William Blake 2.668 Geplaatst: 17 december 2012 Delen Geplaatst: 17 december 2012 991. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jerain 2.474 Geplaatst: 17 december 2012 Delen Geplaatst: 17 december 2012 Voor dat budget een 997 GT3 mk2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BWS 2.844 Geplaatst: 17 december 2012 Delen Geplaatst: 17 december 2012 30k meer voor een 'gewone' 991? Dan toch liever een GTS. Wel jammer dat het merendeel van de klanten die centerlock-velgen genomen heeft...Ben trouwens niet akkoord met Maverick, een 'standaard' 991 gaat veel meer waarde verliezen dat de GTS. Ik weet ook wel dat de GTS 'maar' een optiepakket is, maar alleen al omwille van de WLS zal die (relatief gezien) gegeerd blijven. De 997 is inderdaad 'te veel' geproduceerd om even mythisch te worden als de 993, maar in mindere mate kan je het toch vergelijken met een 993 Carrera X51(laatste luchtgekoelde,...) vs. een 996 Carrera 3.4 (waterkoeling, moderne snufjes etc.). De beste Carrera van de 'oudere' (geen Elektronische besturing, volgens sommigen laatste echte heckmotor,...)wagen tov de basis-versie van de 'revolutionaire'(EPS, eerder een middenmotor-karakter,...) wagen. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Speedhunter 4.211 Geplaatst: 17 december 2012 Delen Geplaatst: 17 december 2012 Ik zou voor de GTS gaan. Is toch wat specialer dan een 991. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jeroen_M5 1.337 Geplaatst: 17 december 2012 Delen Geplaatst: 17 december 2012 991 omwille van looks, nieuwer, en minder te betalen aan de staat Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
flupke73 9.375 Geplaatst: 17 december 2012 Delen Geplaatst: 17 december 2012 in theorie zou'k hier zetten 991 jaarlijkse rijtaks zal ook op "uitstoot" komen dus financieel plaatje gaat op termijn doorwegen "pro991" Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
fiddy 782 Geplaatst: 17 december 2012 Delen Geplaatst: 17 december 2012 Meerwaarde de 991, door de crisis denk ik dat er minder 991 zullen verkocht worden of 997 modellen. Ik snap die zin eigenlijk langs geen kanten 991 is 10 keer de auto die een 997 was. Goed gek als je hiertussen twijfelt. en ik betwijfel of ik blij ben dat te horen GT3 4.0 blijft de ultieme 911, ik vind het jammer dat die in de schaduw zou staan van 'zomaar' een 991. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
toere 14.591 Geplaatst: 17 december 2012 Delen Geplaatst: 17 december 2012 Prijsverschil van 30 k tussen de GTS en de nieuwe 991 is toch ook al serieus de moeite hoor ... blijkbaar vergeten velen dit hier Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Matteus 510 Geplaatst: 17 december 2012 Delen Geplaatst: 17 december 2012 GT3 4.0 blijft de ultieme 911, ik vind het jammer dat die in de schaduw zou staan van 'zomaar' een 991. Jah doi, je neemt er nu wel niet 'zomaar' een 997 uit natuurlijk. GT3, GT3 RS, GT3 RS 4.0, GT2 RS, zelfs Turbo (S), daar zijn uiteraard geen huidige 991-rivalen voor. Maar een GTS vind ik niet speciaal genoeg. Snap ook niet wat de meesten zo 'ongelooflijk fantastisch' vinden aan die kist. Dat rijdt niet geweldig verschillend dan een 4S PDK hoor. Nee echt, zelfs de basisversie 991 is véél meer auto dan die GTS. Alleen al het geweldige 'compromis', of laten we zeggen multifunctionaliteit tussen comfort en sportiviteit, maar ook gewoon de stabiliteit, motorsound, PDK-werking, etc. ALLES is imo beter aan die auto, op één ding na. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Matteus 510 Geplaatst: 17 december 2012 Delen Geplaatst: 17 december 2012 Prijsverschil van 30 k tussen de GTS en de nieuwe 991 is toch ook al serieus de moeite hoor ... blijkbaar vergeten velen dit hier 90k uitgeven aan een GTS vind ik ook 'belachelijk'. Neem dan een Turbo of een GT3. Dan heb je tenminste nog wat sensatie voor je geld. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jerain 2.474 Geplaatst: 17 december 2012 Delen Geplaatst: 17 december 2012 Stuurgevoel? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Matteus 510 Geplaatst: 17 december 2012 Delen Geplaatst: 17 december 2012 Stuurgevoel? Welja die elektrische bekrachtiging hé. Heel leuk bij het parkeren enzo, maar het bederft toch een beetje het gevoel en feedback tijdens het rijden. Imo een zinloze uitstootbesparingsmaatregel. Brengt teveel nadeel met zich mee. En neem een auto met pdcc en dan zit je evengoed terug met een pomp. Veel beter hadden ze imo een systeem ontwikkeld waarbij een elektrisch aangedreven servopomp in of op het stuurhuis gemonteerd zit, waardoor je dus wél met hydrauliek je stuur bekrachtigd, maar je geen onnodig brandstofverbruik genereert. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
toere 14.591 Geplaatst: 17 december 2012 Delen Geplaatst: 17 december 2012 90k uitgeven aan een GTS vind ik ook 'belachelijk'. Neem dan een Turbo of een GT3. Dan heb je tenminste nog wat sensatie voor je geld. Zelf zou ik ook nooit geen 90k uit geven aan een GTS hoor ( of andere Porsche ) Budget van 60-70k voor een Porsche is al meer dan genoeg voor mij en dan vind ik wel mijn gedacht ( maar nu nog niet) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jerain 2.474 Geplaatst: 17 december 2012 Delen Geplaatst: 17 december 2012 Hmm interessant. Nog niet mee gereden maar in elke test is dat precies het eerste waar ze het (negatief) over hebben... Kan het mij wel inbeelden denk ik. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Matteus 510 Geplaatst: 17 december 2012 Delen Geplaatst: 17 december 2012 Hmm interessant. Nog niet mee gereden maar in elke test is dat precies het eerste waar ze het (negatief) over hebben... Kan het mij wel inbeelden denk ik. Tgoh ja, uiteindelijk is dat ook allemaal relatief hé. Het is niet dat dat de rij-ervaring plots compleet verpest bij zo'n kar. En wie dat wel beweert is een idioot. Die auto's sturen waanzinnig goed. En dat is ook een kwestie van gewenning natuurlijk. Bij een overstap tussen de twee modellen ga je dat misschien opmerken, maar die oude stuurinrichting ga je na verloop van tijd niet missen hoor. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jerain 2.474 Geplaatst: 17 december 2012 Delen Geplaatst: 17 december 2012 Voelt dat niet té zacht, steriel aan? Geen trillingen of kleine bewegingen door oneffen wegdek etc? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 9.709 Geplaatst: 17 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 17 december 2012 Zelf zou ik ook nooit geen 90k uit geven aan een GTS hoor ( of andere Porsche ) Budget van 60-70k voor een Porsche is al meer dan genoeg voor mij en dan vind ik wel mijn gedacht ( maar nu nog niet) Als ik privé een Porsche koop, dan is dat budget ook voor mij realistisch. Voor 60-70k euro koop je al een zeer dikke Porsche 911. Je kan dan zelfs nog kiezen uit de verschillende generaties, zoals bijv. een oldtimer, een 964RS, een 993 4S of turbo(S), een 996 GT3 of turbo(S), een 997 MK1 GT3 of turbo, een 'gewone' 997 MK2... Meer dan keuze genoeg dus. Met de juiste keuze is de restwaarde zelfs gegarandeerd. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 9.709 Geplaatst: 17 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 17 december 2012 Ik vind dat t totáál niet stoort. Tenzij je misschien de auto gebruikt om permanent als een idioot te rijden ... Kan mij volledig vinden in wat matteus zegt. Ik heb ondertussen al een paar keer met de 991 mogen rijden, en mij is aan die besturing niks opgevallen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Niko80 5.712 Geplaatst: 17 december 2012 Delen Geplaatst: 17 december 2012 Doe voor mij maar de GTS , met die 30k die je uit spaart kun je al wat benzine tanken Idd een goed idee . Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.977 Geplaatst: 17 december 2012 Delen Geplaatst: 17 december 2012 Ik heb ondertussen al een paar keer met de 991 mogen rijden, en mij is aan die besturing niks opgevallen. Hoeveel % van de rijdende bevolking weet wat feedback krijgen via het stuur is? Ik gok dat 90% van de 911 kopers daar niks van gaat merken. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Alexx 3.261 Geplaatst: 17 december 2012 Delen Geplaatst: 17 december 2012 Hoeveel % van de rijdende bevolking weet wat feedback krijgen via het stuur is? Ik gok dat 90% van de 911 kopers daar niks van gaat merken.Triestig Voorwat koop je anders een 911? Ik snap dat echt niet. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Martini Racing 2.537 Geplaatst: 17 december 2012 Delen Geplaatst: 17 december 2012 Het golfje voor rijke mensen.(no disrespect naar de topicopener) 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
TomT 2.050 Geplaatst: 17 december 2012 Delen Geplaatst: 17 december 2012 Triestig Voorwat koop je anders een 911? Ik snap dat echt niet. Voor veel mensen is rijplezier iets anders dan op de limiet door de bocht gaan en een heel verhaal door het stuur voelen hé. Heel veel mensen die ook autoliefhebber zijn rijden gewoon graag sportief maar zullen het verschil niet voelen tussen de ene stuurbekrachtiging en de andere. En dat staat dan nog volledig los van 'een porsche kopen om toch maar met een porsche te rijden'. Imo hé! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lefty 18.514 Geplaatst: 17 december 2012 Delen Geplaatst: 17 december 2012 Prijsverschil van 30 k tussen de GTS en de nieuwe 991 is toch ook al serieus de moeite hoor ... blijkbaar vergeten velen dit hier Wat is 30K als je bereid bent een 5 maand oude 135i te gaan verkopen in de huidige automarkt? Om nog maar te zwijgen over de reeds voldane BIV/VB/VAA etc. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
toere 14.591 Geplaatst: 17 december 2012 Delen Geplaatst: 17 december 2012 Wat is 30K als je bereid bent een 5 maand oude 135i te gaan verkopen in de huidige automarkt? Om nog maar te zwijgen over de reeds voldane BIV/VB/VAA etc. Ook wel waar ... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.