CharlesV 4.378 Geplaatst: 14 februari 2014 Geplaatst: 14 februari 2014 Vanmorgen door de staking bij de MIVB maar met de auto naar Brussel gereden ( van Kortrijk ). Het viel enigszins nog mee van drukte. Mijn grootste ergernis was dan ook de Chinees die 'zijn' S-klasse met CD-... plaat vlak voor mijn neus het hele kruispunt blokkeerde #clichés Quote
Ritsuke 6.253 Geplaatst: 14 februari 2014 Geplaatst: 14 februari 2014 ergernis deze ochtend, een Clio voor me zonder stoplichten. uiteindelijk stopte de kerel ergens en heb ik de ergernis omgezet in een goede daad, ben gestopt om het te gaan zeggen. Viel redelijk uit de lucht en heeft me vriendelijk bedankt. #warmgevoel Ik doe dat ook. Er zijn veel mensen die het gewoon niet weten/beseffen. Quote
Jenkins 2.089 Geplaatst: 14 februari 2014 Geplaatst: 14 februari 2014 Ik doe dat ook. Er zijn veel mensen die het gewoon niet weten/beseffen. Hier van 't zelfde. Auto zonder stoplichten voor je, 't is toch iets tricky vind ik Quote
Tomski 5.334 Geplaatst: 14 februari 2014 Geplaatst: 14 februari 2014 ik vond eerst dat ie een straffe motorrem had 2 Quote
ex-Mooseman 14.613 Geplaatst: 14 februari 2014 Geplaatst: 14 februari 2014 Ik kom regelmatig vooral Franse wagens tegen waar de pinker niet werkt, maar als alternatief knippert dan her stoplicht van de kant waar je de pinker had opgezet + het derde stoplicht. Het andere stoplicht brandt dan niet.massaprobleempje Quote
Lefty 19.512 Geplaatst: 14 februari 2014 Geplaatst: 14 februari 2014 uiteindelijk stopte de kerel ergens en heb ik de ergernis omgezet in een goede daad, ben gestopt om het te gaan zeggen. Viel redelijk uit de lucht en heeft me vriendelijk bedankt. #warmgevoel Ik heb een tijd geleden een kerel gewaarschuwd op een afrit van een autostrade. Kerel kwam eerst razend naar me toe gevlogen om na mijn "Rustig rustig, ik wou gewoon zeggen dat je platte band hebt" bedeesd dankjewel te zeggen En een week of 2 geleden nog een vrouwtje met een losse tankdop, die durfde eerst niet eens kijken. Angst in het verkeer 5 Quote
ICM 24.887 Geplaatst: 14 februari 2014 Geplaatst: 14 februari 2014 Ik heb een tijd geleden een kerel gewaarschuwd op een afrit van een autostrade. Kerel kwam eerst razend naar me toe gevlogen om na mijn "Rustig rustig, ik wou gewoon zeggen dat je platte band hebt" bedeesd dankjewel te zeggen En een week of 2 geleden nog een vrouwtje met een losse tankdop, die durfde eerst niet eens kijken. Angst in het verkeer Onlangs ook naast iemand blijven rijden op de N60 die in het donker zonder licht reed. Durfde niet kijken...en ik maar claxonneren op den duur. Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 14 februari 2014 Geplaatst: 14 februari 2014 ergernis deze ochtend, een Clio voor me zonder stoplichten. uiteindelijk stopte de kerel ergens en heb ik de ergernis omgezet in een goede daad, ben gestopt om het te gaan zeggen. Viel redelijk uit de lucht en heeft me vriendelijk bedankt. #warmgevoel Toeval! Ik reed langs de kustbaan naar huis, en er reed een ..... Clio zonder remlichten voor mij, echt, zonder zeveren. Een donkergekleurde met hollandse plaat. Aan de lichten ook even uitgestapt om het te zeggen, waren heel dankbaar. Ik kom regelmatig vooral Franse wagens tegen waar de pinker niet werkt, maar als alternatief knippert dan her stoplicht van de kant waar je de pinker had opgezet + het derde stoplicht. Het andere stoplicht brandt dan niet. En dat is al tientallen jaren zo! Quote
dragonfly 14.975 Geplaatst: 15 februari 2014 Geplaatst: 15 februari 2014 Onlangs ook naast iemand blijven rijden op de N60 die in het donker zonder licht reed. Durfde niet kijken...en ik maar claxonneren op den duur. Op 1 week tijd nu al 2 (recente) auto's waaarvan de voorlichten branden maar achteraan niets. Levensgevaarlijk als je zo op een onverlichte snelweg komt "aangereden" Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 15 februari 2014 Geplaatst: 15 februari 2014 dat kom je tegen bij volvorijders merk ik op. allez ik heb er al een paar attent op gemaakt, maar je zal dat bij andere merken ook wel hebben komt volgens mij doordat hun daglichten branden, en bij sommige merken (ook hun dashboard). dan merk je minder snel dat er helemaal niets opstaat, tegenliggers gaan dan niet snel met hun lichten trekken, want er brand iets. en achteraan flashen begrijpen ze niet. (dan denken ze dat je een agressieveling bent) heb zo al 2 maal een volvorijdster wetenstoppen een steenweg omdat ik een paar keer flash en teken doe. en dan zie je ze met schrik kijken als jij ook stopt en naar hun toe stapt. om hun er vriendelijk attent op te maken dat ze enkel met hun daglichtjes rijden. Quote
JanC 7.873 Geplaatst: 15 februari 2014 Geplaatst: 15 februari 2014 Ik snap niet dat de wetgeving in zo'n geval niet verplicht dat ze moeten uitgerust zijn met automatische lichten. Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 15 februari 2014 Geplaatst: 15 februari 2014 Vreemd, want ik dacht dat volvo dagrijlichten alleen brandden in automatische stand. De enige reden waarom ze van hun continu brandende lichten af wilden stappen. 1 Quote
Lotuzzz 17.067 Geplaatst: 16 februari 2014 Geplaatst: 16 februari 2014 DRL maar achteraan niets vind ik overdag ook stom. Ik rij altijd met dimlicht. Quote
utah 552 Geplaatst: 16 februari 2014 Geplaatst: 16 februari 2014 Gisteren nog een idioot gevraagd waarom hij enkel rijd met zijn DRL op. Hij vond dit coooooooooooool. Toen ik hem meldde dat zijn achterlichten niet mee branden als zijn knop op de "0" stand staat, was het van: "echt? oei? maar ja, ik rijd dan ook nooit achter mijn eigen otto..." Quote
Gast caoimhin Geplaatst: 16 februari 2014 Geplaatst: 16 februari 2014 Ik heb dat via VAG-COM laten instellen dat mijn achterlichten altijd branden als DLR op staat. 1 Quote
msxx 7.827 Geplaatst: 16 februari 2014 Geplaatst: 16 februari 2014 Vreemd, want ik dacht dat volvo dagrijlichten alleen brandden in automatische stand. De enige reden waarom ze van hun continu brandende lichten af wilden stappen. Not true. Die van mij heeft geen automatische lichten (maar wel een lichtsensor, want mijn dashboadverlichting reageert wel op donker en daglicht..). Dan maar zelf altijd de lampen aan gezet. Was wel verschieten toen ik hem terugkreeg van onderhoud en de tegenliggers aan het flashen waren. Bij de garage hadden ze mijn lichten uitgezet Quote
Gast wooter Geplaatst: 16 februari 2014 Geplaatst: 16 februari 2014 Garage doen ze dat blijkbaar vaak. Deze week ook een dame aangesproken die parkeerde bij de bank zonder licht aan. Probleem is dat die automatische lichten enkel werken als de knop in A staat, maar dat veel garages die lichten naar 0 draaien, en je dan dus vertrekt zonder licht... En omdat al die auto's tegenwoordig geen verklikkerlampje hebben voor je dimlichten en de interieurverlichting zonder dimlicht feller is dan met dimlicht, merken mensen dat niet als hun licht niet aan staat. Hun dashboard is nl. wel verlicht... Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 16 februari 2014 Geplaatst: 16 februari 2014 Not true. Die van mij heeft geen automatische lichten (maar wel een lichtsensor, want mijn dashboadverlichting reageert wel op donker en daglicht..). Dan maar zelf altijd de lampen aan gezet. Was wel verschieten toen ik hem terugkreeg van onderhoud en de tegenliggers aan het flashen waren. Bij de garage hadden ze mijn lichten uitgezet Wel true. Jij hebt nog geen dagrijlampen aka ledstrips of ledbollen. Jij hebt dan ook geen automatische stand. Bij jou is het zoals alle andere Volvo's: altijd aan tenzij de vorige eigenaar dat laten afzetten heeft, dan moet je ze inderdaad op de aan-knop zetten en hoef je daar nooit meer aan te komen (contact af is lichten uit). De sensor voor de dashboardverlichting heeft daar niks mee te maken, da's wel een lichtsensor, maar die meet alleen het licht in de cockpit. En dat zit al sinds eind jaren 90 op de meeste Volvo's, onafhankelijk van de soort buitenverlichting. Jij kunt dus op geen enkele manier uw voorste lampen laten branden zonder dat de achterste branden, zoals hier gemeld werd. Jij rijdt alleen zonder of met lichten. De Volvo's met automatische lichten hebben ook de led-dagrijlichten, en als de aut lichten af staan, branden deze leds alleen vooraan, niks achteraan. Als je de knop op A zet blijft dat zo, tenzij het donker wordt, dan gaan de leds uit (dacht ik) en de andere lampen vooraan en achteraan branden. Dus de gemelde Volvo's zijn er waar de lichten niet in A-stand gezet zijn.Wat belachelijk is want waarom aut lichten kiezen als je ze niet gebruikt. Quote
Ritsuke 6.253 Geplaatst: 16 februari 2014 Geplaatst: 16 februari 2014 Omwille van de garages die de stand op 0 zetten na een onderhoud of zo. :/ Quote
Stoffn 21 Geplaatst: 16 februari 2014 Geplaatst: 16 februari 2014 Deze week ook ene gehad met enkel zijn DRL's aan. Ik reed achter hem en faarde 2x en deed toen vervolgens mijn eigen lichten aan/uit. Hij had het vrij snel door en bedankte me met zn 4 pinkers. Quote
msxx 7.827 Geplaatst: 16 februari 2014 Geplaatst: 16 februari 2014 Wel true. Jij hebt nog geen dagrijlampen aka ledstrips of ledbollen. Jij hebt dan ook geen automatische stand. Bij jou is het zoals alle andere Volvo's: altijd aan tenzij de vorige eigenaar dat laten afzetten heeft, dan moet je ze inderdaad op de aan-knop zetten en hoef je daar nooit meer aan te komen (contact af is lichten uit). De sensor voor de dashboardverlichting heeft daar niks mee te maken, da's wel een lichtsensor, maar die meet alleen het licht in de cockpit. En dat zit al sinds eind jaren 90 op de meeste Volvo's, onafhankelijk van de soort buitenverlichting. Jij kunt dus op geen enkele manier uw voorste lampen laten branden zonder dat de achterste branden, zoals hier gemeld werd. Jij rijdt alleen zonder of met lichten. De Volvo's met automatische lichten hebben ook de led-dagrijlichten, en als de aut lichten af staan, branden deze leds alleen vooraan, niks achteraan. Als je de knop op A zet blijft dat zo, tenzij het donker wordt, dan gaan de leds uit (dacht ik) en de andere lampen vooraan en achteraan branden. Dus de gemelde Volvo's zijn er waar de lichten niet in A-stand gezet zijn.Wat belachelijk is want waarom aut lichten kiezen als je ze niet gebruikt. Nou.. er zit dus een knop op mijn auto 'lichten uit of lichten aan'. Daarmee dat ik zeg, not true. De lichten staan niet automatisch aan... tenzij je ze bewust aan laat staan en ze dus enkel uitgaan als je het contact aflegt. Maar dat was op mijn Fiat Punto van enkele lichtjaren terug niet anders Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 16 februari 2014 Geplaatst: 16 februari 2014 Diezelfde lichtknop "uit of aan" van jou is af-fabriek gekomen als volgt: - stand 0 = lichten aan (trekken aan grootlichthendel = grootlichten kunnen niet permanent branden, keren terug naar uitstand, dus alleen om te knipperen), en af bij contact af - stand 1 = stadslichtjes aan, ook als sleutel uitgetrokken wordt - stand normaal = lichten aan (trekken aan grootlichthendel = grootlichten permanent aan of keren terug naar uitstand als je halfweg trekt), en af bij contact af En de vorige eigenaar vond het stom dat de lichten permanent brandden en heeft de bekende DRL-off gevraagd bij de dealer: - stand 0 = lichten uit (trekken aan grootlichthendel = grootlichten kunnen niet permanent branden, keren terug naar uitstand, dus alleen om te knipperen), en af bij contact af - stand 1 = stadslichtjes aan, ook als sleutel uitgetrokken wordt - stand normaal = lichten aan (trekken aan grootlichthendel = grootlichten permanent aan of keren terug naar uitstand als je halfweg trekt), en af bij contact af Dus wat jij nu hebt, is niet het Volvo-systeem maar het systeem voor mensen die denken dat DRL veel verbruikt of andere zever. Quote
STA911 5.734 Geplaatst: 18 februari 2014 Geplaatst: 18 februari 2014 Gisteren een moment van onveiligheid gevoeld in de wagen. 1u30 's nachts, E19 richting Antwerpen, ter hoogte van Zemst. Geen kat op de baan. In m'n achteruitkijkspiegel zag ik een wagen die ruwgeschat zo'n 2km achter mij reed, 2x met z'n grootlichten knipperen. Ik kon geen andere wagen zien dus ik stelde mij de vraag wat die chauffeur aan het doen was. Ik zag plots lichten aan gaan en weer uit gaan, waardoor ik even 2, dan 3 auto's kon identificeren. 3 seconden later bleef er weer maar één wagen over. Ter hoogte van Mechelen-Zuid, steek ik een wagen voorbij en 20 sec nadien geeft die ook een lichtconcert. Ik kijk in m'n achteruitkijkspiegel en merkt dat er een VW Polo zonder lichten aan een rondvaart die wagen voorbij steekt. Het lichtconcert was dus voor die wagen bedoeld. De wagen zonder lichten steekt vervolgens even kort z'n lichten aan en doet ze dan weer uit op verder te blijven knallen. M'n eerste reactie was om m'n lichten ook eens even aan en uit te doen om vervolgens eens met m'n achtermistlicht te knipperen om de bestuurder zijn aandacht te vestigen op het feit dat 'ie zonder lichten reed terwijl 'ie op me inliep. Ik had 'em voordien ook niet zien naderen want hij reed heel de tijd zonder lichten. De auto haalt mij in en doet zijn lichten terug aan, remt af naar mijn snelheid en komt voor mij op het rechterbaanvak rijden. Vervolgens laat 'ie zijn snelheid zakken tot 100-120 km/u waarna ik beslis om 'em zelf in te halen en te versnellen tot 140km/u. Eens naast hem werp ik een blik naar de Polo en zie ik 2 duistere individuen zitten met de rugleuning onder een hoek van 45° waardoor ik de gezichten niet kon herkennen aangezien ze achter het portier verstopt zaten. De Polo doet z'n lichten uit, versnelt ook om me bij te houden waarna een licht- en pinkerconcert volgt gedurende de volgende 2-3 km. Op dat ogenblik komt er eveneens eenzelfde VW Polo aangestormd zonder lichten. Ik reed op dat ogenblik in het midden, met achter mij op het 1e en 3e vak zo'n Polo. Ik had besloten om de pees er op te leggen nadat ik die andere Polo zag naderen en afremmen om samen achter mij te hangen. Een korte adrenalinestoot overviel me. De eerste Polo bleef eigenlijk verdomd goed bij. Hij was ingelopen toen ik eerst 140 ging rijden en had nog snelheid op het moment dat ik begon te accelereren. De afrit Mechelen-Noord kwam dichter en dichter, waar ik af moest, en de snelheid bereikte stilaan topsnelheid waarbij ik gestaag meters nam op de volgende Polo. Ik speelde even met het idee om zo verder te blijven knallen tot de volgende afrit Rumst, om zo afstand te kunnen nemen, maar ik besloot toch om de afrit Mechelen-Noord te nemen. Als een gek door de bocht met schreeuwende winterbanden. De Polo deed eveneens hetzelfde en nam als een gek de afrit. Van de afrit tot thuis is het zo'n 2km schat ik, met 2 verkeerslichten. De eerste zonder flitspalen, de tweede mét. De aanloop van de afrit tot het eerste verkeerslicht is een baan met dubbele rijstroken, recht op recht waar ik weer een behoorlijke snelheid had opgebouwd wanneer ik de Polo uit de bocht van de afrit zag komen. De eerste verkeerslichten stonden op rood, nergens verkeer te bespeuren, en ben er zonder na te denken gewoon doorgeknald en rechtsaf gedraaid. 500m verder de tweede verkeerslichten die op rood stonden toen ik aankwam maar ben nooit volledig moeten stoppen voordat ze terug op groen sprongen. Geen Polo meer te bespeuren als ik het portaal doorreed van de appartementen. Geen idee wat er zo kunnen gebeurd zijn, maar dat was best scary. Quote
DenDuvel 4.679 Geplaatst: 18 februari 2014 Geplaatst: 18 februari 2014 Wtf? Ook al veel figuren tegengekomen op de snelweg, maar zo'n verhalen slaan toch alles. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.