Ga naar inhoud

Volvo lovers


walter

Aanbevolen berichten

24 minuten geleden zei gTa:

Maar waarom steken die er nog niet in, vóór verscheping?

Geen idee.

Maar ik dacht dat dat standaardmaten waren. Misschien goedkoper daar te plaatsen dan in fabriek?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt me gek als dat identiek dezelfde lampen zijn voor de bestemming als deze in de fabriek. Als 't andere moeten zijn (wetgeving), dan is dat verstaanbaar dat ze ze gewoon niet monteren in de fabriek en iets hebben van "awel, doe het dan zelf". :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden zei gTa:

Lijkt me gek als dat identiek dezelfde lampen zijn voor de bestemming als deze in de fabriek. Als 't andere moeten zijn (wetgeving), dan is dat verstaanbaar dat ze ze gewoon niet monteren in de fabriek en iets hebben van "awel, doe het dan zelf". :-)

Ik volg niet, volgens mij zeggen we hetzelfde

sealed beams was specifiek US, dus niet Europa of Azië. 

Waren bij mijn weten 9/10 standaardmaten, met productie in US (wie ging in die tijd nu lampjes hier produceren voor de US markt). Dus goedkoper om ze daar te plaatsen dan om transport van daar naar hier te voorzien gezien de wagens toch nog terug gingen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden zei gTa:

Ah, ik wist niet dat sealed beams enkel US waren. Dan zeggen we hetzelfde.

Ja, daarom dat zoveel benzen van die tijd daar lelijke koplampen hadden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah, gelijk de 560SL uit Wheeler Dealers? De klassieke rechthoekige koplampen vervangen door dubbele ronde? (Met nog eens aparte pinkers ook, en die lelijke bumpers.)  Nice, wist ik niet. :-)

Edit: https://www.carid.com/articles/brief-history-of-sealed-beam-headlights-in-us.html meteen het hele verhaal. Zalig. Thanks, weer bijgeleerd!

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat bedoel je met die sealed beams? 

Want je hebt nog zon latere modellen van Volvo die idd andere lichtblokken hadden dan de Europese exemplaren. ( die kleine rechthoekige bv op de 7 reeks) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allez, doe je er nu om? De laatste regel van de post vóór de jouwe. Gewoon klikken en een beetje lezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had er niet op geklikt want dacht dat dat een link was van je 560 van wheelerdealers. Sorry, direct eens op klikken, maar als het Engels is, zal ik vrees ik toch de helft niet verstaan :D

 

 

gelezen en verstaan. Merci @gTa

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel zoals je aan de link kan zien is het een ingescande historische brief die verzegeld is met stralen van een koplamp in ons.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Een maand geleden op een event van Volvo met de laatste modellen kunnen rijden, buiten de XC90 T8 met zijn geweldige kristallen versnellingspook vond ik motorisch niets wauw

20161207_181620_zpszmphp8nx.jpg

 

20161207_152511_zpsmvwcqgol.jpg

20161207_142331_zpsm2mcbwuk.jpg

20161207_135652_zpssckp8e1q.jpg

The Stig's Swedish cousing (Jeffrey van Hooydonk genaamd), die in centrum Beersel dat spel tevergeefs probeerde scheef te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 2 weken later...
  • 2 weken later...
Een jaartje te vroeg!


Aangezien de opvolger onder 115gram moet zitten, valt de nieuwe XC60 D4 en D3 (er komt geen fiscaal voordelig model meer tov huidige XC60 D3) ook af. T8 zou wel lukken ... alleen prijs steekt wat tegen.



Sent from my iPad using Tapatalk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag zo ne V90 Country dinges gezien.
Ferm spel



Gisteren stond er hier ook eentje voor de deur in donkerblauw. Zag er heel goed uit eigenlijk, jammer dat de sneeuw hier weg is, dat had het plaatje compleet gemaakt.

Verstuurd vanaf mijn Moto G (4) met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎28‎/‎01‎/‎2017 om 18:31 zei Spillies:

Een maand geleden op een event van Volvo met de laatste modellen kunnen rijden, buiten de XC90 T8 met zijn geweldige kristallen versnellingspook vond ik motorisch niets wauw

Hoe rijdt die T8 eigenlijk? Voel je die 400pk? En inhoud benzinetank ook een lachertje?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid