Ga naar inhoud

Ergernis in het verkeer topic

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dus is je ma eigenlijk de schuld van je probleem?

Altijd toch? :D De auto staat normaal naar voor, zo kunnen er net 2 op de oprit. Dus ene heel achteraan zetten is niet zo handig moest er iemand komen. Want in de straat is er niet altijd plek om te parkeren. Dus ergens klopt haar idee wel. Maar oke, kermis hier en Pasen zullen wel hun invloed gehad hebben. Maar zoals ik al zei, morgen ben ik er vanaf. Dan waarschijnlijk andere ergernissen [emoji38]
Geplaatst:

Vandaag een kerel voor mij gehad in een Citroen C5 die met ongeveer 65km/u de snelweg opreed  :fp:  

Eens met mijn grootlichten een teken gedaan, maar meneer had het blijkbaar niet door aangezien hij wilde handgebaren naar mij maakte. En even later reed hij me dan voorbij aan 140km/u  :fp:

Geplaatst:

Ohja, en de politie die mij deze week heeft 'gediscrimineerd'  :mellow:

Ik nader Diest, met voor mij nog 2 auto's. We naderen een grote politiecontrole en de agent houdt de eerste wagen, één of andere grijze VW, tegen om gecontroleerd te worden. Allemaal goed en wel, ik en de wagen voor mij rijden door maar toen dezelfde agent mij zag moest ik onmiddellijk aan de kant gaan en mocht de grijze VW verder rijden, zonder enige controle  :huh:

Niet dat ik mij er echt aan geërgerd heb, maar toch. Ik rij nu wel in een vrij opvallende wagen, met een wat sportieve uitstraling en knalgeel, maar dan nog.

Overigens nog maar de 2de keer sinds dat ik mijn rijbewijs heb (5j) dat ik tegengehouden werd voor controle. Een maand geleden heb ik pas mijn allereerste alcoholcontrole meegemaakt. Eigenlijk ergert me dit nog veel meer, zo weinig controles, maar ik zie elke week wel een flitser staan... 

Geplaatst:

zeker dat het er niet inhangt maar op een andere plaats?

met mijn golf indertijd ook voorgehad.

ontbreken van datzelfde plaatje. heel gedoe om idd zo'n sticker te laten maken en gaan afhalen, om dan nadien te merken dat dat plaatje in de motorruimte hing.

Neen, we hebben werkelijk overal gekeken.

Heb dat ook ooit gehad met een firmawagen. Er stond ergens een 3 ipv een 5, en die gast op de keuring had dat gezien :roll:

Ze lopen daar met 20 man rond op de keuring en toevallig had ik terug dezelfde keuringsmeester als 2 maanden geleden. Deze die als eerste in 7 jaar gezien had dat mijn identificatieplaatje ontbrak.

Maar eigenlijk had hij 2 maanden geleden ook z'n werk niet goed gedaan want hij moest dan al gezien hebben dat m'n chassisnummer verkeerd was :roll:

Waarmee ze zich eigenlijk bezig houden, alles voor de veiligheid :ninja:

Geplaatst:

Ze moeten me echt eens uitleggen waar de gemiddelde Vlaming de fcuking pretentie haalt om te denken dat iedereen zijn kleinzielige regeltjes moet volgen, compleet gecontroleerd door frustratie, jaloezie en bekrompenheid.

Vannamiddag rij ik op de snelweg, derde vak, aan redelijke snelheid, maar niks "gek" (ergens 150-160). Gewone verkeersdichtheid en er rijdt een zilvergrijze Touran ook op linkervak. Ik haal die gast in, zonder aan zijn bumper te gaan kleven, of eender ander aggressief gedrag.

Kerel gaat trouwens direct naar rechts en ik kan bijna zonder vertragen verderrijden.

En wanneer ik hem voorbijrij, zie ik dat mijnheer zijn middenvinger opsteekt...  :huh:

Moet ik me afvragen "waarom?", of gewoon deze bij de rest van het lijstje feiten zetten die bewijzen dat de gemiddelde Vlaming een dik probleem heeft?

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Die kent u misschien van 1 of ander forum? Da's zou de enige logische verklaring kunnen zijn.

:lolz:  Class, @Phil !

Ik denk wel dat het eerder de typische reactie is van "daar hebt ge ne dikkenek met nen dikken BMW die denkt dat hij volgas overal doormag" ... :mellow:

Geplaatst:

Die heeft gewoon een visuele vorm van La Tourette.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Deze ochtend, wawzies! Heerlijk verkeer. Geen vuiltje aan de lucht, geen prutsers, middenvakplakkers, geen linksplakkers en geen dwaze mensen. Geen accordeonfiles. A bliss gewoon. Lang leve de paasvakantie!

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Ze moeten me echt eens uitleggen waar de gemiddelde Vlaming de fcuking pretentie haalt om te denken dat iedereen zijn kleinzielige regeltjes moet volgen, compleet gecontroleerd door frustratie, jaloezie en bekrompenheid.

Vannamiddag rij ik op de snelweg, derde vak, aan redelijke snelheid, maar niks "gek" (ergens 150-160). Gewone verkeersdichtheid en er rijdt een zilvergrijze Touran ook op linkervak. Ik haal die gast in, zonder aan zijn bumper te gaan kleven, of eender ander aggressief gedrag.

Kerel gaat trouwens direct naar rechts en ik kan bijna zonder vertragen verderrijden.

En wanneer ik hem voorbijrij, zie ik dat mijnheer zijn middenvinger opsteekt...  :huh:

Moet ik me afvragen "waarom?", of gewoon deze bij de rest van het lijstje feiten zetten die bewijzen dat de gemiddelde Vlaming een dik probleem heeft?

Gewoon voor u kijken is de oplossing. Het heeft geen enkel nut om te kijken wat de reacties zijn op uw inhalen, t'is niet dat ze hun duim omhoog gaan steken  :lol:

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Die heeft gewoon een visuele vorm van La Tourette.

Hij rijdt alvast met de juiste auto :D

Geplaatst:

Gewoon voor u kijken is de oplossing. Het heeft geen enkel nut om te kijken wat de reacties zijn op uw inhalen, t'is niet dat ze hun duim omhoog gaan steken :lol:

Doe ik normaal ook. In dit geval keek ik gewoon efkes toevallig naar rechts.

En ge zegt dat, maar met de Evo IX krijg ik nochtans regelmatig een duim, ook al rij ik op exact dezelfde manier...

Geplaatst:

Ja maar dat is dan voor je auto, niet voor je rijgedrag, dat bedoel ik.

Geplaatst:

de rest van het lijstje!

Geplaatst:

Deze ochtend, wawzies! Heerlijk verkeer. Geen vuiltje aan de lucht, geen prutsers, middenvakplakkers, geen linksplakkers en geen dwaze mensen. Geen accordeonfiles. A bliss gewoon. Lang leve de paasvakantie!

Bewijst nog maar eens: mensen met "joeng" zijn het probleem.

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:

Overigens nog maar de 2de keer sinds dat ik mijn rijbewijs heb (5j) dat ik tegengehouden werd voor controle. Een maand geleden heb ik pas mijn allereerste alcoholcontrole meegemaakt. Eigenlijk ergert me dit nog veel meer, zo weinig controles, maar ik zie elke week wel een flitser staan... 

Dat is waar wat je zegt. Minder flitsen, of enkel op echt gevaarlijke punten, en meer alcoholcontroles.

Geplaatst:

Ze moeten maar niet linksrijden @@vince522.

Wat ik eigenlijk bedoel is dat sommige chauffeurs zich van vak 1->2 of 2->3 smijten terwijl er helemaal geen plaats is.

Je ziet dit heel vaak wanneer een vrachtwagen op het 2de vak aan het rijden is, plots wil iedereen naar het 3de vak en schieten ze overal tussen. Wanneer er dan een paar op hun rem gaan staan heb je héél rap gevaarlijke situaties.

Geplaatst:

Zolang je er tussen geraakt is er plaats genoeg!

Maar serieus nu: ik kruip er pas tussen als ik zeker ben dat er niemand moet remmen ;)

Geplaatst:

Zie dat op de E19 richting BXL vaak, van die mensen die dan gelijk kapmessen ergens tussen schieten en dan zie je al die remlichtjes oplichten :fp:

Geplaatst:

Tjah... Wie weet heb je ooit zijn poes mishandeld?

• 2 weken later...
Geplaatst:

Mongool in zijn Q7 die met zijn smartphone een foto neemt van zijn voorligger, daarbij natuurlijk niet met het verkeer bezig is en op het andere rijvak komt waardoor hij mij bijna ramt  :fp:

Ik heb écht een dashcam nodig.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid