Jokke_vlo 14.815 Geplaatst: 4 oktober 2017 Delen Geplaatst: 4 oktober 2017 Ik heb geen testrit aangeboden gekregen maar ik weet ergens einde januari een mening te geven. [mention=477]alexanderr[/mention] [emoji4] @bmwmb “licht” 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.787 Geplaatst: 4 oktober 2017 Delen Geplaatst: 4 oktober 2017 Ik vind dit ding errrg goed rijden. Had een 3.0 diesel als renter (geloof dat die 306pk heeft) en dat rijdt super goed. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 9.847 Geplaatst: 4 oktober 2017 Delen Geplaatst: 4 oktober 2017 Je kan deze RRS al configureren... Daar kunnen de andere merken nog iets van leren. Zo'n P400e naar mijn goesting komt al snel boven de 120k euro. Eigenlijk toch zot veel geld voor een 2 literke. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
flupke73 9.406 Geplaatst: 5 oktober 2017 Delen Geplaatst: 5 oktober 2017 maar in VAA de helft van de C450 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 9.847 Geplaatst: 5 oktober 2017 Delen Geplaatst: 5 oktober 2017 En zelfs maar 1/3 van de Range Sport diesel die we nu hebben. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Germinal 448 Geplaatst: 5 oktober 2017 Delen Geplaatst: 5 oktober 2017 Die VAA gaat serieus op de schop binnen 2 jaar he.. niet vergeten! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Speedhunter 4.228 Geplaatst: 5 oktober 2017 Delen Geplaatst: 5 oktober 2017 16 uur geleden zei William Blake: Plus je mag niet iedereen over dezelfde kam scheren... sommigen gebruiken het wel correct... Dit. 15 uur geleden zei BMWMB: Je kan deze RRS al configureren... Daar kunnen de andere merken nog iets van leren. Zo'n P400e naar mijn goesting komt al snel boven de 120k euro. Eigenlijk toch zot veel geld voor een 2 literke. Dat moet je u niet aantrekken, das perceptie. 740e was ook 120K en das het echt wel waard. Diegenen met kritiek op zo'n 2.0l 4 cylinder zware hybride. Ik vind dat echt goed rijden nochtans.... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 9.847 Geplaatst: 5 oktober 2017 Delen Geplaatst: 5 oktober 2017 50 minuten geleden zei Germinal: Die VAA gaat serieus op de schop binnen 2 jaar he.. niet vergeten! We weten dat het gaat aangepast worden, maar we weten niet in welke mate. sowieso zal hybride fiscaal voordeliger blijven dan zo'n dikke diesel die we nu hebben. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Germinal 448 Geplaatst: 7 oktober 2017 Delen Geplaatst: 7 oktober 2017 We weten dat het gaat aangepast worden, maar we weten niet in welke mate. sowieso zal hybride fiscaal voordeliger blijven dan zo'n dikke diesel die we nu hebben.Zeker en vast.. maar het zal niet enkel de VAA zijn.. ook de aftrekbaarheid zal meer dan waarschijnlijk wijzigen.. ach ja.. koffiedik kijken he.Vind ik wel raar dat bmw en blijkbaar ook RR hun hybrides niet met een 6 cil leveren. Blijkbaar is dat dan enkel Porsche die een hybride 6 cil leveren ??Anderzijds de hybride i8 heeft maar 3 cil en ze puren daar ongeveer 250pk uit Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Phil 11.571 Geplaatst: 7 oktober 2017 Delen Geplaatst: 7 oktober 2017 Porsche, Mercedes, Audi,... hebben hybrides met 6-cilinder. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Carlito 5.715 Geplaatst: 7 oktober 2017 Delen Geplaatst: 7 oktober 2017 Op 4-10-2017 om 21:54 zei William Blake: GLE500e: V6 erin, 442 pk en 0-100 in 5,3s Heb er 2 maand mee gereden, liever met een potente diesel dan die hybride eigenlijk... Op 4-10-2017 om 23:13 zei William Blake: Plus je mag niet iedereen over dezelfde kam scheren... sommigen gebruiken het wel correct... Zijn echt 2 extremen. Klanten die het kopen en zo zuinig mogelijk proberen rijden, en klanten die het kopen omdat het fiscaal voordelig is. 1 uur geleden zei Germinal: Anderzijds de hybride i8 heeft maar 3 cil en ze puren daar ongeveer 250pk uit PK's zeggen niets bij zo een kisten. Als ik de C350e vergelijk met de C300h rij ik véél liever met de 300h, hoewel de 350 op papier meer PK heeft. Hoewel ik moet toegeven nog niet met een i8 gereden te hebben. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Germinal 448 Geplaatst: 7 oktober 2017 Delen Geplaatst: 7 oktober 2017 PK's zeggen niets bij zo een kisten. Als ik de C350e vergelijk met de C300h rij ik véél liever met de 300h, hoewel de 350 op papier meer PK heeft. Hoewel ik moet toegeven nog niet met een i8 gereden te hebben.Euhm.. de Lexus doet 0-100 in 8.9 sec en de Merc in 6.2..Pk's samen mer gewicht zeggen meestal zo goed als alles Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Phil 11.571 Geplaatst: 7 oktober 2017 Delen Geplaatst: 7 oktober 2017 58 minutes ago, Germinal said: Euhm.. de Lexus doet 0-100 in 8.9 sec en de Merc in 6.2.. Pk's samen mer gewicht zeggen meestal zo goed als alles Lexus? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ICM 22.324 Geplaatst: 8 oktober 2017 Delen Geplaatst: 8 oktober 2017 8 hours ago, Germinal said: Euhm.. de Lexus doet 0-100 in 8.9 sec en de Merc in 6.2.. Pk's samen mer gewicht zeggen meestal zo goed als alles Kuch Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Carlito 5.715 Geplaatst: 8 oktober 2017 Delen Geplaatst: 8 oktober 2017 9 uur geleden zei Germinal: Euhm.. de Lexus doet 0-100 in 8.9 sec en de Merc in 6.2.. Pk's samen mer gewicht zeggen meestal zo goed als alles Benz C350e VS Benz C300h En 0-100 is leuk als je 5-15 jaar bent. 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 9.847 Geplaatst: 8 oktober 2017 Delen Geplaatst: 8 oktober 2017 Gisteren gaan driften in Weeze, en dus nog eens de M3 op trailer getrokken. Dan merk je pas wat een zalige auto zo'n Range SPort is, en vooral wat een heerlijke motor die 3.0 biturbodiesel is met 700Nm koppel. Ik heb ergens wel zin om onze Range om te zetten voor zo'n hybride, om alweer het nieuwe model te hebben met vooral de veel betere multimedia, want dat is nu om te janken, en ook omwille van het fiscale, maar... ik ben bang dat de Range zijn ziel kwijt is zonder die dikke V6 diesel in het vooronder. Ik twijfel er niet aan dat 'm snel zal zijn, maar zo'n 2.0 4cyl. kan nooit hetzelfde brio geven aan deze mastodont. De sound van die V6 is voor een diesel echt . Ook kan de hybride maar 2500kg trekken tov 3500kg met de huidige, wat eigenlijk wel genoeg is. Uiteindelijk speelt het gewicht van het trekkend voertuig een rol in de stabiliteit van het rijden met zo'n trailer, en dat is zeker aanwezig. Mijn vrouw ziet het wel zitten, maar ik ga er mij nog eens over bezinnen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Timo 15.245 Geplaatst: 8 oktober 2017 Delen Geplaatst: 8 oktober 2017 26 minutes ago, BMWMB said: vooral de veel betere multimedia Wat kun je daar dan allemaal mee doen dat het nieuwe zoveel beter is en een must have is? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 9.847 Geplaatst: 8 oktober 2017 Delen Geplaatst: 8 oktober 2017 Het oude is zeer gebruiksonvriendelijk en traag, een bron van ergernis. Het nieuwe systeem is heel veel beter. Nog een bedenking die ik heb met de hybrides is wat de tweedehands markt gaat doen als de fiscale voordelen veel minder gaan zijn vanaf 2020. We weten nog niet in welke mate deze aangepast zal worden. Een vergelijking tussen een 3.0d (306pk) en een hybride. Ik heb eentje samengesteld zoals ik 'm zou willen, een HSE Dynamic. Diesel: € 105.000,-, VAA € 13.770,- en 60% fiscaal aftrekbaar Hybride: € 114.000,-, VAA € 3.908,- en 90% fiscaal aftrekbaar Over 3 jaar heb je dus € 30.000,- minder VAA, en kan je € 15.000,- meer fiscaal in mindering brengen. Gaan ze deze grote kloof halveren, of wat gaan ze doen, want het verschil is nu echt wel heel groot. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DHL 43 Geplaatst: 8 oktober 2017 Delen Geplaatst: 8 oktober 2017 Hee, dit lijkt me een leuk forum... hier worden diesels nog geapprecieerd. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 9.847 Geplaatst: 8 oktober 2017 Delen Geplaatst: 8 oktober 2017 Liefst van al had ik een dikke V8 benzine, een Autobiography, dus niet de SVR. Heerlijk onopvallend! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DHL 43 Geplaatst: 8 oktober 2017 Delen Geplaatst: 8 oktober 2017 Ja... maar verbruik zal dan wel navenant zijn. Geef mij ook maar de diesel hoor Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 9.847 Geplaatst: 8 oktober 2017 Delen Geplaatst: 8 oktober 2017 De diesel vind ik behoorlijk zuinig. Mijn vrouw doet enkel korte verplaatsingen, en rijdt behoorlijk vlot, en zit gemiddeld op net boven de 10 liter. Een maand geleden ben ik naar Ecuyeres geweest, dus heeft 'm de M3 op trailer getrokken, en had toen een gemiddeld verbruik van maar 1 liter meer, nl 11 liter. Ik vind dat zeker niet overdreven voor zo'n zwaar machien. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DHL 43 Geplaatst: 8 oktober 2017 Delen Geplaatst: 8 oktober 2017 Zeker niet, vraag me af hoeveel die in benzine zou verbruiken... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 9.847 Geplaatst: 8 oktober 2017 Delen Geplaatst: 8 oktober 2017 Mijn overbuurman heeft een SVR, en zit gemiddeld op 17 liter. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dane 1.814 Geplaatst: 8 oktober 2017 Delen Geplaatst: 8 oktober 2017 4 uur geleden zei BMWMB: Mijn overbuurman heeft een SVR, en zit gemiddeld op 17 liter. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.