorm probleem in onze maatschappij. Nee ik ben niet de perfecte chauffeur maar doe mijn best om het deftig te houden en ja ik maak ook overtredingen volgens de letter van de wet. Ik heb, hout vasthouden, al 20 jaar niet 1 ongeluk gehad, niet eentje waar ik in fout was, niet eentje waar ik niet in fout was en kom vlot aan 50.000 km per jaar. En zelfs met af en toe veel te snel te rijden heb ik de "pretentie" dat er minstens 50% van het verkeer onveiliger dan ikzelf rijd. Yep dat klinkt dan maar pretentieus. Zo enorm mee eens. Het enige is... ik gsm ook weleens en ik rijd ook weleens met één hand (en nee, die ligt dan niet óp het stuur)... .maar combineer dat niet met 2+ Quote
Gast wooter Geplaatst: 6 januari 2014 Geplaatst: 6 januari 2014 Dramatisch genoeg is dat filmke niet overdreven. Quote
Wouter 210 Geplaatst: 6 januari 2014 Geplaatst: 6 januari 2014 amerikanen en bochten 2.00 L O L Quote
Beau 3.909 Geplaatst: 6 januari 2014 Geplaatst: 6 januari 2014 Hey stay in your lane man come on! Quote
Gast caoimhin Geplaatst: 6 januari 2014 Geplaatst: 6 januari 2014 Je zal maar van de andere kant komen met je bromfiets. 1 Quote
ir_fuel 58.289 Geplaatst: 6 januari 2014 Geplaatst: 6 januari 2014 amerikanen en bochten Wat is die crap? Wat is de bedoeling van dat filmpje? Zijn dat US drift video's? Quote
jayv 40 Geplaatst: 6 januari 2014 Geplaatst: 6 januari 2014 Is een bekend stukje mountainroad in cali waar ze op zondag komen showen, zowel bikers als cars trouwens, maar zoals je kan zien kennen de cops deze locatie ook al. En ja de driftskills zijn niet om over naar huis te schrijven, 't is de moment om er een MdV startup te beginnen denk ik Quote
ir_fuel 58.289 Geplaatst: 6 januari 2014 Geplaatst: 6 januari 2014 Net de uitleg bij de video gelezen. Ja die baan ken ik, heb ik al zelf gedaan ooit Quote
Lefty 19.512 Geplaatst: 7 januari 2014 Geplaatst: 7 januari 2014 Mullholland Hwy eindigde aan ons plekje in de Hollywood Hills, vlakbij Griffith Park. Wel eens de moeite om te doen, maar bon....'t blijft Amerika. Het is niet dat je daar kan rijden zoals in de Eifel Quote
Riskitalltowin 3.293 Geplaatst: 7 januari 2014 Geplaatst: 7 januari 2014 Man, lul niet. Rechts voorbij, en genoeg ruimte houden met diegene die links rijdt. Ik vind het rechts inhalen met een auto veel gevaarlijker dan met een motorfiets. Met een motorfiets ga je er gewoon voorbij terwijl je een beetje countersteert, met een auto ga je er korter voorbij, en als die op het linkervak dan toch naar rechts komt doe je een lastwissel omdat je uitwijkt en remt. De enigen achterlijken zijn die vanachter hun autostuurtje gaan vertellen wat er gevaarlijk is aan motorrijden. Het enige gevaarlijk aan motorrijden daarentegen zijn de talloze automobilisten die een tegemoetkomende motorrijder nog niet eens kunnen zien. Het gaat hier over een auto, niet over een motorfiets waarvan de pk/kg vele malen hoger liggen. Je stukje tekst waarop je reageert "berekend risico" ging over de M3 die rechts voorbij ging. Waarschijnlijk warp speed equipped? Quote
Bouncing Bullet 2.932 Geplaatst: 7 januari 2014 Geplaatst: 7 januari 2014 Daarjuist op StuBru : "Chris V, de Robin hood van het verhaal" en over het feit dat sommige filmpjes niet geaccepteerd worden als bewijs Owv te zware privacy inbreuk "spijtig". Die hebben dus liever middeleeuwse heksenjachten. Quote
gTa 28.029 Geplaatst: 7 januari 2014 Geplaatst: 7 januari 2014 En hoedanook een dwaas manoeuvre van die Mdreier, wat er ook aan vooraf ging, al zou het me idd niet verwonderen dat die camionettebestuurder er zelf z'n steentje aan heeft bijgedragen. Maar eigenlijk boeit me dat weinig, niets nieuws aan, zo'n dingen gebeuren dagelijks, overal. Wat ik verontrustender vind is hoe de onwetende gemeenschap zich gaat bezighouden met zulke filmpjes op social media te verspreiden, er over gaat oordelen, en dan zelf foutief met het vingertje gaat wijzen naar de eerste de beste goedzak. Bij voorkeur een zelfstandige die het zich wel eens zou kunnen veroorloven met een auto te rijden die ze zich zelf niet kunnen permitteren, 2 vliegen in één klap. Zelf hun hersenen gebruiken en het oordelen overlaten aan mensen die de feiten kennen en daartoe bevoegd zijn... ach, waarom zouden we, FB is toch veel efficiënter om iemand de grond in te boren. Op zo'n momenten hekel ik het bestaan van social media, en vooral de toegankelijkheid ervan voor mensen die niet in staat zijn meerdere hersencellen tegelijk te activeren. Alleen al de manier waarop zo'n discussie er gevoerd wordt.... degoutant. Ik heb je even geciteerd op fb. Hoop dat dat mocht... Quote
Gast wooter Geplaatst: 7 januari 2014 Geplaatst: 7 januari 2014 Daarjuist op StuBru : "Chris V, de Robin hood van het verhaal" en over het feit dat sommige filmpjes niet geaccepteerd worden als bewijs Owv te zware privacy inbreuk "spijtig". Die hebben dus liever middeleeuwse heksenjachten. Onze Robin Hood heeft wel een klacht van de juwelier aan zijn been. Quote
Gast wooter Geplaatst: 7 januari 2014 Geplaatst: 7 januari 2014 Het gaat hier over een auto, niet over een motorfiets waarvan de pk/kg vele malen hoger liggen. Je stukje tekst waarop je reageert "berekend risico" ging over de M3 die rechts voorbij ging. Waarschijnlijk warp speed equipped? Ik zou het niet met mijn kar doen. Maar daarom dat er ook geen filmpjes van een witte Z4 bestaan die zo een stunts doet. Quote
ICM 24.887 Geplaatst: 7 januari 2014 Geplaatst: 7 januari 2014 Veel nieuwe namen tussen de posters. Goed zo. 1 Quote
Wax-it.be 1.639 Geplaatst: 7 januari 2014 Geplaatst: 7 januari 2014 Onze Robin Hood heeft wel een klacht van de juwelier aan zijn been. No way! Quote
Bouncing Bullet 2.932 Geplaatst: 7 januari 2014 Geplaatst: 7 januari 2014 Onze Robin Hood heeft wel een klacht van de juwelier aan zijn been. terecht. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.