Ceke 2.733 Geplaatst: 3 februari 2016 Geplaatst: 3 februari 2016 Het zou gaan over de 2.0, de 1.6 is idd niet de beste motor Quote
Ralph 76 Geplaatst: 3 februari 2016 Geplaatst: 3 februari 2016 Ik heb bij mijn 1.6 gelukkig maar 5 versnellingen, maar ook ik moet soms naar 4de om vlot in te halen. Quote
Bompa 17.793 Geplaatst: 3 februari 2016 Geplaatst: 3 februari 2016 Automaat Steeds de juiste en onmiddellijk Quote
Ceke 2.733 Geplaatst: 3 februari 2016 Geplaatst: 3 februari 2016 Automaat Steeds de juiste en onmiddellijk Automaat is te duur. Denk dat een d3 kinetic past, d2 kan momentum of miss ocean race.. Quote
EvO 153 Geplaatst: 4 februari 2016 Geplaatst: 4 februari 2016 Automaat is te duur. Denk dat een d3 kinetic past, d2 kan momentum of miss ocean race.. Ik heb een voorkeur voor wat extra opties om eerlijk te zijn. Of ik nu van Leuven tot Diegem in de file sta met 120pk of met 150pk, dat gaat het verschil niet maken. Dan heb ik liever een goeie uitrusting die me in alle comfort van punt A naar punt B brengt. Als je echt wil raggen heb je een MX5 in de garage staan... Quote
Bompa 17.793 Geplaatst: 4 februari 2016 Geplaatst: 4 februari 2016 Automaat is te duur. Denk dat een d3 kinetic past, d2 kan momentum of miss ocean race.. Als een D3 kinetic past, dan zal een D2 automaat ook wel passen zeker? Zeker nu 't allemaal 4-cil's geworden zijn zou ik niet lang twijfelen. Quote
ex-Mooseman 14.651 Geplaatst: 4 februari 2016 Geplaatst: 4 februari 2016 D2 Ocean Race met business motion pack en regensensor. Done. Quote
Ceke 2.733 Geplaatst: 4 februari 2016 Geplaatst: 4 februari 2016 Voorlopig, D2, kinetik, professional pack, light and style pack, sport chassis, donkere ruiten, panoramisch dak, regen sensor, dimmende spiegel.. Quote
Bompa 17.793 Geplaatst: 4 februari 2016 Geplaatst: 4 februari 2016 Als het echt op budget aankomt: laat je ruiten doen bij wie ik ze laten doen heb: 260 eur, en dimmende spiegel is dan zelfs niet meer nodig (95%, maar kan ook 85% als je wil, is meer de fabriekstint). Met dat geld kan je misschien nog een andere kleinigheid toevoegen. Quote
ex-Mooseman 14.651 Geplaatst: 4 februari 2016 Geplaatst: 4 februari 2016 Is sportchassis iets wat je wil op V60 D2 ? Quote
Ceke 2.733 Geplaatst: 8 februari 2016 Geplaatst: 8 februari 2016 Pffff D2 of D3. Ik weet het echt niet meer... D3: - Verlaagd sportchassis - Linné textiel/T-Tec bekleding - Business Motion Pack » [935] Sensus Connect High Performance Sound systeem: RDS Radio met geïntegreerde DVD-speler compatibel met MP3 en WMA-formaat, 8 High Performance luidsprekers, 4x45 W versterker, Bluetooth® handsfree voor gsm, 7” kleurendisplay, USB-poort en AUX-ingang. [235] In stuurwiel geïntegreerde afstandsbediening [033] Cruise control [529] Park Assist achteraan (achteruitrijradar) [bUMOP] Navigatiesystemen met draaiknoppen/toetsen intern geheugen / HD, Kleur, 7,0 en verkeersinformatie [bUMOP] Verkeersinformatie via een stem en beeldscherm [bUMOP] Multifunctioneel scherm 7,0 en 1 [bUMOP] Intern geheugen / HD 10,00 [MP] Metallic lak D2: Linné textiel/T-Tec bekleding › Light Pack [020] LED daglichten » [065+605] Bi-Xenon koplampen met adaptieve bochtverlichting en koplampreinigingsinstallatie » [LIP] Versnellingspookknop met verlichting » [LIP] Verlichting in de bagageklep en extra verlichting in de bagageruimte, » [LIP] Verlichting in het opbergvak van de deuren vooraan, » [LIP] Omgevingsverlichting in de deuren vooraan » [LIP] Extra interieurverlichting achteraan » [LIP] Leeslampen achterin › Panoramisch dak met elektrisch zonnegordijn › Regensensor › Style Pack » [850] Shimmer Graphite aluminium inleg in middenconsole met Silk Metal framerond de middenconsole » [884] Versnellingspookknop met verlichting » [019] Adaptief digitaal dashboard met drie verschillende instelmodi (Elegance,Performance en Eco) » [033] Cruise control » [935] Sensus Connect High Performance Sound systeem: RDS Radio met geïntegreerdeDVD-speler compatibel met MP3 en WMA-formaat, 8 High Performance luidsprekers, 4x45 W versterker, Bluetooth® handsfree voor gsm, 7” kleurendisplay, USB-poort en AUX-ingang. » [529] Park Assist achteraan (achteruitrijradar) » [235] In stuurwiel geïntegreerde afstandsbediening » [bUMOP] Navigatiesystemen met draaiknoppen/toetsen intern geheugen / HD, Kleur, 7,0 en verkeersinformatie » [bUMOP] Verkeersinformatie via een stem en beeldscherm » [bUMOP] Multifunctioneel scherm 7,0 en 1 » [bUMOP] Intern geheugen / HD 10,00 › Verlaagd sportchassis › Getinte ruiten in achterdeuren en bagageruimte T-tec graag omdat de standaard echt lelijk is en ik geen al te grote fan ben van leer... Quote
ex-Mooseman 14.651 Geplaatst: 8 februari 2016 Geplaatst: 8 februari 2016 Was ook de reden dat ik T-Tec genomen heb - en ik had geen budget genoeg voor leer. Maar goe, je kent mijn ervaringen met die T-Tec. 't Ziet er trouwens nog meer fake uit dan het Sensatec of Artico van de Duitse premia. Quote
Ceke 2.733 Geplaatst: 8 februari 2016 Geplaatst: 8 februari 2016 Was ook de reden dat ik T-Tec genomen heb - en ik had geen budget genoeg voor leer. Maar goe, je kent mijn ervaringen met die T-Tec. 't Ziet er trouwens nog meer fake uit dan het Sensatec of Artico van de Duitse premia. Zolang ze mij niets aanrekenen als het kapot gaat... Sowieso is het met een prof pack, geen slecht uitgeruste auto. Maar ik heb zo iets van ofwel al de opties die ik graag wil, xenon, pano, .. Ofwel geen en dan D3, maar denk dat ik niet al te veel aan D3 vs D2 ga hebben. Sta toch vrij vaak in de file + 120 rijden kan ook met 90 pk. Ik heb ook nog altijd een mx5 staan natuurlijk.. Maar de kerel van de garage zei dan weer, ik zou toch D3 pakken.. Quote
Bompa 17.793 Geplaatst: 8 februari 2016 Geplaatst: 8 februari 2016 Ik zou D2 nemen. Echt. Ik heb nu identiek dezelfde uitrusting als de D3 van hierboven, behalve de zetelbekleding. Ik mis eigenlijk alleen regensensor en open dak. Voor de rest is die zeer goed uitgerust: handig werkende Sensus/GPS (zeer goede filedetectie, heeft me al veel tijd bespaard, wel soms een beetje een 'eigen' interface, maar het went), goed zitmeubilair, goede audio, goed werkende spraakbesturing. Mocht er nog verschil zijn in cilinders, ik ging voor de D3 pleiten, maar nu... Als je de D3 neemt zal je toch nog lonken naar een D4. Met een D4 kan je nog watertanden naar een D5. En 't is niet dat de recente 2.0 D2 een ramp is. Doet gewoon zijn ding, niks meer, niks minder. Quote
ex-Mooseman 14.651 Geplaatst: 8 februari 2016 Geplaatst: 8 februari 2016 ohja, ik rij al drie jaar met de oude astma-D2, en dat gaat ook. Opties geniet je elke dag van, ook in de file. Quote
Bompa 17.793 Geplaatst: 8 februari 2016 Geplaatst: 8 februari 2016 Van die oude astma-D2 van ons spreken we even niet, ok? (maar valt ook wel mee, de mensen die het spel niet kennen hebben nog 't meest last van z'n "traagheid". Een D3 van vroeger was 1000x leuker, maar niet aan de orde. Toch heb ik me vandaag geamuseerd in 't verkeer) Quote
Quill 189 Geplaatst: 9 februari 2016 Geplaatst: 9 februari 2016 Ik zou ook de D2 nemen eigenlijk. Die van mij is net dezelfde als Bompa qua opties denk ik (motorisch gelukkig niet ).Op zich een ideale basis, maar meer opties mogen altijd, dus ik zou niet twijfelen. De 2-liter zorgt er sowieso al voor het dat het verschil tussen D2 en D3 een pak minder geworden is. Quote
Francis 35 Geplaatst: 20 februari 2016 Geplaatst: 20 februari 2016 Hoe kan je de 2015 V70 D2 (2.0) vergelijken met de 2013 S60 D2 (1.6) qua rij-eigenschappen en aandrijflijn? Beiden zijn automaat. Op papier hebben beide blokken zowat dezelfde specificaties. V70 heeft wel het 2.0 blok maar weegt volgens autoweek 180kg meer dan de S60... Quote
Bompa 17.793 Geplaatst: 21 februari 2016 Geplaatst: 21 februari 2016 Qua comfort is er om te beginnen al verschil: de V70 is nog iets comfortabeler afgesteld. De 1.6 klinkt nog iets minder leuk dan zijn 2.0-variant. De 2.0 rijdt wel een stukje aangenamer, bij de 1.6 voel en hoor je gewoon dat het soms einde latijn is. De cijfers op papier zeggen minder dan de werkelijkheid. Ik heb de 2.0D (PSA) nog gereden in een V70 toen ik zelf met een D5 reed, en je voelde wel dat dat een groot verschil was, maar motor had geen adem te kort. Bij de 1.6 is dat al iets duidelijker. De automaat neemt geen al te groot vermogen weg, integendeel, hij schakelt meer dan je soms zelf zou doen, en zorgt daardoor dat er toch nog leven blijft. Mensen die klagen dat de 1.6 ondergemotoriseerd is, schakelen te weinig. Hij heeft een beperkt toerentalgebeid, daarom is die automaat wel een goede combinatie. Ga je veel gaan sportief rijden, blijf dan weg van de 1.6. De powershift is niet al te goed geprogrammeerd voor de vlottere rijstijl, tenzij je hem in de sportstand zet (maar weet niet of de oudere versies dat hebben). Hou jonger de D2, hoe fijner die ook rijdt. Is wel verder geevolueerd, maar dan spreek ik eerder over de D2 in de beginjaren tegenover tegenwoordig. Quote
tuscani 11.814 Geplaatst: 3 maart 2016 Geplaatst: 3 maart 2016 daarnet op het nieuws dat volvo belgie een nieuwe xc40 gaat bouwen (als ik het goed verstaan heb) iemand al een gedacht hoe hij er gaat uitzien? want je komt wat van alles tegen op internet. gaande van een knappe baby XC90 .tot iets minder sexy (zal wel een mule zijn) Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.