Ga naar inhoud

F1 GP van Maleisië 2013

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Wordt de motorafstelling niet vanuit de pits geregeld?

Sinds enkele jaren is telemetrie eenrichtingsverkeer geworden. Daarom dat de coureurs ook zoveel knoppen op het stuur hebben... vroeger kon het team dat gewoon vanuit de commandostand regelen... nu moeten ze de coureur vertellen wat hij moet regelen.

Gelukkig maar, anders zouden we nu niet zo'n controverse hebben :lol:

Geplaatst:
En vanuit het team gezien is het logisch dat ze ze niet tegen elkaar laten racen. Voor hetzelfde geld is er contact en zijn er 2 wagens out.

"Voor hetzelfde geld" is niet correct hé. Als je ziet hoeveel inhaalmanoeuvres er zijn geweest zonder contact. Als je als achterligger duidelijk sneller bent en je gebruikt de twee DRS zones goed dan ben je er voorbij. Ook zijn die mannen ondertussen ervaren genoeg om niet tegen elkaar te botsen. Ik vond dat ze Hamilton en Rosberg ook hadden moeten laten rijden, die twee zijn vrienden, die gaan echt niet op elkaar knallen of keihard de deur toedoen.

Geplaatst:
"Voor hetzelfde geld" is niet correct hé. .

Inderdaad, Turkije 2010 of zo :-)

Geplaatst:
Ik denk dat het genoeg zegt. Iedereen is bezig over het inhalen van Vettel op Webber, maar de communicatie gedurende race en hoe beiden zich gedroegen (teamorders negeren, muur indrukken, middelvinger, couperen, openlijk verbaal uithalen) toont toch meer dat de interne verhouding binnen het team serieus scheef zit. Dit kan wegen op beide coureurs en nefast zijn voor de prestaties.

Benieuwd of er in 't seizoen nog situaties zullen zijn waar de ene de andere een gunstje moet doen (voorbij laten omdat die op een andere strategie zit, e.d.). Zeker in de aanloop naar de finale zou dit best pittig kunnen zijn. 8)

Sinds enkele jaren is telemetrie eenrichtingsverkeer geworden. Daarom dat de coureurs ook zoveel knoppen op het stuur hebben... vroeger kon het team dat gewoon vanuit de commandostand regelen... nu moeten ze de coureur vertellen wat hij moet regelen.

Gelukkig maar, anders zouden we nu niet zo'n controverse hebben :lol:

:lolz:

Beestig.

"Teamorders?!? Wa zegde gij nu? Baneet gij!!"

*draait Webber op 50%*

"Oh kijk, zou ni nodig geweest zijn ook ni: Vettel haalt 'm al in."

:lol:

Geplaatst:

Ik ben iig zeer benieuwd naar de volgende race(s), when Vettel meets Webber. :D

Geplaatst:

Volgens Horner staan ze nu quitte!

(meermaals aan Brazilië 2012 gerefereerd, goed geprobeerd :D)

Geplaatst:
Inderdaad, Turkije 2010 of zo :-)

Daar zullen ze wel uit geleerd hebben :D

Vettel zal gewoon Webber altijd achter hem laten :D

Ik vind het vooral flauw van het team om ze niet te laten racen. 7 punten verschil is niet niks vind ik.

Geplaatst:
Benieuwd of er in 't seizoen nog situaties zullen zijn waar de ene de andere een gunstje moet doen (voorbij laten omdat die op een andere strategie zit, e.d.). Zeker in de aanloop naar de finale zou dit best pittig kunnen zijn. 8)

:lolz:

Heb je echt het idee dat Webber ooit al een gunst gedaan heeft naar Vettel toe?

In Brazilië, de thuisrace van Massa.... , heeft Massa een podiumplaats en mogelijke winst ondergeschikt gemaakt aan de titelkansen van Alonso. Webber heeft zelfs Vettel zijn positie aangevallen, ondanks het feit dat het team hem vertelde dit niet te doen. En zo zijn er nog enkele voorbeelden. Webber speelt dit politiek heel slim maar is eigenlijk veel valser dan drie Vettels bij elkaar. Van Vettel weet je tenminste hoe het zit. Alleen jammer dat hij zich verontschuldigd heeft.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ik vind vooral 1 ding niet kloppen aan heel dat verhaal en dat is dat Hamilton ze echt op de hielen zat, zou me sterk verbazen als ze dan motoren gaan downtunen en zeggen om rustig aan te doen...

Geplaatst:
Ik vind het vooral flauw van het team om ze niet te laten racen. 7 punten verschil is niet niks vind ik.

7 punten t.o.v. de overige concurrenten. 14 punten t.o.v. Webber .. .

Geplaatst:
7 punten t.o.v. de overige concurrenten. 14 punten t.o.v. Webber .. .

Ook al!

Geplaatst:
Ik vind vooral 1 ding niet kloppen aan heel dat verhaal en dat is dat Hamilton ze echt op de hielen zat, zou me sterk verbazen als ze dan motoren gaan downtunen en zeggen om rustig aan te doen...

De neger rijdt met een taxi. :rolleyes:

Geplaatst:
De neger rijdt met een taxi. :rolleyes:

Hamilton in een Mercedes op Bahrein, ideaal plaatje. Eerste zege voor Mercedes dit seizoen valt op Bahrein.

Geplaatst:

Hoewel hij de derde plaats eigenlijk niet verdiende (niet per se zijn schuld), denk ik dat we toch nog wat van hem en Mercedes mogen verwachten dit jaar... Als hij niet bij McLaren gaat pitten. :D

Geplaatst:
Heb je echt het idee dat Webber ooit al een gunst gedaan heeft naar Vettel toe?

In Brazilië, de thuisrace van Massa.... , heeft Massa een podiumplaats en mogelijke winst ondergeschikt gemaakt aan de titelkansen van Alonso. Webber heeft zelfs Vettel zijn positie aangevallen, ondanks het feit dat het team hem vertelde dit niet te doen. En zo zijn er nog enkele voorbeelden. Webber speelt dit politiek heel slim maar is eigenlijk veel valser dan drie Vettels bij elkaar. Van Vettel weet je tenminste hoe het zit. Alleen jammer dat hij zich verontschuldigd heeft.

Ik zeg het toch: muur indrukken, middelvinger, openlijk uithalen naar het team. Een geslagen hond is nog rustiger. Webber jankt te veel. En hiermee wil ik Vettel niet goedpraten. Enkel het totale beeld scheppen dat er serieus iets fout zit tussen die twee en dat dit al teruggat naar Turkije 2011.

Geplaatst:
Hoewel hij de derde plaats eigenlijk niet verdiende (niet per se zijn schuld), denk ik dat we toch nog wat van hem en Mercedes mogen verwachten dit jaar... Als hij niet bij McLaren gaat pitten. :D

Bahrein zeg ik je. Neger in de woestijn in een Mercedes. Kan gewoon niet anders.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Volgens mij pas volgend jaar. Negers in woestijnen zijn pas snel als er turbo op zit.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
"Voor hetzelfde geld" is niet correct hé. Als je ziet hoeveel inhaalmanoeuvres er zijn geweest zonder contact. Als je als achterligger duidelijk sneller bent en je gebruikt de twee DRS zones goed dan ben je er voorbij. Ook zijn die mannen ondertussen ervaren genoeg om niet tegen elkaar te botsen. Ik vond dat ze Hamilton en Rosberg ook hadden moeten laten rijden, die twee zijn vrienden, die gaan echt niet op elkaar knallen of keihard de deur toedoen.

Ik vind dat je hier nogal gemakkelijk enkele onzekerheden voor waar aanneemt. Assumption is the mother of all fuckups.

Jij zegt dat je met 100% zekerheid weet dat er tijdens een battle tussen teamleden geen ongevallen kunnen gebeuren?

Er is sowieso risico als er gestreden moet worden. Tis niet alsof er nog nooit een teamlid een ander onderuit gehaald heeft waardoor de twee wagens de finish niet halen.

"voor hetzelfde geld" is hier imo meer dan correct. Jij sluit gewoon je ogen voor mogelijke risico's, die het team niets opbrengen.

Daarnaast kon de motor en de auto gespaard worden, die moet ook nog enkele races meegaan.

Geplaatst:
Ik vind dat je hier nogal gemakkelijk enkele onzekerheden voor waar aanneemt. Assumption is the mother of all fuckups.

Jij zegt dat je met 100% zekerheid weet dat er tijdens een battle tussen teamleden geen ongevallen kunnen gebeuren?

Er is sowieso risico als er gestreden moet worden. Tis niet alsof er nog nooit een teamlid een ander onderuit gehaald heeft waardoor de twee wagens de finish niet halen.

"voor hetzelfde geld" is hier imo meer dan correct. Jij sluit gewoon je ogen voor mogelijke risico's, die het team niets opbrengen.

Daarnaast kon de motor en de auto gespaard worden, die moet ook nog enkele races meegaan.

Ik zeg niet dat er 100% zekerheid is dat ze niet botsen, maar imo is het ook niet 50-50.

En idd, mss denk ik te weinig aan de teamwereldtitel, maar voor het publiek stelt dat toch niet veel voor hé. Als Alonso kampioen wordt maar Red Bull heeft de team-titel denk ik niet dat den baas van Red Bull  super tevreden zal zijn :)

Geplaatst:

Toet, dan kan 'ie paginagroot adverteren met de twee bolides en Webber en Vettel op de neus ervan zitten, met als slogan "We are the best team of 2013".

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Die hele discussie rond die teamorders en de podiumvolgorde valt eigenlijk naar mijn mening in het niets in vergelijking met Vettel zijn radioboodschap.

Geplaatst:

"Peperoni, Schwiebeln, keine Käse. Boxengasse Nummer 23. Dankeeee!"

?

Geplaatst:
Die hele discussie rond die teamorders en de podiumvolgorde valt eigenlijk naar mijn mening in het niets in vergelijking met Vettel zijn radioboodschap.

De toon van die radioboodschap was idd verschrikkelijk arrogant :(

Geplaatst:
Ik zeg niet dat er 100% zekerheid is dat ze niet botsen, maar imo is het ook niet 50-50.

En idd, mss denk ik te weinig aan de teamwereldtitel, maar voor het publiek stelt dat toch niet veel voor hé. Als Alonso kampioen wordt maar Red Bull heeft de team-titel denk ik niet dat den baas van Red Bull  super tevreden zal zijn :)

Is het niet enkel het teamklassement dat centen genereert voor het team?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in