Lotuzzz 17.063 Geplaatst: 14 mei 2024 Geplaatst: 14 mei 2024 4 uren geleden, Tommie zei: Is wel 20cm langer dan een F60 Countryman, stuk groter hoor. Verder kan ik je vinden in het rotte audiosysteem en het koppelstuur. Ook wat underwhelmed van de iX1 van m'n schoonzus. Doet zo speelgoed aan allemaal. Quote
josenjef 436 Geplaatst: 15 mei 2024 Geplaatst: 15 mei 2024 12 uren geleden, ir_fuel zei: Zaten wel goeie dingen in dat concept. O.a. het extreem lage gewicht van dat voertuig. Ik heb daar een paar maand mee gereden als aanloopwagen en buiten die kerkbank vond ik dat eigenlijk wel een goed concept. Uiteraard binnen zijn categorie en niet in vergelijking met iets van een paar klasses hoger Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 15 mei 2024 Geplaatst: 15 mei 2024 1 hour ago, josenjef said: Ik heb daar een paar maand mee gereden als aanloopwagen en buiten die kerkbank vond ik dat eigenlijk wel een goed concept. Uiteraard binnen zijn categorie en niet in vergelijking met iets van een paar klasses hoger Je moet idd ook kijken naar wat dat destijds nieuw kostte. Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 15 mei 2024 Geplaatst: 15 mei 2024 Idem hier, testrit met de kersverse X1, nadien met de 3. Ben naar mijn baas geweest en heb gezegd dat ik maar 1 echte auto gereden heb Voor de "kijk, ik heb een premium-suv" is zo een X1 een zeer goed concept. Die mensen malen toch niet om al de rest. En pas op, 't is een goeie auto. Ten opzichte van vele gelijkaardige modellen bij andere merken is dit zeker niet slecht. Maar wij zijn inderdaad rotverwend. En omdat het kan. (maar een Focus vind ik wel degelijk wél een goede auto, biedt toch wel heel wat voor een auto van die categorie ) Quote
gTa 28.025 Geplaatst: 15 mei 2024 Geplaatst: 15 mei 2024 Onafhankelijke testinstantie genaamd Bralo20 is toch ook altijd lovend over de ophanging van menig Ford. 1 2 Quote
ex-Mooseman 14.567 Geplaatst: 15 mei 2024 Geplaatst: 15 mei 2024 Mijn buurvrouw heeft sinds kort een mooi aangefrakte X1 (inclusief M-packske). Best mooie auto, maar qua zitten en rijden toch een schel minder dan mijn 3. Budgetgewijs ontlopen ze elkaar nochtans niet veel Quote
Super95 412 Geplaatst: 15 mei 2024 Geplaatst: 15 mei 2024 Ergens is het goed dat iedereen die het niet interesseert nu met een X1 rijdt. Het biedt ruimte om de 3 en 4 terug meer rijdersauto's te maken. Quote
Ugeken 11.750 Geplaatst: 15 mei 2024 Geplaatst: 15 mei 2024 Bepaalde zaken zijn in de 4 (identiek in de 3 vermoed ik) nu ook niet zó top vind ik. Voorbeeldje: het deksel van het middenvak.. dat voelt heel licht en plastiekerig aan. Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 15 mei 2024 Geplaatst: 15 mei 2024 23 minutes ago, Ugeken said: Bepaalde zaken zijn in de 4 (identiek in de 3 vermoed ik) nu ook niet zó top vind ik. Voorbeeldje: het deksel van het middenvak.. dat voelt heel licht en plastiekerig aan. Het grootste minpunt van die kar (en de 3) als daily is het compleet gebrek aan deftig opbergvak voor je zonnebril. Gelijk waar je dat ding wil leggen, het ligt te rammelen. Lijkt me nu toch iets dat echt bijna iedereen in de auto heeft liggen? Quote
ex-Mooseman 14.567 Geplaatst: 16 mei 2024 Geplaatst: 16 mei 2024 8 uren geleden, Ugeken zei: Bepaalde zaken zijn in de 4 (identiek in de 3 vermoed ik) nu ook niet zó top vind ik. Voorbeeldje: het deksel van het middenvak.. dat voelt heel licht en plastiekerig aan. Klopt, maar dat vak gebruik ik niet zo vaak. In tegenstelling tot dat van de Superb (daar was het 1) gigantisch groot, en 2) gekoeld) 8 uren geleden, ir_fuel zei: Het grootste minpunt van die kar (en de 3) als daily is het compleet gebrek aan deftig opbergvak voor je zonnebril. Gelijk waar je dat ding wil leggen, het ligt te rammelen. Lijkt me nu toch iets dat echt bijna iedereen in de auto heeft liggen? Ook juist. Die ligt nu in het vakje onder het klepje onderaan het dashboard (geen inductielader) Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 16 mei 2024 Geplaatst: 16 mei 2024 2 hours ago, ex-Mooseman said: Ook juist. Die ligt nu in het vakje onder het klepje onderaan het dashboard (geen inductielader) Dat ligt daar ook gewoon los te rammelen + als je de bekerhouders wil gebruiken en die klep open staat vliegt die alle kanten op als je een beetje gas geeft. Quote
-Fred- 824 Geplaatst: 16 mei 2024 Geplaatst: 16 mei 2024 Geen harde brillendozen meer gebruiken. Los daarvan, er rammelt altijd ergens wel iets aan mijn 3. Gelukkig heb ik HK en zet ik die dan gewoon iets harder. Quote
ex-Mooseman 14.567 Geplaatst: 27 september 2024 Geplaatst: 27 september 2024 De 3 was, ondanks zijn jeugdige leeftijd, al een beetje incontinent aan het worden: een miniem olielek aan de versnellingsbak. Mag niet, op zo'n jonge wagen. Dat vonden ze ook bij Dejonckheere, en er werd een garantiedossiertje geopend. Gisterenochtend mocht ik de auto binnen brengen, en er zou vervangend vervoer klaar staan. Er stond inderdaad een Mini Cooper van nog geen maand oud, en amper 1.300 km op de teller op me te wachten. We rijden thuis sinds geruime tijd met de grootvader van deze (een R56 Mini Cooper, met de 1.6-motor van PSA, yep, de oliedrinker). De nieuwe is een heel pak volwassener geworden: gegroeid, verdikt, pedaal kwijt gespeeld, een hele scheut moderne technologie aan boord). Ik ga meteen met de deur in huis vallen, met een cliché: dit is geen Mini meer. De fun van het uitwringen, het smijten en gooien, het schakelen,... is compleet weg. Wat is er gebleven ? De gimmicks, het harde onderstel, het sympathieke snoetje. Het interieur zit steviger in elkaar. Je hebt dodehoekcontrole, rijstrookassistent (maar die kan dan weer niet om met een peknaad in het midden van het middelste rijvak), een groot rond scherm in het midden (in plaats van de weegschaal in de onze), stoel- en stuurverwarming, parkeercamera (en ik denk ook -assistent). Het stofje op het dashboard is niet mijn ding, maar ziet er wel trendy uit. Het blauwe licht dat er doorheen schijnt, mwa, niet mijn ding, maar wordt waarschijnlijk wel door de doelgroep gesmaakt. Irritaties: 1) de automaat: die wacht wel heel lang alvorens in een lagere versnelling te schakelen. De motor laat dan horen dat die niet content is. Geen enkele mogelijkheid in deze specifieke wagen om met schakellepels of een pook zelf aan de slag te gaan. 2) het ISA-systeem. Ik dacht eerst dat er ergens iets bleef slepen, maar het was het gongetje van het ISA-systeem. Dit systeem baseert zich trouwens op verkeerde info: op bepaalde plaatsen vond het systeem dat ik maar 50 mocht, terwijl er wel degelijk 70 mag gereden worden. Hetzelfde met zones 30 die plotseling veel groter zouden zijn. Gelukkig kan het makkelijk uitgezet worden met de SET-knop op het stuur (maar bij elke rit opnieuw). 3) Rijstrookassistent. WTF, zo'n moeial. Niet alleen met trillingen, maar ook met een heel epistel op het centrale scherm, en met bijsturingen. Doet soms rare dingen: durf je op een afrit een beetje over de witte lijn gaan, dan krijg je een zwieper aan je stuur. 4) de kofferklep. Héél scherpe hoeken. Pijnlijk. Oorspronkelijk was het bedoeling dat ik er 1 dag mee zou rijden, en ik had daar wat rekening mee gehouden in mijn werk-planning. Gisterennamiddag kreeg ik echter telefoon met de melding dat men er niet zou geraken, en of het niet erg was dat ik pas vandaag mijn wagen kon ophalen. Erg is dat niet, beetje vervelend wel, gezien ik vandaag wél de baan op moest. Richting Vlaamse Ardennen... de bedrijfswagen was er niet, dus wat doen we ? De vervang-Mini of de Z4 ? Gezien het schitterende weer, en het feit dat de Z4 netjes gewassen in de garage staat, heb ik maar de Mini genomen. Tja, wat moet je er van zeggen: het rijdt goed, weer een pak volwassener dan de vorige generaties, maar zoals ik al zei: de fun-factor voor het rij-gedeelte is volledig weg. Het kart-gevoel waar Mini zo prat op gaat, is compleet weg (ondanks de modus 'kart' op het infotainment-systeem). Ik ben een fan van een automaat voor dagdagelijks gebruik, maar in deze auto miste ik het schakelen. Waar ons oud bakje nog een leuk geluid maakt bij het optrekken, is dat bij de nieuwe een gewone, saaie, lelijke, brom geworden. En passant moest ik ook nog een bouwpakket-kast oppikken bij een meubelzaak. 'Oei' zei de magazijnier, 'Dat goat niet marcheren, wi'. Hij had ongelijk: het lukte net. Net na de middag heb ik de Mini, met goed 200 km meer op de teller, weer ingeruild voor mijn 3-reeks. Quote
ex-Mooseman 14.567 Geplaatst: 27 september 2024 Geplaatst: 27 september 2024 De plaatjes: oud & nieuw pijnlijk, die scherpe hoek een beetje druk, dat scherm. En wat doen die hond daar tussen. speciaal, dat interieur. Een stuur met wat pak aan is wel aangenaam, maar dit is veel te dik. cargo-space 1 Quote
Ugeken 11.750 Geplaatst: 27 september 2024 Geplaatst: 27 september 2024 2. Elke rit weer op die set-knop drukken 3. De gevoeligheid kan je instellen, maar zelfs bij de minst gevoelige instelling blijft het een ambetant iets. Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 28 september 2024 Geplaatst: 28 september 2024 18 uren geleden, ex-Mooseman zei: 3) Rijstrookassistent. WTF, zo'n moeial. Niet alleen met trillingen, maar ook met een heel epistel op het centrale scherm, en met bijsturingen. Doet soms rare dingen: durf je op een afrit een beetje over de witte lijn gaan, dan krijg je een zwieper aan je stuur. Dat is toch identiek bij jouw 3 ? Quote
ex-Mooseman 14.567 Geplaatst: 28 september 2024 Geplaatst: 28 september 2024 5 uren geleden, Bompa zei: Dat is toch identiek bij jouw 3 ? Neen gij. Dat staat op de lichtste stand, en dat is ok. Trilt niet meer dan als je over de wegmarkering rijdt. In die Mini: trillen (daveren), melding op het display, een beepke, en zich af & toe nog eens ongepast moeien ook. Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 28 september 2024 Geplaatst: 28 september 2024 2 uren geleden, ex-Mooseman zei: Neen gij. Dat staat op de lichtste stand, en dat is ok. Trilt niet meer dan als je over de wegmarkering rijdt. In die Mini: trillen (daveren), melding op het display, een beepke, en zich af & toe nog eens ongepast moeien ook. amai, dan moet het idd wel ferm storend zijn. Quote
ma: 94 Geplaatst: 19 november 2024 Geplaatst: 19 november 2024 Heb al slechtere dingen meegekregen 4 Quote
kefkie 2.685 Geplaatst: 26 november 2024 Geplaatst: 26 november 2024 Deze is toch flink gegroeid tegenover de countryman dat wij hebben. Alles op dat kleine scherm bedienen is momenteel niet zo handig. Zal misschien wel wennen na verloop van tijd. Quote
knight-rider 105 Geplaatst: 28 november 2024 Geplaatst: 28 november 2024 Gisteren avond een Dacia Sandero diesel meegekregen bij de Midas, wat een kundig is dat. Dat lijkt heel weinig koppel te hebben voor een diesel, zelfs mijn Citroën Saxo 1.1 naft die k vroeger had reed stukken beter dan dit. Ook die zetels zijn zo plat dat je alle kanten op gaat wanneer je een bocht iets sneller wilt nemen. Goed dat ik straks mijn Megane terug heb. Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 13 januari 2025 Geplaatst: 13 januari 2025 Niet echt een vervangwagen. Had deze week een renter nodig. En gezien alle heisa hierrond, wou ik er zelf es mee rijden. Feedback volgt einde van de week. Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 14 januari 2025 Geplaatst: 14 januari 2025 15 uren geleden, Super95 zei: #STANCE Veel te kleine velowielen en de looks van een auto met rugzak, bedoel je? Wat ik nu al kan zeggen: het is om regelmatig naar te kijken nog lelijker dan af en toe op de baan tegenkomen. Quote
Fastflupke 163 Geplaatst: 15 januari 2025 Geplaatst: 15 januari 2025 Ik vermoed dat deze de winterset is en dat de grotere set klaarliggen voor de zomer? Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.