Ga naar inhoud

Porsche 997 GTS of Porsche 991 Carrera 3.4


BMWMB

Aanbevolen berichten

Triestig :(

Voorwat koop je anders een 911? Ik snap dat echt niet. :(

Veel mensen kopen het voor de status, of omdat ze het een mooie auto vinden, of omdat 'm zo legendarisch is, voor de exclusiviteit. De meeste Porsche-rijders zullen nooit met hun auto op circuit komen. Op de openbare weg zal je het verschil in feedback tussen een 997 en 991 slechts zelden kunnen voelen imo.

Ik vond de besturing van de 991 perfect. Misschien als ik een 997 en 991 vlak na mekaar had kunnen sturen dat ik wel het verschil had gevoeld. Sowieso vind ik een 997 aan het stuur 'puurder' aanvoelen, enkel al qua sfeer. Ik weet niet hoe ik het moet verwoorden. Zo'n 991 heeft een zoveel 'groter' dashboard, waarbij het bovendeel zoveel langer is in afstand tov de voorruit. Bij de 997 is dat gewoon veel korter. het dashboard van de 997 komt veel meer in de buurt van de oudere Porsches, terwijl de 991 zoveel anders is, zoveel meer Panamera. Toen ik in Rosmalen met beide wagens heb gereden, vond ik de 997 veel kleiner aanvoelen, en hierdoor precies beter handelbaar.

De 997 is meer Spartaans, terwijl de 991 chiquer is qua interieur/dashboard.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is 30K als je bereid bent een 5 maand oude 135i te gaan verkopen in de huidige automarkt? Om nog maar te zwijgen over de reeds voldane BIV/VB/VAA etc.

Dat is idd waarheid. Als ik teveel ga verliezen op de 135i, dan zal de aankoop van zo'n 911 nog uitgesteld worden. Ik geef er niet om mij in m'n vinger te snijden, maar hij moet er wel nog blijven aanhangen. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

2222

Als een mens daar gelukkig mee is....

Tuurlijk, ik beweer ook niet het tegendeel he.

En uiteraard, rijplezier bestaat niet uit enkel maar hard gaan, maar toch.. Een Porsche komt zo goed tot zijn recht op circuit. Maar idd, niet iedereen heeft die behoefte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind dat je niet naar de prijs moet zien. Kijk liever naar wat je wil, anders moet je binnen 5 maand weer een fiks waardeverlies slikken.

Dat is waar. Ik heb 4 jaar met plezier met onze M3 gereden, en heb 'm met pijn in het hart verkocht. Mijn vrouw heeft er zelfs nog meer spijt van. Het was toen een impulsieve beslissing met de komst van de nieuwe maatregelen van VAA. De leasing was bijna afgelopen en ik heb toen een mooie overnameprijs gekregen. Ik was bang dat ik anders nooit meer van die M3 zou verlost geraken, temeer de BIV zou stijgen naar 10k euro. Wie wil dat nog betalen??? Onze M3 staat ondertussen al een jaar te koop, maar zonder resultaat. De vraagprijs is al minder dat wat wij ervoor gekregen hebben.

De 135i was op dat moment het enige waardige alternatief binnen BMW dat een stuk goedkoper zou zijn. De VAA is minder dan de helft en de BIV was een redelijke €1.060,-. De wagen is zuiniger, kost minder aan tax en verzekering, en met het gratis meegeleverde onderhoudscontract was het een uitsparing. Tov het houden van de M3 hebben we zeker wat uitgespaard. Had die VAA regel er niet gekomen, dan had ik nog een jaar met de M3 blijven rijden en had ik dan een 991 gekocht. Ik had beter een 118d gekocht, maar dat zijn vijgen na pasen.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je spreekt jezelf tegen.

Eerst zeg je dat de 991 interessanter zal zijn in herverkoop wegens minder van verkocht dan de 997 (door de crisis), om dat aan te halen dat er NU al 997 aan "dumpingprijzen" te vinden zijn in okkazie. Dat gaat de restwaarde niet helpen tenzij 90% perte totale wordt gereden. :)

Vergeet ook niet dat het 991 platform ongeveer 10 jaar zal meegaan, als we even vergelijken met hoe lang men 997's heeft gebouwd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap die zin eigenlijk langs geen kanten :huh:

 

Meerwaarde de 991, door de crisis denk ik dat er minder 991 zullen verkocht worden of dat er 997 modellen verkocht zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap die zin eigenlijk langs geen kanten :huh:

Meerwaarde de 991, door de crisis denk ik dat er minder 991 zullen verkocht worden of dat er 997 modellen verkocht zijn.

Ah ja, da's duidelijker! :lolz:

'Of' moet al 'dan' zijn. En dan kan ik nog niet helemaal volgen. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meerwaarde de 991, door de crisis denk ik dat er minder 991 zullen verkocht worden of dat er 997 modellen verkocht zijn.

you have been drinking.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Meerwaarde de 991, door de crisis denk ik dat er minder 991 zullen verkocht worden of dat er 997 modellen verkocht zijn.

GTS =|= standaard Carrera ;)

En zelfs aspect "crisis" is zwaar nattevingerwerk. Als mensen pakweg zware prijsstijgingen verwachten als gevolg van de gigantische geldcreatie die we momenteel zien dan kan dit er zelfs voor zorgen dat men "vlug nog een droomwagen koopt nu het nog kan", om maar iets te zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah ja, da's duidelijker! :lolz: 'Of' moet al 'dan' zijn. En dan kan ik nog niet helemaal volgen. :D

 

 

you have been drinking.

We kunnen niet allemaal perfect zijn ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

991...

 

Anders kan je hier na een jaar een topic openen of je de 997 GTS gaat vervangen door een gewone 991 of een 991 GTS of zoiets...

Na een paar maanden bedoel je zeker ? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

991...

 

Anders kan je hier na een jaar een topic openen of je de 997 GTS gaat vervangen door een gewone 991 of een 991 GTS of zoiets...

Het is deze 997 GTS die me werd aangeboden. http://www.porscheservicecentrumlimburg.nl/porsche-approved-occasions/aanbod-occasions/porsche-911/details-4280984.html. Ik vind 'm bloedmooi.

 

Ik vind het een zeer knap machien dat nog niet iets meer sportieve sensatie gaat brengen dan de nieuwe 991 die een pak meer GT is geworden. Met zo'n GTS op de oprit zou ik zelfs de R26.R durven wegdoen en dan met deze een paar keren per jaar een trackday gaan doen.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je niet beter een gewone carrera kopen? Kost veel minder en zal toch ongeveer zo leuk zijn? Zo een gts is toch maar een veredeld optiepakket, tis niet dat het verschil zo groot is als met een turbo of gt3. Mij zou het niet zoveel uitmaken of ik met een gts reed of een pre fl 3.6. Bovendien zit ge dan nog wat binnen uw oorspronkelijke budget, toch ook leuk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sowieso wil ik een MK2 met PDK. Wat ik ook wil zijn sportzetels elektrisch met geheygen, sportchrono, sportuitlaat, sperdifferentieel (zodat ik nog eens kan gaan driften in Zolder), Bose,... Ook moet de wagen komen van een officiële Porsche-verdeler komen. De goedkoopste 'gewone' carrera kost dan ook snel 70k euro.

Bij deze GTS krijg ik ook terug 2 jaar garantie bovenop de gewone garantie, dat wil dus zeggen tot augustus 2015.

Link naar reactie
Delen op andere sites

991 geld aan een 997 uitgeven, ga je misschien spijt van krijgen.

Misschien wel. Ik heb wel nog geen 991 tweedehands naar mijn goesting gevonden voor 90k euro. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid