Ga naar inhoud

2014 Porsche 911 GT3


tato

Aanbevolen berichten

Zalig :-)   Moet nogal wat kosten, zo'n ontwikkeling om dan - wat, 30-40? - weinig modelletjes effectief te bouwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geldt dat ook voor de AMG blokken? Daar zijn toch minder schitterende ervaringen over te hebben op het net waaronder onze eigen AMG man @@The Swede

 

Bij ons is dat iets van een 2% van de verkochte AMG's die problemen krijgt.

 

* De CLK 55 AMG met +300.000km te ik niet meer mee :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

The 991 RS is a 4.0 liter normally aspirated engine. That's official.

van een kerel op Rennlist, geen idee hoe betrouwbaar hij is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij ons is dat iets van een 2% van de verkochte AMG's die problemen krijgt.

 

* De CLK 55 AMG met +300.000km te ik niet meer mee :D

 

Weer een goed voorbeeld van internetwijsheid dan, het valt allemaal precies nog mee! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou wel vet zijn! Hopelijk niet te fragiel...

 

Ach

 

Na de "elke X km gemengd gebruik moet je de volledige wielophanging vervangen als je centerlocks hebt", nu de "na X draaiuren gemengd gebruik moet het blok open voor revisie"

 

#becauseracecar

 

 

:D

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach

 

Na de "elke X km gemengd gebruik moet je de volledige wielophanging vervangen als je centerlocks hebt", nu de "na X draaiuren gemengd gebruik moet het blok open voor revisie"

 

#becauseracecar

 

 

:D

 

 

't zal deels hearsay zijn maar het schijnt toch dat de mk2 997GT3(RS) en 4.0 stevig wat dichter aan de limiet zitten en aldus vaker problemen kennen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

't zal deels hearsay zijn maar het schijnt toch dat de mk2 997GT3(RS) en 4.0 stevig wat dichter aan de limiet zitten en aldus vaker problemen kennen?

 

Zou kunnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En WTF met die centerlocks! :-o  Om de hoeveel km?

 

gemengd = straat/circuit, men specificeert natuurlijk wijselijk niet welke verhouding

 

Elke 7000km gemengd gebruik:

- wiellagers en wielnaven achteras vervangen

- centerlock moeren vervangen

 

Elke 14000km gemengd gebruik:

- Wiellagers en naven vooras

- centerlock moeren vooras

- wieldragers achteras

 

Elke 28000km gemengd gebruik:

- wieldragers vooras vervangen

 

 

Ik heb met de mijne (afgerond) 56.000km "gemengd gebruik" gereden op een kleine 3 jaar

 

Als we dat effe dan volgens de nieuwe procedure bekijken had ik op die tijd:

 

24 nieuwe centerlock moeren

24 nieuwe wiellagers en naven

12 nieuwe wieldragers

 

 

moeten kopen ( + de installatiekost van de lagers, naven en dragers).

 

aan 200 euro / stuk is dat al bijna 5K aan centerlock moeren alleen, en dan heb ik het nog niet over de prijzen van de andere stukken (+ werk a 80 euro ex btw / uur) 

:fp:

 

For the race track, my ass....

Link naar reactie
Delen op andere sites

E60/E61 M5 daarentegen :D

Elke 14tkm:

- nieuwe versnellingsbak

 

Elke 28tkm:

- nieuwe motor

 

Sounds about right. :D

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

gemengd = straat/circuit, men specificeert natuurlijk wijselijk niet welke verhouding

 

Elke 7000km gemengd gebruik:

- wiellagers en wielnaven achteras vervangen

- centerlock moeren vervangen

 

Elke 14000km gemengd gebruik:

- Wiellagers en naven vooras

- centerlock moeren vooras

- wieldragers achteras

 

Elke 28000km gemengd gebruik:

- wieldragers vooras vervangen

 

 

Ik heb met de mijne (afgerond) 56.000km "gemengd gebruik" gereden op een kleine 3 jaar

 

Als we dat effe dan volgens de nieuwe procedure bekijken had ik op die tijd:

 

24 nieuwe centerlock moeren

24 nieuwe wiellagers en naven

12 nieuwe wieldragers

 

 

moeten kopen ( + de installatiekost van de lagers, naven en dragers).

 

aan 200 euro / stuk is dat al bijna 5K aan centerlock moeren alleen, en dan heb ik het nog niet over de prijzen van de andere stukken (+ werk a 80 euro ex btw / uur) 

:fp:

 

For the race track, my ass....

 

 

De reden waarom er waarschijnlijk geen GT3 meer op den hof komt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de liefhebbers

Deze waslijst telt ook voor de gewone moeren maar dan om de 10000km 'gemengd gebruik'

Link naar reactie
Delen op andere sites

gemengd = straat/circuit, men specificeert natuurlijk wijselijk niet welke verhouding

 

Elke 7000km gemengd gebruik:

- wiellagers en wielnaven achteras vervangen

- centerlock moeren vervangen

 

Elke 14000km gemengd gebruik:

- Wiellagers en naven vooras

- centerlock moeren vooras

- wieldragers achteras

 

Elke 28000km gemengd gebruik:

- wieldragers vooras vervangen

 

 

Ik heb met de mijne (afgerond) 56.000km "gemengd gebruik" gereden op een kleine 3 jaar

 

Als we dat effe dan volgens de nieuwe procedure bekijken had ik op die tijd:

 

24 nieuwe centerlock moeren

24 nieuwe wiellagers en naven

12 nieuwe wieldragers

 

 

moeten kopen ( + de installatiekost van de lagers, naven en dragers).

 

aan 200 euro / stuk is dat al bijna 5K aan centerlock moeren alleen, en dan heb ik het nog niet over de prijzen van de andere stukken (+ werk a 80 euro ex btw / uur) 

:fp:

 

For the race track, my ass....

 

En zijn er ook mensen die deze voorschriften effectief volgen?

 

Kan me dat nauwelijks voorstellen....

 

Er moeten toch ook manieren zijn om vast te stellen of er een noodzaak is? Een wiellager kan toch op tolerantie/speling gecontroleerd worden? Bij veroudering van materiaal en om breuk te voorkomen zal dat lastiger zijn natuurlijk..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op deze manier is Porsche altijd ingedekt.

 

Lijkt eerder een opsomming van pijnpunten :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er moeten toch ook manieren zijn om vast te stellen of er een noodzaak is?

 

Ja, demonteren en door een scanner jagen om te checken op haarscheurtjes.

 

Ik weet niet of dat goedkoper gaat zijn :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid