Ga naar inhoud

Toon ons uw vervangwagen!


Jupke

Aanbevolen berichten

Ik ga toch niet snel verrast worden door gebrek aan grip in een natte bocht met vervangwagen. Het eerste dat ik wil checken naast ABS remtest en soort banden is bandenspanning, en ik heb er een hekel aan als ik de voorgeschreven bandenspanning niet vindt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Maak eens wat foto’s van je hagelschade, zei de fleetverantwoordelijke:

IMG_3753.thumb.jpeg.e44ad85067362d8d7b17c1878f8f413e.jpegIMG_3759.thumb.jpeg.0d96ee453231a2a8a0f860c6a93fbf93.jpegIMG_3752.thumb.jpeg.b40d47ed34ccd1871991f713225c53b3.jpegIMG_3754.thumb.jpeg.ec2e590582521cf00e4642b7effa20fd.jpeg
 

op de kofferklep zijn er ook nog een viertal, op de flannken achter 2 aan de ene kant en eentje aan andere kant, en dan nog eentje in de bestuurdersdeur.

 

91 blutskes geteld

  • Grappig 1
  • Whut?! 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, ex-Mooseman zei:

Maak eens wat foto’s van je hagelschade, zei de fleetverantwoordelijke:

IMG_3753.thumb.jpeg.e44ad85067362d8d7b17c1878f8f413e.jpegIMG_3759.thumb.jpeg.0d96ee453231a2a8a0f860c6a93fbf93.jpegIMG_3752.thumb.jpeg.b40d47ed34ccd1871991f713225c53b3.jpegIMG_3754.thumb.jpeg.ec2e590582521cf00e4642b7effa20fd.jpeg
 

op de kofferklep zijn er ook nog een viertal, op de flannken achter 2 aan de ene kant en eentje aan andere kant, en dan nog eentje in de bestuurdersdeur.

 

91 blutskes geteld

Ik zie er nog!

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 8/26/2023 at 7:30 PM, ex-Mooseman said:

Maak eens wat foto’s van je hagelschade, zei de fleetverantwoordelijke:

IMG_3753.thumb.jpeg.e44ad85067362d8d7b17c1878f8f413e.jpegIMG_3759.thumb.jpeg.0d96ee453231a2a8a0f860c6a93fbf93.jpegIMG_3752.thumb.jpeg.b40d47ed34ccd1871991f713225c53b3.jpegIMG_3754.thumb.jpeg.ec2e590582521cf00e4642b7effa20fd.jpeg
 

op de kofferklep zijn er ook nog een viertal, op de flannken achter 2 aan de ene kant en eentje aan andere kant, en dan nog eentje in de bestuurdersdeur.

 

91 blutskes geteld

Krijgen ze dat er allemaal uit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, ir_fuel zei:

Krijgen ze dat er allemaal uit?

Uit de mail van de fleetverantwoordelijke:

Dag Joachim,

Zonet besproken .. we gaan dit niet laten herstellen.

Bij expertise einde lease houden we hier uiteraard rekening mee en nemen we de niet aanvaardbare kost voor onze rekening

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, tuscani zei:

Je mag dus nog tot einde lease met een biljartbal rondrijden. :D

 

tot levering van de bestelde auto.  Vermoedelijk tot einde januari, dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

of hij moet het over een andere, vaak witte, maar kleine, bal hebben. Waar je ook een stok voor nodig hebt, maar geen keu. 😛

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30/8/2023 om 22:06, ir_fuel zei:

Krijgen ze dat er allemaal uit?

Er zullen er wellicht nog 100 meer inzitten, die je enkel kan zien onder de juiste belichting. 

't Is een kunst/ambacht op zich, wat hagelherstellers kunnen. Alsof ze kunnen praten met dat metaal. Krijgen er alles perfect uit. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 31/8/2023 om 09:55, ex-Mooseman zei:

Uit de mail van de fleetverantwoordelijke:

Dag Joachim,

Zonet besproken .. we gaan dit niet laten herstellen.

Bij expertise einde lease houden we hier uiteraard rekening mee en nemen we de niet aanvaardbare kost voor onze rekening

 

 

Is je verbruik nu ook lager geworden? Het design van een golfballeke zorgt er namelijk ook voor dat je verder geraakt 😆

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, mrbbs zei:

Is je verbruik nu ook lager geworden? Het design van een golfballeke zorgt er namelijk ook voor dat je verder geraakt 😆

Je gaat lachen, maar ik kreeg die opmerking hier thuis ook.

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Op vakantie kreeg ik recent een Aygo X als huurwagen. Wat later terug thuis kreeg ik een Yaris hybrid als vervangwagen. Een mooie gelegenheid voor een vergelijking.

 

Aygo X

Voor eenieder die ooit een jaren 90 kleine hatch op benzine reed is dit als thuiskomen. Ik was bijna vergeten dat er wagens zijn die je in toeren moet jagen om ze vooruit te krijgen. Eens je eraan gewend bent is het nog wel een amusante wagen op de kleinere B-roads in the UK waar ik ermee reed. 

+ De vering is top in deze wagen, absorbeert alles zonder als een dweil te rijden.  
- Geen gevoel in het stuur, luid op de snelweg, zeer kleine achterbank. Maar dit is 'normaal' in deze klasse vermoed ik
- Lane assist is irritant, ik heb niet meteen gevonden hoe ik het uit kan zetten
- Lelijke auto

 

Yaris hybrid

Je herkent meteen zaken uit de Aygo in de bediening maar hij voelt als een totaal andere wagen aan. Dit komt enerzijds door zijn aandrijflijn: electro motor + benzine met cvt. Ik was positief verrast van deze combinatie: op constante snelheid hoor je niets omdat hij enkel op de electro motor draait of de benzine op een laag toerental draait. Wanneer je gas geeft gaat hij snel voor dit type wagen omdat je electropower meteen hebt en kort erna de benzinemotor ook meedoet in zijn optimale toerental.
Voor de stad zeker een fijne combinatie. Nadeel is wel dat dit minder natuurlijk rijdt dan een klassieke benzine, ik haal hier zelf minder rijplezier uit. Het is een goed, maar utilitair systeem.

Een ander groot verschil met de Aygo is de vering, deze is ronduit hard op korte oneffenheden. De nadelen van de Aygo neemt hij ook over: geen gevoel in het stuur, hij is groter maar nog steeds klein. Hij is minder luid maar nog steeds wat te luid voor de snelweg, en hij heeft ook amper stuurgevoel. Lane assist is hetzelfde en dus ook irritant, de gps en andere infotainment is hopeloos verouderd, doet je denken aan een externe tom tom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik ben vandaag op draai met de wagen van mijn manager.  Een vapour grey Volvo XC60 T6 plug-in hybrid, redelijk dik in de opties (leder, pano,...), kleine maand op de weg.

Wat een aangename wagen is dit !   

Deze morgen wat lokaal verkeer, daarna een flinke, kletsnatte, ochtendspits richting Antwerpen, waarbij er toch wel wat tijd diende goedgemaakt te worden. 

Pit genoeg, stil, best goeie stoelen (beter dan in mijn V60 destijds), 'vast' op de weg (geen deinende boot zoals mijn Superb), goeie stereo.  

Ik mis alleen een uitschuifbaar stukje onder mijn dijen om helemaal goed te zitten, maar misschien zit dat er wel op, en heb ik het nog niet gevonden😁.   De batterij was wel redelijk rap leeg (er stond bij vertrek 40 km elektrische autonomie, en tegen dat we van Wevelgem in Gent waren was het vat al af, hoewel er op de snelweg er op benzine gereden werd).  Gemiddeld verbruik qua benzine stond op 3,8 l/100 km.  Haar gebruik is 'plaatselijk verkeer' + snelweg Wevelgem>heel het land rond.

Straks nog naar een event Mechelen, en dan vanavond laat naar huis.

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De overstap naar de Skoda was hard.

Vooral de ruwheid van de koude motor en de saaie & harde zakelijkheid van het interieur vielen weer keihard op.  

  • Omhelzing 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, ex-Mooseman zei:

De overstap naar de Skoda was hard.

Vooral de ruwheid van de koude motor en de saaie & harde zakelijkheid van het interieur vielen weer keihard op.  

Allemaal leugens! Zo een perfecte kar! Zalige zetels! Goed onderstel! Stil!

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben bij Kärcher gestart intussen bijna 3 weken geleden, de vrijdag voor ik begon mocht ik mijn aanloopwagen afhalen… een Peugeot 308 SW, niks mis mee tot ik hem zag… letterlijk een wrak. Kale banden, bumper achter stuk, achterlicht stuk, daveren rammelen trillen dat het geen naam heeft, was een huur auto van Leaseplan.

De mensen gecontacteerd en waren heel vriendelijk en behulpzaam, zaak uitgelegd, foto’s gemaild. Kort erna telefoon gekregen, auto moet asap binnen mocht eigenlijk zelfs al niet meer verhuurd worden. 
 

De auto mogen gaan omruilen voor een Ford Puma, deze rijden ze voor, overdue voor onderhoud… dan uiteindelijk een BMW 116i gekregen in pure basis spec, ik moet eerlijk zeggen ik heb nooit in mijn leven in een auto gezeten met zo’n slechte stoelen, wat is dat seg…

Na een week BMW onze Fleet verantwoordelijke aan de lijn gehad mijn vaste “nieuwe” auto stond klaar.

Na 5j bij Volvo gewerkt te hebben en daar altijd een Skoda gehad te hebben, heb ik nu dus een Volvo V60 B4. Is van 2021 had bij ontvangst 65200km intussen een week en 2 dagen later zitten we 67500km.

Dus 197pk/420nm is dus een diesel waar vlot aan 1000km/tank geraakt wordt ondanks vlotte rijstijl.

Maar ben tevreden.

IMG_5321.jpeg

IMG_5596.jpeg

IMG_5597.jpeg

IMG_5602.jpeg

IMG_5612.jpeg

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, ex-Mooseman zei:

De overstap naar de Skoda was hard.

Vooral de ruwheid van de koude motor en de saaie & harde zakelijkheid van het interieur vielen weer keihard op.  

En wat kosten beide?

Link naar reactie
Delen op andere sites

48 minuten geleden, Niko80 zei:

ik moet eerlijk zeggen ik heb nooit in mijn leven in een auto gezeten met zo’n slechte stoelen, wat is dat seg…

Zelfde probleem in m'n Audi A4 Avant B8. Ik stap elke keer uit met rugpijn 😠

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid