Jokke_vlo 16.953 Geplaatst: 20 juni 2013 Geplaatst: 20 juni 2013 Je kan een GT3 toch ook gewoon kopen omdat je die mooier/specialer vind dan een "gewone" Porsche? Zonder hem te gebruiken waarvoor hij eigenlijk gemaakt is ? En misschien sporadisch eens een circuitdagje en/of Nurburgring uitstap Allez zou toch zo zijn in mijn geval Je bevestigt mijn punt dus je voorbeeld is perfect Quote
Jerain 2.474 Geplaatst: 20 juni 2013 Geplaatst: 20 juni 2013 Ja Jokke, ik herinner me nog goed onze "discussie" op autoforum over "mijn" fun in een manuele RWD VS uw "snelle onder alle omstandigheden" 4WD Pannemera. 2 Quote
toere 17.055 Geplaatst: 20 juni 2013 Geplaatst: 20 juni 2013 Je bevestigt mijn punt dus je voorbeeld is perfect Dank u Quote
toere 17.055 Geplaatst: 20 juni 2013 Geplaatst: 20 juni 2013 Een wagen die je mooi opgeblonken zondag even van onder het stof haalt om den boulevard op en af te rijden, al dan niet in Knokke. Je bevestigt mijn punt dus je voorbeeld is perfect Alhoewel ik mijn GT3 wel dagelijks zou gebruiken, en niet alleen om den boulevard mee af te rijden ... net zoals nu met mijn M3 Quote
Lotuzzz 17.097 Geplaatst: 20 juni 2013 Geplaatst: 20 juni 2013 - Er komt er ene naar Mettet met een Panamera Turbo met hulpmiddeltjes aan maar motor geraakt opgeblazen, op autoforum raadt een zeker GTA aan om toch maar eens met de auto te leren rijden en een Lotus Exige te rijden. Eerste trackday derde ronde VOL den decor in, gelukkig niet de kant van de muur. Ook ene die dacht dat hij wat kon rijden. Ik stond daar en dacht: dáár wil ik eens naast gaan zitten! Quote
Jokke_vlo 16.953 Geplaatst: 20 juni 2013 Geplaatst: 20 juni 2013 Een wagen die je mooi opgeblonken zondag even van onder het stof haalt om den boulevard op en af te rijden, al dan niet in Knokke. Je bevestigt mijn punt dus je voorbeeld is perfect Alhoewel ik mijn GT3 wel dagelijks zou gebruiken, en niet alleen om den boulevard mee af te rijden ... net zoals nu met mijn M3You won't , zeker weten. Quote
toere 17.055 Geplaatst: 20 juni 2013 Geplaatst: 20 juni 2013 You won't , zeker weten. Wat, "mijn" GT3 dagelijks gebruiken? En waarom niet? Ik gebruikte mijn Lotus ook dagelijks he Quote
Jokke_vlo 16.953 Geplaatst: 20 juni 2013 Geplaatst: 20 juni 2013 Alleen al sociaal wordt dat een moeilijke klus imo..maar goed ik zou het je echt graag zien doen ! In de praktijk ga je dat snel anders doen imo Quote
toere 17.055 Geplaatst: 20 juni 2013 Geplaatst: 20 juni 2013 Alleen al sociaal wordt dat een moeilijke klus imo..maar goed ik zou het je echt graag zien doen ! In de praktijk ga je dat snel anders doen imo Ik zal het je laten weten ... Binnen 4 jaar ofzo Quote
ir_fuel 58.443 Geplaatst: 20 juni 2013 Geplaatst: 20 juni 2013 Ik zal het je laten weten ... Binnen 4 jaar ofzo ... schreef hij 4 jaar geleden .... 3 Quote
ir_fuel 58.443 Geplaatst: 20 juni 2013 Geplaatst: 20 juni 2013 Je kan een GT3 toch ook gewoon kopen omdat je die mooier/specialer vind dan een "gewone" Porsche? Zonder hem te gebruiken waarvoor hij eigenlijk gemaakt is ? En misschien sporadisch eens een circuitdagje en/of Nurburgring uitstap Allez zou toch zo zijn in mijn geval Dat kan allemaal. En Jokke beweert ook niet dat dat niet kan. Maar (en ik weet waar ik het over heb denk ik ) het probleem is dat je met die kar in no-time aan snelheden zit die op veel Vlaamse wegen uit te drukken zijn in veelvouden van de toegelaten snelheid op dat ogenblik, en dat is niet vol te houden op de lange termijn. Die motor roept maar 1 ding, constant: "GAS GEVEN, A FOND!", want je wil toch dat gebrul horen? In dit geval zelfs tot 9000 rpm?! Kijk al maar nekeer waar ge zou zitten qua snelheid aan 9000 rpm in 2e vitesse, laat staan in 3e of nog erger 4e! Die auto is niet gemaakt om rond te taffelen aan 2000rpm en 50km/h. 1 Quote
utah 552 Geplaatst: 20 juni 2013 Geplaatst: 20 juni 2013 Het merendeel van de wagens met +300 pk is niet gemaakt om rond de kerk te toeren en toch worden ze daar 95% voor gebruikt. Quote
toere 17.055 Geplaatst: 20 juni 2013 Geplaatst: 20 juni 2013 ... schreef hij 4 jaar geleden .... En binnen 4 jaar nog denk ik Dat kan allemaal. En Jokke beweert ook niet dat dat niet kan. Maar (en ik weet waar ik het over heb denk ik ) het probleem is dat je met die kar in no-time aan snelheden zit die op veel Vlaamse wegen uit te drukken zijn in veelvouden van de toegelaten snelheid op dat ogenblik, en dat is niet vol te houden op de lange termijn. Die motor roept maar 1 ding, constant: "GAS GEVEN, A FOND!", want je wil toch dat gebrul horen? In dit geval zelfs tot 9000 rpm?! Kijk al maar nekeer waar ge zou zitten qua snelheid aan 9000 rpm in 2e vitesse, laat staan in 3e of nog erger 4e! Die auto is niet gemaakt om rond te taffelen aan 2000rpm en 50km/h. Begrijp je wel hoor want als ik nu al zie aan welke snelheden ik soms rij met de M3 Want ik wil het gebrul horen Pfffff, jammer dat het circuitrijden zo duur is anders deed ik regelmatiger een trackday. Quote
BMWMB 12.408 Geplaatst: 20 juni 2013 Geplaatst: 20 juni 2013 Daarvoor hebben ze de Carrera met Aerokit ;-) Dan moet je de typische sound missen. Een gewone Carrera klinkt bijlange niet zo mooi als een GT3. Quote
Jokke_vlo 16.953 Geplaatst: 20 juni 2013 Geplaatst: 20 juni 2013 Dus gij gaat constant aan +4500 toeren rondrijden voor uwe sound? En ik ken toch een paar mooi klinkende Carrera's ook...... Mijnheer de verkoper voor mij ne GT3, ah en mijnheer gaat circuit rijden? Nee tis voor de sound Ah gelukkig mijnheer is een kenner, en weet dat hij te veel geluid produceert voor de meeste circuits. Quote
ICM 24.981 Geplaatst: 20 juni 2013 Geplaatst: 20 juni 2013 Het merendeel van de wagens met +300 pk is niet gemaakt om rond de kerk te toeren en toch worden ze daar 95% voor gebruikt. 300 pk kan je toch dagelijks gebruiken? Dat is 335d/335i domein. Ik stelde dezelfde vraag ooit aan Heinz (de Heinz), en die antwoorde: 'boven de 600pk kan je niet meer gebruiken'. Dat is er misschien over, maar 300 is het toch zeker ook niet. Ik spreek over prestaties, niet de sensaties. Quote
msxx 7.874 Geplaatst: 20 juni 2013 Geplaatst: 20 juni 2013 Dat kan allemaal. En Jokke beweert ook niet dat dat niet kan. Maar (en ik weet waar ik het over heb denk ik ) het probleem is dat je met die kar in no-time aan snelheden zit die op veel Vlaamse wegen uit te drukken zijn in veelvouden van de toegelaten snelheid op dat ogenblik, en dat is niet vol te houden op de lange termijn. Die motor roept maar 1 ding, constant: "GAS GEVEN, A FOND!", want je wil toch dat gebrul horen? In dit geval zelfs tot 9000 rpm?! Kijk al maar nekeer waar ge zou zitten qua snelheid aan 9000 rpm in 2e vitesse, laat staan in 3e of nog erger 4e! Die auto is niet gemaakt om rond te taffelen aan 2000rpm en 50km/h. Dat is zoals rijden met een supersport. Geen daily materiaal wegens niet vol te houden op lange termijn. En dan bedoel ik enkel voor het overleven van flitsende en fysieke ongevallen Quote
toere 17.055 Geplaatst: 20 juni 2013 Geplaatst: 20 juni 2013 Dus gij gaat constant aan +4500 toeren rondrijden voor uwe sound? En ik ken toch een paar mooi klinkende Carrera's ook...... Mijnheer de verkoper voor mij ne GT3, ah en mijnheer gaat circuit rijden? Nee tis voor de sound Ah gelukkig mijnheer is een kenner, en weet dat hij te veel geluid produceert voor de meeste circuits. Ik begrijp uw punt, dank u wel . Quote
Jokke_vlo 16.953 Geplaatst: 20 juni 2013 Geplaatst: 20 juni 2013 @Alexander: jij hebt ongetwijfeld mensen die een GT3 kopen met de bedoeling hem als daily te gebruiken. Hoeveel volhouders zitten daarbij? Ik wil geen "punt" maken maar zou het graag eens vanuit de andere kant horen, jullie moeten op dat vlak toch nogal wat meemaken? Enfin matteus kan misschien ook al wel iets kwijt over de GT3 koper. Ik heb dikwijls de indruk dat zo een wagen vooral veel in de garage van de eigenaar staat te staan...... maar ik kan me vergissen, vandaar de vraag. Quote
toere 17.055 Geplaatst: 20 juni 2013 Geplaatst: 20 juni 2013 Pfffff, jammer dat het circuitrijden zo duur is anders deed ik regelmatiger een trackday. @@Jokke_vlo Deze zin niet gelezen? Moest ik het mij kunnen permitteren om op regelmatige basis op het circuit te gaan rijden en mijn auto te leren kennen ik zou het doen hoor... Quote
BMWMB 12.408 Geplaatst: 20 juni 2013 Geplaatst: 20 juni 2013 Dus gij gaat constant aan +4500 toeren rondrijden voor uwe sound? En ik ken toch een paar mooi klinkende Carrera's ook...... Mijnheer de verkoper voor mij ne GT3, ah en mijnheer gaat circuit rijden? Nee tis voor de sound Ah gelukkig mijnheer is een kenner, en weet dat hij te veel geluid produceert voor de meeste circuits. Ik heb vorige week eens een ritje kunnen doen in een 997 GT3 RS mk1. Hoewel ik niet de weghooligan heb uitgehangen, heb ik toch genoten van de rit. Quote
toere 17.055 Geplaatst: 20 juni 2013 Geplaatst: 20 juni 2013 Is dit nu zo een "schande" om een GT3 te willen en er dan zelden mee op het circuit te gaan ??? Quote
Jokke_vlo 16.953 Geplaatst: 20 juni 2013 Geplaatst: 20 juni 2013 Geen schande mannen, neem dat niet persoonlijk, mij excuses als dat zo overkomt. Ik begrijp het gewoon niet, dat is alles, kan niet aan de logica aan uit, maar dat is dan emotie zeker? Allez als je af en toe circuit of geen doet, dan heeft Porsche met alle mogelijke Carrera varianten echt alles wat je zoekt. Ik snap niet dat je dan met keiharde veren, meestal een rolkooi etc wil rondrijden, gewoon voor de "looks' (in feite wat spoilers) of de sound (terwijl je een Carrera ook fantastisch kunt doen klinken, als ik me niet vergis heeft de huidige GT3 het Carrera blok als basis). Het probleem is misschien ook dat je uitspraken doet zonder de ervaring te hebben. Ik begrijp ook perfect dat je dat in je garage staan hebt en in het weekend eens uithaalt voor een ritje, tot daar aan toe (hoewel ikzelf zot wordt als dat daar staat te staan). Ik zeg en denk gewoon dat je daar heel snel zou van terugkomen als daily. In David zijn geval kan ik het iets beter snappen, hij haalt zo een kar maar een paar keer per jaar van stal. Maar dan nog als je weet hoeveel kms fun je kan hebben met de eigenlijke "straatversie" ...... Mag ik even extrapoleren naar mijn geval maar dan een "niveauke" lager dan deze prachtwagen. Bewust heb ik gekozen voor Exige "straat" versie en geen cup. Nochtans ik denk dat ik met dat spel op een jaar meer dan "eens sporadisch" on track zit en na altijd met van die extremere versie gereden te hebben, kan je je niet inbeelden hoeveel meer fun dit als geheel plaatje geeft tov de hardere "cup" versie. En tot aan de limiter trekken op straat, zelfs met die plastieken doos, "voor de sound", geloof me dat doe je niet al te veel, en ja ik heb "sound" op de straatversie. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.