Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ja maar zijn die twee zaken gelinkt of niet? Lijkt mij niet logisch

Geplaatst:

Nee vroeg me af wat je bedoelde met drijfstangbouten die loskomen en afbranden :)

Lijkt me iets nieuws!

Geplaatst:

Leek mij ook straf eerlijk.

Geplaatst:

Moest dit model GT3 voor het eerst in de hens gegaan zijn bij Top Gear zouden ze het bij Porsche op misbruik van de journalisten kunnen steken.
Zo simpel is dat nu niet meer hé!

Geplaatst:

Lijkt me iets nieuws!

Porsche is dan ook vooruitstrevend qua techniek. Vorsprung durch Pyrotechnik! After all blijven het verbrandingsmotoren, dus wat mekkeren we hier allemaal?

Geplaatst:

Moest dit model GT3 voor het eerst in de hens gegaan zijn bij Top Gear zouden ze het bij Porsche op misbruik van de journalisten kunnen steken.

Zo simpel is dat nu niet meer hé!

Nonsens.

Die bakken loggen data in hun ECU. Ze kunnen perfect zien of er sprake is geweest van misbruik.

Geplaatst:

Ook dat er met bv koude motor constant a fond tot de redline gegaan is?

Geplaatst:

Damn, zwaar klote voor de eigenaars, net nu het seizoen begonnen is.. Curieus hoe ze dat gat gaan opvullen!

Geplaatst:

Nonsens.

Die bakken loggen data in hun ECU. Ze kunnen perfect zien of er sprake is geweest van misbruik.

Ik had het over het "excuus" dat Zenvo gebruikte  :)

Geplaatst:

Rij nekeer een trackday of 30 a fond met dat ding en we zullen dan nog eens spreken :D

eerst zeggen dat de lancers na een paar ronden binnen staan omdat ze kapot getuned zijn.

nu blijkt dat de standaard porsches zichzelf in brand steken, en zelfs geen enkel rondje mogen rijden. 

:D

Geplaatst:

ok, zit dus een gat in het blok.

Geplaatst:

ok, zit dus een gat in het blok.

Waarschijnlijk door die lossende drijfstangbouten?

Geplaatst:

of de drijfstang zelf die een gat in het blok slaat. Foto's genoeg op het internet te vinden van een gat in een blok door een losgekomen/gebroken drijfstang.

Als die een olieleiding inwendig beschadigd, zie ik nog niet in hoe die olie zal branden.

Geplaatst:

Voor degene die denken "ocharme, porsche gaat 800 blokken vervangen, dat gaat ze geld kosten", think again.  De eerste blokken die terugkomen gaan later weer naar een andere klant met de herziene drijfstangen natuurlijk.

Geplaatst:

waarom zouden ze dan een heel motorblok vervangen?

steken ze beter een nieuwe drijfstang in hun eigen blok.

Geplaatst:

Nonsens.

Zo'n ECU, is dat vuurbestendig?

Geplaatst:

Ook dat er met bv koude motor constant a fond tot de redline gegaan is?

Geen idee wat er in de laatste generatie allemaal gelogd wordt. Ik vrees meer dan je lief is :)

Geplaatst:

Voor degene die denken "ocharme, porsche gaat 800 blokken vervangen, dat gaat ze geld kosten", think again.  De eerste blokken die terugkomen gaan later weer naar een andere klant met de herziene drijfstangen natuurlijk.

Die blokken zijn belange zo reviseer-vriendelijk niet als de Mezger blokken hoor. Ik betwijfel of ze dat zouden doen eerlijk gezegd. Volgens mij is het logistiek ook gewoon gemakkelijker op de band een hoop nieuwe motoren te produceren dan er een hoop manueel te gaan "refurbishen".

Geplaatst:

Als dat Mezger blok zal veel gemakkelijker uit elkaar te halen is, is dat dan puur omdat er grotere stukken gebruikt worden , minder bouten etc zijn?

Geplaatst:

Die blokken zijn belange zo reviseer-vriendelijk niet als de Mezger blokken hoor. Ik betwijfel of ze dat zouden doen eerlijk gezegd. Volgens mij is het logistiek ook gewoon gemakkelijker op de band een hoop nieuwe motoren te produceren dan er een hoop manueel te gaan "refurbishen".

Worden opgekocht door KMS of soortgelijke firma, weet ik van de bron....

Geplaatst:

M96 en M97 waren ook niet zo "gemakkelijk" te reviseren, maar al die 996 en 997's met "nieuwe motor" van 15k euro, hoeveel % van die nieuwe motoren zou er echt nieuw zijn? En dat waren dan plofblokken, waar de carters meestal niet meer te redden waren. Maar die werden wel gewoon gerebuild met nieuwe carters indien nodig.

En hier gaat het helemaal niet over motorschade he, de dingen die hieruit komen is (nog) niks mis mee...  Dus die gaan gewoon open om die drijfstangen aan te passen, en hup.  

Waarom de mensen hun blok niet aanpassen en teruggeven: doorlooptijd.  Motor droppen en nieuwe erin is gemakkelijk en snel. 

Geplaatst:

Hoe kan de olie dan op iets warms komen te branden? Niet omdat er intern een olieleiding beschadigd is

Geplaatst:

Nee ze gaan geen gebruikte motor reviseren en in een nieuwe steken, worden verkocht aan opkopers die rebuilds doen..... en die hebben afzet genoeg. Ik ken zo een plaats met +4000 motoren op stock, R8, Ferrari, AMG en dat in alle mogelijke uitvoeringen, gewoonweg impressive.

De blokken uit de perswagens bv worden ook aan die mannen verkocht.... topmerken verkopen die perswagens nooit met de motor uit de perstests in. 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in