Ga naar inhoud

Ergernis in het verkeer topic

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik zei gewoon dat niemand wist wat de camionette ervoor had gedaan. Wat de BMW doet is nooit goed te spreken, t'is echt idioot dat hij het tot 4 keer toe doet  :facepalm: Wat ik wou zeggen was dat dit filmpje waardeloos is, omdat er zoveel in geknipt is en het enkel de daden van de BMW toont, terwijl er misschien een andere kant van het verhaal is.

Wat ik ook een beetje raar vind, is dat iedereen spreekt over 'het slachtoffer'. Hij is waarschijnlijk eens goed verschoten, maar da's dan ook alles hé, er is geen enkele schade. De slachtoffers in deze zaak zijn de juwelier die valselijk beschuldigd werd en ironisch genoeg ook de M3-rijder, want als zijn naam bekend raakt zal hij er ook langs van krijgen. Mocht 'het slachtoffer' niet aan zijn grootlichten getrokken hebben, was er waarschijnlijk niets gebeurd. T'is maar omdat hij het ook wat uitlokt dat er miserie ontstaat. 

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/1768795/2014/01/06/Filmpje-wegpiraat-is-juridisch-betwistbaar.dhtml

Voor hetzelfde geld gaat er morgen een filmpje viraal van een forumlid die aan 200 per uur op de autostrade rijdt, want 90% van de Belgen zal dat ook wel roekeloos en levensgevaarlijk vinden  :noparty:

Dus als ik u éénmaal aanval met een katana en ik slaag mis ben jij geen slachtoffer en doen we gewoon voort alsof er niets gebeurd is? De BMW speelt hier met het leven van de bestelwagen- en de vrachtwagenchauffeur. Hij verhoogt opzettelijk het risico maar gelukkig bepaalt het lot dat het mogelijke gevaar niet wordt aangesproken... . Velen weten hier niet wat risico-analyse is... .

En als er morgen iemand vh forum 200 op de E40 rijdt mag die van mij het zelfde lot ondergaan als die BMW chauffeur. Als iemand 200 rijdt op autostrade speelt die niet alleen met eigenleven maar ook met die van medeweggebruikers door het risico. In Duitsland is jan modaal getraind op 200+ snelheden van andere weggebruikers, hier spijtig genoeg niet.

Geplaatst:

Ik hoop echt dat die beelden nutteloos zijn voor het gerecht. Die dashcams moeten ze verbieden IMO.

Gast wooter
Geplaatst:

Pure speculatie.

Misschien. De auteur van het filmpje gaf anders wel toe dat je enkel de reactie van de BMW-rijder kon zien :) En hij gaf toe met zijn grootlichten geflikkerd te hebben, en zoals jij ook weet vind ik nergens in de wetgeving waar die camionette dat legaal kon gedaan hebben :)

Geplaatst:

Dat is toch van een heel andere orde van grootte

Iemand die met de lichten flikkert kom je bijna elke dag tegen, daar is nog niemand van verongelukt.

Geplaatst:

Ik hoop echt dat die beelden nutteloos zijn voor het gerecht. Die dashcams moeten ze verbieden IMO.

Mwa. Voor dit soort verklikkerij kan ik dat ook niet appreciëren, maar bij een echt schadegeval waarbij het achteraf woord tegen woord is kwestie wie schuld treft, of bij vluchtmisdrijf, kan dat best wel z'n nut hebben.

Iets te verbergen misschien? :D

Geplaatst:
Dus als ik u éénmaal aanval met een katana en ik slaag mis ben jij geen slachtoffer en doen we gewoon voort alsof er niets gebeurd is? De BMW speelt hier met het leven van de bestelwagen- en de vrachtwagenchauffeur. Hij verhoogt opzettelijk het risico maar gelukkig bepaalt het lot dat het mogelijke gevaar niet wordt aangesproken... . Velen weten hier niet wat risico-analyse is... . En als er morgen iemand vh forum 200 op de E40 rijdt mag die van mij het zelfde lot ondergaan als die BMW chauffeur. Als iemand 200 rijdt op autostrade speelt die niet alleen met eigenleven maar ook met die van medeweggebruikers door het risico. In Duitsland is jan modaal getraind op 200+ snelheden van andere weggebruikers, hier spijtig genoeg niet.
Even serieus blijven he. Je haalt hier uit naar iemand die eens 200 rijdt. Ik nodig je uit voor een vlot ritje waarbij we commentaar geven op alle (gevaarlijke) stoten en gebrek aan kennis van regels. Ja ik rijd af en toe "vlot" toch hou ik afstand, ga ik zelden bumperplakken maar steek zeer regelmatig rechts voorbij. Mijn ervaring leert dat je beter niet eens kan knipperen maar gewoon rechts voorbij gaat. Dan krijg je minder aggressief gedrag. 90% van de links en middenbaan plakkers zijn zich niet bewust van het gevaar, de filecreatie en hun ook asociaal rijgedrag. Anderen vinden dat 120 de maximum snelheid is en vinden dat ze hun steentje aan de maatschappij bijdragen door iedereen die sneller rijdt hun snelheid te breken. Vrachtwagens en anderen die zwalpen wegens gsm gebruik, migranten met een rijbewijs uit sjakkamakka die de regels niet kennen. Komaan wake up die zijn veel gevaarlijker dan een iet of wat ervaren chauffeur die 200 rijdt. Alleen is de maatschappij zo gefocust op "snelheid" dat al de rest vlotjes passeert. En dan zwijgen we nog over alcohol, ne zattekloot is veel gevaarlijker dan iemand die eens 200 rijdt . En nog eentje die ik je perfect kan bewijzen en laten ondervinden. Iemand met zijn handen correct aan het stuur aan 150 zal beter, veiliger en sneller reageren dan al die chauffeurs met 1 hand boven op het stuur aan 120. Enig idee hoe gevaarlijk DAT is al je snel moet reageren??? Eigenlijk schande dat daar nog niemand mee bezig is geweest. Dat mocht ook eens in een wet gegoten worden..... Maar owee als je dat zegt of mensen laat ondervinden . Dan ben je hautain of zegt men en jij denkt dat je met een auto kan rijden en daardoor beter bent als een ander...... Tja. Laat ons eens met open vizier discussiëren ipv die door media of theoretici voorgekauwde regeltjes. Ik ben overtuigd dat een goed politieman of rechter de wet juister "interpreteert" dan de mannen van de letter van de wet. Spijtig genoeg evolueert alles naar het gelijk hebben in theorie of volgens de letter. Daar ligt een enorm probleem in onze maatschappij. Nee ik ben niet de perfecte chauffeur maar doe mijn best om het deftig te houden en ja ik maak ook overtredingen volgens de letter van de wet. Ik heb, hout vasthouden, al 20 jaar niet 1 ongeluk gehad, niet eentje waar ik in fout was, niet eentje waar ik niet in fout was en kom vlot aan 50.000 km per jaar. En zelfs met af en toe veel te snel te rijden heb ik de "pretentie" dat er minstens 50% van het verkeer onveiliger dan ikzelf rijd. Yep dat klinkt dan maar pretentieus.
  • Vind ik leuk 6
Geplaatst:

Mwa. Voor dit soort verklikkerij kan ik dat ook niet appreciëren, maar bij een echt schadegeval waarbij het achteraf woord tegen woord is kwestie wie schuld treft, of bij vluchtmisdrijf, kan dat best wel z'n nut hebben.

Iets te verbergen misschien? :D

Dashcams, in een rechtszaak geen probleem mee, maar niet om je 15 minutes of fame te hebben. Het "slachtoffer" is duidelijk uit op sensatie, staat overal op FB, TW, in alle gazetten, interviews met de TV, etc... maar naar de politie stappen neen, dat kan wachten...

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Het "slachtoffer" is duidelijk uit op sensatie

Bij mijn weten heeft ie het gewoon op FB gepost, zoals zovelen hier ook al hun dashcam footage gepost hebben. Het werd opgepikt door de massa en de media net omdat het in dit geval zo grof is.

Geplaatst:

Even serieus blijven he. Je haalt hier uit naar iemand die eens 200 rijdt. Ik nodig je uit voor een vlot ritje waarbij we commentaar geven op alle (gevaarlijke) stoten en gebrek aan kennis van regels.

Ja ik rijd af en toe "vlot" toch hou ik afstand, ga ik zelden bumperplakken maar steek zeer regelmatig rechts voorbij.

Mijn ervaring leert dat je beter niet eens kan knipperen maar gewoon rechts voorbij gaat.

Dan krijg je minder aggressief gedrag.

90% van de links en middenbaan plakkers zijn zich niet bewust van het gevaar, de filecreatie en hun ook asociaal rijgedrag.

Anderen vinden dat 120 de maximum snelheid is en vinden dat ze hun steentje aan de maatschappij bijdragen door iedereen die sneller rijdt hun snelheid te breken.

Vrachtwagens en anderen die zwalpen wegens gsm gebruik, migranten met een rijbewijs uit sjakkamakka die de regels niet kennen.

Komaan wake up die zijn veel gevaarlijker dan een iet of wat ervaren chauffeur die 200 rijdt.

Alleen is de maatschappij zo ge focussed op "snelheid" dat al de

rest vlotjes passeert.

En dan zwijgen we nog over alcohol, ne zattekloot is veel gevaarlijker dan iemand die eens 200 rijdt .

En nog eentje die ik je perfect kan bewijzen en lagen ondervinden.

Iemand met zijn handen correct aan het stuur aan 150 zal beter, veiliger en sneller reageren dan als die chauffeurs met 1 hand boven op het stuur.

Maar owee als je dat zegt of mensen laat ondervinden . Dan ben je hautain of zegt men en jij denkt dat je met een auto kan rijden en daardoor beter bent als een ander......

Tja.

Laat ons eens met open vizier discussiëren ipv die door media of theoretici voorgekauwde regeltjes.

Ik ben overtuigd dat een goed politieman of rechter de wet juist interpreteert dan de mannen van de letter van de wet. Spijtig genoeg evolueert alles naar het gelijk hebben in theorie of volgens de letter.

Daar ligt een enorm probleem in onze maatschappij.

Ik geef je gelijk en je haalt daar goede punten aan dat er te veel gefocussed wordt op snelheid. Maar ik verdenk je er van dat je een goed chauffeur bent. Maar wat met andere nitwits die is 200 rijden met 1 hand op het stuur? En mensen die u zien aankomen in de spiegel en denken dat je 120 doet en je de pas afsnijden omdat ze beslissen op basis van een fractie beeldtijd? Dat heb je zelf niet in de hand he.

Je kan de verkeersregels niet maken naar ieders capaciteiten.

Geplaatst:

Bij mijn weten heeft ie het gewoon op FB gepost, zoals zovelen hier ook al hun dashcam footage gepost hebben. Het werd opgepikt door de massa en de media net omdat het in dit geval zo grof is.

Ik vind wel een groot verschil tussen een filmpje hier posten op een afgesloten gedeelte, of op een facebook waar je door te ademen haast een link deelt en nog eens deelt en nog eens, en nog eens .....

Geplaatst:

Hij geniet duidelijk van zijn 15 min of fame, hij weet perfect hoeveel keer het gedeeld en bekeken is en doet radio- en tv-interviews, maar heeft de fedpol nog altijd niet gesproken. Hij had het filmpje al lang kunnen verwijderen had dit niet de bedoeling geweest.

Geplaatst:

Het "ergernis in het verkeer" topic is ook niet afgesloten he. Eender wie kan hier komen kijken, en als je filmpje op youtube staat dan is het in twee klikken verder geshared op facebook.

Geplaatst:

Ochja, Vincent Van Quickenborne doet toch ook niet liever dan verkeersovertreders aan de schandpaal nagelen via Twitter?

Geplaatst:

Hij heeft weldegelijk gevraagd om het filmpje zoveel mogelijk te verspreiden hoor 

Geplaatst:

Ochja, Vincent Van Quickenborne doet toch ook niet liever dan verkeersovertreders aan de schandpaal nagelen via Twitter?

Ik vind het dan ook zielig dat iemand met zo'n functie niets beters te vertellen heeft

Geplaatst:

J.C. ook, maar dan anders :D

Jeremy Clarkson ‏@JeremyClarkson

Driver of Citroen registration number DV05NDF.Your driving is as shit as your car.

• Vind ik leuk 4
Geplaatst:

Het ergste vind ik nog hoe die juwelier valselijk beschuldigd werd door jan en alleman die niet weten hoe de zaak in elkaar zit.

Die man z'n reputatie was in 5 uur naar de knoppen.

Geplaatst:

En dat is dan een co-piloot rally elk jaar in Ieper.

Geplaatst:

Vandaag komt mijnen duitse chef toe op het werk terwijl ik aan de koffie-automaat sta.

na een beetje bijpraten vraag ik:

"brauchst du auch einen Kaffee?"

waarop hij antwoord:

" ich brauchte die schon vor 2 Stunden, die belgischen Autobahn ist so langweilig". :lol:

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:

Een berekend risico.

Gast, gij zijt gewoon achterlijk, dat is totaal geen berekend risico maar ronduit gevaarlijk. Je verwacht niet, als je direct naar rechts gaat, dat de snellere die eerst achter je zat ineens rechts van je is.

Geplaatst:

En hoedanook een dwaas manoeuvre van die Mdreier, wat er ook aan vooraf ging, al zou het me idd niet verwonderen dat die camionettebestuurder er zelf z'n steentje aan heeft bijgedragen. Maar eigenlijk boeit me dat weinig, niets nieuws aan, zo'n dingen gebeuren dagelijks, overal.

Wat ik verontrustender vind is hoe de onwetende gemeenschap zich gaat bezighouden met zulke filmpjes op social media te verspreiden, er over gaat oordelen, en dan zelf foutief met het vingertje gaat wijzen naar de eerste de beste goedzak. Bij voorkeur een zelfstandige die het zich wel eens zou kunnen veroorloven met een auto te rijden die ze zich zelf niet kunnen permitteren, 2 vliegen in één klap. Zelf hun hersenen gebruiken en het oordelen overlaten aan mensen die de feiten kennen en daartoe bevoegd zijn... ach, waarom zouden we, FB is toch veel efficiënter om iemand de grond in te boren.

Op zo'n momenten hekel ik het bestaan van social media, en vooral de toegankelijkheid ervan voor mensen die niet in staat zijn meerdere hersencellen tegelijk te activeren. Alleen al de manier waarop zo'n discussie er gevoerd wordt.... degoutant.

Fiddy for president! (en het is niet om te lachen).

Geplaatst:

Vandaag komt mijnen duitse chef toe op het werk terwijl ik aan de koffie-automaat sta.

na een beetje bijpraten vraag ik:

"brauchst du auch einen Kaffee?"

waarop hij antwoord:

" ich brauchte die schon vor 2 Stunden, die belgischen Autobahn ist so langweilig". :lol:

This guy, speaking German and shit

Gast caoimhin
Geplaatst:

maar heeft de fedpol nog altijd niet gesproken.

Waarom herhaal je dit steeds? Uit het nieuws daarstraks is duidelijk af te leiden dat hij wel reeds met de politie heeft gesproken.

Geplaatst:

Pure speculatie.

Maar wel aannemelijke speculatie. :)

Geplaatst:

.

En als er morgen iemand vh forum 200 op de E40 rijdt mag die van mij het zelfde lot ondergaan als die BMW chauffeur. Als iemand 200 rijdt op autostrade speelt die niet alleen met eigenleven maar ook met die van medeweggebruikers door het risico. In Duitsland is jan modaal getraind op 200+ snelheden van andere weggebruikers, hier spijtig genoeg niet.

*geeuw*

• Vind ik leuk 4

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid