Ga naar inhoud

4x4 Werkpaard?


The Swede

Aanbevolen berichten

Lijkt mij dat een patrol wel robuuster is... een jaar of 10 terug had ik nog wel wat interesse in het offroadgebeuren, en daar was een Patrol veel populairder dan een Pajero. Zwaar, traag maar sterk en heel grote asflex.

 

Vanaf de derde generatie heeft een Pajero ook geen ladderchassis meer, als ik me goed herinner. Starre vooras hebben ze zelfs nooit gehad, steeds onafhankelijke wielophanging... wat natuurlijk geen nadeel is voor hetgeen jij hem wilt gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met dank, Fiddy. 

 

Ik ken de fijne verschillen tussen beide wagens niet. Maar mijn gebruik wordt zuiver sneeuw, wat boswegen, aanhangers trekken en 7 man naar een skioord brengen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar ik dacht dat ze goedkoper waren. Fout gedacht dus, exit L200.
 
Maar hoe kom je erbij dat mensen niet op de achterbank zouden durven zitten? Je kan een L200 ook met dubbele cabine krijgen, he slimme. Trouwens, opeens dient het voor luchthavenvervoer? Was de premisse niet dit:

Dat ding moet gebruikt worden om de kleine zijn kartingspullen van en naar circuit te brengen, af en toe eens een trailer door de bossen te halen, etc. Maximaal een paar duizend kms per jaar.

 
De eerlijkheid gebiedt me wel te zeggen dat ik niet elke post hier gelezen heb. :oops:

Link naar reactie
Delen op andere sites

En zoiets?

http://www.pistonheads.com/classifieds/used-cars/ford/other-models/ford-explorer-4-0-5dr-auto/1596891

7 zitter, denk dat die wel het nodige kan trekken etc.

Nadeel is wel amerikaan dus onderdelen zijn iets minder handig.

Regelmatig als renter gehad in de VS en nooit geweten dat die als 7-zitter kwam. Rijdt wel echt slecht.

Mijn lievelingsmodel blijft de Disco. Ruim, vele practische kanten... En betrouwbaar als een Fiat uit de jaren 80 :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar ik dacht dat ze goedkoper waren. Fout gedacht dus, exit L200.

Maar hoe kom je erbij dat mensen niet op de achterbank zouden durven zitten? Je kan een L200 ook met dubbele cabine krijgen, he slimme. Trouwens, opeens dient het voor luchthavenvervoer? Was de premisse niet dit:

De eerlijkheid gebiedt me wel te zeggen dat ik niet elke post hier gelezen heb. :oops:

Je hebt wel gelijk, voor kartingspullen ware een L200 of andere pick-up goed.

De reden waarom een 7-zitter is omdat ik in de winter regelmatig gasten op bezoek krijg in Finland. Ik probeer te vermijden dat we dan steeds een auto moeten huren.

En Nissan Navarra in 4 deurs ware wel ideaal, maar mog te duur :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zag net dat je voor een 1500GBP een redelijk ML320 ook kan hebben...

 

Niet de best afgewerkte Benz, maar wel een oerdegelijke motor. :mellow:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Regelmatig als renter gehad in de VS en nooit geweten dat die als 7-zitter kwam. Rijdt wel echt slecht.

Mijn lievelingsmodel blijft de Disco. Ruim, vele practische kanten... En betrouwbaar als een Fiat uit de jaren 80 :(

 

7-zitter is wat de advertentie mij weet te zeggen, ken het model specifiek zelf niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7-zitter is wat de advertentie mij weet te zeggen, ken het model specifiek zelf niet.

 

Het is mogelijk dat er zijn met een derde bank. Doch, het blijft een wagen met veel minder ruimte binnenin dan een Japanse 4x4. En het rijdt zoals gezegd als een kruiwagen :(

 

 

 

Sommige van die dingen zijn echt goedkoop...  http://www.autotrader.co.uk/classified/advert/201306237444511/sort/default/usedcars/quantity-of-doors/5/price-to/2000/model/shogun/make/mitsubishi/onesearchad/used/page/1/radius/1500/postcode/rh28qh?logcode=p

 

 

http://www.autotrader.co.uk/classified/advert/201309208886001/sort/default/usedcars/quantity-of-doors/5/price-to/2000/model/shogun/make/mitsubishi/onesearchad/used/radius/1500/page/3/postcode/rh28qh?logcode=p

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://m.mobile.de/portal/index.html#Car/DES/178457567

Eigenlijk perfect! Alleen wat duur, maar das dan weer relatief want waardevastheid!

 

:lol:

 

Ik zou zelfs geen 11200 uitgeven voor een auto ginder. Vooral omdat ik hem op termijn daar wil inschrijven en dan de importtaks ook nog aan mijn been heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En wat zijn de meningen over de RR II met 2.5 DSE (de BMW 525tds motor) ?

 

't Is jammer dat 'ie zo denderend snel roest, want anders kon ik als boutade stellen dat 'ie zó traag is dat 'ie sneller roest dan 'ie optrekt tot 100 per uur!

Link naar reactie
Delen op andere sites

't Is jammer dat 'ie zo denderend snel roest, want anders kon ik als boutade stellen dat 'ie zó traag is dat 'ie sneller roest dan 'ie optrekt tot 100 per uur!

 

Hmmm. Die had ik nog nooit gehoord van de RR Mk 2. Ik dacht dat die in alu was gemaakt zoals de vorige en dus niet snel roestte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja. Aan die kilometerstand kan alles kapot gaan. Veel hangt af van het onderhoud natuurlijk.

Over die BMW diesel, weet ik niet wat ik mag moet geloven. Volgens de éne betrouwbaar, en toch heb ik er al veel horen stuk gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar ik dacht dat ze goedkoper waren. Fout gedacht dus, exit L200.

 

Maar hoe kom je erbij dat mensen niet op de achterbank zouden durven zitten? Je kan een L200 ook met dubbele cabine krijgen, he slimme. Trouwens, opeens dient het voor luchthavenvervoer? Was de premisse niet dit:

 

De eerlijkheid gebiedt me wel te zeggen dat ik niet elke post hier gelezen heb. :oops:

 

Inderdaad, vandaag nog een aannemer gesproken die met een L200 met dubbele cab toekwam. Zei wel dat 300km rijden met zo een ding niet echt een relaxe en aangename bezigheid is (zitcomfort).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmm. Die had ik nog nooit gehoord van de RR Mk 2. Ik dacht dat die in alu was gemaakt zoals de vorige en dus niet snel roestte.

Ha oei, ja, kan zijn dat ik me vergis :oops:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid