Ga naar inhoud

2013 Range Rover Sport


William Blake

Aanbevolen berichten

Ik heb geen testrit aangeboden gekregen maar ik weet ergens einde januari een mening te geven. [mention=477]alexanderr[/mention] [emoji4]

 

@bmwmb “licht” :)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind dit ding errrg goed rijden. Had een 3.0 diesel als renter (geloof dat die 306pk heeft) en dat rijdt super goed.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan deze RRS al configureren... Daar kunnen de andere merken nog iets van leren. Zo'n P400e naar mijn goesting komt al snel boven de 120k euro. Eigenlijk toch zot veel geld voor een 2 literke.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uur geleden zei William Blake:

Plus je mag niet iedereen over dezelfde kam scheren... sommigen gebruiken het wel correct...

Dit.

15 uur geleden zei BMWMB:

Je kan deze RRS al configureren... Daar kunnen de andere merken nog iets van leren. Zo'n P400e naar mijn goesting komt al snel boven de 120k euro. Eigenlijk toch zot veel geld voor een 2 literke.

Dat moet je u niet aantrekken, das perceptie. 740e was ook 120K en das het echt wel waard.

Diegenen met kritiek op zo'n 2.0l 4 cylinder zware hybride. Ik vind dat echt goed rijden nochtans....

Link naar reactie
Delen op andere sites

50 minuten geleden zei Germinal:

Die VAA gaat serieus op de schop binnen 2 jaar he.. niet vergeten!

We weten dat het gaat aangepast worden, maar we weten niet in welke mate. sowieso zal hybride fiscaal voordeliger blijven dan zo'n dikke diesel die we nu hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We weten dat het gaat aangepast worden, maar we weten niet in welke mate. sowieso zal hybride fiscaal voordeliger blijven dan zo'n dikke diesel die we nu hebben.

Zeker en vast.. maar het zal niet enkel de VAA zijn.. ook de aftrekbaarheid zal meer dan waarschijnlijk wijzigen.. ach ja.. koffiedik kijken he.


Vind ik wel raar dat bmw en blijkbaar ook RR hun hybrides niet met een 6 cil leveren. Blijkbaar is dat dan enkel Porsche die een hybride 6 cil leveren ??

Anderzijds de hybride i8 heeft maar 3 cil en ze puren daar ongeveer 250pk uit ;)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 4-10-2017 om 21:54 zei William Blake:

 

GLE500e: V6 erin, 442 pk en 0-100 in 5,3s :P

Heb er 2 maand mee gereden, liever met een potente diesel dan die hybride eigenlijk...

Op 4-10-2017 om 23:13 zei William Blake:

Plus je mag niet iedereen over dezelfde kam scheren... sommigen gebruiken het wel correct...

Zijn echt 2 extremen.

Klanten die het kopen en zo zuinig mogelijk proberen rijden, en klanten die het kopen omdat het fiscaal voordelig is.

1 uur geleden zei Germinal:



Anderzijds de hybride i8 heeft maar 3 cil en ze puren daar ongeveer 250pk uit ;)

PK's zeggen niets bij zo een kisten. Als ik de C350e vergelijk met de C300h rij ik véél liever met de 300h, hoewel de 350 op papier meer PK heeft.

Hoewel ik moet toegeven nog niet met een i8 gereden te hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

PK's zeggen niets bij zo een kisten. Als ik de C350e vergelijk met de C300h rij ik véél liever met de 300h, hoewel de 350 op papier meer PK heeft.
Hoewel ik moet toegeven nog niet met een i8 gereden te hebben.



Euhm.. de Lexus doet 0-100 in 8.9 sec en de Merc in 6.2..

Pk's samen mer gewicht zeggen meestal zo goed als alles :)
Link naar reactie
Delen op andere sites

58 minutes ago, Germinal said:

 

 


Euhm.. de Lexus doet 0-100 in 8.9 sec en de Merc in 6.2..

Pk's samen mer gewicht zeggen meestal zo goed als alles :)

 

 

Lexus?

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 hours ago, Germinal said:

 

 


Euhm.. de Lexus doet 0-100 in 8.9 sec en de Merc in 6.2..

Pk's samen mer gewicht zeggen meestal zo goed als alles :)

 

 

Kuch :lol:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden zei Germinal:

 

 


Euhm.. de Lexus doet 0-100 in 8.9 sec en de Merc in 6.2..

Pk's samen mer gewicht zeggen meestal zo goed als alles :)

 

 

Benz C350e VS Benz C300h

En 0-100 is leuk als je 5-15 jaar bent.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren gaan driften in Weeze, en dus nog eens de M3 op trailer getrokken. Dan merk je pas wat een zalige auto zo'n Range SPort is, en vooral wat een heerlijke motor die 3.0 biturbodiesel is met 700Nm koppel. Ik heb ergens wel zin om onze Range om te zetten voor zo'n hybride, om alweer het nieuwe model te hebben met vooral de veel betere multimedia, want dat is nu om te janken, en ook omwille van het fiscale, maar... ik ben bang dat de Range zijn ziel kwijt is zonder die dikke V6 diesel in het vooronder. Ik twijfel er niet aan dat 'm snel zal zijn, maar zo'n 2.0 4cyl. kan nooit hetzelfde brio geven aan deze mastodont. De sound van die V6 is voor een diesel echt :inlove:. Ook kan de hybride maar 2500kg trekken tov 3500kg met de huidige, wat eigenlijk wel genoeg is. Uiteindelijk speelt het gewicht van het trekkend voertuig een rol in de stabiliteit van het rijden met zo'n trailer, en dat is zeker aanwezig.

Mijn vrouw ziet het wel zitten, maar ik ga er mij nog eens over bezinnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minutes ago, BMWMB said:

vooral de veel betere multimedia

Wat kun je daar dan allemaal mee doen dat het nieuwe zoveel beter is en een must have is? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het oude is zeer gebruiksonvriendelijk en traag, een bron van ergernis. Het nieuwe systeem is heel veel beter.

 

Nog een bedenking die ik heb met de hybrides is wat de tweedehands markt gaat doen als de fiscale voordelen veel minder gaan zijn vanaf 2020. We weten nog niet in welke mate deze aangepast zal worden.

 

Een vergelijking tussen een 3.0d (306pk) en een hybride. Ik heb eentje samengesteld zoals ik 'm zou willen, een HSE Dynamic.

Diesel: € 105.000,-, VAA € 13.770,- en 60% fiscaal aftrekbaar

Hybride: € 114.000,-, VAA € 3.908,- en 90% fiscaal aftrekbaar

 Over 3 jaar heb je dus € 30.000,- minder VAA, en kan je € 15.000,- meer fiscaal in mindering brengen.

Gaan ze deze grote kloof halveren, of wat gaan ze doen, want het verschil is nu echt wel heel groot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De diesel vind ik behoorlijk zuinig. Mijn vrouw doet enkel korte verplaatsingen, en rijdt behoorlijk vlot, en zit gemiddeld op net boven de 10 liter. 

Een maand geleden ben ik naar Ecuyeres geweest, dus heeft 'm de M3 op trailer getrokken, en had toen een gemiddeld verbruik van maar 1 liter meer, nl 11 liter. Ik vind dat zeker niet overdreven voor zo'n zwaar machien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid