Ga naar inhoud

Toon ons uw vervangwagen!


Jupke

Aanbevolen berichten

Op 16/7/2023 om 12:22, ir_fuel zei:

Ik strijk zelfs geen t shirts thuis, wat zou ik gaan strijken op vakantie.

Heh?! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Soit.  De koffer steekt dus BOMVOL, in die mate dat er een zetje nodig is om die toe te krijgen.

We hebben twee extra valiezen mee ivm vorig jaar, want het gaat heel warm zijn, en dan zweet je nogal wat af 🤦‍♂️

Ik vind dit dus geen aangename reiswagen, op de ruimte na.  

Heel onrustig stuur, zijwindgevoelig, veel rolgeluid, luidruchtige motor bij het hernemen, deinend over elke oneffenheid.  Mijn linkerarm en -hand ‘slapen’, en ik heb zeer aan mijn bil/kont.

Deze auto zou slechts 13 pk minder mogen hebben dan onze C-klasse.  Maar het zijn dan waarschijnlijk de meest frisse paarden die op stal zijn gelaten.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, ex-Mooseman zei:

Soit.  De koffer steekt dus BOMVOL, in die mate dat er een zetje nodig is om die toe te krijgen.

We hebben twee extra valiezen mee ivm vorig jaar, want het gaat heel warm zijn, en dan zweet je nogal wat af 🤦‍♂️

Ik vind dit dus geen aangename reiswagen, op de ruimte na.  

Heel onrustig stuur, zijwindgevoelig, veel rolgeluid, luidruchtige motor bij het hernemen, deinend over elke oneffenheid.  Mijn linkerarm en -hand ‘slapen’, en ik heb zeer aan mijn bil/kont.

Deze auto zou slechts 13 pk minder mogen hebben dan onze C-klasse.  Maar het zijn dan waarschijnlijk de meest frisse paarden die op stal zijn gelaten.

 

 

Ah jullie kamperen ook met een grote tent?

 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 hours ago, ex-Mooseman said:

Deze auto zou slechts 13 pk minder mogen hebben dan onze C-klasse.  Maar het zijn dan waarschijnlijk de meest frisse paarden die op stal zijn gelaten.

Dat is misschien door al die extra bagage :ninja:

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, gewoon ik zei:

Op reis gaan met een remork.

Don’t push it ! 
ik heb nog altijd nachtmerries van de campingcar en de caravan van mijn ouders

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, ex-Mooseman zei:

2.0 diesel, 150 pk, 7 dsg-boite

Is nochtans niet bepaald een straf. Ik vond de 1.6 al meer dan aangenaam…

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 17/7/2023 om 18:16, ex-Mooseman zei:

Soit.  De koffer steekt dus BOMVOL, in die mate dat er een zetje nodig is om die toe te krijgen.

We hebben twee extra valiezen mee ivm vorig jaar, want het gaat heel warm zijn, en dan zweet je nogal wat af 🤦‍♂️

Ik vind dit dus geen aangename reiswagen, op de ruimte na.  

Heel onrustig stuur, zijwindgevoelig, veel rolgeluid, luidruchtige motor bij het hernemen, deinend over elke oneffenheid.  Mijn linkerarm en -hand ‘slapen’, en ik heb zeer aan mijn bil/kont.

Deze auto zou slechts 13 pk minder mogen hebben dan onze C-klasse.  Maar het zijn dan waarschijnlijk de meest frisse paarden die op stal zijn gelaten.

 

 

De rolgeluiden zijn inderdaad opvallend. Jammer dat ze dat bij de facelift niet aangepakt hebben dan...
Onrustig stuur, vind ik totaal niet.
De armsteun in de deur is mss aan de harde kant of verkeerde hoogte als je last krijgt van je arm/hand? Toen ik in januari naar Oostenrijk had gereden dan ik pijn aan mijn elleboog en die stond zelfs wat dik. Vorige week ook naar Oostenrijk gereden en geen last gehad, vreemd... Ook geen last van mijn kont :D

Ik vind het wel een aangename reisauto, het gemis van paarden buiten beschouwing gelaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag heb ik er de Brenner mee overgestoken in een ware zondvloed:  regen met bakken, nul zichtbaarheid, stormwind, hagel, overstroomde snelweg, met douches door kruisende vrachtwagens, inktzwarte lucht, bliksem en donder.  Nog nooit meegemaakt.

Resultaat is een aantal extra deukjes in dak en motorkap.   

Op de snelweg had ik al een foutmelding gekregen ‘sos’, en dat ik een dealer moest raadplegen.   Even later liep ook het centrale scherm vast.   Reset geprobeerd, niks hielp.

Terug navigeren op de smartphone dus.

ondertussen had de achterbank al opgezocht dat de reset wel de oplossing was, maar dat ik dat moest combineren met zekering 17 te verwijderen.  Gezien het weer, was dat geen optie.

Toen we uit het onweer waren zijn we even gestopt voor een koffie en een broodje, en toen we terug vertrokken werkte het terug.

Ondertussen had het onweer ons terug ingehaald, en viel de regen met bakken naar beneden (eigenlijk kwam die meer van opzij, door de wind).

Niet veel van Oostenrijk gezien, zo 😂.

Oh, en de parking in het centrum van Munchen was wel heel nipt.  Zonder bijstand ging ik niet uit mijn plekje meer zijn geraakt.  Parkeren was vlot gelukt, maar bij terugkeer stond een Cayman GTS wel heel dicht achter mij, en een EQA stond rechts bijna klink aan klinkt.  Die achteraf geblindeerde ruiten zijn echt een ramp qua doorkijk.  Bij thuiskomst ga ik bij fleet informeren of die folie er af mag.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, ex-Mooseman zei:

Don’t push it ! 
ik heb nog altijd nachtmerries van de campingcar en de caravan van mijn ouders

Ik doe dat helaas. Tent neemt veel plek in. En dan nog een nest speelgoed voor 2 kleine smurfen.

Ik kijk er naar uit als ze groter zijn en ik de grote tent kan dumpen voor 2 kleinere.

Of een dewaart tent, maar daar is thuis momenteel nog een veto over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16/7/2023 om 00:30, ir_fuel zei:

Meer koffervolume is idd niet altijd gelijk aan "makkelijker kunnen laden".

Klopt, in die zin wel wat "bekocht" gevoel, maar al de rest was wel ok. 

 

Op 17/7/2023 om 18:16, ex-Mooseman zei:

Soit.  De koffer steekt dus BOMVOL, in die mate dat er een zetje nodig is om die toe te krijgen.

We hebben twee extra valiezen mee ivm vorig jaar, want het gaat heel warm zijn, en dan zweet je nogal wat af 🤦‍♂️

Ik vind dit dus geen aangename reiswagen, op de ruimte na.  

Heel onrustig stuur, zijwindgevoelig, veel rolgeluid, luidruchtige motor bij het hernemen, deinend over elke oneffenheid.  Mijn linkerarm en -hand ‘slapen’, en ik heb zeer aan mijn bil/kont.

Deze auto zou slechts 13 pk minder mogen hebben dan onze C-klasse.  Maar het zijn dan waarschijnlijk de meest frisse paarden die op stal zijn gelaten.

 

 

Dat is iets waar elke Volvo ook slecht in is: zijwindgevoeligheid. De 3 is een verademing op dat vlak. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18/7/2023 om 19:32, Kartfreak zei:

Is nochtans niet bepaald een straf. Ik vond de 1.6 al meer dan aangenaam…

T zijn van die magere Ootblokpaarden, die ze dan in gekapt voor de lasagne van Come a casa draaien

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Daarnet bijna de huurwagen in de muur gezet.

Afrit Aalst, nat wegdek, betonmuur, voorzichtig insturen en de voorkant voelen gaan.

Audi en onderstuur, het is er nog steeds al zullen de budgetbanden er ook wel iets voor tussen zitten.

https://www.bandenexpert.be/bandenmerken/atlas/green-hp/205-60-16-96V/635b41c5bc0e8e08ce219774d49066a0/

Atlas Green HP voor 52 EURO :lolz:

IMG20230802161722.jpg

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid