Kartfreak 1.881 Geplaatst: 1 juni 2012 Geplaatst: 1 juni 2012 Ik neem zoals zo vaak de afrit Lummen. Rond 17u30 is 't er altijd druk, je kan komende van het klaverblad links richting centrum of rechts richting carpoolparking en Beringen. De grootste file staat altijd richting centrum. Heel wat mensen gaan rechts staan en draaien zich dan om op de carpoolparking. Valt weinig aan te doen, maar zorgt er natuurlijk voor dat het nog minder vlot gaat voor de mensen die links staan. Ik sta mooi links en plots zie ik de auto die rechts langs mij staat ook naar links rijden. Ik heb dat nog al een paar keer aan de hand gehad en ik vind dat ronduit schandalig. Ik ga naar de GB en als ik buiten kom zie ik dezelfde wagen geparkeerd staan. Niet mooi tussen de witte lijnen zoals iedereen, maar gewoon knal voor de deur waar eigenlijk de doorgang is voor mensen die op en af de parking rijden. Ik wandel naar mijn wagen en plots zie ik de chauffeur uit de winkel komen. Ik dacht: dit is het moment! Ik stap op de beste man af en vraag hem of hij altijd zo parkeert. Daarnaast zeg ik dat hij net aan de afrit voor mij inreed. Hij vraagt of ik van de politie ben op een toon dat hij volgens mij effectief twijfelde of dat het geval was. Ik heb er niet op geantwoord. Hij ontkende natuurlijk dat hij voor mij inreed, over zijn parkeerkunsten zei hij niets. Ik hoop dat hij de volgende keer 2x nadenkt alovrens zo'n associaal rijgedrag aan de dag te leggen! 1 Quote
Bouncing Bullet 2.932 Geplaatst: 1 juni 2012 Geplaatst: 1 juni 2012 Er zijn er ook een pak die doorrijden en dan op iemands oprit of in de eerst volgende straat links draaien als het echt druk is. 'S morgens maak je daar inderdaad belachelijke dingen mee. Quote
Kartfreak 1.881 Geplaatst: 1 juni 2012 Geplaatst: 1 juni 2012 Er zou een rondpunt komen aan de afrit om het verkeer wat vlotter te laten verlopen. Quote
tuscani 11.795 Geplaatst: 1 juni 2012 Geplaatst: 1 juni 2012 Er zijn er ook een pak die doorrijden en dan op iemands oprit of in de eerst volgende straat links draaien als het echt druk is. 'S morgens maak je daar inderdaad belachelijke dingen mee. dat doen ze overal hoor he tis veel gemakkelijker om mee rechts het verkeer op te draaien dan de baan te kruisen. dus gaan er bij ons ook veel naar rechts de steenweg op en draaien ze amper 5 m verder de steenweg over om zo weer voorbij te komen. en dat allemaal omdat er kalvers zijn die niet snappen dat het middenvak een speciale invoegstrook is om net dat fenomeen tegen te gaan. (en dus blijven staan tot de 2 richtingen vrij zijn) Quote
Naish 9.564 Geplaatst: 1 juni 2012 Geplaatst: 1 juni 2012 dat doen ze overal hoorhe tis veel gemakkelijker om mee rechts het verkeer op te draaien dan de baan te kruisen. dus gaan er bij ons ook veel naar rechts de steenweg op en draaien ze amper 5 m verder de steenweg over om zo weer voorbij te komen. en dat allemaal omdat er kalvers zijn die niet snappen dat het middenvak een speciale invoegstrook is om net dat fenomeen tegen te gaan. (en dus blijven staan tot de 2 richtingen vrij zijn) Ik denk dat je afrit erpe-mere bedoelt??? Dat doe ik daar ook altijd... Idem afrit Gentbrugge komende van E40... Quote
Naish 9.564 Geplaatst: 1 juni 2012 Geplaatst: 1 juni 2012 idd erpe mere komende van gent Jup... Quote
Gast wooter Geplaatst: 1 juni 2012 Geplaatst: 1 juni 2012 en dat allemaal omdat er kalvers zijn die niet snappen dat het middenvak een speciale invoegstrook is om net dat fenomeen tegen te gaan. (en dus blijven staan tot de 2 richtingen vrij zijn) Ik vind dat toch maar niks als zo een voorrangsplichtige toch de baan oprijdt terwijl ik als voorrangsgerechtigde zo een punt nader... Temeer omdat ik als voorrangsgerechtigde zo iemand niet mag voorbij rijden als de voorrangsplichtige nog in beweging is. Veilig is anders. Quote
tuscani 11.795 Geplaatst: 1 juni 2012 Geplaatst: 1 juni 2012 ik ben u kwijt. het is wel simpel daar hoor. je komt van de afrit op de steenweg. logisch gezien moet je als je naar links wilt kijken of zowel links als rechts vrij is. op dat punt van de steenweg is er echter op het gearceerde middenvak een inloop (invoeg) strook gemaakt zodat je dus al kan oversteken van zodra links vrij is. dan kan je op dat vak een 100m rijden voor dat weggaat. tijd genoeg om dus gewoon in te voegen. spijtig genoeg blijft dus het merendeel staan op de afrit, of gaan ze gewoon in het midden stil staan. (ipv dus mee te rijden met de stroom) Quote
Gast wooter Geplaatst: 1 juni 2012 Geplaatst: 1 juni 2012 Ja stel ik kom van Beringen en net als ik nader schiet er ene van de afrit de baan op op dat middenvak... Heeft die mens mij gezien en gaat die wachten, of heeft die mij niet gezien en ga ik hier een wreed accident meemaken? Quote
Greg 3.576 Geplaatst: 1 juni 2012 Geplaatst: 1 juni 2012 Ja stel ik kom van Beringen en net als ik nader schiet er ene van de afrit de baan op op dat middenvak... Heeft die mens mij gezien en gaat die wachten, of heeft die mij niet gezien en ga ik hier een wreed accident meemaken? True. Quote
tuscani 11.795 Geplaatst: 2 juni 2012 Geplaatst: 2 juni 2012 dat trek ik me niet aan. altijd zin in iets nieuw van wagen, zeker als ik in men recht ben. ik kom hier wat verder ook altijd gezwind uit een voorrangsbaan, waar bijna niemand voor u stopt. maar ik heb nog geen geluk gehad. ze vliegen altijd net voorbij voor ik aan de splitsing ben. als ik voorrang heb neem ik hem. maar als er bv. zo ééntje op het middenvak komt anticipeer ik wel hoor. beetje gas lossen en meestal al men vingers aan de grootlichten om hem er tussen te laten (als er achter mij veel wagens rijden. als er niemand achter mij zit, is hij de eerste achter mij) Quote
tuscani 11.795 Geplaatst: 4 juni 2012 Geplaatst: 4 juni 2012 je hebt geluk dat ze er direct afmoesten en dat het niet omgekeerd was. (jij eraf en de terroristen rechtdoor) Quote
ICM 24.869 Geplaatst: 4 juni 2012 Geplaatst: 4 juni 2012 je hebt geluk dat ze er direct afmoesten en dat het niet omgekeerd was. (jij eraf en de terroristen rechtdoor) Wooter ging mogen stoppen. Of doorrijden en er een aantal omver rijden. Quote
Gast wooter Geplaatst: 4 juni 2012 Geplaatst: 4 juni 2012 Wooter ging mogen stoppen. Of doorrijden en er een aantal omver rijden. Of die fietsers stoppen? Ik was echt wel teleurgesteld dat ik niet rechtdoor moest en die fietsers ook direct rechtsaf gingen Quote
ICM 24.869 Geplaatst: 5 juni 2012 Geplaatst: 5 juni 2012 Of die fietsers stoppen? Ik was echt wel teleurgesteld dat ik niet rechtdoor moest en die fietsers ook direct rechtsaf gingen Zouden ze zijn gestopt? Dat ging verkeerd afgelopen zijn, vrees ik. Quote
Gast wooter Geplaatst: 5 juni 2012 Geplaatst: 5 juni 2012 't zijn fietsers en ik ben een motorrijder... Allebei klein genoeg om mekaar te ontwijken. Ik rij soms mee in wielerkoersen en daar wordt korter op mekaar gereden tegen hogere snelheden Met een auto zou het wat anders zijn, omdat je met een auto ook niet zo wendbaar bent en je niet zomaar kan wegfilteren in een stroom fietsers. Quote
ICM 24.869 Geplaatst: 5 juni 2012 Geplaatst: 5 juni 2012 't zijn fietsers en ik ben een motorrijder... Allebei klein genoeg om mekaar te ontwijken. Ik rij soms mee in wielerkoersen en daar wordt korter op mekaar gereden tegen hogere snelheden Met een auto zou het wat anders zijn, omdat je met een auto ook niet zo wendbaar bent en je niet zomaar kan wegfilteren in een stroom fietsers. In de koers rij je allemaal dezelfde richting hé. Jij die afslaat op dat rond punt terwijl die zwerm het rondpunt oprijdt, dat wil ik je wel eens zien coördineren. Quote
Gast wooter Geplaatst: 5 juni 2012 Geplaatst: 5 juni 2012 Claxonneren en traag erdoor manoevreren. Die fietsers willen ook nergens tegenop botsen want dan vallen ze Er wordt wat geroepen heen en weer en dat is dat Met wat geluk valt heel de boel stil omdat ze boel zoeken, en dan kan je uitleg gaan halen of toch doorrijden . Quote
Shauni 22 Geplaatst: 8 juni 2012 Geplaatst: 8 juni 2012 Ik sta mooi links en plots zie ik de auto die rechts langs mij staat ook naar links rijden. Ik heb dat nog al een paar keer aan de hand gehad en ik vind dat ronduit schandalig. 2 weken geleden ook meegemaakt aan de afrit in Heusden :? Ik zou er nog niet aan denken om zoiets te doen, laat staan het effectief doen... Quote
TCT 6.310 Geplaatst: 28 juni 2012 Geplaatst: 28 juni 2012 Roep jij nu spiegel? Ik versta er weer de botten van hé Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 28 juni 2012 Geplaatst: 28 juni 2012 Roep jij nu spiegel? Ik versta er weer de botten van hé Wat we net niet zien is dat stuk waar hij nu aan begint, namelijk filefilteren aan 140 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.