Ga naar inhoud

Porsche 997 GTS of Porsche 991 Carrera 3.4


BMWMB

Aanbevolen berichten

Ja, de wagen is mij aangeboden voor 75k euro ex BTW. Ook hebben ze een redelijk aanvaardbare overnameprijs voor mijn 1 voorgesteld. De verkoper meldde mij ook dat ze steeds bereid zijn deze GTS over te nemen aan een correcte prijs. Deze wagen is van een notaris geweest die hiervoor een 997 MK1 heeft gehad. Hiermee heeft 'm een ongeval gehad in de zomer van 2011 waarna 'm een 991 heeft besteld. Omdat deze 991 pas maanden later geleverd kon worden heeft hij deze GTS gekocht die destijds nieuw in de showroom stond. Na 8000km was zijn 991 geleverd en hebben ze deze GTS overgenomen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, de wagen is mij aangeboden voor 75k euro ex BTW. Ook hebben ze een redelijk aanvaardbare overnameprijs voor mijn 1 voorgesteld. De verkoper meldde mij ook dat ze steeds bereid zijn deze GTS over te nemen aan een correcte prijs. Deze wagen is van een notaris geweest die hiervoor een 997 MK1 heeft gehad. Hiermee heeft 'm een ongeval gehad in de zomer van 2011 waarna 'm een 991 heeft besteld. Omdat deze 991 pas maanden later geleverd kon worden heeft hij deze GTS gekocht die destijds nieuw in de showroom stond. Na 8000km was zijn 991 geleverd en hebben ze deze GTS overgenomen. 

 

 

Jij had vroeger ongetwijfeld steevast 10/10 bij het lesonderdeel "opstellen schrijven".

Je mag komma's gebruiken hé, da's nog nét niet verboden in het kutland genaamd België.

 

Tot zover mijn nachtelijk intermezzo!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij deze GTS krijg ik ook terug 2 jaar garantie bovenop de gewone garantie, dat wil dus zeggen tot augustus 2014.

 

Proficiat met de aankoop, maar waarom een topic openen als je al in Augustus de GTS gekocht hebt ?

 

 

 

 

 

 

:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sowieso wil ik een MK2 met PDK. Wat ik ook wil zijn sportzetels elektrisch met geheygen, sportchrono, sportuitlaat, sperdifferentieel (zodat ik nog eens kan gaan driften in Zolder), Bose,... Ook moet de wagen komen van een officiële Porsche-verdeler komen. De goedkoopste 'gewone' carrera kost dan ook snel 70k euro.

Bij deze GTS krijg ik ook terug 2 jaar garantie bovenop de gewone garantie, dat wil dus zeggen tot augustus 2014.

 

 

Denk jij dat er met een 911 zonder sper niet te driften valt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij had vroeger ongetwijfeld steevast 10/10 bij het lesonderdeel "opstellen schrijven".

Je mag komma's gebruiken hé, da's nog nét niet verboden in het kutland genaamd België.

 

Tot zover mijn nachtelijk intermezzo!

 

Sorry hé. Ik zal er vanaf nu rekening mee houden.  ;)

 

Proficiat met de aankoop, maar waarom een topic openen als je al in Augustus de GTS gekocht hebt ?

 

 

 

 

 

 

:D

 

Ik heb me zelfs nog vergist. Het is tot augustus 2015.  ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah ja, da's duidelijker! :lolz: 'Of' moet al 'dan' zijn. En dan kan ik nog niet helemaal volgen. :D

ik had al een vermoeden dat die post in een andere taal geschreven was :D

 

nuja, 't is beter of ik hier wegblijf of limburger!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk jij dat er met een 911 zonder sper niet te driften valt?

Onze 135i heeft geen sper, en dat maakt het driften toch wel een stuk moeilijker. De 135i heeft ook nog eens het nadeel van een slechte gasrespons, iets waar de atmosferische Porsche geen last van zal hebben.

Onze M3 had wel een sper, en dat merk je enkel al in de veel betere tractie. Onze 135i heeft echt problemen om z'n vermogen op een natte ondergrond over te brengen, terwijl de M3 daar net zeer goed in was. Volgens mij komt dat door het sper. Of heb ik het mis?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind de 991 sowieso knapper, maar de 991 is een stuk minder puur en sportief dan de 997 GTS. De 997 GTS is een iets beschaafdere GT3 met achterbank. Het is de enige RWD 997 met brede heupen. Ook vind ik de sfeer in het interieur zoveel meer '911' dan wat de 991 nu is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Telkens als ik begin te tellen wat zo'n auto gaat kosten, dan word ik misselijk van het VAA van zo'n wagen. Bij zo'n tweedehands GTS spreken we over 18k euro per jaar en bij een nieuwe 991 over 15k euro per jaar. Daarom denk ik er over om de 135i te verkopen op de zaak en zo'n Porsche privé aan te kopen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind de 991 sowieso knapper, maar de 991 is een stuk minder puur en sportief dan de 997 GTS. De 997 GTS is een iets beschaafdere GT3 met achterbank. Het is de enige RWD 997 met brede heupen. Ook vind ik de sfeer in het interieur zoveel meer '911' dan wat de 991 nu is.

Als ik deze tekst lees zou ik denken dat je toch een GTS liever wil ? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind de 991 sowieso knapper, maar de 991 is een stuk minder puur en sportief dan de 997 GTS. De 997 GTS is een iets beschaafdere GT3 met achterbank. Het is de enige RWD 997 met brede heupen. Ook vind ik de sfeer in het interieur zoveel meer '911' dan wat de 991 nu is.

Zoveel verschil in schoonheid tussen een 997 en 991 is er nu toch niet, het is al vaak het voorwerp van spot geweest dat alle 911'n er quasi hetzelfde uitzien. Ik heb nog nooit met een 991 gereden (Alexanderr is mijn neger niet meer) dus afgaand op jou oordeel dat een 991 minder puur is, zou ik mezelf ongetwijfeld een 997 GTS kopen. Geen enkele andere wagen staat zo bovendien zo goed met brede heupen.

Telkens als ik begin te tellen wat zo'n auto gaat kosten, dan word ik misselijk van het VAA van zo'n wagen. Bij zo'n tweedehands GTS spreken we over 18k euro per jaar en bij een nieuwe 991 over 15k euro per jaar. Daarom denk ik er over om de 135i te verkopen op de zaak en zo'n Porsche privé aan te kopen. 

hoe je het draait of keert zo'n wagen bezitten kost ook een pak geld en uiteraard zoekt iedereen met wat gezond verstand fiscale optimalisatie maar het is kiezen tussen de pest of de cholera. Maar om het op zijn Westvlaams te zeggen: "goa je doadeure E stuute minder moet'n eetn?"
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is een goede vraag.

 

Dit zijn de tastbare gegevens. Verbruik schat ik in dat ca hetzelfde zal zijn. 

 

997 GTS:

VAA de komende 3 jaar 18k + 16,85k + 15,7k = € 50.550,-

BIV € 3.558,-

Tax: € 4.969,-

 

 

991 3.4:

VAA de komende 3 jaar 15k + 14,1k + 13,2k = € 42.330,-

BIV € 1.143,-

Tax: € 3.595,-

 

Wat minder tastbaar is, maar eerder een gok, dat is de restwaarde na 3 jaar.

 

Als ik zie dat een goed uitgerustte 997 van 4 jaar oud vandaag ca. 60k euro kost, dan zou dus de GTS € 30.000,- in waarde dalen

Als ik zie dat een gewone 991 vandaag al vlot 20k euro onder de nieuwprijs kost, dan verwacht ik dat deze waarde eerder richting 75k zal gaan, wat een waardeverlies betekent van €45.000,-

 

Als je deze wagens op de vennootschap koopt, dan hebben ze na 3 jaar beiden ongeveer hetzelfde gekost.

Koop je ze privé, dan zal de GTS 38.5k kosten en de 991 50k. Het verschil in prijs wordt dus bepaald door de restwaarde.

Beter is het dus om een GTS te zoeken die 10k minder duur is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid