Ga naar inhoud

Porsche 997 GTS of Porsche 991 Carrera 3.4


BMWMB

Aanbevolen berichten

Wat zouden jullie kiezen?

 

Een jonge tweedehands 997 GTS PDK met minder dan 10k km op de teller voor 90k euro.

 

porsche-911-carrera-gts-997-coupe-3.jpg

 

of

 

een nieuwe 991 Carrera 3.4 PDK voor 120k euro.

 

Porsche-Porsche-991-Carrera-S_51074.JPG
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb met beide gereden, en vond de GTS veel puurder rijden dan de 991 die een stuk comfortabeler is geworden. 

De 991 daarentegen is knapper en nieuwer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

GTS 

 

Enkel vind ik die OEM velgen zo lelijk. Ik ben meestal een voorstander om zoveel mogelijk OEM te houden maar deze vind ik echt niks. Ze komen nl. niet OEM over, iets te johnny. Past niet goed met die voorkant. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou in de plaats komen van de 135i.

 

Voordeel van de GTS is idd de lagere aankoopprijs. Nadelen zijn een hogere BIV (€ 3.558) en een hogere VAA (€18.120)

Nadeel van de 991 is de hogere aankoopprijs. Voordelen zijn een lagere BIV (€ 1.143) en een lagere VAA (€15.425)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou in de plaats komen van de 135i.

 

Voordeel van de GTS is idd de lagere aankoopprijs. Nadelen zijn een hogere BIV (€ 3.558) en een hogere VAA (€18.120)

Nadeel van de 991 is de hogere aankoopprijs. Voordelen zijn een lagere BIV (€ 1.143) en een lagere VAA (€15.425)

Hoelang heb je de 135i ondertussen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meerwaarde de 991, door de crisis denk ik dat er minder 991 zullen verkocht worden of 997 modellen. Waardoor bij verkoop je minder zal verliezen. Je ziet ook al zoveel 997 modellen te koop staan die nu voor een prikje weggaan. 991 model is er sinds de VAA regeling waardoor er volgens mij minder verkoop is. Geraak nu je 997 maar eens kwijt :s wat zal dat zijn binnen 5 jaar? Denk dat de 991 hier de beste keuze is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoelang heb je de 135i ondertussen?

 

Van april dit jaar. Heeft ondertussen 11k km op de teller.

 

Ik zou enkel een GTS willen als er ook een aerokit op zit  :oops:

 

074201_2011_Porsche_911.jpg?640x400

 

Ik zie 'm liever zonder dat spoilerpakket.

 

Meerwaarde de 991, door de crisis denk ik dat er minder 991 zullen verkocht worden of 997 modellen. Waardoor bij verkoop je minder zal verliezen. Je ziet ook al zoveel 991 modellen te koop staan die nu voor een prikje weggaan. 991 model is er sinds de VAA regeling waardoor er volgens mij minder verkoop is. Geraak nu je 997 maar eens kwijt :s wat zal dat zijn binnen 5 jaar? Denk dat de 991 hier de beste keuze is.

 

Je kan gelijk hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meerwaarde de 991, door de crisis denk ik dat er minder 991 zullen verkocht worden of 997 modellen. Waardoor bij verkoop je minder zal verliezen. Je ziet ook al zoveel 991 modellen te koop staan die nu voor een prikje weggaan. 991 model is er sinds de VAA regeling waardoor er volgens mij minder verkoop is. Geraak nu je 997 maar eens kwijt :s wat zal dat zijn binnen 5 jaar? Denk dat de 991 hier de beste keuze is.

Ik begrijp niet wat je wil zeggen?

On topic: gezien ik vermoed dat je eerder een chauffeur bent die op comfort gesteld is zou ik je de 991 aanraden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meerwaarde de 991, door de crisis denk ik dat er minder 991 zullen verkocht worden of 997 modellen. Waardoor bij verkoop je minder zal verliezen. Je ziet ook al zoveel 991 modellen te koop staan die nu voor een prikje weggaan. 991 model is er sinds de VAA regeling waardoor er volgens mij minder verkoop is. Geraak nu je 997 maar eens kwijt :s wat zal dat zijn binnen 5 jaar? Denk dat de 991 hier de beste keuze is.

 

Je spreekt jezelf tegen.

Eerst zeg je dat de 991 interessanter zal zijn in herverkoop wegens minder van verkocht dan de 997 (door de crisis), om dat aan te halen dat er NU al 991 aan "dumpingprijzen" te vinden zijn in okkazie. Dat gaat de restwaarde niet helpen tenzij 90% perte totale wordt gereden. :)

Vergeet ook niet dat het 991 platform ongeveer 10 jaar zal meegaan, als we even vergelijken met hoe lang men 997's heeft gebouwd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

not-sure-if-serious-or-just-bad-at-sarca

 

In elk geval, ik vind 't afgrijselijk met zo'n Aerokit. OT een 997 GTS boven een 991.

 

Dan vind je een GT3 ook afgrijselijk?

 

Het enige wat mij op die foto niet aanstaat is die meegespoten splitter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een alternatief qua velg zou een OZ Ultraleggera kunnen zijn.

 

http://www.sport-wheels.de/tuning-galerie/8033_porsche-997-gts-19-zoll-oz-ultraleggera-zentralverschluss.html

 

porsche_997_gts_ultraleggera_ct_2_131703

 

Deze zijn in verschillende kleuren te verkrijgen. Zo kan je een grijze velg onder een zwarte GTS leggen. 

 

EBAY-ultraleggera-all.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

In elk geval, ik vind 't afgrijselijk met zo'n Aerokit. OT een 997 GTS boven een 991.

Dan vind je een GT3 ook afgrijselijk?

Het enige wat mij op die foto niet aanstaat is die meegespoten splitter.

Een Mk2 GT3 heeft bij mijn weten geen Mk1 achterspoiler en moet het niet zonder noemenswaardige splitter stellen. Rijhoogte en spoor kloppen ook niet icm. dat spoilerpakket, ik vind het er echt gebricoleerd uitzien.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Langs de ander kant heeft de 991 epas, dat zou mij doen twijfelen. Heb er nog niet mee gereden, maar het is wel een opmerking van veel reviewers en stuurgevoel is toch best belangrijk imo, in om het even welke auto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid