Ga naar inhoud

2013 Range Rover Sport


William Blake

Aanbevolen berichten

  • 1 jaar later...
6 uur geleden zei BMWMB:

Ik ben meer geïnteresseerd in de hybride versie, de P400e

https://www.autogids.be/autonieuws/nieuwe-modellen/fotos--range-rover-sport-p400e.html

300pk 2.0 benzine, gekoppeld aan een 116pk elektromotor, 404pk en 640 Nm koppel, 0-100 in 6,7 sec, 64gr CO2 en 50km elektische autonomie.

range-rover-sport-p400e-1.jpg

 

Viercilinder. :down:

Veel liever een eerlijke zescilinder diesel, dan. (Idem bij de BMW's 30e en 40e en de Volvo's T8).

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Fuck fiscaal. Zowel in de BMW X5 als in de Volvo XC90 vond ik het echt een domper, dat naaimachientje dat hoorbaar 'amechtig' mee huilt. Past voor geen meter. :oops: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden zei gTa:

Fuck fiscaal. Zowel in de BMW X5 als in de Volvo XC90 vond ik het echt een domper, dat naaimachientje dat hoorbaar 'amechtig' mee huilt. Past voor geen meter. :oops: 

Ik heb al meerdere T8's moeten overnemen uit 'miserie', blijkbaar zuipt dat ding enorm, richting 14-15 liter als je vlot rijdt en dan amper 50 liter tankje erin..

GLE500e: V6 erin, 442 pk en 0-100 in 5,3s :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden zei William Blake:

Ik heb al meerdere T8's moeten overnemen uit 'miserie', blijkbaar zuipt dat ding enorm, richting 14-15 liter als je vlot rijdt en dan amper 50 liter tankje erin..

GLE500e: V6 erin, 442 pk en 0-100 in 5,3s :P

Jammer dat die GLE zo verouderd is, ondertussen. :oops:  HUD enkel als opbouw, zoals in de Renault Twingo, komaan zeg. :roll:  Zelfs compleet onmogelijk indien volleder...

Maar los daarvan: yep, zo veel leukere aandrijflijn, ik geloof het graag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

48 minuten geleden zei William Blake:

Ik heb al meerdere T8's moeten overnemen uit 'miserie', blijkbaar zuipt dat ding enorm, richting 14-15 liter als je vlot rijdt en dan amper 50 liter tankje erin..

Ik word er echt ziek van als ik bedenk dat zo'n dingen gesponsord worden door ons belastingssysteem omdat ze op papier maar 2 liter verbruiken. Zum Kotzen.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minutes ago, JanC said:

Ik word er echt ziek van als ik bedenk dat zo'n dingen gesponsord worden door ons belastingssysteem omdat ze op papier maar 2 liter verbruiken. Zum Kotzen.

Die worden niet gesponsord, al de rest wordt gewoon te veel belast...

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou dat correct gebruiken. Lijkt me heerlijk om die vele korte ritjes zuiver elektrisch te doen.

Maar mijn madam doet 't meeste ritten met onze auto. En zij is van een andere mening: "Kunde dat afleggen, dienen elektriek van zo'n hybrides? Want ik moet da ni weten ze. En ne kabel steken als ik thuis kom en weer uitpluggen als ik weg wil, komaan zeg."  Oké dan. :D 

'k Denk wel dat ze anders zou piepen mocht ze eens met een potente electro-kar kunnen rijden. Ze heeft het vooral om kwieke acceleraties en hernemingen tot semi-legale snelheden, dus eerder snel optrekken dan hoge snelheden. Exact dat waar elektrische motoren zo goed in zijn. We hebben eens een Zoë getest en alhoewel dat echt wel vlot is tot 70/90 vond ze dat toch nog wel redelijk meh omdat het je niet van je sokken blaast én zo emotieloos rijdt. Een Tesla onder haar gat en die rijdt de (aangedreven) banden kaal op minder dan 10k km peizek. :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook liever een dikke zescilinder in het vooronder, en zeker de diesel die we nu hebben klinkt hemels. Maar, het fiscale speelt ook een rol, en mijn vrouw licht niet wakker van de motorsound. Zij doet veel korte afstanden, dus kan ze echt wel veel elektrisch rijden. Ik rijd maar sporadisch met deze auto, dus mij zou het ook weinig boeien, temeer zo'n Range als zware SUV niet echt mijn ding is, en ik gewoon geniet van z'n comfort en kwaliteiten om zwaar te trekken. 

Mijn vrouw is ondertussen volledig verknocht aan dit merk, en zou dit veel liever hebben dan een Panamera Hybride. Ik daarentegen... 

Nadeel van de hybride is wel dat deze niet 3500kg kan trekken, maar wel maar 2500kg. Maar, dat is meer dan genoeg voor 2 pony's op trailer of een door @wannes afgeragde E36 M3 driftslet op trailer. Belangrijk is het gewicht van de auto, dat ervoor zorgt dat je bijna niet voelt dat er een trailer achter de auto hangt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid