Ga naar inhoud

Porsche 997 GTS of Porsche 991 Carrera 3.4


BMWMB

Aanbevolen berichten

30k meer voor een 'gewone' 991? Dan toch liever een GTS. 
Wel jammer dat het merendeel van de klanten die centerlock-velgen genomen heeft...
Ben trouwens niet akkoord met Maverick, een 'standaard' 991 gaat veel meer waarde verliezen dat de GTS. Ik weet ook wel dat de GTS 'maar' een optiepakket is, maar alleen al omwille van de WLS zal die (relatief gezien) gegeerd blijven. De 997 is inderdaad 'te veel' geproduceerd om even mythisch te worden als de 993, maar in mindere mate kan je het toch vergelijken met een 993 Carrera X51(laatste luchtgekoelde,...) vs. een 996 Carrera 3.4 (waterkoeling, moderne snufjes etc.). De beste Carrera van de 'oudere' (geen Elektronische besturing, volgens sommigen laatste echte heckmotor,...)wagen tov de basis-versie van de 'revolutionaire'(EPS, eerder een middenmotor-karakter,...) wagen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Meerwaarde de 991, door de crisis denk ik dat er minder 991 zullen verkocht worden of 997 modellen.

Ik snap die zin eigenlijk langs geen kanten :huh:

 

991 is 10 keer de auto die een 997 was. 

 

Goed gek als je hiertussen twijfelt.  

en ik betwijfel of ik blij ben dat te horen :(

 

GT3 4.0 blijft de ultieme 911, ik vind het jammer dat die in de schaduw zou staan van 'zomaar' een 991.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

GT3 4.0 blijft de ultieme 911, ik vind het jammer dat die in de schaduw zou staan van 'zomaar' een 991.

 

 

Jah doi, je neemt er nu wel niet 'zomaar' een 997 uit natuurlijk. :lol:

 

GT3, GT3 RS, GT3 RS 4.0, GT2 RS, zelfs Turbo (S), daar zijn uiteraard geen huidige 991-rivalen voor.   

 

Maar een GTS vind ik niet speciaal genoeg.  Snap ook niet wat de meesten zo 'ongelooflijk fantastisch' vinden aan die kist.  Dat rijdt niet geweldig verschillend dan een 4S PDK hoor.

 

Nee echt, zelfs de basisversie 991 is véél meer auto dan die GTS.  Alleen al het geweldige 'compromis', of laten we zeggen multifunctionaliteit tussen comfort en sportiviteit, maar ook gewoon de stabiliteit, motorsound, PDK-werking, etc.   ALLES is imo beter aan die auto, op één ding na.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prijsverschil van 30 k tussen de GTS en de nieuwe 991 is toch ook al serieus de moeite  hoor ...

blijkbaar vergeten velen dit hier  :unsure:

 

 

90k uitgeven aan een GTS vind ik ook 'belachelijk'.

 

Neem dan een Turbo of een GT3.  Dan heb je tenminste nog wat sensatie voor je geld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stuurgevoel?

 

 

Welja die elektrische bekrachtiging hé.  Heel leuk bij het parkeren enzo, maar het bederft toch een beetje het gevoel en feedback tijdens het rijden. 

 

Imo een zinloze uitstootbesparingsmaatregel.  Brengt teveel nadeel met zich mee.  En neem een auto met pdcc en dan zit je evengoed terug met een pomp.

 

Veel beter hadden ze imo een systeem ontwikkeld waarbij een elektrisch aangedreven servopomp in of op het stuurhuis gemonteerd zit, waardoor je dus wél met hydrauliek je stuur bekrachtigd, maar je geen onnodig brandstofverbruik genereert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

90k uitgeven aan een GTS vind ik ook 'belachelijk'.

 

Neem dan een Turbo of een GT3.  Dan heb je tenminste nog wat sensatie voor je geld.

Zelf zou ik ook nooit geen 90k uit geven aan een GTS hoor ( of andere Porsche )

 

Budget van 60-70k voor een Porsche is al meer dan genoeg voor mij en dan vind ik wel mijn gedacht  ;) ( maar nu nog niet) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm interessant. Nog niet mee gereden maar in elke test is dat precies het eerste waar ze het (negatief) over hebben... Kan het mij wel inbeelden denk ik.

 

 

Tgoh ja, uiteindelijk is dat ook allemaal relatief hé.  Het is niet dat dat de rij-ervaring plots compleet verpest bij zo'n kar.  En wie dat wel beweert is een idioot.  Die auto's sturen waanzinnig goed.

En dat is ook een kwestie van gewenning natuurlijk.  Bij een overstap tussen de twee modellen ga je dat misschien opmerken, maar die oude stuurinrichting ga je na verloop van tijd niet missen hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf zou ik ook nooit geen 90k uit geven aan een GTS hoor ( of andere Porsche )

 

Budget van 60-70k voor een Porsche is al meer dan genoeg voor mij en dan vind ik wel mijn gedacht  ;) ( maar nu nog niet) 

 

Als ik privé een Porsche koop, dan is dat budget ook voor mij realistisch. Voor 60-70k euro koop je al een zeer dikke Porsche 911. Je kan dan zelfs nog kiezen uit de verschillende generaties, zoals bijv. een oldtimer, een 964RS, een 993 4S of turbo(S), een 996 GT3 of turbo(S), een 997 MK1 GT3 of turbo, een 'gewone' 997 MK2... Meer dan keuze genoeg dus. Met de juiste keuze is de restwaarde zelfs gegarandeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind dat t totáál niet stoort. Tenzij je misschien de auto gebruikt om permanent als een idioot te rijden ... Kan mij volledig vinden in wat matteus zegt.

Ik heb ondertussen al een paar keer met de 991 mogen rijden, en mij is aan die besturing niks opgevallen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ondertussen al een paar keer met de 991 mogen rijden, en mij is aan die besturing niks opgevallen. 

 

Hoeveel % van de rijdende bevolking weet wat feedback krijgen via het stuur is? Ik gok dat 90% van de 911 kopers daar niks van gaat merken.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoeveel % van de rijdende bevolking weet wat feedback krijgen via het stuur is? Ik gok dat 90% van de 911 kopers daar niks van gaat merken.

Triestig :(

Voorwat koop je anders een 911? Ik snap dat echt niet. :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Triestig :(

Voorwat koop je anders een 911? Ik snap dat echt niet. :(

Voor veel mensen is rijplezier iets anders dan op de limiet door de bocht gaan en een heel verhaal door het stuur voelen hé. Heel veel mensen die ook autoliefhebber zijn rijden gewoon graag sportief maar zullen het verschil niet voelen tussen de ene stuurbekrachtiging en de andere. ;) En dat staat dan nog volledig los van 'een porsche kopen om toch maar met een porsche te rijden'.

 

Imo hé!

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Prijsverschil van 30 k tussen de GTS en de nieuwe 991 is toch ook al serieus de moeite  hoor ...

blijkbaar vergeten velen dit hier  :unsure:

 

 

Wat is 30K als je bereid bent een 5 maand oude 135i te gaan verkopen in de huidige automarkt? Om nog maar te zwijgen over de reeds voldane BIV/VB/VAA etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is 30K als je bereid bent een 5 maand oude 135i te gaan verkopen in de huidige automarkt? Om nog maar te zwijgen over de reeds voldane BIV/VB/VAA etc.

Ook wel waar ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid