Ga naar inhoud

Welke sportieve vervanger voor MINI?


Greg

Welke sportieve vervanger voor de MINI  

27 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke sportieve vervanger voor de MINI

    • Audi S3 2.0 TFSI 8P
    • BMW E92 325i (3liter, geen 2,5)
    • Mitsubishi Lancer EVO IX
    • VW Scirocco 2.0 TFSI
    • Renault Megane III RS250
    • Andere, namelijk....
      0


Aanbevolen berichten

Omdat de MINI van mijn schoonbroer voorlopig ten dode lijkt opgeschreven, wordt de optie nu bekeken voor een andere auto.

 

 

De MINI had 215pk, dus de volgende zou ook wel iet of wat poeier mogen hebben. Qua onderhoudskosten zou hij in de buurt willen blijven van de MINI.

 

 

Wat denken jullie van de auto's in de poll? Gekende problemen met één van de auto's?

 

 

Qua keuze en smaak qua auto's zoekt hij niet de scherpste auto voor op circuit, maar gewoon een sportieve kar.

 

 

Oohja, budget is iets van 15-20k €.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet alleen dat een Evo veel zuipt!

 

Tgohja, er zijn nog zo veel opties eigenlijk...

Zijn dit voorstellen van hem?

 

Ja idd. En BIV (251g CO2) blijkt nu ook niet van de poes te zijn, dus wss wordt het die al niet.

 

 

Voorstellen van mij, die hij dan goedgekeurd heeft.

 

 

Mazda 3 MPS, DS3 Racing, Clio RS, Peugeot RCZ, enz. enz. vindt hij maar niks.

 

Veel meer anders schiet er niet meer over. Of je moet al naar oudere auto's gaan zien, maar daar heeft hij niet veel zin meer in gezien de betrouwbaarheid en dergelijke van oudere auto's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja idd. En BIV (251g CO2) blijkt nu ook niet van de poes te zijn, dus wss wordt het die al niet.

 

 

Voorstellen van mij, die hij dan goedgekeurd heeft.

 

 

Mazda 3 MPS, DS3 Racing, Clio RS, Peugeot RCZ, enz. enz. vindt hij maar niks.

 

Veel meer anders schiet er niet meer over. Of je moet al naar oudere auto's gaan zien, maar daar heeft hij niet veel zin meer in gezien de betrouwbaarheid en dergelijke van oudere auto's.

 

 

RCZ 200pk?

 

 

;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alfa Giulietta?

 

 

Golf GTI ? Of gaat zijn voorkeur dan sowieso naar de scirocco?

 

 

Beiden vallen niet in de smaak, ook al voorgesteld :D

 

Voorkeur gaat idd dan naar de Scirocco.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Golf  GTI Edition 30 van een forummer op AF die te koop staat voor dacht 18k ofzo ( heeft +240PK) 

Zit op FB bij mij ( Frederic Dobbelaere )

 

 59100 km. Opties: verwarmde zetels, rns 510, golf 6 multifunctioneel stuur, climatronic 2 kanten aanpasbaar. En nog veel meer. Is een edition 30 , dus een klein beetje specialer. Geeft overal logo's van edition 30, golfbal versnellingspook en zwartmatte velgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Golf  GTI Edition 30 van een forummer op AF die te koop staat voor dacht 18k ofzo ( heeft +240PK) 

Zit op FB bij mij ( Frederic Dobbelaere )

 

 59100 km. Opties: verwarmde zetels, rns 510, golf 6 multifunctioneel stuur, climatronic 2 kanten aanpasbaar. En nog veel meer. Is een edition 30 , dus een klein beetje specialer. Geeft overal logo's van edition 30, golfbal versnellingspook en zwartmatte velgen.

 

 

Maar hij ziet de Golf V of VI niet graag :D

 

Had die Edition 30 ook al aangehaald. En die had toch 320pk ofzoiets?

 

 

Toch niet :D:

 

3.2 taks

verbruik

BIV ivm CO2

Restwaarde is nihil op zo'n ketels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar hij ziet de Golf V of VI niet graag :D

 

Had die Edition 30 ook al aangehaald. En die had toch 320pk ofzoiets?

 

 

Toch niet :D:

 

3.2 taks

verbruik

BIV ivm CO2

Restwaarde is nihil op zo'n ketels.

En het is een automaat wat niet past in zo'n wagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat lijkt mij als echte petrolhead ook de beste keuze. Maar de vraag is of hij dat nodig heeft :lol:

 

Zo'n Megane blijft een harde ophanging hebben, en als je daarmee rijdt, voel je aan alles dat dat ding alleen maar wil knallen door bochten. Nuja, die MINI kan je qua rijden daar wel wat mee vergelijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wilde het net zeggen. t is niet alsof hij uit een Audi Q7 komt. Die Megane gaat alles kunnen wat die Mini kan, maar dan nog een pak beter (sturen,optrekken,remmen,ruimte,koffer ...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Megane RS natuurlijk. Als je liever een S3 hebt dan is rijplezier niet het belangrijkste criterium imo.

 

Uit zijn voorkeuren blijkt duidelijk dat het een duitser moet zijn. Heeft hij een beetje oogkleppen Greg?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uit zijn voorkeuren blijkt duidelijk dat het een duitser moet zijn. Heeft hij een beetje oogkleppen Greg?

 

 

Hij heeft zo wel RRD-voorkeuren idd. Het mag al meer show zijn, dan go.

 

 

@@ir_fuel : welke zetels heb jij in de jouwe? Recaro's?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cup chassis + recaro's ja.

 

Die standaardzetels zijn schijtelelijk en ze zullen zeker niet comfortabeler zijn.

 

 

Mijn maat heeft ook de Recaro's. Zitten belachelijk goed, en zien er retevet uit.

 

 

Maar 2dehands al niet zo simpel te vinden heb ik gemerkt. Cup-chassis gelukkig wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid