Ga naar inhoud

Welke sportieve vervanger voor MINI?


Greg

Welke sportieve vervanger voor de MINI  

27 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke sportieve vervanger voor de MINI

    • Audi S3 2.0 TFSI 8P
    • BMW E92 325i (3liter, geen 2,5)
    • Mitsubishi Lancer EVO IX
    • VW Scirocco 2.0 TFSI
    • Renault Megane III RS250
    • Andere, namelijk....
      0


Aanbevolen berichten

Nu, gisteren zijn we gaan kijken naar een S3.

 

Eerste eigenaar, maar 50000km, altijd dealer onderhouden geweest. Eigenlijk niks op aan te merken, buiten het feit dan dat hij:

 

1. In een niet-OEM kleur gespoten is, en slecht gespoten. Hij heeft dat laten doen, om bij de rest van zijn wagenpark van zijn bedrijf te kunnen laten passen, die allemaal dezelfde kleur hebben. Met slecht gespoten bedoel ik, enkel de buitenkant. Dus deur open doen, en je ziet de OEM zwarte metallic kleur.. Steenslag vooraan waardoor het zwart metallic er door komt, dus volgens mij zelfs niet afgeschuurd geweest ook niet :noparty: Hij had al zijn auto's bij een carrosier laten doen, en had maar 1300€ betaald voor de S3.. Dat was eraan te zien.

 

2. Zo goed als geen opties had. Xenon is standaard op die ketels, gelukkig. Evenals airco, en halflederen sportzetels. Eén optie had hij, en dat was dat, overigens imo knappe, afgeplatte stuur onderaan.

Maar dingen zoals cruise control, navi, parkeersensoren,... had hij allemaal niet.

 

 

Nu, de prijs zit sowieso al vrij goed voor die ketel, zeker voor die km-stand. Ding komt niet aan de 10k km per jaar als je het uittelt. Plus de kans zit erin dat je er nog eens 1k € kan afdingen, omdat hij al sprak om er 500€ af te doen. Plus in januari moet hij weg zijn, of hij laat hem over aan de garage, omdat dan zijn nieuwe auto binnenkomt. Een vrij ideale situatie dus om een koopje te doen.

 

Maar zijn die 2 minpunten dat waard? Volledig deftig laten herspuiten kost iets van 2500€?

 

Hij wil dus ook eens naar die oranje gaan kijken om te kunnen vergelijken. Die heeft meer opties, originele kleur, maar ook het dubbel aan km's..

 

 

Qua rijden moet ik zeggen toch wel aangenaam verrast te zijn van de S3 eigenlijk.. Heb hem vrij goed aan de tand kunnen voelen, eigenaar liet redelijk wat toe gelukkig. Qua punch zit dat zeker goed, je hebt een klein turbogat, maar niet overdreven. Wegligging is goed, ben redelijk strak door de bocht gegaan. Natuurlijk kun je moeilijk hem zo te gaan pushen tot je onderstuur krijgt met de eigenaar erbij :lol: Dan eens geprobeerd op natte kasseien te vertrekken vanuit stilstand. En damn, nog nooit eigenlijk met een vierwielaangedreven auto gereden, buiten mijn RAV4 ooit :supercool:, maar da's best een openbaring tov mijn M3 of een FWD :lol:

En dit is eigenlijk dan nog maar Haldex ipv echte quattro. Ding launchte gewoon weg zonder morren, zelfs geen ESP lampje zien flikkeren.

Ik betrapte mezelf er zelfs al op anders te gaan rijden in bochten met die kar. Vroeger op de gas gaan bv. omdat je toch weet dat hij er zich wel uittrekt.

 

Broer van mijn vriendin was ook aangenaam verrast, en zag dat al wel zitten. Hebben wel voorlopig nog de boot afgehouden, o.a. ivm de minpunten, maar ook omdat ik zeker wilde dat hij een Megane RS of de andere van het lijstje ook eens zou testen. Diezelfde avond nog naar mijn maat met zijn Megane RS gebeld, en hem eens laten meerijden.

 

Uiteindelijk vindt hij de S3 nog altijd de betere keuze, omdat ze beiden even snel zijn (in rechte lijn), S3 tikje sneller zelfs. Maar omdat de S3 iets comfortabeler is. Beter afgewerkt is binnenin, en degelijker aanvoelt binnenin.

 

 

Nu is mijn vraag aan @@Phil , @@Alexanderr , @@Tommie , @@TomT , of eender welke forummer hier zowat de prijs weet van overnames. Welke prijs zouden jullie schatten voor overname van een 2007 Audi S3 met 50000km en voor de rest vrij basic qua opties, en rekening houdend met een volledige respray? Zo kunnen we een bod doen dat iets hoger ligt aan die kerel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geldt dat ook als je 2dehands koopt? Eentje van 2010 ofzo?

Dat kan ik niet met 100% zekerheid zeggen... ik dacht gehoord te hebben dat je dat voor 1000 EUR kan verlengen, maar ben niet zeker.

Anders moet je "Dixie" eens een PM sturen op autoforum. Die kent werkelijk ALLES van Megane RS'en.

 

Dat is omdat alles ook kapot gaat :D

Ja?

Je ziet ze toch regelmatig op de ring rijden?

Ik weet wel dat de twee eigenaars hun renault extreem hard gebruiken.

1 persoon zijn koppeling was kapot door gewoon zijn tijden te meten van 0-100 en meer... Alles vervangen, ze deden er niet moeilijk over. En dat is 1 van de vele dingen die onder garantie zijn vervangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ja?

Je ziet ze toch regelmatig op de ring rijden?

Ik weet wel dat de twee eigenaars hun renault extreem hard gebruiken.

1 persoon zijn koppeling was kapot door gewoon zijn tijden te meten van 0-100 en meer... Alles vervangen, ze deden er niet moeilijk over. En dat is 1 van de vele dingen die onder garantie zijn vervangen.

 

Je geeft toch het antwoord zelf in je laatste zin?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je geeft toch het antwoord zelf in je laatste zin?

Dat zijn koppeling er door zat kwam door het clutchdumpen..

En iets van zijn veren, kwam doordat hij zijn wagen te hard had verlaagd en er zo constant iets schuurde..

Dat zijn twee zaken waar je zelf verantwoordelijk voor bent, maar toch werd het zonder problemen vervangen.

Met uw post kwam het over alsof dat ding zoveel problemen af fabriek heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zijn koppeling er door zat kwam door het clutchdumpen..

En iets van zijn veren, kwam doordat hij zijn wagen te hard had verlaagd en er zo constant iets schuurde..

Dat zijn twee zaken waar je zelf verantwoordelijk voor bent, maar toch werd het zonder problemen vervangen.

Met uw post kwam het over alsof dat ding zoveel problemen af fabriek heeft.

Hoe het met de RS'en zit weet ik niet, maar de gewone Renaults blinken nu niet bepaald uit in betrouwbaarheid.

Laguna coupé van mijn maat heeft nu 50k km en die heeft al een serieus lijstje aan problemen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe het met de RS'en zit weet ik niet, maar de gewone Renaults blinken nu niet bepaald uit in betrouwbaarheid.

Laguna coupé van mijn maat heeft nu 50k km en die heeft al een serieus lijstje aan problemen...

 

 

Ik ben ook niet happig op Renault, maar die Megane RS'en zouden wel vrij degelijke auto's zijn naar al de reviews die ik al gelezen heb van mensen met zo'n auto.

 

Vergeet ook niet dat alle RS'en in een andere fabriek (in Dieppe) gemaakt worden dan de gewone Renaults. Geldt ook voor Clio's en dergelijke.

 

 

Ik durf me natuurlijk wel niet uitspreken wat het qua betrouwbaarheid gaat geven binnen 10 jaar ;) Ikzelf zou alvast nooit zolang met een Renault durven rijden :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook niet happig op Renault, maar die Megane RS'en zouden wel vrij degelijke auto's zijn naar al de reviews die ik al gelezen heb van mensen met zo'n auto.

 

Vergeet ook niet dat alle RS'en in een andere fabriek (in Dieppe) gemaakt worden dan de gewone Renaults. Geldt ook voor Clio's en dergelijke.

 

 

Eh ...

de Megane RS wordt in Spanje gebouwd hoor, tussen de rest van de Meganes. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

afgaande op de beschrijving van je schoonbroer zou ik voor de S3 gaan. 
Qua prijs kan je mss eens Mobile.de checken voor een gelijkaardig exemplaar? 

 

even terzijde: gaat de BIV ook niet substantieel goedkoper worden na januari op die kar (nieuwe calculatie zal dan voor 2/3e doorwegen ipv 1/3e, toch?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

afgaande op de beschrijving van je schoonbroer zou ik voor de S3 gaan. 

Qua prijs kan je mss eens Mobile.de checken voor een gelijkaardig exemplaar? 

 

even terzijde: gaat de BIV ook niet substantieel goedkoper worden na januari op die kar (nieuwe calculatie zal dan voor 2/3e doorwegen ipv 1/3e, toch?)

 

 

Jep, wordt iets goekoper ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dat toevallig de S3 van Quirijnen? Die spuit zijn auto's allemaal in grondverfgrijs, is dan ook een begrafenisondernemer. :D

 

Geen idee van de overnameprijs, sorry, nog nooit zoiets moeten schatten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dat toevallig de S3 van Quirijnen? Die spuit zijn auto's allemaal in grondverfgrijs, is dan ook een begrafenisondernemer. :D

 

Geen idee van de overnameprijs, sorry, nog nooit zoiets moeten schatten...

 

Jep. Zou 911 Sport Classic kleur zijn.

 

 

Heb je daar geen boekje van ofzo als garage? Ik gok dat ze daar max. nog 15000€ gaan voor geven. Minder wss, want zij weten ook dat die kar moet herspoten worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overnameprijzen uit een boekje zijn waardeloos. ;)

 

 

Wss. Daarom mijn vraag.

 

Naar die Audi garage al gebeld waar hij altijd op onderhoud is geweest om eens anoniem te polsen naar wat zij nog voor een S3 willen geven met zo'n 50000km. Maar dat konden ze niet direct zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jep. Zou 911 Sport Classic kleur zijn.

 

 

Heb je daar geen boekje van ofzo als garage? Ik gok dat ze daar max. nog 15000€ gaan voor geven. Minder wss, want zij weten ook dat die kar moet herspoten worden.

Sport Classic is in 2009 uitgebracht en ik zie die S3 al langer rondrijden denk ik. Is ook iets lichter grijs dan het zijne.

 

Echt stom dat die dat niet gewoon gewrapt heeft. Blijkbaar was herspuiten goedkoper en nu begrijp ik waarom...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sport Classic is in 2009 uitgebracht en ik zie die S3 al langer rondrijden denk ik. Is ook iets lichter grijs dan het zijne.

 

Echt stom dat die dat niet gewoon gewrapt heeft. Blijkbaar was herspuiten goedkoper en nu begrijp ik waarom...

 

 

Idd! Wrappen was toen duurder zei hij :facepalm:

 

 

Nu als we er genoeg kunnen afkrijgen, zodat het echt een koopje is, kan hij nog altijd 2500€ uitgeven om die kar te laten herspuiten eventueel.

 

 

Ofwel die oranje kopen in Waterloo, heeft wel het dubbel qua km's (95k km), maar heeft wel enkele opties. Parkeersensoren, cruise control,..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Achterlichten van die S3 zal ie ook nog terug OEM moeten zetten. (?) Denk dat dat voor de rest wel een ok kar is hoor. Zien los te peuteren wat hij nog van de dealer krijgt he. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Achterlichten van die S3 zal ie ook nog terug OEM moeten zetten. (?) Denk dat dat voor de rest wel een ok kar is hoor. Zien los te peuteren wat hij nog van de dealer krijgt he. ;)

 

 

Jep, die heeft hij nog liggen. Voor de rest is die kar wel onderhouden idd. Toen ik vroeg wat hij ermee verbruikte gemiddeld, wist hij geen antwoord. "Geen idee, ik gooi die vol als die leeg is he" :lol: En altijd bij Audi op onderhoud geweest.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor een richtprijs kan je altijd eens kijken op www.dat.de en dan  Gebrauchtfahrzeugwerte de gegevens invoeren. Zijn Duitse handelaarsprijzen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor een richtprijs kan je altijd eens kijken op www.dat.de en dan  Gebrauchtfahrzeugwerte de gegevens invoeren. Zijn Duitse handelaarsprijzen.

 

 

Had dat op autoforum ook al eens gevonden, maar toch thx ;)

 

Leuke site.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Morgen gaan we kijken naar een 130i. Deze stond eerst niet op het lijstje. Voorlopig is de keuze nog altijd de S3, maar hij begint meer te neigen naar de 130i nadat ik er wat info over heb opgezocht.

 

2dehands vind je zo ook goedkoper, met meer opties, en minder km's.

 

 

 

Wat denken jullie, S3 of 130i?

 


Denk dat ik het antwoord al wel een beetje ken :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn er die zweren bij FWD, anderen dan weer bij AWD en nog anderen bij RWD. Ik vind een achterwiel aangedreven wagen nog altijd het leukst rijden maar dit neemt niet weg dat ik de 1-reeks geen mooie wagen vind, met de juiste velgen kan je hem er wel leuk laten uitzien maar het is geen natuurlijke schoonheid. Maar ik zou toch de 130i nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid