Ga naar inhoud

Ergernis in het verkeer topic

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Krijg je sowieso een betere auto als deze op is?

Bestaat er een slechtere dan?

Geplaatst:

Verdorie, moet dringend ook dashcams scoren. Het wordt gekker met de dag. En in zo een geval heb je zonder dashcam geen bewijs.

Ik doe dat daarom al een jaar of 5. Eerst was er de "héé, is dat wel wettelijk, bompa? ho maar!"-fase, dan was er de "amai zie ne keer wat die wierdo op internet geplaatst heeft en nu in 't nieuws komt"-fase, en uiteindelijk zijn we met twee kampen geëindigd: de wierdo's die nog steeds filmen en zo goed als rechtstreeks streamen naar hun levensboek, en dan de mensen die filmen voor in geval van.

Ik kan het alleen maar aanraden, ik zie wekelijks genoeg stoten om het te blijven doen. En zet hem dan nog niet eens altijd aan.

Ben ik de enige die vindt dat het ritsen erger geworden is? Na 4x betoeterd geweest te zijn omdat ik zogezegd als halve wegpiraat de open gebleven rijstrook afreed tot aan de wegversperring stop ik uiteindelijk met pinker aan. Wachtend om in te voegen, eerste wagen, nope. 2e wagen, nope. 3e wagen, nope. 4e wagen, nope. :fp:

Dan maar efkes aanstalten gemaakt om mijn plaats op te eisen, bijna tegenéén met geluidsconcert, waarbij de volgende me dan tussen liet.

Allemaal op 20cm van elkaar bumpers, horten en stoten bij elke aanzet om toch maar geen cm prijs te geven waar ik zou kunnen tussen glippen. Die voorlaatste kom ik dan tegen 500m verder, zet me er naast en vraag even om z'n raam open te doen.

"Dag meneer, wat is ritsen volgens u?"

"Godverdomme, moeten gij niet achteraan aansluiten zoals iedereen nee?!"

"Nee eigenlijk niet, da's de regel niet"

"Och snotjonk, bol 'et af, ge kent er niks van."

:fp:

Een aftands krel ja. Ik snap dat niet zo'n mensen. Maar da's dus echt een minderheid, zij die weten hoe het moet.

Ze mogen zeggen wat ze willen van veelrijders (hebben nog steeds slechte naam), maar weinigrijders zijn al niet veel beter. Veel veelrijders rijden zodanig veel dat ze als het ware genoodzaakt zijn de wet te kennen. Een grote massa weinigrijders wordt amper geconfronteerd met hun onkunde, en dan krijg je zo een uitspraken. Als je veel rijdt zie je wekelijks zulke stoten en dan nog eens vele malen dezelfde stoten, worden sommigen zelfs voorspelbaar. Als je weinig rijdt word je zelf amper geconfronteerd met je eigen stoten en denk je ook ferm goed bezig te zijn.

tuuten hielp dus ook niet, stomme geit

Achteruitrijden op de autosnelweg is bovendien verboden, dus je kan nog dreigen pv te laten opmaken (wat waarschijnlijk niet meer zal lukken, maar soit)  :)

Geplaatst:

Ik heb me gisteren opgefret aan:

- De werken op de 'snel'weg tussen Charleroi en Mons, dat blijft daar maar duren

- De staat van de overige Waalse snelwegen

- Hollanders die links blijven plakken

Geplaatst:

Ik heb me gisteren opgefret aan:

- De werken op de 'snel'weg tussen Charleroi en Mons, dat blijft daar maar duren

Ik laat me daar nog altijd aan vangen... Als ik naar Parijs moet, heb je daar 3 keer werken van meer dan 10 km elk... fuck.

Geplaatst:

Ik laat me daar nog altijd aan vangen... Als ik naar Parijs moet, heb je daar 3 keer werken van meer dan 10 km elk... fuck.

Laatst toen ik terug kwam van Parijs ook serieus verschoten aan die kanten. Ik was links aan het rijden aan 130, en pal op de grens ineens zonder voorafgaande aankondiging paaltjes op de linkerrijstrook en alles over één rijstrook. Moest me echt reppen om nog in te kunnen voegen.

Geplaatst:

Net terug van een weekje in het buitenland rijden (DE/CZ). In totaal zo'n 2400km afgelegd, waarvan +- 370 in België.

Samenvatting DE/CZ: :inlove:B)

Samenvatting België: :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm:

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Kerel in een Touran die in het midden van de grote markt stopt omdat zijn dikke gans geld moet gaan afhalen, 5 min stilgestaan achter hem om zich daarna 20m verder te parkeren op een plaats waar je niet mag staan en we zo goed als niet langs door konden, toen pa eens toeterde begon hem te gesticuleren en zijn middelvingerke op te steken. Pa heeft zich onmiddelijk langs de kant gezet, en we zijn alletwee op hem afgegaan, toen was het al heel wat minder, heeft hem zijn deuren op slot gedaan en zitten roepen dat we het moesten afbollen. Het was heel marginaal geweest maar die had het nu echt eens verdiend om eens een paar goei  toeken op zijn facade te krijgen. Uiteindelijk is heeft hem zich dan toch verzet zodat we doorkonden, echt een loser.

Geplaatst:

Kerel in een Touran die in het midden van de grote markt stopt omdat zijn dikke gans geld moet gaan afhalen, 5 min stilgestaan achter hem om zich daarna 20m verder te parkeren op een plaats waar je niet mag staan en we zo goed als niet langs door konden, toen pa eens toeterde begon hem te gesticuleren en zijn middelvingerke op te steken. Pa heeft zich onmiddelijk langs de kant gezet, en we zijn alletwee op hem afgegaan, toen was het al heel wat minder, heeft hem zijn deuren op slot gedaan en zitten roepen dat we het moesten afbollen. Het was heel marginaal geweest maar die had het nu echt eens verdiend om eens een paar goei  toeken op zijn facade te krijgen. Uiteindelijk is heeft hem zich dan toch verzet zodat we doorkonden, echt een loser.

Was dit in Tongeren?

Geplaatst:

Maakt niet uit, je komt dat overal tegen.

Geplaatst:

Vorige week ofzo een oude pug busje die maar links bleef rijden terwijl de andere vakken leeg waren. Hij maakt dan uiteindelijk plaats, gaat direct terug naar links en steekt z'n grootlichten aan.

Ook geen idee wat zo'n mensen bezield hoor :facepalm:

Geplaatst:

dat komt omdat jij een stoute audirijder bent, en daar hebben Peugeot's schrik van :o

arm peutje, hem zo bang maken :o

Geplaatst:

Kerel in een Touran die in het midden van de grote markt stopt omdat zijn dikke gans geld moet gaan afhalen, 5 min stilgestaan achter hem om zich daarna 20m verder te parkeren op een plaats waar je niet mag staan en we zo goed als niet langs door konden

Ik moest daarstraks mijn banden oppompen. Staat er een rij van 2 auto's aan de compressor bij de Q8. No problemo. Eerste kerel is klaar met de banden van zijn Opel, de tweede met zijn 1-reeks stapt uit om eerst naar het toestel te gaan en de slang te pakken, dan naar zijn banden, dan de slang aan zijn band te steken, dan terug naar het toestel omdat je daar moet inkloppen hoeveel bar, dan terug naar de slang want dat is zo een pistool dat je moet vasthouden... Dan stampt ie wat tegen zijn band, dan gaat ie naar zijn andere band, merkt ie dat ie de slang vergeten is, gaat die slang halen, blaast die band ook op...

En dan merkt hij een kennis, waarmee hij een babbeltje slaat.

In tussentijd sta ik daar dus nog altijd te wachten.

Sommige mensen hebben het inzicht en voeling met de omgeving rondom hen van een slak. Zoals die slak die aan mijn achterdeur op anderhalve meter hoogte hangt.

Geplaatst:

IMG_0879.jpg

vandaag een paar keer hetzelfde gezien op aire's in france.

daar staan de vakken schuin getekend, de eene kant om vooruit in te rijden, de andere kant om achteruit in te parkeren, en nog slagen er fransen in om ipv achteruit  in te voegen zich er tegendraads over 3 vakken in te zetten. :facepalm:

en met de dakkoffer mocht ik max 130 rijden volgens het boekje, dus heb ik mij mooi steeds aan de 140 à 145 gehouden (beetje marge kan geen kwaad :D), maar dan kom je toch meer stoten tegen. andere jaren ga je tegen 160 op het derde vak iedereen voorbij, nu zit je zo een beetje tussen de middenplakkers te slalommen. maar al bij al viel het nog mee, vandaag een 980km gereden met voldoende tussenstops voor de kinderen. vertrokken om 10u30 en aangekomen rond 21u15

Geplaatst:

IMG_0879.jpg

En maar klagen dat parkeervakken te smal zijn tegenwoordig. :lol:

Geplaatst:

vandaag een paar keer hetzelfde gezien op aire's in france.

daar staan de vakken schuin getekend, de eene kant om vooruit in te rijden, de andere kant om achteruit in te parkeren, en nog slagen er fransen in om ipv achteruit  in te voegen zich er tegendraads over 3 vakken in te zetten. :facepalm:

en met de dakkoffer mocht ik max 130 rijden volgens het boekje, dus heb ik mij mooi steeds aan de 140 à 145 gehouden (beetje marge kan geen kwaad :D), maar dan kom je toch meer stoten tegen. andere jaren ga je tegen 160 op het derde vak iedereen voorbij, nu zit je zo een beetje tussen de middenplakkers te slalommen. maar al bij al viel het nog mee, vandaag een 980km gereden met voldoende tussenstops voor de kinderen. vertrokken om 10u30 en aangekomen rond 21u15

130 volgens het boekje ja, maar dat kan meer aan hoor. Met mijn fietsrek mocht ik ook maar 130. Hele tijd 160 gereden en dan ook effe die fietsen vergeten toen ik een Jaguar XF tegen gekomen ben die even wou spelen en dik over de 200 gedaan. Geeft geen krimp :)

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Geeft geen krimp, alleen een beetje rek op de bevestigingsbouten  :D

Geplaatst:

Geeft geen krimp, alleen een beetje rek op de bevestigingsbouten  :D

Geen idee, alles zag er nog perfect uit en zat nog goed vast :)

Geplaatst:

Ik zag nogal veel weliswaar oude dakkoffers, met spanbanden over getrokken, en eentje aan de overkant die compleet open stond terwijl hij reed. Dat is niet zo bevorderlijk voor je rust. :D

Geplaatst:

Brussel is een kutstad om in te rijden. Is er iemand die er zich vrijwillig in begeeft? Volgende keer toch terug met de trein.

Geplaatst:

Ligt het aan mij, of verleren ze het in Duitsland ook stilaan om correct te rijden?

Ik heb er regelmatig gebruik gemaakt van een privé rijvak.

En toen ik aan 130 (fietsendrager) twee trage middenvakplakkers voorbijging (en van zodra het kon terug naar rechts ging), werd ik getrakteerd op een toeterconcert en handgeklap van een nozem in een Porsche 996.

Kerel reed nochtans niet sneller op het moment dat ik voor 'm invoegde, pummel.

Geplaatst:

Misschien mocht je er maar 100 of 120 he.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid