Wouter 210 Geplaatst: 28 september 2012 Delen Geplaatst: 28 september 2012 Verdient wel een topic apart vind ik. http://www.topgear.com/uk/PARIS-MOTOR-SHOW-2012/photos/new-renault-clio-rs-revealed-2012-09-27 Ziet er gelikt uit, en zal Renault Sport kennende weer voortreffend rijden en waarschijnlijk een referentie in zijn klasse worden. Jammer dat er blijkbaar geen manuele versie is, sound zal ook minder zijn dan de vorige logisch gezien. De 5-deurs vind ik nog zo erg niet, en dat is voor de handling dacht ik beter ? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.158 Geplaatst: 28 september 2012 Delen Geplaatst: 28 september 2012 Sound gaat veel beter zijn! Er steken speakers in de zetels, ter hoogte van je oren! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.158 Geplaatst: 28 september 2012 Delen Geplaatst: 28 september 2012 Gebrek aan manuele is trouwens niet noodzakelijk een nadeel bij een turbo blok. Je moet maar eens tegen een Golf GTI met DSG spurten, dan merk je het verschil. Het grote voordeel is dat je niet telkens je turbodruk moet opbouwen bij het opschakelen. Wat wel goed is is dat ze bij Renault hebben ingezien dat het niet is omdat je een kleine auto koopt dat je ook het goedkoopste van het goedkoopste qua uitrusting erin wilt. Benieuwd of je er Recaro's in gaat kunnen krijgen ook. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wouter 210 Geplaatst: 28 september 2012 Auteur Delen Geplaatst: 28 september 2012 Hopelijk wel. Ik weet dat bij een turboblok zo'n DSG-like auto transmission ideaal is en 't efficiëntst, enfin 't past beter bij een turboblok, maar 't eist minder involvement. Dat vond ik net zo tof bij de vorige, tussengas en dergelijke meer. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.158 Geplaatst: 28 september 2012 Delen Geplaatst: 28 september 2012 Daar ben ik mee akkoord. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Greg 2.990 Geplaatst: 28 september 2012 Delen Geplaatst: 28 september 2012 Afvoeren die kar! - Enkel 5-deurs - Automaat - Turboblok - Speakertuning - Neus is niet echt mijn ding, maar da's persoonlijk. Bochten zal je er wel mee kunnen nemen wss, maar voor de rest... Geef me dan maar de vorige! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
TCT 5.926 Geplaatst: 28 september 2012 Delen Geplaatst: 28 september 2012 Goh, turbo past dan weer meer bij de Renault Heritage hé... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wouter 210 Geplaatst: 28 september 2012 Auteur Delen Geplaatst: 28 september 2012 Afvoeren die kar! - Enkel 5-deurs - Automaat - Turboblok - Speakertuning - Neus is niet echt mijn ding, maar da's persoonlijk. Bochten zal je er wel mee kunnen nemen wss, maar voor de rest... Geef me dan maar de vorige! ELKE kar wordt minder hardcore (zelfs in de hogere segmenten, bvb F10 M5 V8 Bi-turbo itt het V10 beest vroeger), they all have to go with the flow. Ik ben echt benieuwd wat bvb. EVO er van gaat zeggen na een uitgebreide test. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wouter 210 Geplaatst: 28 september 2012 Auteur Delen Geplaatst: 28 september 2012 Goh, turbo past dan weer meer bij de Renault Heritage hé... Tja, dat kunnen ze louter als excuus gebruiken Clio RS heritage = 2.0 16v blok.. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Alexx 3.279 Geplaatst: 28 september 2012 Delen Geplaatst: 28 september 2012 Hmm uiterlijk niet men ding.. En geen manuele bak beschikbaar? Rare keuze van Renault, zeker met de populariteit aan Nurburgring rijders tegenwoordig.. Ik kan het me niet voorstellen wie er automaat wil in zo een gocart Oke ja turbogat.. Ik heb met een megane RS gereden en dat gaat toch perfect? Qua pk tuning wel veel mogelijkheden.. Wat die karretjes NOG sneller gaat maken on track.. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Denniske 7.001 Geplaatst: 28 september 2012 Delen Geplaatst: 28 september 2012 't is omzeep 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ScoobySteve 866 Geplaatst: 29 september 2012 Delen Geplaatst: 29 september 2012 Ik ben fan, enkel die speakertoestanden en de automaat mogen ze houden. Die dsg in de Golf gti is fantastisch goed, maar ik vind er echt geen zak aan, geef mij maar een lekkere handbak Voor de rest mogen ze hem zo afzetten, een beetje oppeppen en wat anti-lag en dat in combinatie met de ongetwijfeld zalige wegligging, dat komt goed Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 29 september 2012 Delen Geplaatst: 29 september 2012 er moet iemand ontslagen worden bij renault sport hopelijk verkoopt het voor geen meter Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Niko80 5.726 Geplaatst: 2 oktober 2012 Delen Geplaatst: 2 oktober 2012 K'ga toch een testrit aanvragen, ik wil het verschil met de mijne is voelen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Maaher 2.002 Geplaatst: 5 oktober 2012 Delen Geplaatst: 5 oktober 2012 Bij "RS200" stelde ik me andere dingen voor. Het logo vooraan had iets subtieler gemogen, vind ik. Voor de rest is het precies nog wel te pruimen maar ik word er niet wild van... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stancke 4.021 Geplaatst: 6 oktober 2012 Delen Geplaatst: 6 oktober 2012 Doet mij echt denken aan een Seat Ibiza, die achterkant... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sjoerie 399 Geplaatst: 6 oktober 2012 Delen Geplaatst: 6 oktober 2012 Als Peugeot van de 208 een gedrocht maakt, mogen ze dat bij Renault ook met hun Clio. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tuscani 10.053 Geplaatst: 10 oktober 2012 Delen Geplaatst: 10 oktober 2012 van de gewone clio kom ik precies geen topic tegen? daarmee hier maar posten. net een uitnodiging gekregen voor de voorstelling van de clio. miljaar zo veel mogelijkheden. gekleurde sturen, gekleurde velgen,..... het houd niet op de kleurmogelijkheden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rabbit 2.718 Geplaatst: 10 oktober 2012 Delen Geplaatst: 10 oktober 2012 Ik heb hem verleden week gezien. Ben er niet wild van. De neus is nog lelijker dan de onze, achterkant is wel nog vet. Geen recaros meer voorlopig, geen brembo. Hij heeft zijn scherpe kantjes wat verloren. De interieurmaterialen zijn er echter fel op achteruitgegaan. Nergens kwam ik zachte plastiek tegen, zoals in de onze. De deuren zijn een plastiekeiland. Ik vermoed dat het de prijs is van alle technostuff voor dezelfde prijs. Het zal wel goed rijden wss Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tato 1.586 Geplaatst: 10 oktober 2012 Delen Geplaatst: 10 oktober 2012 Die Recaro's waren ook niet beschikbaar vanaf de lancering hé bij de Clio III. Was het al een productiemodel? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.158 Geplaatst: 10 oktober 2012 Delen Geplaatst: 10 oktober 2012 De interieurmaterialen zijn er echter fel op achteruitgegaan. Dat kan ik moeilijk geloven. Ik heb begin van de week een Clio (geen RS) als vervangwagen meegehad toen de mijne op onderhoud was. Jezus Christus, je wordt gewoon depressief van dat dashboard. Dat ding schreeuwt gewoon "het mocht niks kosten". Als je dat vergelijkt met het dashboard van een Citroen C3/DS3, gigantisch verschil. Kan me niet voorstellen dat de nieuwe nog erger is???? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wouter 210 Geplaatst: 10 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 10 oktober 2012 De clio 3 heeft idd een zeer saai interieur en 't ziet er echt super basic uit en dat is het ergens ook wel, maar het zit wel goed in elkaar. Zo'n Clio 3 zal na 2 jaar nog niet kraken of piepen, zet daar een Mini tegenover die er uiteraard een pak fancier uitziet maar na een tijdje rijd je met een rammelbak rond. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rabbit 2.718 Geplaatst: 10 oktober 2012 Delen Geplaatst: 10 oktober 2012 Dat kan ik moeilijk geloven. Ik heb begin van de week een Clio (geen RS) als vervangwagen meegehad toen de mijne op onderhoud was. Jezus Christus, je wordt gewoon depressief van dat dashboard. Dat ding schreeuwt gewoon "het mocht niks kosten". Als je dat vergelijkt met het dashboard van een Citroen C3/DS3, gigantisch verschil. Kan me niet voorstellen dat de nieuwe nog erger is???? Interieur van de 3 is idd zeer basic, maar het dashboard is in zacht materiaal, de deuren hebben een eilandje stof. Nu zijn dat grote brokken harde plastiek. Ik heb erin gezeten, oftewel was dat een showmodel ... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rabbit 2.718 Geplaatst: 3 november 2012 Delen Geplaatst: 3 november 2012 Mijn indrukken worden bevestigd door de eerste reviews ... Het ding rijdt naar het schijnt ook als non-rs echt zeer goed, maar overal wordt geklaagd over de slechte materialen en matige afwerking. De rest belooft wel veel goeds voor de RS-versie. Nu hopen dat die Williams er komt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Niko80 5.726 Geplaatst: 3 november 2012 Delen Geplaatst: 3 november 2012 @ feul Idd een dashboard van een clio III is geen design wonder, ik vind in de mijne (een rs) dat eigenlijk ook redelijk zielig om een rs te zijn. Juist aan de passagierskant staat renault sport in het klein en dat is het dan, das idd een gemiste kans. Dan is de clio 4 wel kwa dashboard een pak beter. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.