Thebiemerke 4.967 Geplaatst: 4 november 2012 Delen Geplaatst: 4 november 2012 In Parijs me eens in de nieuwe Clio gezet en ik was ook echt teleurgesteld in de gebruikte materialen. Mijn grootouders hebben het vorig model Clio en dat interieur is een stuk degelijker. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.153 Geplaatst: 21 november 2012 Delen Geplaatst: 21 november 2012 Net een nieuwe clio zien rijden, een rode. Ik moet zeggen dat het toch wel goed meevalt qua looks. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Maaher 2.002 Geplaatst: 21 november 2012 Delen Geplaatst: 21 november 2012 Dan had hij zeker een M-pack! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.153 Geplaatst: 21 november 2012 Delen Geplaatst: 21 november 2012 en grote velgen! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Alexis 5.394 Geplaatst: 21 november 2012 Delen Geplaatst: 21 november 2012 Kan maar niet wennen aan het exterieur, doet me niets. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Speedhunter 4.232 Geplaatst: 21 november 2012 Delen Geplaatst: 21 november 2012 Het is wennen aan het nieuwe design voor de rest zal deze wel leuk rijden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
NA_T 6 Geplaatst: 23 november 2012 Delen Geplaatst: 23 november 2012 én launch control met die automaat! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Svenio_g 11 Geplaatst: 7 januari 2013 Delen Geplaatst: 7 januari 2013 De prijzen van de Clio IV waren al een tijdje bekend. Maar nu krijgt ook de R.S.-versie een prijs opgekleefd.25.480 euro is de basisprijs van de Clio IV R.S. Dat betekent een stijging van 1.430 euro tegenover het vorige RS-model dat voor minimaal 23.050 euro bij de dealer buitenging. Toch moeten we de prijsverhoging nuanceren, want de nieuwe Clio RS heeft een EDC automatische versnellingsbak en kan over vijf deuren beschikken, een optie waarvoor je bij andere merken moet bijbetalen. Daar komt nog eens bij dat je met de 1.6 TCe motor een stuk minder brandstof zou moeten verbruiken dan met de oude atmosferische 2.0.Ter vergelijking: een vijfdeurs Volkswagen Polo GTI met DSG7 automaat en een 1.4 TSI met 180 pk kost 24.260 euro. De Opel Corsa OPC krijgt een 1.6 Turbo met 192 pk en kost 23.800 euro. De Corsa OPC beschikt slechts over drie deuren. De driedeurs Peugeot 208 GTI kost in basisversie 23.100 euro. Daarvoor krijg je een 1.6 met 200 pk. Ook deze is niet beschikbaar als vijfdeurs. Origineel artikel: http://www.autofans.be/nieuws/officieel/24836-nieuwe-renault-clio-rs-kost-belgie-25480-euro Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
stradge 421 Geplaatst: 12 januari 2013 Delen Geplaatst: 12 januari 2013 Veel te duur, veel te turbo, veel te automaat => het is naar de kl*ten. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
William Blake 2.701 Geplaatst: 12 januari 2013 Delen Geplaatst: 12 januari 2013 BIV is nu wel een pak minder vermoed ik. Jammer van de automaat wel, hij moet echt al heel leuk zijn om een handbak te doen vergeten. De rest is afwachten Motor kan zalig zijn. Ik ken genoeg kleine karaktervolle turbo-blokjes met een dikke sound. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Frekkel 9.308 Geplaatst: 12 januari 2013 Delen Geplaatst: 12 januari 2013 Ik ken genoeg kleine karaktervolle turbo-blokjes met een dikke sound. renault r5 gt turbo, daihatsu charade turbo, mg metro turbo, mini era ,... maar ik ken geen enkel recent kleine karaktervolle turbo gebakjes. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Speedhunter 4.232 Geplaatst: 12 januari 2013 Delen Geplaatst: 12 januari 2013 Gisteren kunnen zien op het autosalon. Ik vond de vorige toch vetter. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dawud 3.713 Geplaatst: 13 januari 2013 Delen Geplaatst: 13 januari 2013 Gisteren kunnen zien op het autosalon. Ik vond de vorige toch vetter. Feit. Maar het blijft toch een plastieke boel hé :s. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wouter 210 Geplaatst: 13 januari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 13 januari 2013 Rijtests afwachten.. Bij zo'n kar gaat het om het rijden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dawud 3.713 Geplaatst: 13 januari 2013 Delen Geplaatst: 13 januari 2013 Rijtests afwachten.. Bij zo'n kar gaat het om het rijden. Dat is een belangrijk aspect, maar in vergelijking met een fiesta of polo of corsa blijft zo'n clio toch wel achter. Vooral als je daar nog eens 24K voor moet neerleggen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wouter 210 Geplaatst: 13 januari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 13 januari 2013 Ze geven wel altijd zeer grote kortingen bij Renault (ook de RS modellen). Ben er van overtuigd dat je er voor een goeie 20k eentje meehebt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
stradge 421 Geplaatst: 13 januari 2013 Delen Geplaatst: 13 januari 2013 Rijtests afwachten.. Bij zo'n kar gaat het om het rijden. Mja dat hoogtoerig atmoblok met manuele bak onderscheidde hem wel van de concurrentie en maakte hem de moeite waard. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wouter 210 Geplaatst: 13 januari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 13 januari 2013 Mja dat hoogtoerig atmoblok met manuele bak onderscheidde hem wel van de concurrentie en maakte hem de moeite waard. Iedereen zat ook moord en brand te schreeuwen toen de ///M divisie afkwam met turboblokken (en eerst was 't niet goed omdat ze met V8 afkwamen en 't reihensechs "moest" zijn, kijk eens wat voor een icoon de E39 M5 geworden is), ze zijn toch ook enorm lovend over de 1M coupé, M135i enz. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
stradge 421 Geplaatst: 13 januari 2013 Delen Geplaatst: 13 januari 2013 Ja, dat is BMW, die kunnen hun dat permitteren. En ik vind (en ben ongetwijfeld niet alleen) dat in een M nog altijd een hoogtoerig blok moet liggen, wie weet hoe leuk is een 1M met hoogtoerige NA R6. Die Clio RS was de echte rijderskeuze, een van de laatsten in z'n soort, nu is hij qua specificaties niet speciaal meer tov de concurrenten. Hopelijk is z'n wegligging wel zwaar de moeite, maar dat zal wel in orde zijn, Renaultsport kennende. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.153 Geplaatst: 13 januari 2013 Delen Geplaatst: 13 januari 2013 Ja, dat is BMW, die kunnen hun dat permitteren. En ik vind (en ben ongetwijfeld niet alleen) dat in een M nog altijd een hoogtoerig blok moet liggen, wie weet hoe leuk is een 1M met hoogtoerige NA R6. Die Clio RS was de echte rijderskeuze, een van de laatsten in z'n soort, nu is hij qua specificaties niet speciaal meer tov de concurrenten. Hopelijk is z'n wegligging wel zwaar de moeite, maar dat zal wel in orde zijn, Renaultsport kennende. De Megane RS was qua specs ook niet speciaal tov de concurrenten (2 liter turbo blok). Tot je ermee gereden hebt. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
William Blake 2.701 Geplaatst: 13 januari 2013 Delen Geplaatst: 13 januari 2013 Mja dat hoogtoerig atmoblok met manuele bak onderscheidde hem wel van de concurrentie en maakte hem de moeite waard. Nee, wat hem onderscheidde van de concurrentie was z'n fenomenale wegligging. Zo 'wauw' is die motor zeker niet; in vgl met een Honda VTEC al zeker niet. Sound was (stock) ook niet 'wauw'. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.153 Geplaatst: 13 januari 2013 Delen Geplaatst: 13 januari 2013 Idd. Die Renault hot-hatches kan je niet appreciëren puur op papier. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Frekkel 9.308 Geplaatst: 17 januari 2013 Delen Geplaatst: 17 januari 2013 vandaag gezien op het salon, en eerlijk gezegd: tis om te huilen. gelukkig is er eindelijk de fiesta st. die dan nog eens goedkoper is ook Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lotuzzz 15.226 Geplaatst: 25 januari 2013 Delen Geplaatst: 25 januari 2013 vandaag gezien op het salon, en eerlijk gezegd: tis om te huilen.gelukkig is er eindelijk de fiesta st. die dan nog eens goedkoper is ook Absoluut dé teleurstelling van het salon inderdaad. Geen dikke wielkasten meer, heel goedkoop aanvoelende en klinkende flippers en 'RenaultSport' button... Dat terwijl de prijs de 25.000 zou overstijgen? Ofwel zijn ze volledig out of their minds, ofwel komt er toch nog een manuele of uitgeklede versie... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Frekkel 9.308 Geplaatst: 25 januari 2013 Delen Geplaatst: 25 januari 2013 Absoluut dé teleurstelling van het salon inderdaad. Geen dikke wielkasten meer, heel goedkoop aanvoelende en klinkende flippers en 'RenaultSport' button...Dat terwijl de prijs de 25.000 zou overstijgen? Ofwel zijn ze volledig out of their minds, ofwel komt er toch nog een manuele of uitgeklede versie... en geen brembo's meer maar enkelvoudige zuigerklauwen en de knappe achterkant is ook om zeep door die langwerpige uitlaten een tweedehandse wordt interessanter dan een nieuwe. zeker voor die prijs Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.