Ga naar inhoud

New Clio RS 200 "Turbo"


Wouter

Aanbevolen berichten

Verdient wel een topic apart vind ik.

http://www.topgear.com/uk/PARIS-MOTOR-SHOW-2012/photos/new-renault-clio-rs-revealed-2012-09-27

Ziet er gelikt uit, en zal Renault Sport kennende weer voortreffend rijden en waarschijnlijk een referentie in zijn klasse worden.

Jammer dat er blijkbaar geen manuele versie is, sound zal ook minder zijn dan de vorige logisch gezien.

De 5-deurs vind ik nog zo erg niet, en dat is voor de handling dacht ik beter ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gebrek aan manuele is trouwens niet noodzakelijk een nadeel bij een turbo blok. Je moet maar eens tegen een Golf GTI met DSG spurten, dan merk je het verschil. Het grote voordeel is dat je niet telkens je turbodruk moet opbouwen bij het opschakelen.

Wat wel goed is is dat ze bij Renault hebben ingezien dat het niet is omdat je een kleine auto koopt dat je ook het goedkoopste van het goedkoopste qua uitrusting erin wilt.

Benieuwd of je er Recaro's in gaat kunnen krijgen ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hopelijk wel.

Ik weet dat bij een turboblok zo'n DSG-like auto transmission ideaal is en 't efficiëntst, enfin 't past beter bij een turboblok, maar 't eist minder involvement. Dat vond ik net zo tof bij de vorige, tussengas en dergelijke meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afvoeren die kar!

- Enkel 5-deurs

- Automaat

- Turboblok

- Speakertuning

- Neus is niet echt mijn ding, maar da's persoonlijk.

Bochten zal je er wel mee kunnen nemen wss, maar voor de rest... Geef me dan maar de vorige!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afvoeren die kar!

- Enkel 5-deurs

- Automaat

- Turboblok

- Speakertuning

- Neus is niet echt mijn ding, maar da's persoonlijk.

Bochten zal je er wel mee kunnen nemen wss, maar voor de rest... Geef me dan maar de vorige!

ELKE kar wordt minder hardcore (zelfs in de hogere segmenten, bvb F10 M5 V8 Bi-turbo itt het V10 beest vroeger), they all have to go with the flow. Ik ben echt benieuwd wat bvb. EVO er van gaat zeggen na een uitgebreide test.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm uiterlijk niet men ding.. En geen manuele bak beschikbaar?

Rare keuze van Renault, zeker met de populariteit aan Nurburgring rijders tegenwoordig..

Ik kan het me niet voorstellen wie er automaat wil in zo een gocart :D

Oke ja turbogat.. Ik heb met een megane RS gereden en dat gaat toch perfect?

Qua pk tuning wel veel mogelijkheden.. Wat die karretjes NOG sneller gaat maken on track..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben fan, enkel die speakertoestanden en de automaat mogen ze houden. Die dsg in de Golf gti is fantastisch goed, maar ik vind er echt geen zak aan, geef mij maar een lekkere handbak :inlove:

Voor de rest mogen ze hem zo afzetten, een beetje oppeppen en wat anti-lag en dat in combinatie met de ongetwijfeld zalige wegligging, dat komt goed :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij "RS200" stelde ik me andere dingen voor. Het logo vooraan had iets subtieler gemogen, vind ik. Voor de rest is het precies nog wel te pruimen maar ik word er niet wild van...

Link naar reactie
Delen op andere sites

van de gewone clio kom ik precies geen topic tegen?

daarmee hier maar posten.

net een uitnodiging gekregen voor de voorstelling van de clio. miljaar zo veel mogelijkheden. gekleurde sturen, gekleurde velgen,.....

het houd niet op de kleurmogelijkheden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hem verleden week gezien.

Ben er niet wild van.

De neus is nog lelijker dan de onze, achterkant is wel nog vet.

Geen recaros meer voorlopig, geen brembo. Hij heeft zijn scherpe kantjes wat verloren.

De interieurmaterialen zijn er echter fel op achteruitgegaan. Nergens kwam ik zachte plastiek tegen, zoals in de onze. De deuren zijn een plastiekeiland. Ik vermoed dat het de prijs is van alle technostuff voor dezelfde prijs.

Het zal wel goed rijden wss

Link naar reactie
Delen op andere sites

De interieurmaterialen zijn er echter fel op achteruitgegaan.

Dat kan ik moeilijk geloven.

Ik heb begin van de week een Clio (geen RS) als vervangwagen meegehad toen de mijne op onderhoud was. Jezus Christus, je wordt gewoon depressief van dat dashboard. Dat ding schreeuwt gewoon "het mocht niks kosten". Als je dat vergelijkt met het dashboard van een Citroen C3/DS3, gigantisch verschil. Kan me niet voorstellen dat de nieuwe nog erger is????

Link naar reactie
Delen op andere sites

De clio 3 heeft idd een zeer saai interieur en 't ziet er echt super basic uit en dat is het ergens ook wel, maar het zit wel goed in elkaar. Zo'n Clio 3 zal na 2 jaar nog niet kraken of piepen, zet daar een Mini tegenover die er uiteraard een pak fancier uitziet maar na een tijdje rijd je met een rammelbak rond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan ik moeilijk geloven.

Ik heb begin van de week een Clio (geen RS) als vervangwagen meegehad toen de mijne op onderhoud was. Jezus Christus, je wordt gewoon depressief van dat dashboard. Dat ding schreeuwt gewoon "het mocht niks kosten". Als je dat vergelijkt met het dashboard van een Citroen C3/DS3, gigantisch verschil. Kan me niet voorstellen dat de nieuwe nog erger is????

Interieur van de 3 is idd zeer basic, maar het dashboard is in zacht materiaal, de deuren hebben een eilandje stof. Nu zijn dat grote brokken harde plastiek. Ik heb erin gezeten, oftewel was dat een showmodel ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Mijn indrukken worden bevestigd door de eerste reviews ...

Het ding rijdt naar het schijnt ook als non-rs echt zeer goed, maar overal wordt geklaagd over de slechte materialen en matige afwerking.

De rest belooft wel veel goeds voor de RS-versie. Nu hopen dat die Williams er komt.

post-161-0-15307800-1351967183_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ feul

Idd een dashboard van een clio III is geen design wonder, ik vind in de mijne (een rs) dat eigenlijk ook redelijk zielig om een rs te zijn. Juist aan de passagierskant staat renault sport in het klein en dat is het dan, das idd een gemiste kans. Dan is de clio 4 wel kwa dashboard een pak beter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid