Tomski 5.334 Geplaatst: 26 februari 2014 Geplaatst: 26 februari 2014 voila, burgerplicht gedaan 1 Quote
DenDuvel 4.679 Geplaatst: 26 februari 2014 Geplaatst: 26 februari 2014 Heb je een percentje gevraagd? Quote
CAS 8.069 Geplaatst: 26 februari 2014 Geplaatst: 26 februari 2014 Is wel normaal e. Wegomlegging in België klopt in 90 procent voor geen meter, met vrachtwagens houden ze al helemaal geen rekening en de kans dat je er gewoon door kan is ook enorm groot. Begrijp dat wel dat ze toch proberen. Laatste dan weet niet. 1 Quote
kiki 0 Geplaatst: 26 februari 2014 Geplaatst: 26 februari 2014 Persoonlijk rij ik in zo'n situaties ook wel door. Meestal geef ik dan wel mijn fout toe als ik écht niet doorkan ipv overtredingen te maken. 't is zoals CAS zegt, ik ben echt al vaak wél kunnen doorrijden toen er duidelijk stond dat er een wegomlegging was. Quote
CharlesV 4.378 Geplaatst: 26 februari 2014 Geplaatst: 26 februari 2014 Doet me denken aan een grappig voorval dat ik een paar jaar geleden had. Was op weg in Zwevegem met de camionette van m'n pa en was zonder het te weten een éénrichtingsstraat ingeslaan ( in de verkeerde richting dus, had het plakkaat echt veel te laat zien hangen ). Ik dacht in m'n eigen, er is genoeg plaats om met twee te passeren dus zal wel lukken voor die ene keer. Ik rijd dus iets verder, maar verderop verspert een tegenligger mijn weg omdat hij in het midden van de baan bleef stilstaan. Ik blijf gewoon wachten, flash eens met m'n lichten om teken te doen dat hij mag komen, maar had al snel door dat hij gewoon ging wachten tot ik m'n kar ging draaien. Zoals ik al zei, ik was met de camionette en had daar echt geen zin in, was geen te brede baan en ging toch in 2-3 keer moeten keren. Kerel bleef echt volhouden en na een minuut daar zo te staan komt hij toch verder gereden, stopt aan mijn auto en doet z'n ruit naar beneden. Hij toonde me zijn politiebadge en zei dat, als ik verder reed, ik mijn boete thuis opgestuurd kreeg Was ik even geschrokken Uiteindelijk even gewacht tot hij uit het zicht verdwenen was en dan toch mijn weg verder gezet /Badass. voor alle duidelijkheid, dit was een straatje van misschien 30m lang zonder bochten. Voor ik verwijten krijg dat ik een gevaarlijke zot ben. Quote
Gast wooter Geplaatst: 26 februari 2014 Geplaatst: 26 februari 2014 Voor die ene keer dat er zich een agent eens inzet... Begin deze week ook bijna iemand overhoop zien rijden door 2 auto's die niet stopten voor een zebrapad... De agente was te verbouwereerd om de nummerplaten te herinneren... Quote
CharlesV 4.378 Geplaatst: 26 februari 2014 Geplaatst: 26 februari 2014 Voor die ene keer dat er zich een agent eens inzet... Begin deze week ook bijna iemand overhoop zien rijden door 2 auto's die niet stopten voor een zebrapad... De agente was te verbouwereerd om de nummerplaten te herinneren... Nja, was een jonge gast met zijn vriendin naast hem. Was duidelijk ook meer show dan wat anders, want hij had tijd genoeg om mijn plaat op te schrijven.. Quote
Wax-it.be 1.639 Geplaatst: 26 februari 2014 Geplaatst: 26 februari 2014 Trage eco bakken en hun gefrustreerde chauffeurs! Op de N60 is dat echt erg met zijn vele ronde punten en lichten. Vandaag ook weer zo een held in een passat 1.6 bluemotion. Hij gaat de hele tijd a fond maar blijft dan altijd linksplakken. Op een bepaald moment is de rechter rijstrook helemaal vrij na een rond punt maar hij blijft toch links plakken terwijl hij tracht op te trekken en kijkt me de hele tijd aan in zijn middenspiegel. Hij gaat dan toch naar recht en ik accelereer om ervoorbij te gaan. Blijkbaar tegen zijn goesting want hij blijft in het midden rijden en claxoneert als ik erlangs kom ... Man man man, move dan toch gewoon en leg er u bij neer dat dat ding niet vooruit gaat! Quote
Lefty 19.512 Geplaatst: 26 februari 2014 Geplaatst: 26 februari 2014 Is wel normaal e. Wegomlegging in België klopt in 90 procent voor geen meter, met vrachtwagens houden ze al helemaal geen rekening en de kans dat je er gewoon door kan is ook enorm groot. Begrijp dat wel dat ze toch proberen. Laatste dan weet niet. Volledig mee eens. Kans is ook groot dat de omleggingsborden (if any) plots stoppen, of dat omlegging naar links staat en déviation naar rechts. Quote
ir_fuel 58.289 Geplaatst: 26 februari 2014 Geplaatst: 26 februari 2014 Trage eco bakken en hun gefrustreerde chauffeurs! Op de N60 is dat echt erg met zijn vele ronde punten en lichten. Vandaag ook weer zo een held in een passat 1.6 bluemotion. Hij gaat de hele tijd a fond maar blijft dan altijd linksplakken. Op een bepaald moment is de rechter rijstrook helemaal vrij na een rond punt maar hij blijft toch links plakken terwijl hij tracht op te trekken en kijkt me de hele tijd aan in zijn middenspiegel. Hij gaat dan toch naar recht en ik accelereer om ervoorbij te gaan. Blijkbaar tegen zijn goesting want hij blijft in het midden rijden en claxoneert als ik erlangs kom ... Man man man, move dan toch gewoon en leg er u bij neer dat dat ding niet vooruit gaat! Deze morgen stond er eentje met een L op het linkervak voor het rode licht, en een bus van de TEC rechts voor het rode licht. Licht wordt groen. TEC bus trekt sneller op dan de persoon links, die dan nadat er al 3 auto's rechts mee zijn gepasseerd vlak achter de bus toch maar rechts gaat rijden Quote
Salokin 8.986 Geplaatst: 26 februari 2014 Geplaatst: 26 februari 2014 Deze morgen stond er eentje met een L op het linkervak voor het rode licht, en een bus van de TEC rechts voor het rode licht. Licht wordt groen. TEC bus trekt sneller op dan de persoon links, die dan nadat er al 3 auto's rechts mee zijn gepasseerd vlak achter de bus toch maar rechts gaat rijden Ik heb mijn les al geleerd, op de expresweg in Brugge ga ik steeds rechts staan, 8 op 10 is dat vak sneller weg. Ongelooflijk ook hoeveel mensen er op het linkervlak blijven rijden omdat ze binnen een km links moeten afslaan. Als je wat gaat aandringen, lijken ze zich te willen 'vergoeilijken' door hun pinker op te zetten. Als je hen dan rechts voorbijgaat krijg je gegarandeerd een lichtconcert in je achteruitkijkspiegel. Quote
JanC 7.873 Geplaatst: 26 februari 2014 Geplaatst: 26 februari 2014 Ziedaar de reden waarom ik 90% van de tijd rechts rijd, snelwegen niet meegerekend. Quote
CAS 8.069 Geplaatst: 27 februari 2014 Geplaatst: 27 februari 2014 Volledig mee eens. Kans is ook groot dat de omleggingsborden (if any) plots stoppen, of dat omlegging naar links staat en déviation naar rechts. Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 27 februari 2014 Auteur Geplaatst: 27 februari 2014 Deze morgen stond er eentje met een L op het linkervak voor het rode licht, en een bus van de TEC rechts voor het rode licht. Licht wordt groen. TEC bus trekt sneller op dan de persoon links, die dan nadat er al 3 auto's rechts mee zijn gepasseerd vlak achter de bus toch maar rechts gaat rijden Goh, iemand met een L geef ik altijd ietsje meer krediet. Erger is het dat die vaak "opgeleid" worden door mensen met 20 jaar ervaring die net hetzelfde doen Quote
DenDuvel 4.679 Geplaatst: 27 februari 2014 Geplaatst: 27 februari 2014 Dat is een beetje het probleem he. Die rijopleiding door ouders of bekenden is zo gedateerd. Quote
gewoon ik 8.351 Geplaatst: 27 februari 2014 Geplaatst: 27 februari 2014 Goh, iemand met een L geef ik altijd ietsje meer krediet. Erger is het dat die vaak "opgeleid" worden door mensen met 20 jaar ervaring die net hetzelfde doen het probleem met die L is vaak dat de papa of de mama aan het stuur zit en die stomme stoten uithaalt. Quote
Gert-Jan 416 Geplaatst: 27 februari 2014 Geplaatst: 27 februari 2014 DSC_0272.jpg Wat moet je in dat geval doen? Is het niet zo dat omleidingsborden voorrang hebben op de rest ofzo? Quote
CAS 8.069 Geplaatst: 27 februari 2014 Geplaatst: 27 februari 2014 Een foto nemen en op Facebook zetten. Ik volgde de omleiding niet en ken er mijn baan. Maar soms is het erg. Overlaatst rij ik met oplegger straat in. Ineens kruispunt met 2 banen afgesloten. Omlegging zegt gewoon weer keren. Was in industrieterrein... Draai maar eens gewoon in een straat van 6m breed met een combinatie van iets meer dan 16m... Ik ga dus rechts af, dat ging tenslotte nog. Kom ik door werken aan punt dat dood loopt... Geen bord of iets e. Quote
CAS 8.069 Geplaatst: 27 februari 2014 Geplaatst: 27 februari 2014 Idd! Waar de kermis om 22u sluit. Quote
tuscani 11.798 Geplaatst: 27 februari 2014 Geplaatst: 27 februari 2014 precies nog rakkers hier in de buurt. Quote
kiki 0 Geplaatst: 27 februari 2014 Geplaatst: 27 februari 2014 Idd! Waar de kermis om 22u sluit. hah, ik wist niet eens dat die een kermis hebben! Quote
CAS 8.069 Geplaatst: 27 februari 2014 Geplaatst: 27 februari 2014 In de Rodtstraat! En op de markt. 4 kramen in totaal... Quote
C_X 1.557 Geplaatst: 27 februari 2014 Geplaatst: 27 februari 2014 Volledig mee eens. Kans is ook groot dat de omleggingsborden (if any) plots stoppen, of dat omlegging naar links staat en déviation naar rechts. Ik weet niet meer waar het was maar het was boven Aalst ergens in een of ander dorp, daar waren 3 omleidingen tegelijk en op meerdere punten kruisten die mekaar waardoor ge dus op 1 of meer kruispunten 3 borden met wegomlegging zag staan in 3 verschillende richtingen. Ik rij door tot als ik niet meer kan en als het vlug kan rij ik snel over de werken, ze moeten maar eens duidelijk leren zetten waar wie naartoe moet en ik ben het kotsbeu dat ze op 1 grote baan of in 1 en hetzelfde dorp 5 werven beginnen waardoor gij noch uw GPS weet naar waar te rijden. In Geraardsbergen kunnen ze der ook wa van, 't is kermis, 8 plaatsen ingepakt voor ne werf, 4 ingepakt voor dakwerken en 5 achter den hoek voor ne werf 2 straten verder. Ik heb een bewonerskaart maar kan al weken m'n auto nergens kwijt... Ze denken denk ik dak die op m'n rug kan hangen en mee binnen kan pakken. Ondertussen maar gemeentebelastingen betalen en betalen voor bewonerskaarten maar auto's pesten ze buiten, ook die van de bewoners. Quote
Gast wooter Geplaatst: 27 februari 2014 Geplaatst: 27 februari 2014 Er scheelt toch iets met mensen die bij Van Osch een BMW kopen... Deze reed continu in het midden van de E40 aan 110, en toen ik passeerde coupeerde hij mij en ging hij links rijden. Na een paar kilometer gaat ie terug naar het middenvak en als ik passeer krijg ik een middenvinger. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.