Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik vind dat stuurwiel echt niet geslaagd, vooral te danken aan die panelen van de multifuntionele bediening. :unsure:

Blijft voor de rest wel een fantastische auto. Leuk ook dat zes-in-lijn terug komt, meestal is de evolutie omgekeerd.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

had langs buiten echt geen facelift nodig imo

Geplaatst:

Ik was ook verrast dat de facelift er al is. De S kwam hoegenaamd niet over alsof hij daar al aan toe was.

Het "barokke" in het interieur is gebleven en dat ligt me wat minder. Ook de integratie van de twee grote schermen in het dashboard is niet veranderd en dat kan toch (een pak) mooier.

Voor de rest enkel maar goed nieuws. Het nieuwe stuur is druk, maar het vorige wat ronduit afschuwelijk, imo. De buitenkant is er niet minder mooi op geworden (maar 't is ook niet dat de auto nu plots wél mooi is geworden, ermee, het zat gewoon al heel goed en dat blijft zo). Technisch gezien wel enkele leuke evoluties. De 6-in-lijn die terugkeert: spannend! Ik ben echt benieuwd hoe die nieuwe diesels dat gaan doen. Want de uittredende V6 diesel is een motor die qua loopcultuur en finesse zeer hoog scoort, imo. Als die 6-in-lijn veel beter doet, moet dat dan een fantastische krachtbron zijn. Die 400d en later evt. 450d gaan potten breken...

Geplaatst:

Het stuur klopt inderdaad niet. Stijlvol en klassiek interieur en dan een playstation sportstuur erin voor de kleuters :fp:

Is er info over de andere motoren?

Geplaatst:

Paar jaar terug was Mercedes echt goed bezig met hun design, maar nu gaat het toch gelijk terug bergaf. Die vlakke schermen met digitale tellers en hoge (al dan niet echt) gaten in de bumper onderaan vooraan...

Geplaatst:

Ik ben vooral onder de indruk hoe alles evolueert naar autonomous driving. In de S klasse gaan ze weer een stapje verder. Net nu ik een nieuwe auto wilde kopen ... ik zal dus nog maar eventjes wachten. Ik kijk erg uit naar volledig zelfstandig rijden.

Geplaatst:
2 uur geleden zei D Squaloid:

Ik kijk erg uit naar volledig zelfstandig rijden.

'k Doe dat nu al. :P

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
2 hours ago, D Squaloid said:

Ik ben vooral onder de indruk hoe alles evolueert naar autonomous driving. In de S klasse gaan ze weer een stapje verder. Net nu ik een nieuwe auto wilde kopen ... ik zal dus nog maar eventjes wachten. Ik kijk erg uit naar volledig zelfstandig rijden.

In welke zin gaan ze weer verder?

Geplaatst:

@Carlito, hoe zit dat nu met die Magic Body Control. Kan die nu gecombineerd worden met het 4-Matic systeem? 

Want als ook S560 nu al 4-matic wordt, en je het systeem niet kan krijgen op de 6-cilinders... waarop kan je dat dan nog krijgen? Was 1 van de weinige opties die ik echt prachtig vond op de nieuwe S en die ik zeker op de wagen zou willen als ik een nieuwe koop... 

Geplaatst:

blijft de knapste van het segment. Heerlijke auto!

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
24 minuten geleden zei The Swede:

In welke zin gaan ze weer verder?

Als je op cruise control staat en de navigatie ziet een kruispunt of rond punt, remt hij al automatisch af. Dat samen met de drive pilot van de E-klasse, en je kan al 90% zelf laten rijden door de auto

Geplaatst:
19 minuten geleden zei The Swede:

@Carlito, hoe zit dat nu met die Magic Body Control. Kan die nu gecombineerd worden met het 4-Matic systeem? 

Want als ook S560 nu al 4-matic wordt, en je het systeem niet kan krijgen op de 6-cilinders... waarop kan je dat dan nog krijgen? Was 1 van de weinige opties die ik echt prachtig vond op de nieuwe S en die ik zeker op de wagen zou willen als ik een nieuwe koop... 

Moet ik eens nakijken, denk het wel. 

Geplaatst:

Leuke evolutie, vooral dan inzake de motoren.

Schoonvader rijdt met S500e van eind 2014, zal ook tevreden zijn met deze kleine evolutie. Auto lijkt mooi te verouderen, zeker aangezien de huidige designtaal ontworpen werd op maat van de S-klasse. Blijft toch wel een indrukwekkende kar, 
Auto heeft naar mijn mening echt wel een donker interieur nodig, anders wordt het snel té kitscherig. 

Geplaatst:

Kwestie van smaak. Ik kreeg twee weken terug in Praag een LWB S350 mee en ik vond dat het interieur echt dat luxegevoel mankeerde in het zwart.

Licht beige of bruin lijken me de beste opties in dat opzicht.

Geplaatst:
7 minuten geleden zei The Swede:

Kwestie van smaak. Ik kreeg twee weken terug in Praag een LWB S350 mee en ik vond dat het interieur echt dat luxegevoel mankeerde in het zwart.

Licht beige of bruin lijken me de beste opties in dat opzicht.

ik kan je hierin volgen.  Zwart is m.i. te sportief of te zakelijk, te weinig luxe. Een S-Klasse moet luxe uitstralen. Dat bijna-witte vind ik dan inderdaad kitsch.

Geplaatst:

Hangt wat van je smaak (en leeftijd) af, denk ik.

10 jaar terug vond ik dergelijke interieurs ook maar niks. Als ik vandaag weer een S koop, is het een lange (liefst RWD) V8 (geen AMG) met Magic Body Control in het donkerblauw metaal, licht interieur, klassiek hout en eerder stijlvolle wielen (vs de klassieke 20' of meer sportieve kitch).

Geplaatst:

dan zullen we in dezelfde leeftijdscategorie zitten, denk ik.

10 jaar geleden vond ik S-klasses auto's voor oude bedrijfsleiders of misdaadbazen, los van het kleur van het exterieur of interieur.

Geplaatst:

Ik ben 10 jaar jonger dan jullie, maar blijkbaar sta ik 10jaar verder qua smaak :ninja:

• Vind ik leuk 3

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid