Ga naar inhoud

New Clio RS 200 "Turbo"


Wouter

Aanbevolen berichten

In Parijs me eens in de nieuwe Clio gezet en ik was ook echt teleurgesteld in de gebruikte materialen. Mijn grootouders hebben het vorig model Clio en dat interieur is een stuk degelijker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • 1 maand later...

renault_clio_rs_configurator.jpg

 

 

De prijzen van de Clio IV waren al een tijdje bekend. Maar nu krijgt ook de R.S.-versie een prijs opgekleefd.

25.480 euro is de basisprijs van de Clio IV R.S. Dat betekent een stijging van 1.430 euro tegenover het vorige RS-model dat voor minimaal 23.050 euro bij de dealer buitenging. Toch moeten we de prijsverhoging nuanceren, want de nieuwe Clio RS heeft een EDC automatische versnellingsbak en kan over vijf deuren beschikken, een optie waarvoor je bij andere merken moet bijbetalen. Daar komt nog eens bij dat je met de 1.6 TCe motor een stuk minder brandstof zou moeten verbruiken dan met de oude atmosferische 2.0.

Ter vergelijking: een vijfdeurs Volkswagen Polo GTI met DSG7 automaat en een 1.4 TSI met 180 pk kost 24.260 euro. De Opel Corsa OPC krijgt een 1.6 Turbo met 192 pk en kost 23.800 euro. De Corsa OPC beschikt slechts over drie deuren. De driedeurs Peugeot 208 GTI kost in basisversie 23.100 euro. Daarvoor krijg je een 1.6 met 200 pk. Ook deze is niet beschikbaar als vijfdeurs.

 


Origineel artikel: http://www.autofans.be/nieuws/officieel/24836-nieuwe-renault-clio-rs-kost-belgie-25480-euro

Link naar reactie
Delen op andere sites

BIV is nu wel een pak minder vermoed ik.

 

Jammer van de automaat wel, hij moet echt al heel leuk zijn om een handbak te doen vergeten.

De rest is afwachten :) Motor kan zalig zijn. Ik ken genoeg kleine karaktervolle turbo-blokjes met een dikke sound.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Ik ken genoeg kleine karaktervolle turbo-blokjes met een dikke sound.

renault r5 gt turbo, daihatsu charade turbo, mg metro turbo, mini era ,...

 

maar ik ken geen enkel recent kleine karaktervolle turbo gebakjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rijtests afwachten.. Bij zo'n kar gaat het om het rijden.

 

Dat is een belangrijk aspect, maar in vergelijking met een fiesta of polo of corsa blijft zo'n clio toch wel achter. Vooral als je daar nog eens 24K voor moet neerleggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rijtests afwachten.. Bij zo'n kar gaat het om het rijden.

Mja dat hoogtoerig atmoblok met manuele bak onderscheidde hem wel van de concurrentie en maakte hem de moeite waard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mja dat hoogtoerig atmoblok met manuele bak onderscheidde hem wel van de concurrentie en maakte hem de moeite waard.

 

Iedereen zat ook moord en brand te schreeuwen toen de ///M divisie afkwam met turboblokken (en eerst was 't niet goed omdat ze met V8 afkwamen en 't reihensechs "moest" zijn, kijk eens wat voor een icoon de E39 M5 geworden is), ze zijn toch ook enorm lovend over de 1M coupé, M135i enz.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat is BMW, die kunnen hun dat permitteren. En ik vind (en ben ongetwijfeld niet alleen) dat in een M nog altijd een hoogtoerig blok moet liggen, wie weet hoe leuk is een 1M met hoogtoerige NA R6. Die Clio RS was de echte rijderskeuze, een van de laatsten in z'n soort, nu is hij qua specificaties niet speciaal meer tov de concurrenten. Hopelijk is z'n wegligging wel zwaar de moeite, maar dat zal wel in orde zijn, Renaultsport kennende.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat is BMW, die kunnen hun dat permitteren. En ik vind (en ben ongetwijfeld niet alleen) dat in een M nog altijd een hoogtoerig blok moet liggen, wie weet hoe leuk is een 1M met hoogtoerige NA R6. Die Clio RS was de echte rijderskeuze, een van de laatsten in z'n soort, nu is hij qua specificaties niet speciaal meer tov de concurrenten. Hopelijk is z'n wegligging wel zwaar de moeite, maar dat zal wel in orde zijn, Renaultsport kennende.

 

De Megane RS was qua specs ook niet speciaal tov de concurrenten (2 liter turbo blok). Tot je ermee gereden hebt.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mja dat hoogtoerig atmoblok met manuele bak onderscheidde hem wel van de concurrentie en maakte hem de moeite waard.

 

Nee, wat hem onderscheidde van de concurrentie was z'n fenomenale wegligging.

 

Zo 'wauw' is die motor zeker niet; in vgl met een Honda VTEC al zeker niet. Sound was (stock) ook niet 'wauw'.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

vandaag gezien op het salon, en eerlijk gezegd: tis om te huilen.

gelukkig is er eindelijk de fiesta st. die dan nog eens goedkoper is ook

Link naar reactie
Delen op andere sites

vandaag gezien op het salon, en eerlijk gezegd: tis om te huilen.

gelukkig is er eindelijk de fiesta st. die dan nog eens goedkoper is ook

 

 

Absoluut dé teleurstelling van het salon inderdaad. Geen dikke wielkasten meer, heel goedkoop aanvoelende en klinkende flippers en 'RenaultSport' button...

Dat terwijl de prijs de 25.000 zou overstijgen? Ofwel zijn ze volledig out of their minds, ofwel komt er toch nog een manuele of uitgeklede versie...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Absoluut dé teleurstelling van het salon inderdaad. Geen dikke wielkasten meer, heel goedkoop aanvoelende en klinkende flippers en 'RenaultSport' button...

Dat terwijl de prijs de 25.000 zou overstijgen? Ofwel zijn ze volledig out of their minds, ofwel komt er toch nog een manuele of uitgeklede versie...

 

en geen brembo's meer maar enkelvoudige zuigerklauwen

en de knappe achterkant is ook om zeep door die langwerpige uitlaten

een tweedehandse wordt interessanter dan een nieuwe. zeker voor die prijs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid