Gast wooter Geplaatst: 25 juni 2014 Geplaatst: 25 juni 2014 40 meter? In de VS doen ze niks anders dan kruipen en daar krijg je toch geen 40 meter meer tussen hoor. Quote
Polle Petrol 583 Geplaatst: 25 juni 2014 Geplaatst: 25 juni 2014 Zo was het inderdaad, maar ik had teken gedaan met mijn grootlicht. Kwam allicht agressief over... Rob, den hooging in oordegem is niet meteen de interessantste plaats voor zulke dingen, niet? Quote
Polle Petrol 583 Geplaatst: 25 juni 2014 Geplaatst: 25 juni 2014 Heb de avond toch mooi kunnen afsluiten met een semi sportief ritje naar huis. Wel met lichte vrees want er was veel blauw op de baan. Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 25 juni 2014 Auteur Geplaatst: 25 juni 2014 Of mensen die aan een rood licht stoppen, en dan terug vertrekken om het gat van 10 meter dat ze gelaten hebben wat dicht te rijden, en dan weer vertrekken om de overige 5 meter dicht te rijden. AAARRRGG. Rijd gewoon in 1 keer ver genoeg en stop gewoon, ipv dat gekruip/gesukkel ... Echt he, da's om zot van te worden. Ik had er daarstraks zo eentje naast mij (gelukkig). Hij stond 10 meter voor de streep stil, en toen hij anticipeerde dat het groen ging worden begon hij al wat vooruit te kruipen, maar hij was iets te vroeg want er was eerst nog een groenfase om links af te slaan. Toen het twintig seconden later dan toch groen werd voor ons was hij terug in slaap gevallen. Ik denk dat ik 200 meter verder was eer hij in beweging kwam. Quote
Philken 154 Geplaatst: 26 juni 2014 Geplaatst: 26 juni 2014 Echt he, da's om zot van te worden. Ik had er daarstraks zo eentje naast mij (gelukkig). Hij stond 10 meter voor de streep stil, en toen hij anticipeerde dat het groen ging worden begon hij al wat vooruit te kruipen, maar hij was iets te vroeg want er was eerst nog een groenfase om links af te slaan. Toen het twintig seconden later dan toch groen werd voor ons was hij terug in slaap gevallen. Ik denk dat ik 200 meter verder was eer hij in beweging kwam. Als ze al nie mee vertrekken met degene die links afslaan Quote
bt. 7.578 Geplaatst: 26 juni 2014 Geplaatst: 26 juni 2014 Achteruit van een oprit moeten is fout nummer 1. Bij ons is dat nochtans de veiligste manier om van de oprit te geraken (voor de zwakke weggebruikers tenminste). Quote
Polle Petrol 583 Geplaatst: 26 juni 2014 Geplaatst: 26 juni 2014 Bij ons is dat nochtans de veiligste manier om van de oprit te geraken (voor de zwakke weggebruikers tenminste). Foto? Want ik snap niet goed hoe dat het veiligste is. Tenzij je met een roadster rijdt, zit je als bestuurder doorgaans dichter bij de voorkant van de auto dan bij de achterkant. Vooruit heb je doorgaans ook een beter zicht rondom. Maar het hangt inderdaad een beetje af van plaats tot plaats. Als iemand mij uitlegt hoe je een plaats uit google streetview, dan post ik eens een beeld van de situatie. Quote
bt. 7.578 Geplaatst: 26 juni 2014 Geplaatst: 26 juni 2014 Foto? Want ik snap niet goed hoe dat het veiligste is. Tenzij je met een roadster rijdt, zit je als bestuurder doorgaans dichter bij de voorkant van de auto dan bij de achterkant. Vooruit heb je doorgaans ook een beter zicht rondom. Maar het hangt inderdaad een beetje af van plaats tot plaats. Als iemand mij uitlegt hoe je een plaats uit google streetview, dan post ik eens een beeld van de situatie. Onze oprit komt schuin uit op de straat (met eerst nog een voet- en fietspad). Er staat een haag aan de ene zijde en de oprit met hekstijlen van de buur aan de andere. Als we voorruit van de oprit rijden moeten we 'blind' de motorkap van de auto al op het voet-en fietspad manoeuvreren vooraleer we iets zien. Achterwaart eraf rijden laat beter toe om sneller een zicht te krijgen (zeker met rear view camera) Quote
jensdm 19 Geplaatst: 26 juni 2014 Geplaatst: 26 juni 2014 Vandaag een dikke 5 (!) minuten achter een slakkenwagen gehangen op het linker rijvak. Na 3x de grootlichten geflitst te hebben en 1x rechts ingehaald geweest te zijn dan maar besloten op het middelste vak te gaan en naast de wagen te rijden. Zie je een dame van eind de 40 dom kijken naar je... Toen de wagens op het middelste rijvak voor me naar het rechtse rijvak gingen dan maar besloten mijn kans te wagen jawel, rechts in te halen. Heeft mevrouw weer een leuk verhaal om bij het eten te vertellen: "een jonge gast in een BMW haalde me vandaag rechts in, hoe onverantwoord!" 1 Quote
Philken 154 Geplaatst: 26 juni 2014 Geplaatst: 26 juni 2014 Vandaag een dikke 5 (!) minuten achter een slakkenwagen gehangen op het linker rijvak. Na 3x de grootlichten geflitst te hebben en 1x rechts ingehaald geweest te zijn dan maar besloten op het middelste vak te gaan en naast de wagen te rijden. Zie je een dame van eind de 40 dom kijken naar je... Toen de wagens op het middelste rijvak voor me naar het rechtse rijvak gingen dan maar besloten mijn kans te wagen jawel, rechts in te halen. Heeft mevrouw weer een leuk verhaal om bij het eten te vertellen: "een jonge gast in een BMW haalde me vandaag rechts in, hoe onverantwoord!" is dagelijkse kost & 3 minuten later komen ze weer af op't linkervak en halen ze je terug in plezanter vind ik als er zo ene op 't linkervak het e i n d e l i j k in't snotje krijgt dat je wil inhalen & versnelt om je toch maar niet te laten passeren en zodanig op zijn spiegels let dat hij de volvo met oranje bumpers niet ziet en er aan 150 voorbijknalt(terwijl ik allang mooi naar 't middenvak gegaan ben en me liet uitbollen tot een 130/u) aan de volgende afrit was ik er van verlost 2 Quote
Polle Petrol 583 Geplaatst: 26 juni 2014 Geplaatst: 26 juni 2014 Het is me het weekje wel. Daarnet dik 5 km achter iemand gereden met dwangremneurose of zoiets. Een bocht, rem, een tegenligger, rem, een zijstraat, rem. Was een voorrangsweg... Ik vermoed een ouderwetse automaat? Ik moest niet eens mijn gas lossen. Ofwel aandelen bij textar ofzo. Quote
Tomski 5.334 Geplaatst: 26 juni 2014 Geplaatst: 26 juni 2014 778km belgische snelweg achter de kiezen vandaag. Ben weer compleet opgefret... Quote
Ugeken 11.761 Geplaatst: 26 juni 2014 Geplaatst: 26 juni 2014 Hoe mooier het weer, hoe meer middenplakkers richting kust. Afgelopen week was het weer erg... En voor de zoveelste keer: haaietanden willen niet zeggen dat je voorrang hebt! Deze middag had ik echt zin om de trut haar Fiesta kennis te laten maken met een Scenic. En dan uiteraard niet durven opkijken in het passeren. Quote
Philken 154 Geplaatst: 26 juni 2014 Geplaatst: 26 juni 2014 Hoe mooier het weer, hoe meer middenplakkers richting kust. Afgelopen week was het weer erg... En voor de zoveelste keer: haaietanden willen niet zeggen dat je voorrang hebt! Deze middag had ik echt zin om de trut haar Fiesta kennis te laten maken met een Scenic. En dan uiteraard niet durven opkijken in het passeren. ik heb zo daadwerkelijk een accident gehad in Aalter(ik kwam uit Tunnel, moest de Mariaaalterstraat in en iemand die uit de hoefijzerstraat kwam is zo mijne zijkant binnengereden... ze was ervan overtuigd dat ze in haar recht was want een omgekeerde 3hoek is voorrang van rechts.... politie is erbij moeten komen eer ze begreep dat een omgekeerde 3hoek voorrang verlenen wou zeggen Quote
Mazdastruction 4.262 Geplaatst: 26 juni 2014 Geplaatst: 26 juni 2014 Wat betekent het als iemand met zijn pinkje aan het zwaaien is naar jou? Quote
jensdm 19 Geplaatst: 26 juni 2014 Geplaatst: 26 juni 2014 Of dat ie een pintje wil bestellen. 1 Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 26 juni 2014 Geplaatst: 26 juni 2014 Vandaag op een buitenweg iemand die de breedte van haar Cnorsa niet kende en in 't midden reed om dan bij tegenligger te moeten remmen en opzij gaan. Je mocht er 70, ze reed 50. En ja, ik porde een beetje, en ging zelfs eens op het andere vak rijden ("ik wil voorbij"). Echter, voorbijsteken met zulke gevallen is gevaarlijk. Dus ik bleef er achter. En je zag haar hoofd iedere keer schuin omhoog gaan als ze in de spiegel keek. Ipv met haar ogen te bewegen. Ik jaagde me er niet in op, maar 't was wel frappant. En ineens, zonder pinker ging ze naar rechts, een parking op, en als ik voorbij was, kwam ze weer op de baan. Ik heb m'n ruit open gedaan en toch eens m'n hand opgestoken. Dat ze beseft dat ze niet goed rijdt is lovenswaardig, dat ze plaats maakt is nog lovenswaardiger. Maar alleen omdat ik niet agressief was, en geduldig wachtte. Het is me het weekje wel. Daarnet dik 5 km achter iemand gereden met dwangremneurose of zoiets. Een bocht, rem, een tegenligger, rem, een zijstraat, rem. Was een voorrangsweg... Ik vermoed een ouderwetse automaat? Ik moest niet eens mijn gas lossen. Ofwel aandelen bij textar ofzo. Nee, zeer onzekere chauffeur gewoon. 778km belgische snelweg achter de kiezen vandaag. Ben weer compleet opgefret... You get used to it. Wat betekent het als iemand met zijn pinkje aan het zwaaien is naar jou? Think pink. 1 Quote
McLovin 1.193 Geplaatst: 27 juni 2014 Geplaatst: 27 juni 2014 En je zag haar hoofd iedere keer schuin omhoog gaan als ze in de spiegel keek. Ipv met haar ogen te bewegen. Ik jaagde me er niet in op, maar 't was wel frappant. Jammergenoeg zie ik ook veel zo een gevallen. Quote
tuscani 11.798 Geplaatst: 27 juni 2014 Geplaatst: 27 juni 2014 778km belgische snelweg achter de kiezen vandaag. Ben weer compleet opgefret... ah ben je iets gaan halen? Quote
Tomski 5.334 Geplaatst: 27 juni 2014 Geplaatst: 27 juni 2014 Ja, extra redenen voor een maagzweer Quote
Tomski 5.334 Geplaatst: 27 juni 2014 Geplaatst: 27 juni 2014 Job-issue... niks erg niks automotive Quote
dragonfly 14.975 Geplaatst: 30 juni 2014 Geplaatst: 30 juni 2014 Je kon zien dat er vandaag ander volk in de file stond hoor. Samen met een andere moto tussen de file gereden en echt 50% reed in het midden of wilde express geen plaats maken Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.