ir_fuel 58.289 Geplaatst: 18 juni 2014 Geplaatst: 18 juni 2014 Later op viaduct in gentbrugge hetzelfde. Middenvakker die niet naar links wil. Audi achter haar al opgeschoven maar zij vertikt het. Maak dus beweging dat ik naar middenvak ga en claxoneer eens kort. Paniek al om... Wss nu op het flair forum in de ergernissenthread aan het posten hoe een camioneur zonder pinken naar links ging en haar niet eens gezien heeft. Ik ben vandaag door een vrachtwagen van het 2e naar het 3e vak geduwd toen ik met de camionette op gang was. Kleine "bemol", er kwam iemand een stuk sneller af op het 3e vak en ik reed met een autoremorque, dus ik heb op het 3e vak helemaal niks te zoeken. Quote
Gast wooter Geplaatst: 18 juni 2014 Geplaatst: 18 juni 2014 Cas heeft moeite met de elementaire voorrangsregels. Dat is dan natuurlijk ergerlijk als de rest de regels in de wegcode volgen... Quote
dragonfly 14.975 Geplaatst: 18 juni 2014 Geplaatst: 18 juni 2014 Ik reed daarnet op de Grote baan in Zomergem, vroeger 3 vakken en op Street View is het nog zo maar nu 2 vakken en je mag dus niet inhalen over een stuk van 10km vmax 70 en we rijden al 2km 36km/h ofzo, ik verstond er niets van. Uiteindelijk iedereen ingehaald (auto of 6) en vooraan reed er dus een L. Goed bezig als je als begeleider al aanleert dat het normaal is om VEEL te traag te rijden. https://www.google.be/maps/place/Grote+Baan/@51.123174,3.609358,3a,90y,170h,90t/data=!3m4!1e1!3m2!1sym_Cf3NBD1Hr3zl85F-g7w!2e0!4m2!3m1!1s0x47c36feeed04df81:0x2ad1f75422d34513!6m1!1e1 Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 18 juni 2014 Geplaatst: 18 juni 2014 Neen. Ooit, heel lang geleden, op AF, ontstond op exact dezelfde manier een discussie tussen ons. Alleen kon je Cas vervangen door Nikske. Maar nu weet ik beter. Wooter heeft gelijk (dat je daar geen voorrang kan hebben, ik vind wel dat hij het fout verwoordt want zowel ik als cas als de meesten hier kennen de regels wel degelij daaromtrent). Dat is de theorie. De praktijk is ietske pragmatischer en rekent op de goodwill van mensen. Dat is echter niet in een wet vervat en voor Wooter het uitgangspunt van zijn opmerking. Quote
Gast wooter Geplaatst: 18 juni 2014 Geplaatst: 18 juni 2014 In Cas zijn eerste situatie komt ie van een invoegstrook af. In zijn tweede situatie zit hij op het rechtervak en wil hij naar het middenvak. Zoals fuel het aangeeft hoort de beslissing om ruimte te maken aan degene op het middenvak, niet van de lullo die vanop een invoegstrook of rechtervak naar een rijvak links van hem wil opschuiven. Net omwille van de reden die fuel aanhaalt. En laat net dat nu ook compatibel met de wet zijn. Quote
CAS 8.069 Geplaatst: 18 juni 2014 Geplaatst: 18 juni 2014 Ik ga er in ieder geval niet wakker van liggen. Mensen blokkeren doe je gewoon niet imo. Quote
Gast wooter Geplaatst: 18 juni 2014 Geplaatst: 18 juni 2014 Men maakt regels voor anderen en uitzonderingen voor zichzelf. Quote
Asserti 3.417 Geplaatst: 19 juni 2014 Geplaatst: 19 juni 2014 past dat zinnetje bij die foto van je motor op de vorige pagina? Quote
Gast wooter Geplaatst: 19 juni 2014 Geplaatst: 19 juni 2014 past dat zinnetje bij die foto van je motor op de vorige pagina? Tuurlijk. Maar een vrachtwagen die je wil rammen is nog altijd iets anders dan een motorfiets die door een opening passeert waar nog een auto in past. Quote
CharlesV 4.378 Geplaatst: 19 juni 2014 Geplaatst: 19 juni 2014 Ik denk niet dat het Cas zijn bedoeling is om iemand te rammen. Quote
Gast wooter Geplaatst: 19 juni 2014 Geplaatst: 19 juni 2014 Hem dan maar geholpen Maak dus beweging dat ik naar middenvak ga en claxoneer eens kort. Het zal zeker zijn bedoeling niet zijn, maar hij maakt het risico wel danig groter. Quote
CAS 8.069 Geplaatst: 19 juni 2014 Geplaatst: 19 juni 2014 Ik bleef wel op mijn vak. Je moet hier ook alles met handen en voeten uitleggen e... Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 19 juni 2014 Geplaatst: 19 juni 2014 Je kan hier nooit een situatie 100% uitleggen zoals ze echt was. Zeker niet op het niveau van detail dat hier soms nodig is. Anyway ... Antwerpen nodig deze voormiddag? Ruim boogje al rond maken best Wat is dat een feest daar. even inzoomen op Antwerpen = http://www.tomtom.com/livetraffic/ Quote
McLovin 1.193 Geplaatst: 19 juni 2014 Geplaatst: 19 juni 2014 Ik erger mij aan mensen die op de autobahn: op het tweede vak blijven rijden niet op het linkse vak durven rijden mij blok rijden geen constante snelheid aannemen ... And the list goes on :-) Quote
Wax-it.be 1.639 Geplaatst: 19 juni 2014 Geplaatst: 19 juni 2014 Je kan hier nooit een situatie 100% uitleggen zoals ze echt was. Zeker niet op het niveau van detail dat hier soms nodig is. Anyway ... Antwerpen nodig deze voormiddag? Ruim boogje al rond maken best Wat is dat een feest daar. even inzoomen op Antwerpen = http://www.tomtom.com/livetraffic/ Sta er maar weer in hoor Quote
toere 16.928 Geplaatst: 19 juni 2014 Geplaatst: 19 juni 2014 Ik erger mij zelden in het verkeer, als ik er links niet voorbij kan ga ik er rechts voorbij. En liefst zo vlug mogelijk. Quote
ir_fuel 58.289 Geplaatst: 19 juni 2014 Geplaatst: 19 juni 2014 Je moet eens op stap met een traag voertuig, en dan bedoel ik niet pjh zijn kar maar zo een camionette + remorque combo, dan kom je dus wel al die idioten tegen zonder dat je je daar snel vanaf kan maken. Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 19 juni 2014 Geplaatst: 19 juni 2014 Idem. Voor de dagelijks terugkerende fitjefatjes ga ik er tegenwoordig van uit dat de mens achter stuur wel een toffe mens is, maar het autorijden gewoon niet goed onder de knie heeft. Ik ga er van uit alsof die mens naast mij in de rij bij de bakker zou staan. Ik denk dus die "afstandscocon" (ik zit in mijn kooi en je kan niet aan mij) weg. En dat helpt heel goed om redelijk verdraagzaam te zijn. Altijd zorgen dat als je elkaar face to face zou zien, dat je nog als normale mens kan babbelen. Recent enen die voor mijn neus invoegde. Ik klaxonneerde om te wijzen op gevaar en moest hard remmen. Man stak zijn hand op als sorry, wel, dat is alleshelend. Heb ook terug mijn hand opgestoken, iedereen maakt wel eens een fout. 6 Quote
CharlesV 4.378 Geplaatst: 19 juni 2014 Geplaatst: 19 juni 2014 Ik denk dus die "afstandscocon" (ik zit in mijn kooi en je kan niet aan mij) weg. Dat is inderdaad de oorzaak, goede tip maar wel niet eenvoudig Ik denk dat ik met de meeste middenvaksrijders wel niet echt zou overeenkomen 'irl' Quote
McLovin 1.193 Geplaatst: 19 juni 2014 Geplaatst: 19 juni 2014 Bompa, you're such a gentleman driver. Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 19 juni 2014 Geplaatst: 19 juni 2014 Dat is inderdaad de oorzaak, goede tip maar wel niet eenvoudig Ik denk dat ik met de meeste middenvaksrijders wel niet echt zou overeenkomen 'irl' Bompa, you're such a gentleman driver. Weet je, jullie worden allemaal ook zo hoor Het is een manier om te overleven. Als je al jaren veel rijdt, denk je wel eens na wat het nut is van de vele interacties tussen andere bestuurders. En finaal kom je op .... nul. Alleen, slecht gevoel, en dat is alleen in het beste geval. In het slechtste geval een bluts, een buil, een boete, een been afgemaaid.... En dan ondervind je dat het voor jezelf zo veel aangenamer is om gentleman te zijn. Dus ik ben eigenlijk een egoïst (en val al die talloze gevallen van interactie was er misschien 0,001% die tot inkeer kwam en op de een of de andere manier zich excuseerde of teken van schuld gaf... dus allemaal verloren energie) 1 Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 19 juni 2014 Geplaatst: 19 juni 2014 En als je denkt dat je er irl niet mee zou overeenkomen: Toch wel. Ga je kennissen- en vriendenkring af. Of tel ze gewoon eens. Stel dat je 250 kennissen / vrienden / familieleden hebt. Heb er geen benul van, maar stel. Kijk eens naar 250 auto's achter elkaar op de autosnelweg. Dan ga je er minstens de helft vinden (optimistisch!) die middenvakplakken. Of heb jij jouw familie, vrienden, kennissen geselecteerd op dit criterium? Think about it. Jouw buur, jouw medeforummer (!), jouw familie, jouw collega, ... ze zitten overal, ze doen het allemaal. En er zitten daar best aardige en toffe mensen tussen irl. Zo zie ik ook die mensen op de autostrade. 't Vergt een aanpassing, maar 't is de moeite waard te proberen. 1 Quote
Wax-it.be 1.639 Geplaatst: 19 juni 2014 Geplaatst: 19 juni 2014 Man man man ... seniorennet ... http://www.seniorennet.be/Magazine/artikel/60/flitscontroles-op-de-weg Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.