Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wegens allemaal nog Porsche Approved garantie?

Neen, goodwill.

Geplaatst:

En zijn het telkens dezelfde onderdelen die falen in de motor?

Geplaatst:

Neen, goodwill.

Dat is dan toch al iets!

Geplaatst:

goodwill van Porsche of van zijn baas?

Geplaatst:

Werkuren is ook nog wel wat zeker. Hoelang doen jullie daar over? 2 dagen?

Hangt ervan af wie het doet... :D  Mag eigenlijk niet maar toch is het zo. 

Als ik mijn best doe en alle stukken klaarliggen, niet teveel tegenslag heb (uitlaten zijn kut), kan ik het werk an sich op 1 dag doen.  Motor uithalen heb ik laatst mijn record gezet op 45 minuten (maar dat is wel raggen :D), tegen dat je de nieuwe motor geprepareerd hebt om in te steken ben je wel gauw 3-4 uur verder.  Insteken +-1.5-2 uur.

Geplaatst:

En zijn het telkens dezelfde onderdelen die falen in de motor?

Wij zeggen altijd: ge kunt er mee langs de kassa van den Aldi passeren!  

(barcodes in de cilinderwanden)

Geplaatst:

Dat is dan toch al iets!

Stilzwijgende erkenning van het probleem, denk ik.  

Luidop zullen ze het iig niet toegeven.

Geplaatst:

Maar eigenlijk heeft elk merk wel zo iets, BMW doet het ook slecht op zo'n gebied. Hebben ze in het ene model iets opgelost is het in het volgende weer iets anders. Ik hoor dat ALLE laatste generaties 320d eco redelijk snel kettingproblemen krijgen en is een engine out job. Elke E9x en F3x volgen BMW mechanieker.

458 italia vloog ook in brand soms zeker. Ongelofelijk eigenlijk dat in zo'n moderne tijden er nog zoveel mislukkingen gemaakt worden, zeker nadat constructeurs zeggen dat ze xxxxxxxxxxxx km's gereden hebben met testwagen etc...

Geplaatst:

Ik vind die evolutie niet zo raar...alles moet snel gaan, kwaliteit is secondary.

De tijd waarin ze een MB 190 duizenden kilometers lieten rijden op Nardo om de durability te bewijzen ligt voor altijd achter ons vrees ik.

Geplaatst:

Ik vind die evolutie niet zo raar...alles moet snel gaan, kwaliteit is secondary.

De tijd waarin ze een MB 190 duizenden kilometers lieten rijden op Nardo om de durability te bewijzen ligt voor altijd achter ons vrees ik.

Dat begrijp ik, maar dan moeten ze toch ergens zelf denken van: het is niet ideaal en het zal kapot gaan, hopelijk niet tijdens de garantie periode... :fp:

Geplaatst:

Dat is het ridicule aan de huidige mentaliteit.

Maar die hele evolutie is ook ingegeven door o.a. de overheid. Oudere wagens worden tegenwoordig overwegend zwaarder belast (milieunormen), men geeft subsidies zoals de Abwrackpremie in Duitsland een paar jaar geleden etc.

Geplaatst:

Matteus, ik vind uw post een grote meerwaarde voor dit forum, maar ik zou toch wat schrik hebben om dat in  het openbaar te hebben staan. Het is tenslotte een tof baantje dat je hebt.

Geplaatst:

Matteus, ik vind uw post een grote meerwaarde voor dit forum, maar ik zou toch wat schrik hebben om dat in het openbaar te hebben staan. Het is tenslotte een tof baantje dat je hebt.

Idd bedacht ik mij daar straks ook. Nu, denk niet dat ik veel gezegd heb dat niet mag geweten zijn? Dat van die drijfstangbouten weet ik al enkele weken maar als er van pag uit gevraagd wordt om daarover discreet te zijn untill further notice doe ik dat ook.

Geplaatst:

Ik ken weinig dealers van andere merken die gemiddeld 10-12 motoren per jaar vervangen...   En dan moet je nog rekening houden met de afzet.

Renault in den tijd met hun 1.5dci zal er wel dik over gegaan zijn. VW heeft zijn portie problemen gehad met die 1.4tsi's en DSG bakken, Volvo(enfin heel de psa groep) heeft zwakke turbo's op hun 1.6 diesel motoren en ga zo maar verder. Er is dus altijd wel iet, het één is natuurlijk wel erger dan het ander EN soms geven ze u 5 jaar garantie maar kust uw pollekes als ge effectief ook ooit iets in garantie vervangen krijgt. Ik kan hier zo'n verhalen vertellen van die pixo...

Geplaatst:

Alles moet vooral goedkoper worden geproduceerd, kwaliteit is secondary. En ondertussen de prijs maar opkrikken, meer dan louter inflatie alleen.

En alles wordt gewoon meer en meer wegwerp. Waarom iets ineen steken dat je kan repareren/reviseren als je gemakkelijker gewoon het hele stuk kan weggooien en vervangen. Simpeler qua werk en logistiek, en brengt meer op. Als je een versnellingsbak moet reviseren moet je hem ook uit- en inbouwen. Kan je evengoed een oude uitbouwen en een nieuwe inbouwen, dat spaart je een hoop geknoei bij revisiewerk (en de hele logistiek achter het kunnen aanleveren van alle individuele onderdelen), en de klant dokt dan wel gewoon een nieuwe bak. Klaar.

Geplaatst:

Volgens mij gaat dat soort mentaliteit nog een impact hebben op de tweedehandsprijzen van wagens. Alsmaar meer modellen gaan met grote kosten komen te zitten eens ze > 5 jaar oud zijn, terwijl (correct me if I am wrong) men "vroeger" toch wel bijna 10 jaar kon rijden met een goed onderhouden auto van een degelijk merk (dus geen Renault van 1985, of een Skoda van datzelfde jaar :) ) zonder significante issues (buiten slijtage van schokdempers enzo natuurlijk).

Geplaatst:

Renault in den tijd met hun 1.5dci zal er wel dik over gegaan zijn. VW heeft zijn portie problemen gehad met die 1.4tsi's en DSG bakken, Volvo(enfin heel de psa groep) heeft zwakke turbo's op hun 1.6 diesel motoren en ga zo maar verder. Er is dus altijd wel iet, het één is natuurlijk wel erger dan het ander EN soms geven ze u 5 jaar garantie maar kust uw pollekes als ge effectief ook ooit iets in garantie vervangen krijgt. Ik kan hier zo'n verhalen vertellen van die pixo...

Zoals ik wel zei: rekening houdend met de afzet...

En daarbij komt dat Porsche zichzelf positioneert onder de top-kwalitatieve merken, als niet hét 'beste' merk.   Nuja, dan stel ik mij toch vragen...

Toen ik mijn stage deed enkele jaren terug bij een Benz-dealer ging het op een bepaald moment over motoren vervangen...  Die mensen hoorden het bijna donderen in Keulen.  Op een paar uitzonderingen na natuurlijk.  Weet niet hoe het daar nu zit, maar ik vermoed dat die mannen niet aan de lopende band motoren steken? 

En moest je nu nog zeggen dat zo'n 997 blok hoogstaande techniek is, oké, maar dat is het dus verre van.

Geplaatst:

wat was er verkeerd met de 1.5dci van renault?

wij hebben eentje van de eerste generatie lopen. en nog steeds geen problemen mee gehad. blokje heeft wel maar 70K km gereden op 13j, maar in het begin heeft die serieus moeten doorperen aangezien dat onze "goede" wagen was.

Geplaatst:

Vraag mij af of jappen wel nog kwaliteit maken, was in de jaren 90 toch hun sterke kant.

Geplaatst:

wat was er verkeerd met de 1.5dci van renault?

wij hebben eentje van de eerste generatie lopen. en nog steeds geen problemen mee gehad. blokje heeft wel maar 70K km gereden op 13j, maar in het begin heeft die serieus moeten doorperen aangezien dat onze "goede" wagen was.

foute serie krukaslagers, eigelijk de schuld van de toeleverancier en niet van renault zelf. Teweinig witmetaal op de lagers zorgt voor vroegtijdige slijtage, zo meestal rond de 100k km. Het probleem is vaak dat eens de consument het merkt het probleem al ver gevorderd is en de krukas ook moet vervangen worden en de turbo moet nagekeken worden. Renault zorgde bij de meeste gevallen voor een ruilmotor maar de kosten bleven grotendeels voor de klant.

Vraag mij af of jappen wel nog kwaliteit maken, was in de jaren 90 toch hun sterke kant.

die tijd is ook al passé. De toonbeelden van kwaliteit zijn voor mij mercedes, volkswagen, porsche en audi in de jaren 80. Das ook weeral dik 30 jaar geleden dusja het is allemaal niet meer relevant.

Geplaatst:

nog een reden om de clio buiten te zetten. :D

Geplaatst:

Neen.

Ik wist bijv.  van een 997 Turbo S perskist die in zijn 15-minutes-of-fame-leven 2 keer aanzienlijke carrosserieschade had opgelopen...    Wordt gewoon hersteld en verkocht.

Die klant heeft hem daarna dan zelf maar voor de 3de keer geprakt.

De Augistinehallen van Audi, daar worden alle messe wagens afgenomen. Vandaar vertrekt een LKW met alle auto's die hebben taak hebben vervuld op een Messe. AQ1 audis worden allemaal vernietigd. Ik spreek hier over konzernwagens, niet over de wagens van een huppeldepup importeur.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in