Ga naar inhoud

Toon ons uw vervangwagen!


Jupke

Aanbevolen berichten

40 minuten geleden, dragonfly zei:

Zelfde probleem in m'n Audi A4 Avant B8. Ik stap elke keer uit met rugpijn 😠

In die BMW stapte ik in en had het direct begrepen… het zitvlak zo vlak als wat en gevoel dat je daar precies naar voor in schoof, of dat naar voor gekanteld stond. En verder zijdelingse steun… niks… triest zo iets. Na 500m had ik al last, dat zo’n merk zoiets durft verkopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Niko80 zei:

In die BMW stapte ik in en had het direct begrepen… het zitvlak zo vlak als wat en gevoel dat je daar precies naar voor in schoof, of dat naar voor gekanteld stond. En verder zijdelingse steun… niks… triest zo iets. Na 500m had ik al last, dat zo’n merk zoiets durft verkopen.

Zelfde in de Audi. Ik neem altijd sportzetels om toch wat steun te hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, dragonfly zei:

Zelfde in de Audi. Ik neem altijd sportzetels om toch wat steun te hebben.

Mijn vrouw is rugpatiënt, wij kopen daarom privé altijd een auto à la JCW, GTI enz. Omdat die altijd de betere zetels hebben. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Niko80 zei:

 

Na 5j bij Volvo gewerkt te hebben en daar altijd een Skoda gehad te hebben, heb ik nu dus een Volvo V60 B4. Is van 2021 had bij ontvangst 65200km intussen een week en 2 dagen later zitten we 67500km.

Dus 197pk/420nm is dus een diesel waar vlot aan 1000km/tank geraakt wordt ondanks vlotte rijstijl.

Maar ben tevreden.

 

 

 

 

 

Je bedoelt D4 waarschijnlijk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, dragonfly zei:

Zelfde probleem in m'n Audi A4 Avant B8. Ik stap elke keer uit met rugpijn 😠

Ik vermoed dat het om de standaard stoelen gaat?

Mijn B8 van 5 jaar geleden staat nog altijd op één als de auto met de beste stoelen die ik al gehad heb. Waren wel de instelbare S-line stoelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Standaardzetels zijn altijd al bagger geweest bij BMW, zelfs in een 3 en in een 5.

Dacht dat het bij Audi beter was maar blijkbaar niet.

Als ik maar 1 optie zou mogen nemen, bij gelijk welk merk, dan kies ik altijd een upgrade van de zetels  (sport/comfort naargelang wat beschikbaar is) maar nooit de standaard.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Luv4DLM zei:

B4 is er ook in diesel.

Ha is dat zo? 

Er was een tijd bij Volvo dat B voor benzine stond en D voor diesel maar blijkbaar is dat alweer veranderd😊

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Fr79 zei:

Ha is dat zo? 

Er was een tijd bij Volvo dat B voor benzine stond en D voor diesel maar blijkbaar is dat alweer veranderd😊

 

De T staat voor benzine.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Luv4DLM zei:

Ik vermoed dat het om de standaard stoelen gaat?

Mijn B8 van 5 jaar geleden staat nog altijd op één als de auto met de beste stoelen die ik al gehad heb. Waren wel de instelbare S-line stoelen.

Klopt, standaard stoelen en helemaal doorgezeten na 240.000km. Geeft 0 steun.

Audi sportzetels zitten hemels. Heb die gehad op 3 auto's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Fr79 zei:

Je bedoelt D4 waarschijnlijk?

Ik dacht ook als ik op de koffer B4 zag staan dat het een benzine was. Tot ik hem startte… mindfuck🤣. Is eigenlijk een B4d Mild Hybrid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, B4 effectief ook diesel. Volvo en naamgeving, altijd verwarrend.

Op mijn 3-reeks ook de optie sportzetels genomen, en zelfs deze kunnen niet tippen aan een goede Volvo-zetel. Maar 't is zeker en vast doenbaar. De standaardzetels zijn effectief een schande.

Link naar reactie
Delen op andere sites

218gc benzine meegekregen 

IMG_9571.thumb.jpeg.fbb7d61872372ebcb8a616e1fbd74566.jpeg

Mooi aangekleed met wat M zaken, ook vanbinnen. De sportstoelen waren nog wat sportiever dan in mijn 3, zaten wel goed. Ophanging voelde harder aan, koffer was onverwacht ruim, ruimte achterin beperkt door mijn lengte. Reed vlot genoeg en laag verbruik (5,8). Nieuwer dashboard dan de mijne, vond in wel mooi. Zeer jammer dat het geen  dode hoeksensor had en dat het wel zo een dwaas logo op de grond projecteerde bij het openen van de deur :fp: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 22/9/2023 om 19:16, Bompa zei:

Klopt, B4 effectief ook diesel. Volvo en naamgeving, altijd verwarrend.

Op mijn 3-reeks ook de optie sportzetels genomen, en zelfs deze kunnen niet tippen aan een goede Volvo-zetel. Maar 't is zeker en vast doenbaar. De standaardzetels zijn effectief een schande.

Die Volvo rijdt zalig, ik rij daar rustiger mee ook precies. Dat Soundsystem is ook verre van slecht. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het blijven onderschatte wagens, maar alleen als je op zoek bent naar comfort.

Ik rijd nu niet zo vaak meer met de V70 maar elke keer als ik daarmee rijd voel je jezelf toch gesoigneerd. Rijplezier is stukken beter in de 3-reeks, maar cruisin'-time is voor Volvo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 25/9/2023 om 08:57, Bompa zei:

Het blijven onderschatte wagens, maar alleen als je op zoek bent naar comfort.

Ik rijd nu niet zo vaak meer met de V70 maar elke keer als ik daarmee rijd voel je jezelf toch gesoigneerd. Rijplezier is stukken beter in de 3-reeks, maar cruisin'-time is voor Volvo.

Exact! Ik reed ook een dik jaar V60 en dat was veruit de meest comfortabel me auto waar ik ooit mee reed, maar dat was het dan ook. Voelde heel log en groot aan. Qua rijden is mijn huidige 3 veel leuker en het is zeker niet dat die oncomfortabel is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, Jenkins zei:

Exact! Ik reed ook een dik jaar V60 en dat was veruit de meest comfortabel me auto waar ik ooit mee reed, maar dat was het dan ook. Voelde heel log en groot aan. Qua rijden is mijn huidige 3 veel leuker en het is zeker niet dat die oncomfortabel is. 

Ja log en zwaar voelt die wel. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, en de V70 nog net iets meer.

Gisteren nog eens een V60 van het werk verzet, wat me zo keihard opviel: ik dacht dat het een XC60 was, zo hoog dat ik zat :D 

Maar de 3 zit echt wel zalig laag :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik met die xc60 op baan was, heb ik me mispakt bij het uitstappen, en lag ik ver tegen dek.  Zo hoog, jong.

En als ik wissel tussen de Skoda en de Z4, is het verschil ook al de moeite.

Lage auto’s ❤️ (al ga ik dat binnen 20 jaar waarschijnlijk niet meer herhalen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Bompa zei:

Klopt, en de V70 nog net iets meer.

Gisteren nog eens een V60 van het werk verzet, wat me zo keihard opviel: ik dacht dat het een XC60 was, zo hoog dat ik zat :D 

Maar de 3 zit echt wel zalig laag :inlove:

Dat meisje hier verder in de straat rijdt nog altijd V60, die krijgt geen BMW?

3 minuten geleden, ex-Mooseman zei:

Toen ik met die xc60 op baan was, heb ik me mispakt bij het uitstappen, en lag ik ver tegen dek.  Zo hoog, jong.

En als ik wissel tussen de Skoda en de Z4, is het verschil ook al de moeite.

Lage auto’s ❤️ (al ga ik dat binnen 20 jaar waarschijnlijk niet meer herhalen)

😁 Dat is…

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Ugeken zei:

Dat meisje hier verder in de straat rijdt nog altijd V60, die krijgt geen BMW?

😁 Dat is…

Nee, er zijn er maar 5 gekocht. 3 voor het management en 2 voor projectverantwoordelijken, waaronder ik dus. De rest moet nog wat doorrijden en wat meer "waard worden in ons bureau" :D 

Maar de meeste V60's hebben nog maar 120 000 km, dus nog een eind in omloop. We hadden er 2 een heel pak boven de 200 000, deze zijn nu vervangen.

't Is onze collega uit kantoor in Lochristi, en idd, klein madammeke. Toffe collega wel. Er rijden er nog een paar rond in de buurt daar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid