Ga naar inhoud

4x4 Werkpaard?


The Swede

Aanbevolen berichten

'k Zit al een tijdje te plannen een goedkoop 4x4 werkpaard in UK te gaan halen om die in Finland te parkeren ipv de Evo. (of samen, we zien wel).

Dat ding moet gebruikt worden om de kleine zijn kartingspullen van en naar circuit te brengen, af en toe eens een trailer door de bossen te halen, etc. Maximaal een paar duizend kms per jaar.

Betrouwbaarheid en robuustheid is primordiaal, evenals eenvoud om er aan te werken. Prijs: Max 2000,-GBP

Enkele opties waar ik aan dacht:

1. Land Rover Discovery 5d, waarschijnlijk V8.

http://www.autotrader.co.uk/classified/advert/201244490591632/sort/default/usedcars/quantity-of-doors/5/transmission/automatic/body-type/4x4/price-to/2000/model/discovery/make/land_rover/onesearchad/used/onesearchad/nearlynew/onesearchad/new/radius/1500/postcode/rh28qh/page/1?logcode=p

2. Mitsubishi Shogun (liefst een lange versie)

http://www.autotrader.co.uk/classified/advert/201245492051974/sort/default/usedcars/body-type/4x4/fuel-type/diesel/price-to/2000/quantity-of-doors/5/model/shogun/make/mitsubishi/onesearchad/used/onesearchad/nearlynew/onesearchad/new/page/1/postcode/rh28qh/radius/1500?logcode=p

3. Nissan Terrano II 2.7td 5d.

http://www.autotrader.co.uk/classified/advert/201211144236414/sort/default/usedcars/fuel-type/diesel/body-type/4x4/price-to/2000/maximum-mileage/up_to_100000_miles/model/terrano/make/nissan/onesearchad/used/onesearchad/nearlynew/onesearchad/new/radius/1500/postcode/rh28qh/page/1?logcode=p

Vragen:

1. Iemand ervaring met de betrouwbaarheid van deze wagens?

2. Andere keuzes? (Jawel, de Landcruiser overweeg ik zeker maar kost heel veel tweedehands of ge moet voor een megamiler gaan).

Link naar reactie
Delen op andere sites

ne G?

Zijt gij zo een auto-analfabeet of zijt gij een mirakelman die een G weet staan die aan die vereisten voldoet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelieve het forumreglement erop na te slaan, beste swede, het budget is hier steeds 200K

mvg

Mocht ik dat budget hebben, dan kocht ik me wel direct een 318d touring Xdrive met M-pack, he man. ;)

Een Range Rover P38?

Dat is ook een mogelijkheid. Alleen is de P38 iets ingewikkelder om aan te werken als er iets verkeerd gaat en is de Discovery nog een stuk ruimer (daar krijgt ge een kart zo in de koffer zonder dat ge een trailer nodig hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is ook een mogelijkheid. Alleen is de P38 iets ingewikkelder om aan te werken als er iets verkeerd gaat en is de Discovery nog een stuk ruimer (daar krijgt ge een kart zo in de koffer zonder dat ge een trailer nodig hebt.

Dan is een Disco natuurlijk een betere keuze.

Zo'n Disco of Range P38 zou ik ook nog zien zitten. Wel met 2.5 diesel, kwestie van het op vlak van verzekering betaalbaar te houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan is een Disco natuurlijk een betere keuze.

Zo'n Disco of Range P38 zou ik ook nog zien zitten. Wel met 2.5 diesel, kwestie van het op vlak van verzekering betaalbaar te houden.

Voor een 4.0V8i, kom ik aan een 550 GBP per jaar fully comp. Voor een diesel spaar ik een 70 GBP uit.

Suzuki Jimny

Waar steek ik die kart en de rest van de rommel? Waar zijn die 5 deuren? En welk trekvermogen krijg ik hieruit? :?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ne G is de perfecte wagen voor jouw omschrijving. Exclusief het budget gedeelte althans.

Ja, en dus kan ik met die suggestie en mening niks doen.

Als ik trouwens kijk naar "ideaal", dan is een G ook niet ideaal, maar is het ideale een Landcruiser HDJ80 4.5. Ook de G klopt die niet kwa betrouwbaarheid. Vergeet niet dat dit beest ook bij -47°C moet starten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is ook niet gemakkelijk goed he

Niet gemakkelijk? Ik noem hierboven al 3 modellen op die perfect binnen de criteria passen :lol:

Enige wat ik nog niet hoorde hier, zijn ervaringen met die wagens. :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij was een allochtoon zeker?

Wat dacht je van een x3 20D?

Ik heb zelf ook ervaring met deze wagen, begrijp niet goed waarom je het vraagt maar ok: kleine achterbank, zeker niet praktisch voor zijn prijs en formaat, te hoge koffer om makkelijk te laden, grootte ervan is wel ok. Rijdt zoals de meeste bmw's: slecht en is echt irritant hard geveerd, denk vooral niet dat je vlot over een verkeersremmer kan gaan omdat je in een jeep zit.

Als je nog vragen hebt hoor ik het graag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij was een allochtoon zeker?

Wat dacht je van een x3 20D?

Ik heb zelf ook ervaring met deze wagen, begrijp niet goed waarom je het vraagt maar ok: kleine achterbank, zeker niet praktisch voor zijn prijs en formaat, te hoge koffer om makkelijk te laden, grootte ervan is wel ok. Rijdt zoals de meeste bmw's: slecht en is echt irritant hard geveerd, denk vooral niet dat je vlot over een verkeersremmer kan gaan omdat je in een jeep zit.

Als je nog vragen hebt hoor ik het graag.

:lol:

Wel, om eerlijk te zijn, ik heb al een paar keer de oude X3 2.0d als renter gehad en ik vond die wagen niet zo slecht. Zeker geen BMW, maar op zich een stevig gebouwde wagen. Te hard afgeveerd, niet echt zuinig. Dat klopt. En natuurlijk overpriced wegens het logo.

Ah ja, en ik zou ook graag hebben dat hij 6 maand van het jaar ook start. ;)

Dit gezegd zijnde, zoek ik geen SUV of SAV of andere rommel. Dan kan ik even goed de Evo gebruiken om ergens heen te rijden.

Kort gezegd moet deze, indien nodig, een boom uit een bos kunnen trekken, een trailer door een halve meter sneeuw verzetten en een kart, compressor, nest banden, jerrycans, plus passagiers kunnen vervoeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan is een Disco natuurlijk een betere keuze.

Zo'n Disco of Range P38 zou ik ook nog zien zitten. Wel met 2.5 diesel, kwestie van het op vlak van verzekering betaalbaar te houden.

Als je graag een miseriebak in huis haalt dan moet je dat zeker doen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nissan Patrol GR: ook oppassen van roest, en motorkoppakking.

Verder een werkbeest, in lange versie wel wat onhandiger voor het ruige werk. In driedeursversie mooier, maar minder handig.

Heb zelf een eindje met een 3d gereden.

Nadeel: je vindt ze amper nog in goede staat, hier. Er stond wel een pareltje (op eerste zicht) te koop op autoforum, onlangs. Misschien is die nog niet weg.

Diesel: 6-cil in lijn, 2800cc. Starten in de winter: geen probleem, tot -15 indien in goede conditie. Lagere temperaturen geen ervaring mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toyota Hilux

*start bij temperaturen waarbij hel bevriest (als je ermee naar de noordpool kan rijden, moet dat wel lukken)

*kart en andere brol in de koffer moet lukken aangezien het een pick-up is

*koop een crewcab en je krijgt daar 5 personen in geduwd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je graag een miseriebak in huis haalt dan moet je dat zeker doen.

De Discovery is inderdaad geen probleemvrije wagen. Wel gemakkelijk om aan te werken zelf en hopen onderdelen goedkoop beschikbaar, zeker uit UK.

Vandaar dat ik ook de V8 eerder zou kiezen in dit type wagen dan de 300tdi.

Anderzijds, wat is een probleemvrije wagen in dergelijke prijscategorie. Je kan idd meer gaan uitgeven, maar is dat dat waard om om de 6 weken eens 50km te doen?

Nissan Patrol GR: ook oppassen van roest, en motorkoppakking.

Verder een werkbeest, in lange versie wel wat onhandiger voor het ruige werk. In driedeursversie mooier, maar minder handig.

Heb zelf een eindje met een 3d gereden.

Nadeel: je vindt ze amper nog in goede staat, hier. Er stond wel een pareltje (op eerste zicht) te koop op autoforum, onlangs. Misschien is die nog niet weg.

Diesel: 6-cil in lijn, 2800cc. Starten in de winter: geen probleem, tot -15 indien in goede conditie. Lagere temperaturen geen ervaring mee.

Patrol inderdaad ook proberen vinden, maar die zijn nog best erg duur. En ik veronderstel dat dat beest idd geen last zal hebben van de kou in de winter.

-15°C is wel "warm" ginder. Van Januari tot eind Maart zit je makkelijk onder de -30° / -35°C, zeker waar ik zit (beetje afgelegen van de stad en de zee).

Toyota Hilux

*start bij temperaturen waarbij hel bevriest (als je ermee naar de noordpool kan rijden, moet dat wel lukken)

*kart en andere brol in de koffer moet lukken aangezien het een pick-up is

*koop een crewcab en je krijgt daar 5 personen in geduwd.

Toyota staat, zoals gezegd hoger, bovenop de lijst. Alleen zijn die echt nog heel duur tweedehands, tenzij je een megamiler hebt of een roesthok. De kerel die vroeger in mijn huis woonde had een HiLux. Betrouwbaar... maar je kon er dwars doorheen kijken :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid