Ga naar inhoud

New Clio RS 200 "Turbo"


Wouter

Aanbevolen berichten

Ik vind de Fiesta ook wel leuk van buiten.

 

En idd, de nieuwe is 1s trager op track dan de vorige met cup-chassis, geen idee of dit ook onder deze testwagen stak? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik vind de Fiesta momenteel de auto die mij nog t meeste aanspreekt van de nieuwe generatie hot hatches.

 

Het is duidelijk dat Renault de kaart van de verkoopscijfers heeft getrokken met de nieuwe Clio, al beloven ze wel nog hetere versies.

Als ik zie wat ze met de nieuwe Clio Cup (de racekar dus) doen, dan staat er ons wel nog moois te wachten.

 

Al zal mijn volgende auto waarschijnlijk wel een megane RS worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Opvallende was wel dat die nieuwe clio cups EDC dus wel van dezelfde remmen voorzien zijn als de Clio 200.

Op de wegversies zitten die niet meer. Besparingen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik lees op autoforum dat die edc bak 280nm aan zou kunnen? Klopt dit? Want bij brp gaan ze daar nog wel een eind over. Ik blijf het toch een aangename verschijning vinden. Ook de gewone clio.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier zegt men dat de EDC van RenaultSport gebaseerd is op de Getrag 6DCT250. Deze kan tot 250Nm aan. Maar Bljkbaar heeft Renault dit tot 280Nm kunnen verhogen. Zie hier (pagina 6).

 

 

The torque capacity of the new gearbox is 280Nm, which will rule out its use in a Golf-GTI-DSG-style, Mégane Renault Sport performance application.

 

 

Voor zover ik kan zien klopt het dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...
  • 1 jaar later...

Ik vind hem wel tof, maar de Fiesta kost duidelijk minder, en heeft een manuele bak. En die Trophy zal ook niet direct minder kosten vrees ik.

(Klopt het dat er hier geen topic is over de Fiesta ST, of kijk ik er over?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid