Ga naar inhoud

F1 GP van Maleisië 2013


Lotuzzz

Aanbevolen berichten

Nog geen reactie van Alonso?

 

Welke reactie verwacht je precies?

 

He messed up en daarna heeft hij het zelf nog erger gemaakt door buiten te blijven. Die zit al lang op het vliegtuig naar Spanje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zouden we eens geen kijk F1 meeting houden, je moet wel tegen mijn geschreeuw kunnen. En best geen Hamilton-fans in een straal van 200m

Ik kom vlak naast je zitten dan!

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuke race. Als ik in de plaats zou zijn van Vettel, denk ik wel dat ik hetzelfde zou gedaan hebben, al begrijp ik wel dat Mark slechtgezind is...

Hamilton onterecht derde, dat geeft die ook OP het podium al toe, wat hem wel siert!

Alonso is de stoemerik, je bent nog maar 1 ronde bezig, de race duurt 56 ronden, dan ga je nog geen risico's nemen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alonso is de stoemerik, je bent nog maar 1 ronde bezig, de race duurt 56 ronden, dan ga je nog geen risico's nemen...

 

Welk risico? Denk niet dat hij er express op reed, op zo'n moment kan je niet veel doen hoor als degene voor je zo traag door de bocht gaat.

Ferrari moest hem binnen gehaald hebben maar omdat de vleugel het uithield op het eerste rechte stuk dachten ze dat hij het wel ff ging houden. Niet dus!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo denk ik er ook over. Split second decision. Zeker met de opdrogende baan. Had z'n vleugel het nog 1 of 2 rondes langer uitgehouden en had 'ie als eerste naar slicks gewisseld en daarvan kunnen profiteren, 't zou als de meest weergaloze zet ooit in de F1 zijn betiteld. Gegokt en verloren, maar allesbehalve "stoem".

Een argument dat ik wel kan volgen is dat Ferrari 'm, al was het al maar om de veiligheid, binnen moest hebben gehaald.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En je mening zou the exact opposite zijn geweest mocht 't Hamilton zijn geweest. Inderdaad stoem. :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zou ik het ook stoem vinden hoor, gene stress, heb vorig jaar en het jaar daarvoor zeker genoeg gevloekt op m'n held ;)

Je zag gedurende de eerste ronde dat de vleugel zwaar beschadigd was, niet enkel het team kon dit zien, ook Alonso zelf omwille van de vuurspetters die hem rond de oren knalde...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dan heb ik het nog niet over het pijnlijk foutje waarbij Alonso in de poep bij Vettel zit... Alonso, DE man met race inzicht nochtans...

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dan heb ik het nog niet over het pijnlijk foutje waarbij Alonso in de poep bij Vettel zit... Alonso, DE man met race inzicht nochtans...

 

Als je van een droge startlijn naar een natte bocht gaat, kan je je wel 4cm vergissen in remafstand he

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat 'ie 't zichzelf heeft aangedaan is inderdaad de enige waarheid. Met race-inzicht heeft dat echter geen jota te maken.

 

En uiteraard heeft 'ie dat zelf gezien, die beslissing was - vermoed ik - zéér bewust. Dan al binnen gaan = opnieuw inters moeten steken = race ruined for sure. De gok nemen om nog enkele ronden door te gaan (in het verleden al vaak gepresteerd met scheve nosecones) = een kans op succes, als eerste swappen naar slicks en daarvan profiteren.

 

Dus alles behalve "stoem". 't Was een groot risico, maar de andere optie was meteen yielden tot een inhaalrace vanop de laatste plaats. Het is een schoolvoorbeeld van een "long shot" en een "gegokt en verloren". Stoem is something completely else.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat 'ie 't zichzelf heeft aangedaan is inderdaad de enige waarheid. Met race-inzicht heeft dat echter geen jota te maken.

Ah nee? Je komt van het droge en je weet dat de eerste bochten nat liggen, dan bouw je marge in, het is tenslotte nog maar de eerste ronde...

Maar, het was Alonso's 200ste race alsook is Sepang zijn favo circuit, dus zal de prestatiedrang wat hoger gelegen hebben...

Stoem dus... :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Feit is! DNF en er is maar één iemand die 'ie dat kan verwijten: zichzelf.

Jammer, had willen zien hoe 'ie 't zou gedaan hebben tegen de twee koppeltjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Feit is! DNF en er is maar één iemand die 'ie dat kan verwijten: zichzelf.

Jammer, had willen zien hoe 'ie 't zou gedaan hebben tegen de twee koppeltjes.

P5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals de Mythbusters zouden zeggen: plausible. Al acht ik 't niet onwaarschijnlijk dat 'ie zich met al z'n brio wel voorbij 1 of beide Mercedessen zou hebben gewurmd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Feit is! DNF en er is maar één iemand die 'ie dat kan verwijten: zichzelf.

Jammer, had willen zien hoe 'ie 't zou gedaan hebben tegen de twee koppeltjes.

 

Zijn kwaliteiten staan buiten kijf, zijn DNF vorig jaar in Japan lag echter nooit aan hem. Het ligt eigenlijk sowieso nooit aan hem. Dat stoort me weleens aan al zijn uitleg. Daarom ben ik weleens blij met een DNF waar hij zich niet meer uit kan praten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grote ego's, prestatiedrang en buitengewone druk van een triljard richtingen. Ge moet ni enkel maar goed kunnen sturen om op dat niveau staande te blijven.

 

't Was een "lesjesdag" vandaag voor velen. :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo denk ik er ook over. Split second decision. Zeker met de opdrogende baan. Had z'n vleugel het nog 1 of 2 rondes langer uitgehouden en had 'ie als eerste naar slicks gewisseld en daarvan kunnen profiteren, 't zou als de meest weergaloze zet ooit in de F1 zijn betiteld. Gegokt en verloren, maar allesbehalve "stoem".

Een argument dat ik wel kan volgen is dat Ferrari 'm, al was het al maar om de veiligheid, binnen moest hebben gehaald.

 

Niet overdrijven e gTa :lol:

 

 

Wat ik me afvraag: als Vettel begon dichter en dichter te komen, zou Webber dan niet z'n motor weer op vol vermogen kunnen zetten (als hij dat al  niet heeft gedaan).

 

Vettel was arrogant vandaag, en heeft de race binnen. Ik hoop alleen dat het hem later niet zuur opbreekt. Wel heerlijk inhaalmanoeuvre :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zou ik het ook stoem vinden hoor, gene stress, heb vorig jaar en het jaar daarvoor zeker genoeg gevloekt op m'n held ;)

Je zag gedurende de eerste ronde dat de vleugel zwaar beschadigd was, niet enkel het team kon dit zien, ook Alonso zelf omwille van de vuurspetters die hem rond de oren knalde...

 

 

Ik weet niet of je dit als coureur kan zien aangezien je gezichtsveld in de hoogte maar een dikke 45 graden bedraagt. Hij zal het eerder gevoeld hebben of op de hoogte gebracht zijn door de pitmuur.

 

Als je van een droge startlijn naar een natte bocht gaat, kan je je wel 4cm vergissen in remafstand he

 

Het contact gebeurde in de tweede bocht. Ik zou er niet van verschieten als Vettel hem een brake test gaf. Aan die diffusor is met zo'n snelheden en een voorvleugel die bij elke contact het onderspit delft toch bijna geen schade te berokkenen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo denk ik er ook over. Split second decision. Zeker met de opdrogende baan. Had z'n vleugel het nog 1 of 2 rondes langer uitgehouden en had 'ie als eerste naar slicks gewisseld en daarvan kunnen profiteren, 't zou als de meest weergaloze zet ooit in de F1 zijn betiteld. Gegokt en verloren, maar allesbehalve "stoem".

Een argument dat ik wel kan volgen is dat Ferrari 'm, al was het al maar om de veiligheid, binnen moest hebben gehaald.

 

Ik denk dat die titel voor altijd verbonden zal zijn aan de beslissing van Senna om niet op te geven in de Braziliaanse GP van 1991 toen hij enkel nog de zesde versnelling had met nog meer dan 10 ronden te gaan.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid